Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 419214 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #465 : 03.12.13 - klo:19:43 »
Keltainen väri tulee kurkumiinista, siis kurkuma-mausteesta.  :) Tehokas antioksidantti.

Ultra-Light-seerumissa ei ole kurkumauutetta/kurkumiinia. :) Siinä toisessa RESIST-seerumissa kyllä on. Ultra-Lightin keltainen väri tulee ilmeisesti quercetinistä, joskin muutkin c-vitamiinituotteet, joita olen käyttänyt, ovat olleet kellertäviä, joten ehkäpä muillakin ainesosilla on lusikkansa sopassa.

Olen itse allerginen kurkumalle, joten olin Ultra-Lightin ilmestyttyä ihan huojentunut ettei se sisällä kurkumauutetta. Vähän inhalta sitä tuntuisi iholle laittaa, vaikka tehokasta onkin.  :D
1cFii, oma väri.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #466 : 03.12.13 - klo:23:39 »
Minulle tuli se keltaisuusilmiö, varsinkin jos laitoin päälle sävyttämätöntä fysikaalista aurinkovoidetta. Odottelin kyllä imeytymistä, mutta laitoin kai sitten ainetta liikaa. Seerumi ei kuitenkaan tunnu samalla lailla riittoisalta kuin Resist-sarjan Super Antioxidant seerumi, jota riittää pelkkä tippakin.

Käytän mieluummin jotain, mitä voi lotrata huoletta.  :D Olenkin ottanut tavaksi käyttää PC:n kasvovesiä aamulla seerumin tapaan, kun niissäkin on antioksidantteja. Öisin käytän tuota Super aox seerumia.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 04.12.13 - klo:02:33 »
^ Kurja homma. Ne kyllä varoittelevat juuri siitä, että mineraalit (siis myös fysikaalinen aurinkosuoja) seerumin päällä voivat tehdä tuon, ainakin jos seerumia laittaa liikaa. Olen itse käyttänyt tuon päällä mineraalimeikkiä, enkä ainakaan itse huomannut ongelmaa värin kanssa. Seerumia varmaan pitää käyttää tosi vähän kerrallaan. Se määrä, jonka itse käytän, humahtaa ihoon samantien, ei ole tarvetta edes juuri odotella imeytymistä. Mutta on ihan totta, että kun se ei ole vahvasti silikonista, niin pieni määrä ei riitä niin laajalle kuin silikonisempien seerumeiden kanssa. Mulle ei vaan ole ne silikonisemmat sopineet, hyvä että tekivät edes yhden vetisemmän.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #468 : 30.12.13 - klo:14:08 »
Musta on alkanut tuntua, että mun iho reagoikin johonkin Resist Super-Light SPF -päivävoiteessa. Lopetin nimittäin loman ajaksi kaikkien kuorintojen käytön mutta jatkoin tuon päivävoiteen käyttöä ja ihon kukkiminen jatkui yhtä kamalana ellei kamalampana kuin aiemmin. Siinä ihoärsytyksessä vahvat kuorinnat ovat varmasti vaan olleet insult to the injury. Nyt olen lopettanut tuon päivävoiteen käytön, ja selvää paranemista näkyy, vaikka menee tosin pitkään vielä, että kaikki nuo punaiset jäljet haalistuvat.   :-\ Harmillista, kun tuote oli kuitenkin niin kivan tuntuinen käytössä muuten. Ennen kuin kauhea finni-invaasio käynnistyi, pystyin käyttämään pelkkää tuota päivävoidetta parina päivänä, iho oli niin tasaisen näköinen jo sillä.

Nyt on löytämättä sitten sopiva aurinkokertoimellinen sävytetty SPF-päivävoide, joka sopisi myös kalmanvalkealle iholle ja ei aiheuttaisi finniintymistä. Mulla on testereitä Hydralight ja Skin Balancing -sarjojen SPF-päivävoiteista, mutta niistä en ollut ihan niin otettu; aika rasvaisen pinnan jättivät iholle.

Löysin kätköistäni kuitenkin myös Hydralight Moisture-Infusing Lotionista testereitä, ja tämähän on kerrassaan ihana tuote! Netistä luin, että haisisi pahalta, mutta ei mun nenään haise kuin vähäsen kurkulta, vissiin koostumusta muutettu. Rauhoittaa ihoa tosi ihanasti ja kosteuttaa juuri sen verran, kun mulla on tarvis, ja imeytyy erinomaisesti. Aamulla herätessä iho näyttää selvästi tasaisemmalta ja rauhoittuneemmalta. Tätä tilaan täysikokoisen pullon, jahka tulee jotain postimaksualennuksia Paulalla.  :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #469 : 31.12.13 - klo:03:32 »
^ En oikein hoksaa sen päivävoiteen incistä muuta ongelmaa kuin suolan, joka ehkä voi joillakin ärsyttää tai tukkia, ja sitten ne paksuntajat, jotka joidenkin ihoille on pieninäkin määrinä liikaa. Varmaan myös c-vitamiini ja ne muut anti-aging-ainesosat voi olla herkälle iholle liikaa. Enimmäkseen kuitenkin tosi hyvältä vaikuttava koostumus.

Mustakin se Hydralight-sarjan kosteusvoide tuoksuu ihan kivalle. Kurkkumaiselle se kai ennenkin tuoksui, mutta vähän happamammalle kuin nykyinen. 1% BHA-lotionissa taitaa olla vielä se happamampi haju, ja on se kyllä vähän inhottava. Jostain syystä moni kuitenkin vissiin inhoaa sitä nykyistäkin tuoksua, mutta makuja on monia, minkäs sille voi.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 15.02.14 - klo:17:13 »
Vähän monologiksi menee, mutta... Luulen löytäneeni PC:n tuotteista HG-rutiinini. Iho on siis rasvainen ja pintakuiva, väsyneen näköinen ilman kunnon hoitoa, jonkin verran juonteita, huokoset monin paikoin suurentuneita ja paljon mustapäitä, alttius myös näpyille väärän kosmetiikan kanssa, etenkin poskissa paljon punoitusta. Toiveena huokosten puhdistuminen, pinnan kosteutus ja kiinteytys sekä punoituksen rauhoittuminen.

Ja se rutiini menee näin:
- Aamuin illoin pesu Skin Balancing -sarjan putsarilla (Oil-reducing cleanser)
- Pesun jälkeen CLEAR-sarjan kasvovesimäinen BHA-neste (Regular strength anti-redness exfoliating solution)
- Kosteusvoiteena RESIST-sarjan Anti-aging clear skin hydrator
- Kahdesti viikossa illalla BHA:n sijasta RESIST-sarjan AHA-neste (Weekly resurfacing treatment with 10% AHA)
- Silloin kun jaksaa ja huvittaa, silmänalusille tai koko kasvoille kosteusvoiteen alle tai sijasta RESIST-sarjan kevyempi seerumi (Ultra-light super antioxidant concentrate serum)

Käytän myös välillä mieluusti Skin Balancing -sarjan kasvovettä, mutta CLEAR-sarjan BHA täyttää samalla kertaa BHA:n ja kasvoveden homman, joten se on mulle optimaalinen ratkaisu ja varmaankin se, mitä jatkossakin mieluiten käytän.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #471 : 16.02.14 - klo:17:15 »
Mä luovutin tuon akneni kanssa ja menin ihotautilääkärille, joka kirjoitti antibiootit, Avitcidin ja Clindoxylin. Avitcidia en ole vielä uskaltanut koko naamaan laittaa, koska sain sitä suoraan 0,05 vahvuudessa ja pelkään hurjasti pahenemisvaihetta, kun naama nyt on suht näpytön. Rutiini nykyään tällainen:
Aamuisin
- pesu joko Favoran puhdistusgeelillä tai Decubalin puhdistusvaahdolla (nämä ovat Cetaphilin korvikkeita, mutta kummastakaan en pidä yhtä paljon kuin Cetaphilista, joka oikeasti puhdistaa ihon hyvin ja jättää sen kosteutetuksi)
- PC Skin Balancing kasvovettä
- PC Skin Balancing seerumi
- PC Hydralight SPF voide
- meikki

Illalla
- meikin poisto PC Skin Balancing putsarilla (kahdesti)
- PC Skin Balancing kasvovesi
- PC 1% BHA Lotion tai Resist Daily AHA 5%
- PC Resist Ultra-Light seerumi
- odotan, että kuivuvat kunnolla ja sitten ohut kerros Clindoxyliä aknealueelle ja jälleen odotus, että kuivuu
- Humektania koko kasvoille
- PC Moisture Boost sulkemaan Humektanin kosteutta kasvoille

Melkoinen rumba siis joka päivä, mutta tulokset ovat olleet ihan hyviä. Näppyjä on yhä kohonnut iholle, mutta ne ovat paljon pienempiä, menevät nopeasti pois ja eivät ole niin tulehtuneita, varmasti antibiootillakin on iso vaikutus. BHA ja AHA tuntuvat auttavan isompien aknejälkien haalistamisessa ja ihon tekstuuri on kaikin puolin ihan ok. Clindoxyl saa siis kovasti ihoni kuoriutumaan ja kuivumaan, joten siksi joutuu iltaisin vähän enemmänkin läträämään. Aiemmin käytin Moisture Boostia suoraan Clindoxylin päälle, mutta se aiheutti jostain syystä aivan hillitöntä kirvelyä, mutta kun laitan Humektanin väliin, niin kaikki toimii hyvin.  ??? Humektan ei kuitenkaan yksinään riitä kosteuttamaan Clindoxylin runtelemaa ihoa.

Avitcid on tarkoitus ottaa käyttöön sitten, kun näppyily olisi about loppunut. Nyt olen kokeillut sitä otsaani, joka on koko ajan ollut näpytön, ja ainakaan siellä ei muutamalla käytöllä esiintynyt mitään haittavaikutuksia, mutta kun on tuo vahvempi voide kyseessä, niin varovainen on oltava. Ihotautilääkäri ainakin pelotteli ihan huolella, että nämä (siis Clindoxyl ja Avitcid) saavat aluksi ihon kamalaksi ennen kuin iho niihin tottuu.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 16.02.14 - klo:17:53 »
^ Onhan tuossa tosiaan melkoinen rumba, mutta hienoa kuitenkin, jos ihon kunto on mennyt yhtään parempaan suuntaan.  :)  Mullakaan Decubalin puhdistusvaahto tai Erisanin puhdistusgeeli, joka on inciltään melkein sama kuin Favoran, eivät puhdista ihoa riittävästi. Olenkin sitten käyttänyt yleensä Skin Balancing -putsaria myös aamulla. Ymmärrän kyllä, että joidenkin iholle se voi olla sitten liian pesevää.

Mun tekee vähän mieli mainita, että mulla nuo 1% BHA Lotion, Humektan ja Moisture Boost ovat kaikki tukkineet ihon ja aiheuttaneet näppyjä. Niissä on aika helposti tukkiva koostumus, ainakin Humektanissa ja Moisture Boostissa. Ei tämän tarvitse muita koskettaa, voivathan ne jonkun akneiholla toimia nekin, mutta ajattelin nyt mainita, kun on tullut tällainen omalla kohdalla koettua. Mulla BHA on toiminut paljon paremmin geelin ja nesteen muodossa, ja geelimuotoinen on lisäksi kosteuttanut ihoa paljon enemmän kuin voidemaiset. Sitten on vähempi rasvaus riittänyt. Mutta tämäkin voi tietty olla yksilöllistä.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #473 : 16.02.14 - klo:19:24 »
Mun iho kyllä kaipaa nyt tuon Clindoxylin takia niin paljon kosteutta, että vaikea noita olisi pois jättää. Enkä ole huomannut ainakaan mitään tukkeutumista vielä, aiemmin oli siis tukkeutumatilannekin melko järkyttävä (etenkin otsassa, joka oli pelkkää röhelöä), mutta nyt iho on pääosin ihan sileä, joskin hirmuisen arpinen. Epäilen, että toi Clindoxyl hidastaa arpien vaalenemista, sen verran punaisena helottavia ne nyt ovat. Mutta tosiaan jos laitan Clindoxylin päälle vain jotain ohutta voidetta kuten PC Hydralight, niin aamulla naama on aivan kiristävä, punainen ja hilseinen ja päivällä kuoriutuu irti isoina suikaleina ja hilsehtii, vaikka miten kosteuttaisi. Todella kaunista siis meikin alla. :D

Tuo Skin Balancing -putsari vetää ihon niin puhtaaksi ja kiristäväksi, että en pysty sitäkään käyttämään kuin kerran päivässä. BHA:ta mulla on kaapissa geeliä 2% vahvuudessa ja lisäksi nestettä, mut tuo geeli on ainakin sen verran paksua liisteriä, että vähän mietityttää, tukkiiko se, kun ei oikein imeydy, vaikka laittais ihan pikkuriikkisen. Aion kuitenkin ottaa myöhemmin käyttöön jomman kumman, kunhan iho nyt on vähän totutellut tähän uuteen rutiiniin, jossa on säännöllinen kemiallinen kuorinta ja bentsoyyliperoksidikin ja mahd. vielä se tretinoiini. Ettei tulisi sitten sitä ilmiötä, että tekee iholleen liikaa kaikkea samalla kertaa, ja iho räjähtää siitä.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #474 : 16.02.14 - klo:20:27 »
Lisään vielä, että mulla toi 1% BHA on tuntunut sopivan melkein parhaiten, se voidepohja tuntuu olevan about sama kuin Hydralight-voiteessa, josta mun iho pitää kovasti. 2% lotion oli sen sijaan melko paksun tuntuista, ei oikein sopinut mulle. Tuo BHA 1% lotion on niin ohutta, että se imeytyy mulla ihan täydellisesti ihoon jättämättä minkäänlaista jälkitunnetta, ja vaikka luulin, että se yksinään riittäisi mulle kosteutukseksi, niin Clindoxylin kanssa ei näin ole, koska BHA:nkin jälkeen ihoa vielä kiristää.  :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #475 : 16.02.14 - klo:21:09 »
^ Joo se 2% BHA Lotion on kyllä koostumukseltaan ihan erilaista kuin 1% Lotion, se 2% on tarkoitettu kaikkein kuivimmille ihoille ja on tosi paksua, paljon kalvonmuodostajia ja öljyjä. Itselleni ei sopinut kumpikaan lotion, se 1-prosenttinenkin ärsytti ja tukki, mutta tietenkin se monille sopii, eikä kenenkään tietenkään kannata mitään sellaista pois jättää, jonka tuntee itselleen hyvin sopivan.

BHA-geeli ei kyllä missään nimessä ole tukkivaa, älä sitä turhaan pelkää! Kosteuttavat geelit voivat kyllä jäädä joksikin aikaa tuntumaan tahmeilta, mutta nuo geelit ja nesteet ovat kuitenkin ne rasvaiselle iholle parhaiten sopivat koostumukset. Geeliä saattaa riittää paljon pienempi määrä kuin voidetta - sitä on tosi helppo laittaa liikaa, jolloin se tuntuu turhan tahmaiselta. Se voimakkain nestemäinen BHA voi kyllä olla liian rajua, mutta CLEAR-sarjassahan on siitä miedompi versio, se regular strength -neste, jota mäkin olen nyt käyttänyt, ja se on ainakin tosi hellää.

Olen kyllä vuosien varrella huomannut, että se vaihtelee kovasti, miten hyvin mikäkin ihoon imeytyy ja kuinka rajulta jokin tuntuu jne. Se, onko iho tulehtunut, ja mitä muita tuotteita käyttää, tekevät niistä tarpeista ja ihon reagoinnista aika erilaista. Mullakin esimerkiksi Skin Balancing -putsari kuivatti ihan liikaa, kun iho oli pahasti tukossa ja pintakuiva, mutta nyt kun on pitkään käyttänyt kuorintoja ja iho on paljon vähemmän tukossa, pystyn oikein hyvin käyttämään tuota aamuin illoin. Rasvaamisen tarve on myös tukkeutumisen ja tulehtumisen vähenemisen myötä vähentynyt roimasti, ja toisaalta geelimäiset koostumukset imeytyvät ja toimivat nyt paremmin, kun ennen eivät tuntuneet sopivan ollenkaan.

Silloin kun iho on tulehtunut ja kärsinyt, se menee tosi kuivaksi ja usein tuntuu, ettei mikään hoitaminen riitä. Neuvoisin kuitenkin, että kannattaa ihon sietokyvyn mukaan yrittää mahdollisimman pitkälle pysytellä sellaisissa tuotteissa, jotka on rasvaiselle iholle tarkoitettu. Ne eivät sitten yleensä aiheuta ongelmia pidemmällä aikavälillä, ja kunhan pahin tulehdus helpottaa yms, ne koostumuksetkin alkavat usein tuntua mukavammilta.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #476 : 16.02.14 - klo:22:16 »
Joo, on mulla tarkoituksenakin siirtyä takaisin oman ihotyypin (eli rasvaisemman ihon) tuotteisiin, kunhan nyt iho tuohon Clindoxyliin tottuu sen verran, että ylenmääräinen kuivuus ei olisi koko ajan ongelma. Ei viitsi kuitenkaan kuoriutuvan naamankaan kanssa kulkea, kun nuo rasvaisemmat voiteet tuovat siihen pulmaan avun. :) Samoin kesän myötä varmasti helpottaa vähän. Mulla on onneksi kertynyt noita purnukoita jo sellainen määrä, että voin sujuvasti vaihtaa heti tuotetta, kun siltä tuntuu.

Vahvemmilla BHA-tuotteilla oli taas puolestaan jonkunlainen selkeä osuus tämän pahemman aknen alkamisessa, joten siksi himmailen niitäkin nyt vähän ja totuttelen tuohon miedompaan ensin. En ole vielä aivan 100% varma, että noi kuorinnat sopivat mulle täysin. Ennen niiden käyttöönottoa tilanne oli tosiaan se, että ihossa oli paljon tukkeutuneita huokosia ja röpelöä poskissa ja otsassa, mutta ei tulehduksellista aknea, leuka oli ennen täysin puhdas. Sitten leukaan alkoi puskea ihan mahdottomasti älyttömän tulehtuneita, isoja finnejä, ihan kuin olisi jonkun ketjureaktion käynnistänyt. Otsa taas silkosi kuorinnoista, eikä sinne tullut missään vaiheessa yhtään finniä, eli sinänsä mistään puhdistumisestakaan tuskin oli kyse, kun silloin olisi luullut otsan ihotukostenkin tulehtuvan. Kun olen netistä lueskellut negatiivisia arvioita PC:n BHA-tuotteista, niin aika monissa oli suht samanlainen tilanne kuin mulla. Mulla ei siis ennen tätä ole koskaan ollut sellaista aknea, et siitä olisi jäänyt arpia tai edes punaisia jälkiä, ja nyt on punaisia jälkiä koko alanaama täys ja muutama kuoppa-arpikin.

Mutta kuitenkin pidän niin paljon siitä, minkä tuntuiseksi BHA ja AHA ihon tekevät, että en oikein malta luovuttaakaan niiden kanssa kokeilematta nyt ensin tällaista hitaasti totuttamista.  :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 16.02.14 - klo:23:13 »
^ Se on varmasti sun kohdalla (no, melkeinpä kaikkien!) ihan oikein, että totuttelet varovasti kuorintoihin mietojen vaihtoehtojen kautta. Luulen, että usein se syy niihin syviin paukamiin BHA:n tai vastaavan aloittamisen jälkeen on ihon pinnan paha kuivuus. Tukkeutunut iho on yleensä paksuuntunut ja helposti pinnalta hyvinkin kuiva, ja BHA kuivattaa (aluksi) entisestään, vahvat BHA:t rajustikin. Kuiva iho ei jousta ollenkaan, ja huokosista ei pääse ulos yhtään mitään. Ihon pinta kiristyy ja supistuu, ja kaikki kuona jää sinne syvälle.

Otsa on usein rasvaisin paikka, ja monien kokemus taitaakin olla se, että niitä syviä paukamia on tullut juuri erityisesti leukaan tai poskiin ja niille tienoille. Mulla on pitkä kokemus juuri sellaisesta, kun ihon pinta tulehtui ja kuivui liikaa liian rajuista ihonhoitotuotteista --> kystinen akne, jee! Kosteutus on siis tosiaan ehdottoman tärkeää niiden kuorintojen kanssa, ja tukkeutuneella iholla yleensäkin, kuten myös se, ettei aloita liian voimakkailla. Tietenkään kaikkien iho ei välttämättä tarvitse kuorintoja ollenkaan, ja lääkekuuri tai -voide tms hoitaa homman, mutta kyllä niistä varmaan useimmat saavat apua, kunhan löytävät sopivat koostumukset ja sopivan yhdistelmän.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #478 : 17.02.14 - klo:16:57 »
^Kuulostaa hyvin fiksulta teorialta kyllä tuo ja juuri oikeastaan siltä, mitä mun kohdalla varmaan tapahtui. :) Mullakin on toiveena antibioottien jälkeen jatkaa pelkällä paikallishoidolla, ja luulen kyllä, että nuo BHA:t olisivat ihan mainio lisä siihen, kunhan kaikki ihonhoitorutiinin osaset saa vain loksahtamaan kohdilleen. Oikeastaan ihan kiva, että tässä totutteluvaiheessa on sitten antibiootitkin tukena, ettei koko naama räjähdä.

Harmittaa vähän, että Paulan bentsoyyliperoksidia ei saa tuolta EU-kaupasta tilattua. Oon nyt monesta paikasta lukenut, että 2,5% riittäisi siinä ja ärsytys ja kuivuminen olisi paljon vähäisempää. Paulalla juuri tällainen tuote olisikin. Clindoxylissä on 5%, ja sen kyllä huomaa. En ole siis koskaan käyttänyt BP-tuotteita aiemmin, ja iho on kyllä yhä melkosesti hätää kärsimässä, vaikka pari viikkoa jo täynnä tuotteen käyttöä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 17.02.14 - klo:19:00 »
^ Joo, aina välillä kyllä harmittaa rajoitukset siinä, mitä täällä saa myydä ja missä. Paulalla olisi myös esimerkiksi 9% BHA kätevänä paikallishoitotuotteena, joka kiinnostaisi kovasti mutta jota ei Euroopan kaupasta myöskään saa. En tiedä, koskeeko sitäkin jokin rajoitus, vai eivätkö vaan ole halunneet tuoda tänne, mutta harmi joka tapauksessa. On muutamia tavallistakin syvempiä mustapäitä, jotka eivät ole vuosiin hievahtaneet, vaikka mitä tekisi, ja tuota 9% BHA:ta on kehuttu tehokkaaksi juuri sellaisiin tapauksiin.

Yleisesti ottaenkin on kyllä monesti harmittanut se, miten Suomessa on apteekeissa myyty akneihoisille pelkästään niitä raaimpia tuotteita. Vahvasti alkoholipitoisia, hajustettuja ja värjättyjä litkuja. Ja sitten kun monella suomalaisella on kuitenkin verrattaen ohut ja pintakuiva iho, niin ei ole ihme, että monella on se kuva, että rasvaisen ihon tuotteet vain pahentavat tilannetta. Eiväthän ne kunnolliset rasvaisen ihon tuotteet sellaista myrkkyä ole... Tietysti lääkkeiksi laskettavat aineet ovat aina omalla tavallaan raakoja, mutta kuten sanoitkin, niin voisipa niistäkin joskus olla miedompia versioita!
1cFii, oma väri.