Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 426524 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #495 : 21.03.14 - klo:20:33 »
^ Okei, no kyllä ne kaikki mainitut tuotteet siinä tapauksessa kuulostaa ihan sopivilta - siis esim. Skin Balancing -sarja. Ja jos mustapäitä ja muita epäpuhtauksia on ihan tuntuvasti tai ne ovat syviä, niin uskaltaisin suositella suoraan BHA-nestettäkin miedompien versioiden sijaan, jos se yhtään houkuttaa - toleranssia voi kehittää myös käyttämällä tuotetta ensin harvemmin, esim. muutaman kerran viikossa. Niillä läheisilläni, joille 1% geeli on riittänyt, on aika puhtoinen iho vähäisillä epäpuhtauksilla (vain muutama pieni mustapää) ja ongelmana lähinnä punoitus ja ärtyminen ja hyvin satunnaiset tukkeumat.

Mä käytän putsaria ja kasvovettä aamuin illoin, samoin BHA:ta. Ja siis niitä ihan samoja tuotteita aamulla ja illalla. Mulla ainakin iholle kertyy yönkin aikana rasvaa, jonka haluan pestä pois. Erityisesti tali-ihottumainen iho on mun mielestä tarpeen pestä tarpeeksi usein, kunhan hellästi, koska se siitä talista vain ärtyy. Mutta yksilöllistä taas, toki. Se sitten vaihtelee jonkin verran, mitä pesun, kasvoveden ja BHA:n perään käytän. Iltaisin, tai jos on hellettä, tykkään usein laittaa pelkkää seerumia. (Lisään tarvittaessa kosteusvoidetta päälle niihin kohtiin, jotka tuntuvat kuivilta.) Aamuisin käytän usein kosteusvoidetta, ja vaikka sen alle voisi laittaa myös seerumia, tykkään useimmiten käyttää kerralla vain jompaakumpaa.
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #496 : 22.03.14 - klo:00:25 »
Täytyy kyllä kehua tuota Resist Anti-Aging Clear Skin Hydratoria. Vaikka se on olevinaan kevyt vaihtoehto sekaiholle, kosteutti se pari talvea sitten paremmin kuin moni paksumpi voide.
Samaten Resist Ultra-Light Serum on tosi loistava tuote.
Harmi, että Earth Sourced kosteusvoide osoittautui täysin epäsopivaksi omalle iholleni. Idea on loistava, mutta raaka-aineiden combo jostain syystä ei paras vaihtoehto itselleni. Kaikkia muita kokeilemiani Paulan tuotteita voin kehua sydämellisesti.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 22.03.14 - klo:01:33 »
^ Mä hain juuri tänään postista pakettini, jossa oli Anti-Aging Clear Skin Hydrator ja Ultra-Light-seerumi. Hydrator oli saanut uuden, parannellun (korkillisen) pakkauksen. Vaikka kyllä mulla toimi se vanhakin. Mutta on ne tosiaan hyviä - minullakin tuo Hydrator nimenomaan hoiti kosteutuksen ihan kympillä silloin kun iho oli pahasti pintakuiva, eikä mikään muu tuntunut toimivan. Earth Sourced -voide tuntui mulla muuten oikein mukavalta, mutta en pääse siitä mihinkään, että kasviöljyt ovat liian tukkivia jo valmiiksi tukkeutuneelle iholleni, joten Earth Sourced -linja ei sen takia sovi.
1cFii, oma väri.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #498 : 22.03.14 - klo:07:29 »
Tilaus lähti matkaan, tuon BHA:n vaihdoin 2 prosenttiseen geeliin :)

Kauanko teillä on toimituksissa mennyt?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #499 : 22.03.14 - klo:12:56 »
^ Viimeisimmät pari tilaustani olen tehnyt viikonlopun aikana, ja paketti on ollut noudettavissa paikallisesta postista seuraavana perjantaina. Yleensä on mennyt n. 5 arkipäivää (taitavat sanoakin tavalliseksi ajaksi Suomeen 4-6), pisimmillään taisi jouluruuhkan alla mennä 8. Näin alkuvuodesta kulku on aika nopeaa. Aina on tainnut paketti lähteä Paula's Choicelta kuljetukseen viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Sähköpostissa saa seurantakoodin, kun paketti on postitettu, joten kulkua voi halutessaan seurata.

Niillähän sitten tosiaan on ihan mahtava asiakaspalvelu ja 30 päivän palautusoikeus (edit: siis kokeilluillekin tuotteille). Jos siis jokin tuotteista ei oikeasti miellytä, niin kannattaa laittaa viestiä asiakaspalveluun.  :)
« Viimeksi muokattu: 22.03.14 - klo:13:27 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #500 : 22.03.14 - klo:23:57 »
Pistin itse viime sunnuntaina tilauksen, ja perjantaina oli haettavissa. Nopeat on toimitukset olleet aina.  :ts

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 23.03.14 - klo:14:49 »
Onko joku kokeillut Shine Stopper voidetta? En tosin löytänyt sitä eu sivuilta, joten ei taida saada tilattua tänne?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 23.03.14 - klo:16:48 »
^ En ole kokeillut, mutta kyllä se EU-sivuilta löytyy, ja saa siis tilattua! Löytyy ainakin osiosta Complexion/Make-up: http://www.paulaschoice-eu.com/shine-stopper-instant-matte-finish-with-microsponger-technology.html#.Uy7ztFR_vh8

Tarkoititko siis tätä?
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #503 : 23.03.14 - klo:17:35 »
^Juu tuota tarkoitin! En älynnyt tuolta meikkipuolelta katsoa... Täytyykin tilata joskus sample.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #504 : 23.03.14 - klo:17:41 »
^ Mulle on tulossa tuo mattavoide, tilasin viime viikonloppuna suoraan täysikokoisen että sain hyödynnettyä ilmaiset postarit...   ::) Kerron sitten toimiiko  tässä naamassa ;)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 23.03.14 - klo:18:47 »
^ Näytteiden koko vaihtelee tuotteesta riippuen. Itse olen pystynyt useimpia käyttämään ihan hyvin suoraan siitä näytepussista. Usein olen pitänyt näytepussia minikokoisessa MiniGrip-pussissa, jonka sulkemalla näyte säilyy ihan hyvin sen aikaa, kun siitä riittää. Mutta esimerkiksi kasvovedet ja BHA-liquidit olisi kyllä varmaankin helpompi käyttää jostakin muusta "astiasta" kuin suoraan pussista.

Skin Perfecting 2% BHA Liquid on PC:n vahvin BHA-kuorinta, joka ei tosiaan mitään tappovahvaa ole sekään, mutta voi toki BHA:t vasta aloittavalle olla voimakkaan tuntuista. Joku ehkä haluaisi aloittaa miedommalla koostumuksella, mutta toisaalta pelkkää käyttötahtiakin säätelemällä voi ihoa totuttaa siihen. On vaikea sanoa, miten kunkin iho BHA:han alkuun reagoi. Jos tilaat näytteitä, niin ehkä mukaan voisi ottaa myös miedompaa BHA:ta geelimuodossa..?

Minusta liquid-koostumus on tosi hyvä, kun sen päälle ainakin itselläni sopii hyvin mikä tahansa kosteusvoide, seerumi tms. Itse käytän sitä sormin, vaikka vanulapunkin kautta voisi. Mulla on tapana vain kaataa pieni määrä ainetta kämmenelle ja sitten toisen käden sormin hieroa aine ihoon. Vanulapun kanssa menee aina tavaraa hukkaan, ja tällä tavalla ainakin pullo kestää pitkään. Mutta ihan makuasia. Se nestemäinenkin BHA on kyllä minusta aavistuksen geelimäisempää kuin tyypillinen kasvovesi, joten kyllä sitä pystyy sorminkin levittämään, toisin kuin ihan vesimäistä ainetta.

Jos iholla on punaisia jälkiä näpyistä tms, niin voisit kokeilla myös Resist-sarjan Anti-Aging Clear Skin Hydrator -kosteusvoidetta. Se lupaa juuri vaalentaa sellaisia jälkiä. Tykkään itse kyseisestä tuotteesta kovasti. Ihoa virkistävänä ja kiinteyttävänä se voi kyllä olla kaikkein herkimmälle tai pinnasta rikkonaiselle iholle liikaa, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan näytettä, jos kiinnostaa!
« Viimeksi muokattu: 23.03.14 - klo:19:11 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 23.03.14 - klo:19:57 »
^ Joo, nestemäisenä on olemassa ainoastaan 2% BHA:ta. Nestemäinen koostumus on tehokkain, joten sen valitsevien on varmaan ajateltu haluavan riittävästi tehoa sitten muutenkin. Niitä nestemäisiäkin on kuitenkin kahta koostumusta, Clear-sarjasta löytyy pH:ltaan miedompi ja vahvempi, joista vahvempi on samaa ainetta kuin Skin Perfecting 2% BHA Liquid. Itse en tykännyt Clear-sarjan versioista omasta mielestäni kökön pullon takia, mutta sellaisetkin on olemassa.

Geeleillä ja nesteillä pärjää tosiaan siinä mielessä kuka tahansa, että niiden päälle voi lisätä omalle iholle sopivaa voidetta ihan mielin määrin, jos tarve vaatii. Jos iho tarvitsee eri aikoina erilaista kosteutusta, niin alla voi sitten kuitenkin käyttää aina samaa BHA:ta. Siinäkin mielessä kevyt BHA:n koostumus on minusta paras.

Tuosta Resist-sarjasta löytyy muuten kevyempikin, seka/rasvaiselle iholle tarkoitettu suojakertoimellinen voide, jossa myös on fysikaalinen suoja ja joka on herkälle iholle tarkoitettu. Toinen vastaava löytyy Hydralight-sarjasta. Voisin kuvitella, että nuo normaalista kuivalle iholle tarkoitetut voivat olla tukkeutuvalle iholle vähän liian paksuja, mutta toki kannattaa kokeilla, jos se itselle hyvältä kuulostaa.

Se ekan tilauksen postarialennus pätee sitten vain varsinaisiin tuotetilauksiin, eikä ole käytettävissä pelkkiä näytteitä sisältävään tilaukseen, mutta sen ehkä ymmärsitkin. Näytteitähän saa tilattua (max. 17 kpl) kirjeenä, jonka postikulut ovat normaalitilausta pienemmät.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 23.03.14 - klo:21:02 »
^ Joo, mulla on ihan kamala ihotausta, ja aikaa ja rahaa on mennyt ihan tolkuttomia määriä vääriin valintoihin. Autan tosi mielelläni, jos vain osaan, vaikka jokainen toki joutuukin itse viime kädessä kokeilemaan. Kyllä se tuottaa itsellekin hyvää mieltä, jos joku toinen selviää yhtään vähemmällä tuskailulla ja tuhlauksella.  :) 

Vähän OT, mutta musta tuntuu, että ihan hirveän monella suomalaisella on samankaltaisia pintakuivan ja tukkeutuvan ihon ongelmia, ja moni hyötyisi samankaltaisista asioista. Usein kuitenkin neuvotaan pesemään vain miedosti ja hoitamaan sitä kuivuutta rasvaamalla, eikä tarjolla ole toimivia ja turvallisia tuotteita tukkeutumisen hoitamiseen, joten iho-ongelmat vain pysyvät tai vaihtuvat toisiin. Voiteetkin ovat usein hirveän paksuja, ja niitä mainostetaan tarpeellisiksi kuvaamalla suomalaisen elämää joksikin tundratuiskussa tarpomiseksi. Monen naisen ongelmana on sitten viimeistään keski-ikään tullessa ruusufinni tai muutoin näppyilevä ja superärtynyt iho. Vaikka sitä Hauschkan ruusuvoidetta tms onkin kaikin voimin läärystetty, hehe...
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #508 : 25.03.14 - klo:17:35 »
^ Kyllä se on poikkeustilanne tuon tuotteen kohdalla - joskus ne näytteet vain pääsevät loppumaan. Melkeinpä aina ne ovat Euroopan kaupassa joistain tuotteista lopussa. Vain pienestä osasta näytteitä ei ole tarjolla ollenkaan.

Täydennyksen saapuminen Euroopan kauppaan on usein kestänyt aika kauan, joten en ehkä sinuna jäisi odottelemaan, jos muutoin olet halukas jo näytteitä tilaamaan. Ihan hyvin voi tilata 2% geelistä näytteen, ja verrata sitten lähinnä geelimäisen ja nestemäisen version miellyttävyyttä omalla iholla. Jos kumpikin tuntuu iholle aivan liian voimakkaalta, niin sittenhän tiedät jo kokeilemattakin, että miedompi versio olisi parempi, ja voit sitten tilata jo suoraan täysikokoisen tuotteen, jos geelikoostumus muutoin miellytti. Jos taas tykkäät nesteestä enemmän, mutta uskot 2%:sen olevan liian vahvaa totuttelunkin jälkeen, niin voit tilata esimerkiksi Clear-sarjan Regular Strength -nesteen, joka on kyllä 2% BHA, mutta muita vaihtoehtoja miedompi korkeamman pH:n takia.

Kyllä sen kokeilun voi minusta ihan hyvin aloittaa vahvemmistakin versioista, kunhan käyttää aluksi korkeintaan kerran päivässä. Sitä ei oikein tiedä miten iho reagoi, ennen kuin jotakin kokeilee. Joillekin ne 1%:set ovat ihan tehottomia, ja 2% sopii alusta asti. Itse kyllä hilseilin alussa niistä miedoimmistakin, mutta samalla vaivalla olisin voinut hilseillä vahvemmistakin, kun niitäkin kuitenkin pystyin aika nopeasti päivittäin käyttämään. BHA-pullo kestää ainakin mulla käytössä todella pitkään, joten alussa harmittikin lähinnä miedon version hankkiminen, kun niin pian oli valmis vahvempaan. Jos on tehokkaalle BHA:lle tarvetta (siis jos vaikka epäpuhtauksia on reilusti), niin kyllä vahvempi pitoisuus on kannattavampi hankinta alusta asti - alkuun voi sitten vain käyttää tuotetta harvemmin. Mutta ihan ihosta riippuen siis. Ensikokeilut voi silti tehdä millä vaan - ainahan siitä voi päätelmiä tehdä!  :)
1cFii, oma väri.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #509 : 27.03.14 - klo:16:54 »
Innostuinpa minäkin tilaamaan noita sampleja, kun olin tässä muutaman viikon jo tätä topiccia lukenut. On kyllä tullut tehtyä niin paljon hutiostoksia, että nyt vihdoin ja viimein toivon, että löydän hyviä tuotteita iholle. Jotenkin se on nyt kevään tullessa ottanut enemmän nokkiinsa ja näppyä pukkaa enemmän kuin aikoihin. Toki samalla on vielä hirmuisen herkästi reagoiva. Toivon todellakin, että noista tuotteista on apua.