Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395627 kertaa)

Poissa Arnella

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #480 : 21.02.14 - klo:22:02 »
Tilasin vahingossa 2 % BHA lotionin, vaikka piti tilata liquid. Tuo lotion muistuttaa ihan jotain erikeeperiä niin koostumukseltaan, tuntumaltaan ja jopa hajultaan. Naama on lyhyen hetken ihan valkoinen, mutta sitten se holahtaa ihoon. Vähän oudoksun koostumusta ja jatkossa kyllä tilaan taas liquid muodossa ellei tämä nyt jotenkin pidemmän päälle vakuuttaisi enemmän käytössä.
1bMii, vaalennettu.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #481 : 22.02.14 - klo:20:10 »
Paula's Choicella tämän viikonlopun ajan ilmainen postitus yli 50 euron tilauksiin!
1cFii, oma väri.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #482 : 22.02.14 - klo:22:15 »
^ Kiitos vinkistä, hyvä syy tilata nyt se liquid BHA.
1bMii, vaalennettu.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #483 : 01.03.14 - klo:18:47 »
Olen muutaman päivän ajan kokeillut näytekoosta 2% BHA Liquidiä, ja ihan harmittaa, etten ole kokeillut sitä aiemmin. Luin alkuun hirveästi kommentteja eri BHA-versioista, ja tästä nestemäisestä sanottiin jatkuvasti, että on liian voimakasta ja jättää ikävästi kiiltävän, öljyisen pinnan iholle. Olenkin sitten käyttänyt jo kaikkia muita PC:n BHA-tuotteita paitsi tätä.

No, mun iholle tämä jättää ihan erinomaisen hyvältä tuntuvan pinnan, ei ollenkaan sen kiiltävämpää kuin mikään muukaan, vaan ennemminkin juuri sopivasti kosteutetun tunnun. Eikä ainakaan alkuun tunnu paljoa sen raaemmalta kuin muutkaan 2% BHA:t. Tietenkin tunne voi muuttua jatkuvassa käytössä, mutta kyllähän näiden nyt osaa odottaakin ainakin ohimenevää kuivumista tai hilseilyä aiheuttavan, ja se olisi ihan ok jos tuotteella saa haluttuja tuloksia.

Laitoin täysikokoisen Liquidin jo tilaukseen ja ajattelin rääkätä sillä naamaani ainakin aluksi iltaisin. Aamulla lotraan sitten miedompaa BHA:ta. Alkaa tämä rasvaisuus sen verran kypsyttää, että olen valmis rääkkäämään ihoani enemmänkin siinä toivossa, että saisin kesäksi puhtaamman fiiliksen. Ihan harmittaa, etten aiemmin ottanut järeämpiä keinoja käyttöön, kun PC:ltä tuntuvat sopivan ne vahvimmatkin tuotteet ihan hyvin (tai oikeastaan parhaiten).
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #484 : 03.03.14 - klo:11:39 »
Mulla tuo liquid jättää kyllä selvästi öljyisen rasvaisen pinnan iholle riippumatta siitä, miten sitä annostelee, joten ei sen vuoksi lukeudu mun suosikeihin. Siitä huolimatta mulla on kyllä sitä kaksi pulloa kaapissa jostakin syystä.  ;D Voisin käytellä kesällä kylläkin ja kropalle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #485 : 03.03.14 - klo:11:47 »
^ Sekin varmaan vaikuttaa, mitä sen alle on laittanut. Se Skin Balancing -setti toimii minusta hyvin, siis se suunniteltu kokonaisuus, että käyttää SB-putsaria, SB-kasvovettä ja sen perään BHA liquidiä. Silloin se uppoaa (pienissä määrin tietty) mulla ihoon kivasti, ja tuntuu ihan sopivalta pintakuivalla iholla. Mutta ei varmastikaan sovi mahtavasti jokaiselle yhtään millään kombinaatiolla, ja vaihteleehan se itselläkin ihon tilanteen mukaan, kuinka miellyttävää mikäkin on käytössä. Sitä kun tosiaan on kaikenlaista kertynyt varastoon, niin aina sitä voi sitten kokeilla juttuja uudelleen eri ajankohtana.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #486 : 03.03.14 - klo:12:52 »
^ Siis kuuluisiko ennen nestemäistä bha:ta (skin perfecting 2% bha liquid) laittaa vielä kasvovettä? Taisin kysellä tätä joskus aikaisemminkin  :D Mä olen laittanut tuota suoraan pesun jälkeen. Olen käyttänyt tätä tuotetta noin viikon, ja tuntuu tosi hyvältä! Ei toistaiseksi tunnu kuivattavan ainakaan merkittävästi, eikä jää tuntumaan iholle. Otsan yläosa, johon peilikaapin valot sopivasti osuu, näyttää kiiltelevän, mutta iho ei tunnu öljyiseltä tai rasvaiselta, ja se kiiltokin näyttää enemmänkin siltä että siihen olisi mennyt jotain hiuslakkaa tai muu "kiiltelevä kalvo", ja katoaa kun laitan kosteusvoidetta. Mustapäät häviää ja pienenee silmissä  ;)

Tilasin myös hydralight shine-free daily mineral complex -rasvan (spf 30), ja tästäkään ei vielä ole mitän pahaa sanottavaa. Ei nyt ihan estä rasvaisimpien kohtien kiiltelyä, mutta ei lisääkään sitä. Uppoaa hyvin ihoon eikä jätä rasvaista tunnetta. Oli tosi vaikea valita, minkä kosteutustuotteen tilaisi, mutta päädyin tähän aurinkosuojan takia, niin ei tarvitsisi hankkia sitä erikseen kasvoille. Käytän rasvaa aika säästeliäästi, joten suojakerroin jää varmasti alle kolmenkymmenen, mutta mineraalimeikki tai suojakertoimellinen meikkivoide korjannee tilannetta.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #487 : 03.03.14 - klo:13:20 »
^ Muistaakseni sen Skin Perfecting -version kohdalla neuvotaan käyttämään edellä kasvovettä, mutta ihan vapaaehtoistahan se tietenkin on, ei se sen kuorinnan toimintaan vaikuta. Se Skin Balancing -systeemi, johon BHA-nestekin on ideaalisti suunniteltu mukaan, on vain yksi esimerkki toimivasta kokonaisuudesta. Clear-linjan vahvempi BHA:han on samaa ainetta kuin tuo SP BHA-neste, mutta Clear-linjan pulloissa on ohjeistus käyttää niitä suoraan Clear-linjan putsarin jälkeen. Ne on vaan erilaisia suunniteltuja kokonaisuuksia, joita voi kyllä muokata itselleen sopiviksi. Se perusjärjestys (puhdistus, kasvovesi, kuorinta, seerumi, kosteusvoide (+spf)) pätee aina, mutta siitä voi jättää haluamiaan osia pois, kunhan vain säilyttää järjestyksen. Minulle on sopinut hyvin SB-kasvovesi (kuten Hydralightkin) ennen BHA:ta, mutta olen kokeillut ilman kasvovettäkin, ja hyvin sekin pelittää. Jos sulla on kasvovettä, niin kokeile toki, miltä se ennen BHA:ta tuntuisi! Mutta ei sitä varta vasten tarvitse hankkia.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #488 : 03.03.14 - klo:13:57 »
^ Kiitos selventävästä vastauksesta!  :) Jotenkin ajattelin, että tuossa olisi samassa myös se kasvovesiominaisuus, mutta eihän siinä tosiaan incinkään perusteella ole paljon muuta salisyylihapon lisäksi. Mulla ei nyt ole mitään kasvovettä, kun olen joutunut vaihtamaan käytännössä kaikki ihonhoitotuotteet allergiaoireiden vuoksi, ja koitan nyt hutiostoksia vältellen ja harkiten kerätä uusia tuotteita. Olen harkinnut iherbistä yhtä Derma E:n kasvovettä (joka on saanut myös Paulan suosituksen  ;)), ei se varmaan välttämätön ole mutta ehkä hyödyllinen...

Paulan USA-sivuilla on pari houkuttelevaa uutuustuotetta, C-vitamiinituote ja 4% BHA -vaahto.

"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #489 : 03.03.14 - klo:14:04 »
^ Joo, ne BHA-nesteet ja -geelit ovat tosiaan aika pelkistettyjä sisällöltään.

Minäkin olen noita uudempia tuotteita vilkuillut, mutta C-vitamiiniseerumi on ollut USA:ssa myynnissä jo pitkään, niin ei näytä siltä, että olisi tänne tulossa ollenkaan. Saa nähdä, miten BHA-vaahdon kanssa käy! Erityisesti olisin tykännyt siitä 9% BHA-täsmähoidosta, mutta ei ole sekään tänne rantautunut. :/
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #490 : 03.03.14 - klo:20:33 »
Mäkin kaipailisin tuota c-vitamiiniseerumia. Se toimii vissiin niin, että voi mitä tahansa seerumia jatkaa muutamalla tipalla, eli olisi melko kätevä. Ja arviot on ylistäviä. Mut eipä taida olla tulossa tänne myyntiin.  :(

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #491 : 14.03.14 - klo:10:32 »
PC:llä ilmaiset postarit viikonlopun ajan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #492 : 15.03.14 - klo:17:19 »
Mun iho ei ole ikinä (sitten lapsuuden) näyttänyt ja tuntunut niin hyvältä kuin tämän PC-rutiinin jälkeen: Skin Balancing -sarjan putsari ja kasvovesi, 2% BHA liquid ja Resist-sarjan Ultra-light-seerumi. Unelma! Kun käytän noita illalla, niin aamulla on huononkin yön jälkeen mun mittapuulla ihan täydellinen iho. Rasvaton, sileä, tasavärinen ja kosteutettu. Etenkin tasavärisyys on tällä punoituksella melkoinen saavutus. BHA liquid toi kyllä ihan uusia mahdollisuuksia, kun teho on niin hyvä ja tuntu iholla sallii minkä tahansa tuotteen seuraavaksi. Sen kanssa mulle riittää etenkin iltaisin pelkkä Resist-seerumi, ja vaikka seerumia levittäessä mietityttää, että voiko näin pieni määrä tehdä mitään, niin aamulla iho on kuin uusi.  :l
1cFii, oma väri.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #493 : 21.03.14 - klo:10:28 »
Pitääpä siirtyä tänne kyselemään tuolta meikkauspuolelta kun menee niin off topiciksi siellä :D

Evergreen, tarkoitatko tuolla skin balancing putsarilla tätä http://www.paulaschoice-eu.com/skin-balancing-cleanser.html Ajattelin tilata putsarin ja mietein että riittäisikö pelkästään se, kun en oikein tykkää kasvovesiä käyttää.

Lisäksi ajattelin tilata sen 1% bha geelin, kokeeksi voisin tilata myös tuosta 2% liquidista samplen.

Nyt löytyisi ostoskorista
-Skin Balancing Oil-Reducing Cleanser
-Skin Perfecting 1% BHA Gel Exfoliant + samplet 2% liquidista
-Skin Balancing Invisible Finish Moisture Gel
-Skin Balancing Super Antioxidant Concentrate Serum with retinol

Miltäs kuulostaa? Riittäisivätkö nuo päivittäiseen ihonhoitoon?
« Viimeksi muokattu: 21.03.14 - klo:10:42 kirjoittanut nukka »
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #494 : 21.03.14 - klo:17:30 »
^ Kilometrivastaus: Joo, tuo on juuri se putsari, josta itse tykkään - siis Skin Balancing Oil-Reducing Cleanser. Mulle myös siitä kasvovedestä on ollut suuresti apua, vaikka kasvovedet yleensä aika turhakkeita minusta ovatkin... nämä Paulan kasvovedet ovat eri juttu, kun eivät ole pelkkää vettä säilöntäaineilla - kurkkaa vaikka ainesosat, jos incien luku on tuttua. Mutta jokainenhan tekee tietenkin ihan sen mukaan, mikä itselle sopii!

Tuosta Invisible Finish Moisture Gelistä voisin sanoa sen verran, että se on äärimmäisen kevyesti kosteuttava, eikä varmaankaan riitä sellaiselle, jonka iho on tuntuvasti kuiva. En tiedä, millainen sun ihosi tarkalleen on, niin en osaa suoraan sanoa, kannattaako valita vai välttää, mutta se on siis Paula's Choicen kevyin kosteutusvaihtoehto. Hydralight-sarjan moisturizer on sitten astetta kosteuttavampi, kevyt emulsio. Olen käyttänyt molempia, kuten myös Resist-sarjan Anti-Aging Clear Skin Hydratoria, joka on kosteustehoiltaan minulle noiden kahden muun välistä, ja koostumukseltaan samaten geelin ja lotionin välimuoto. Kaikki ne ovat minusta hyviä, mutta vähän erilaisiin tarpeisiin.

Tuota retinoliseerumia en voi siinä mielessä suositella, että oma ihoni ei retinolia siedä. Pystyn kyllä käyttämään tuota, eikä siitä mitään hirveää heti seuraa, ja koostumukseltaankin se sinänsä sopii iholleni ihan ok, mutta se retinoli alkaa ärsyttää. Mutta tämä on tosi yksilöllistä - toisilla se auttaa. En osaa sanoa, miten tali-ihottumasta kärsivien iho yleisesti siihen suhtautuu. Omalle iholleni sopii paljon paremmin Resist-sarjan ohuempi seerumiversio, Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum, joka mulla rauhoittaa, kosteuttaa ja kiinteyttää ihoa. Omat luottotuotteeni ovat siis Skin Balancing -sarjan putsari ja kasvovesi, BHA-neste (myös geeli käy), Resist-sarjan Ultra-Light-seerumi sekä kaikki nuo mainitut kosteuttajat tarpeen mukaan vaihdellen (en osaa valita ultimaalista suosikkia - aina en edes käytä mitään Resist-seerumin jälkeen).

Olisitko sä vaikka kertonut vähän lisää siitä, millainen iho sulla on? Ainakin että kuinka paljon se tuntuu tarvitsevan kosteutusta? Edit: Niin ja onko iho yleensäkin siis edes jonkin verran rasvainen? En missään nimessä suosittelisi esim. Skin Balancing -sarjaa sellaiselle iholle, joka on normaali tai kuiva, vaikka sarja minusta hellä onkin.

Joitakin juttuja, joita vielä tulee noista tuotteista mieleen on mm. että geelimuotoinen BHA ja Invisible Finish Moisture Gel eivät oikein itselläni sopineet yhteen - siis päällekkäin käytettäväksi. Ne kaksi geelimuotoista koostumusta jotenkin muuttuivat yhdessä kuivattavan tuntuiseksi. Geelimäisen BHA:n perään sopii minulla oikein hyvin emulsiomainen kosteutus (Hydralight), ja geelimäinen kosteutus (Invisible Finish...) taas sopii hyvin nestemäisen BHA:n perään. Mutta tämä voi tietty olla yksilöllistäkin. Sellainen huomio myös, että aluksi, kun ihoni oli pinnasta todella tulehtunut ja kuiva, tuo Skin Balancing -putsarikin tuntui kuivattavalta, mutta pitkällä aikavälillä olen todennut sen parhaaksi, ärsyttämättömäksi ja kuivattamattomaksi. Iho on ajan myötä normalisoitunut etenkin BHA:n ansiosta sen verran, että sille sopii nyt normaali seka/rasvaisen ihon hoito. Uskoisin näin käyvän useimmilla muillakin, joilla todellisuudessa seka/rasvainen iho on.

Se, mikä riittää päivittäiseen ihonhoitoon, riippuu tietysti ihan ihmisestä ja tavoitteista, mutta ne kaikkein tärkeimmät ongelmalliselle seka/rasvaiselle iholle ovat minusta putsari, BHA ja kevyt kosteuttaja. Itse saan merkittävää hyötyä myös kasvovedestä ja seerumista, mutta kaikkein keskeisintä on puhdistaa iho kunnolla ja lievittää tulehdusta ja tukkeutumista BHA:lla ja kosteutuksella. Jos on jo löytänyt kaupan tai apteekin valikoimasta itselleen sopivan putsarin ja kosteuttajan, niin silloin pelkkä BHA-tuotteen hankkiminenkin saattaa riittää. En ollenkaan sano, että Paula's Choicen tuotteet olisivat kaikille parhaita, mutta niiden BHA-tuotteet taitavat kyllä olla ainoita laatuaan. :)

« Viimeksi muokattu: 21.03.14 - klo:17:59 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.