Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 426503 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #510 : 27.03.14 - klo:17:34 »
Toivottavasti ^ ja ^^ löydätte jotakin toimivaa! Mä olen ainakin nähnyt niiden pelkkien sample-tilausten tulevan jopa kahdessa arkipäivässä, joten tuskin niitä kovin kauan joudutte odottamaan.  :)  Ajattelin vielä muistuttaa, että ei kannata sitten tosiaan hätääntyä eikä harmistua, jos kuorinta, retinoliseerumi tai muu erityistuote saa ihon ensin punoittamaan ja hilseilemään yms - niiden kohdallahan se on normaali sivuvaikutus alkuun. Nehän on sellaisia pitkän aikavälin projekteja. (Ja ainakin tällaisille kunnon ongelmaihoille varmaankin elinikäisiä juttuja.) Putsareilta, kasvovesiltä ja kosteusvoiteilta saa/pitää kyllä vaatia sopivaa tuntua jo alusta asti, mutta sitäkin voi jonkin verran häiritä ihon ensireaktio kuorintoihin tai muihin tehokkaampiin juttuihin. Kannattaa siis antaa iholle vähän aikaa tottua. Ihon tarpeetkin saattavat vähän muuttua, jos tukkeutumista tai tulehtumista saa erityistuotteilla hallintaan, tai jos iho ottaa alkuun kovasti nokkiinsa kuorinnasta tms.
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #511 : 28.03.14 - klo:16:49 »
^ Ei ole mitään lähetetty sähköpostissa tai muutakaan erikoista. Meidän tilaukset on maksettu aina luottokortilla, ja maksu on näkynyt vastaanotettuna Paulalla samantien. On siis näkynyt Paulan verkkosivuilla statuksena "paid" ja tullut heti sähköpostina vahvistus maksun vastaanotosta. Tässä on sitten varmaankin maksutavoilla eroa. Pelkät sampletilauksethan tulevat ykkösluokan kirjeenä suoraan postiluukusta. Sen jälkeen kun ne on toimitettu, niillä ei kovin kauan matkalla kestä, tai ainakaan meillä ei ole kestänyt. Ja tosiaan jokainen mun tilaus on toimitettu viimeistään tilausta (tai pitänee nyt sanoa sitten oikeammin "maksun vastaanottoa") seuraavana päivänä.

Avitcidista mulla ei harmi kyllä ole kokemusta. Se on siis ilmeisesti tretinoiinivalmiste..? Varmaankin siinä pitää mennä ensisijaisesti ihon tuntuman mukaan. Jos iho tuntuu kovin aralta, ei varmaankaan kannata uusia voimakkaita tuotteita kokeilla ennen kuin iho on saanut rauhoittua. Mutta kyllä ainakin iso osa Paulan tuotteiden amerikkalaisista käyttäjistä näyttää käyttävän iholleen Retin-A:ta ja samalla noita kemiallisia kuorintoja, ja onhan Paulallakin a-vitamiinituotteita (joskaan ei tietty tretinoiinia), joita on tarkoitus ihon sietokyvyn mukaan käyttää yhdessä kuorintojenkin kanssa. Eli kyllä ne sopivat ihan yhtäaikaiseenkin käyttöön, mutta oman ihon sietokyvyn mukaan. Paulakin mainitsee siitä tämän http://www.paulaschoice.com/cosmetic-ingredient-dictionary/definition/tretinoin jutun lopussa.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #512 : 28.03.14 - klo:22:40 »
enna, mulla on käytössä PC:n tuotteet ja Avitcid ja tykkään kyllä, että nämä toimivat oikein kivasti yhteen. Paulan tuotteet ovat niin hellävaraisia. Mun iho kestää hyvin sellaisen tahdin, että joka toinen yö Avitcid ja joka toinen yö Paulan BHA tai AHA. Lisäksi käyttelen aina silloin kun muistan Basiron Washia. BHA:sta mun suosikki on 1% lotion, joka on ihanan ohutta ja tuntuu suorastaan rauhottavan viileältä iholle sivellessä, imeytyy täysin ja kosteuttaakin samalla. Sen kanssa vuorottelen Resist AHA:aa, jossa on myös 0,5% BHA:ta, sekin on oikein mukava tuote, mutta hieman nipistelee. Nämä hellävaraisemmat kuorinnat ovat riittäneet mulle hyvin nyt, kun rutiineissa on Avitcid.

Mulla on myös 2% geeli, mutta se on oikeastaan vähiten suosikki noista. Nyt käyttelin sitä parina päivänä, ja heti ilmaantui poskeen tukkeumaa, joten luulen, että se oikeasti jotenkin tukkii mun ihoa pieninä annoksinakin, en muuttanut nimittäin mitään muuta rutiinissa. Se ei oikein tunnu imeytyvän ja muodostaa ihon pinnalle sellasen liisterimäisen kalvon, jonka päälle on vaikea imeyttää mitään muuta. Lisäks mulla on 2% neste ja 8% AHA, mutta nyt kun iholla on pintakuivuutta Avitcidin takia, on tuo lotion oikeastaan ollut ihan paras mun iholle. 2% lotion ei sen sijaan ollut hyvä, siinä voidepohja on melkoisen paksu. 

Kaiken kaikkiaan iho on nyt niin hyvässä kunnossa, että tunnustellessa ei meinaa oikein uskoa, että tämä on mun naamani, niin paljon mulla on aiemmin ollut sellasta tukkeumaröhelöä poskissa ja otsalla jo ennen viime syksyn aknen alkua. Pari isompaa aknearpea on vielä, sellaisia jotka ovat oikein tiukassa ja helottavat punaisina, mutta muuten pääosa aknen jäljistä on jo haalistunut todella mukavasti. Iho tuntuu todella sileältä ja kivalta. Todella ennätyksellistä oli sekin, että ei tullut yhtään menkkafinniä tässä kuussa. Normaalisti saan niitä AINA, siis POIKKEUKSETTA AINA 1-4. On tämä jumalaton naamalätrinki siis kannattanut!  :)

Lisää vielä kemiallisista kuorinnoista ja reseptitretinoiinista täältä: https://www.paulaschoice-eu.com/learn/prescription-retinoids-which-one-to-use/#How_to_Use_Your_Prescription_Retinol_Retinoid_Product

Paula siis suosittelee jopa niin, että ensin kuorinta ja päälle tretinoiinituote. Ihan näin pitkälle en ole itse vielä mennyt, mutta voisin kuvitella, että jos ryhdyn käyttämään Avitcidia joka ilta kuten on tarkoitus, aion vähintäänkin kokeilla, mitä iho sanoo, jos ne pistää päällekkäin. Monet kyllä suosittelevat pikemminkin niin, että illalla tretinoiini ja aamulla kuorinta, toisaalta jotkut taas sanovat, että ehdottomasti ei mitään kemiallista kuorintaa retinoidien kanssa. Paras kokeilla itse.  Mutta sun tapauksessa tätä ongelmaa ei varmaankaan ole, jos harvakseltaan kuitenkin käyttelet Avitcidia. :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #513 : 31.03.14 - klo:15:31 »
Tänään tuli tuotteet postissa  :)

Käsitinkö oikein että tuota bha:ta ei pestä pois kasvoilta vaan sen päälle laitetaan sitten vaan kosteusvoide? Laitoin sitä nimittäin kasvoille ja tuntuu että jäi sellainen tahma naamaan, tosin minä laitoin sitä ihan liian reilusti.

Voisin kesää ajatellen tilata jossain vaiheessa jonkun aurinkosuojavoiteen kasvoille, onko kellään niistä kokemuksia?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #514 : 31.03.14 - klo:16:43 »
Geelimuotoista oli tuo mun BHA. Laitoin sitä tosiaan vähän turhan reippaanlaisesti, joten tuo tahmea tuntu voi johtua ihan siitäkin. Imeytyi kyllä sitten ajan kanssa ihoon  :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #515 : 31.03.14 - klo:23:06 »
Kyllä tarkoitus on tosiaan, että tuote jätetään naamalle, ja että sen päälle levitetään muut tuotteet, esim. seerumi ja päivä/yövoide ihan sen mukaan, mitä iho tarvitsee.

Geeliä saa annostella todella kevyellä kädellä mun mielestä, muuten siitä jää todella tahmean liimainen pinta. Tämän vuoksi se ei ole mun suosikkeja noista. Lotion ei ainakaan mun iholla tunnu tahmaiselta, mutta lotionista 2% on kamalan paksua, mikä herättää vähän tukkiutumispelkoja.

Aurinkosuojallisista päivävoiteista mulla on käytössä ollut sekä Resist-sarjan sävytetty päivävoide RESIST Super-Light Daily Wrinkle Defense SPF 30 että Hydralight. Vaikka Paula mainostaakin, että Resistin "Sheer, natural tint is perfect for all skin tones (no white cast!)" niin mulla ainakin nimenomaan tuon voiteen sävy estää sen, että voisin sitä aurinkosuojana käyttää. Kun levitän sitä kasvoilleni niin runsain mitoin kuin aurinkosuojaa kuuluu, niin kasvot näyttävät kyllä todella kummilta (en osaa oikein edes kuvata sitä lopputulosta, väärä sävy siis), eikä ole mitään mahista, että siihen päälle voisi ruveta vielä meikkiä laittamaan. Suosittelen siis testaamaan tuota samplena ennen kuin tilaa, sillä mikäli sävy sopii, se voi olla aivan mahtava aurinkosuoja (ainakin monet palautteissa ylistävät). Voide ole lainkaan rasvainen vaan on kevyt, jättää mattapinnan ja sävyn takia ei valkosta jankkia, ja siinä on vielä kaikkea anti-aging-ominaisuuttakin.

Mun suosikki noista kuitenkin on Hydralight, joka tosin jättää sen valkoisen jankin, siinä on fysikaalinen suoja. Yleensä se tosin asettuu mun kasvoilla ihan hyvän näköiseksi, eikä ainakaan meikin alla haittaa mitenkään. Ei ole siis ihan täydellinen tuote, mutta toimii mun iholla kyllin hyvin, että tulee aurinkosuojaa käytettyä. :)

Skin Balancing -sarjan SPF-voidetta olen myös kokeillut, mutta siitä en pitänyt. Siinä on kemiallinen aurinkosuoja. Se on koostumukseltaan ohutta mutta rakeista, ja rakeisuuden takia en tykkää siitä, miltä voiteen levittäminen tuntuu. Paula neuvoo hieromaan voidetta käsissä ennen naamalle levittämistä, minkä pitäisi helpottaa rakeisuutta, mutta mulla ainakaan ei toiminut.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #516 : 01.04.14 - klo:17:37 »

Aurinkosuojallisista päivävoiteista mulla on käytössä ollut sekä Resist-sarjan sävytetty päivävoide RESIST Super-Light Daily Wrinkle Defense SPF 30 että Hydralight. Vaikka Paula mainostaakin, että Resistin "Sheer, natural tint is perfect for all skin tones (no white cast!)" niin mulla ainakin nimenomaan tuon voiteen sävy estää sen, että voisin sitä aurinkosuojana käyttää. Kun levitän sitä kasvoilleni niin runsain mitoin kuin aurinkosuojaa kuuluu, niin kasvot näyttävät kyllä todella kummilta (en osaa oikein edes kuvata sitä lopputulosta, väärä sävy siis), eikä ole mitään mahista, että siihen päälle voisi ruveta vielä meikkiä laittamaan. Suosittelen siis testaamaan tuota samplena ennen kuin tilaa, sillä mikäli sävy sopii, se voi olla aivan mahtava aurinkosuoja (ainakin monet palautteissa ylistävät). Voide ole lainkaan rasvainen vaan on kevyt, jättää mattapinnan ja sävyn takia ei valkosta jankkia, ja siinä on vielä kaikkea anti-aging-ominaisuuttakin.

Minulla on sama kokemus tästä. Sävy on aika punakka ja minulle myös liian tumma. MUTTA voide toimii minusta hyvin primerina, hillitsee rasvoittumista ja häivyttää huokosiakin. Laitan sitä vain nenänseudulle, jolloin sävyä ei huomaa, ja meikki pysyy lähes koko päivän. Tuubi tosin vähän sottaa. PC:n varsinaisesti siihen tarkoitettu tuote Shine Stopper ei toiminut ollenkaan.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #517 : 01.04.14 - klo:22:05 »
^Mä olen myös käyttänyt sitä toiseen, paremman sävyiseen meikkivoiteeseen sekoitettuna, ja siinä se toimii aika kivasti. :) Voisin kokeilla primerinakin joskus, hyvä vinkki.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #518 : 09.04.14 - klo:20:52 »
Silläkin uhalla, että ketju menee ihan ylistykseksi, niin on pakko kehua kyllä Paulan putsareita. Tilasin aamupesua varten Moisture Boost -putsarin, ja nyt huomaan kurottavani sitä kohti usein iltaisinkin, jos ei ole paljoa meikkiä. Tai jos on meikkiä, niin kahdella peräkkäisellä pesulla on hoitunut, niin teen kyllä aina muutenkin muidenkin putsareiden kanssa.

Mulla on myös Skin Balancing -putsari, ja tykkään molemmista todella paljon. Molemmat vielä jättikokoisina. Vaikka niillä hintaa sinänsä onkin, niin noita molempia riittää melko pieni läntti, joten en ole huomannut niiden kuluvan paljoakaan. Esim. Favoran tai Erisanin puhdistusgeeli mulla hulahti saman tien loppuun.

Skin Balancing on vähän enemmän kuivattava ja tehokkaampi, mutta ei sekään nitiseväksi ihoa jätä. Ihanan pehmeä koostumus ja vaahtoaa kivasti. Moisture boost taas on jotenkin niin jännän liukasta, että se liukuu kasvoilla todella pehmeän tuntuisesti ja jättää ihon mukavan tuntuiseksi. Molemmat on todella hellävaraisia.  :T

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #519 : 09.04.14 - klo:21:57 »
Mikä olisi hyvä kosteusvoide herkälle sekaiholle, joka rasvoittuu t-alueelta melko helposti mutta silti on ajoittain pintakuiva. Paksut rasvat ei imeydy, joten joku melko kevyt täytyisi olla. Geelimäiset koostumukset ei oikein toimi mun iholla, koska ne jää helposti tahmaisiksi vaikka laittaisikin vähän.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #520 : 09.04.14 - klo:22:57 »
^ Hydralight Moisture-Infusing Lotion (ihan ohut emulsio) olisi paras veikkaus noilla kriteereillä. Myös Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator (geelin ja lotionin välimuoto), jos haluaa virkistävän efektin ja iho ei ole yliherkkä c- ja b3-vitamiineille. Luultavasti myös geelimäinen Skin Balancing Invisible Finish Moisture Gel kävisi, koska se on silikoneilla saatu erittäin ei-tahmaiseksi, eikä ole koostumukseltaan ollenkaan tyypillisten geelien kaltainen. Se asettuu iholle hyvin kuivana ja mattaisena. Mutta siksikin sen kosteutusteho on tosi kevyt (kaikkein kevyin PC:n kosteuttajista), eikä se ole oikein riittävä muuta kuin selkeästi rasvaiselle iholle - mutta jos iho todella tarvitsee vain ihan hitusen kosteutusta, niin tämäkin on oikein hyvä vaihtoehto.

^^ Mäkin tilasin Moisture Boost -putsarin kokeiltuani sitä testereistä ihokatastrofin yhteydessä. Ihan sairaan hyvää. Skin Balancing on hyvä olla olemassa, mutta Moisture Boost on kyllä pahasti pintakuivalle iholle aivan täydellinen. Varmaankin miellyttävin putsari jota olen koskaan käyttänyt, sen tuntu on niin älyttömän silkkinen. Harmi ettei ole tullut kunnolla kokeiltua aiemmin. Luulin ettei sopisi tukkeutuneelle/rasvaiselle iholle, mutta kyllähän tätä sitten näköjään on usein suositeltukin myös herkille/pintakuiville näppynaamoille. MB-sarjan kasvovedelle ja kosteusvoiteelle en kyllä lämpene vieläkään, mutta putsari sopii todella hyvin yhteen muiden sarjojen tuotteiden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 09.04.14 - klo:23:11 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #521 : 09.04.14 - klo:23:22 »
Mä olen käyttänyt yli kuukauden 2% BHA liquidia, ja ekan kerran naismuistiin mun poskiin ei ole tullut kuukausittaista, isoa hormonifinniä. Vanhat mustapäät ovat lähteneet ja uusia ei ole tullut, aikaisemmin mulla on tullut aina sellaisia syviä tukkeumia jotka ovat näkyneet kohoumina kasvoissa. Nenän mustapäitä tulee ja menee (jossain muussa topicissa joku fiksumpi valistikin, että ne eivät ole varsinaisia mustapäitä vaan jotain muuta), BHA pitää ne hyvin poissa mutta jo vähänkin lipsun käytöstä, ne tulee heti takaisin. Sama leuan kanssa, mutta sinnekin niitä tulee kuitenkin vähemmän ja ne mitä tulee, lähtee helposti pois. Otsan iho näyttää ja tuntuu ihan koskettaessakin harvinaisen sileältä. Sinne tahtoo muodostua ihan pientä röpelöä, ilmeisesti ihohuoksiin kertyy jotain, mutta ei kuitenkaan tule mitään selviä näppyjä joita voisi poistaa. Tehoa aineella selvästi on. Miinuspuolena kuivat kohdat ovat välillä kuivuneet aika ikävästi. Olen huomannut, että iho hyötyy välillä myös AHA-kuorinnasta, ja käytän aina välillä Derma E:n AHA-kuorintaa. Kun tuo loppuu, ostan varmaan vahvemman version PC:lta.

Ostin meikkipuolelta sen mattavoiteen. Aine pitää taputella - ei sivellä - iholle, ja siitä tulee tosi kiva mattapinta. Itse olen taputellut aineen iholle meikkisienellä, kun sormin siinä kestää pieni ikuisuus. Nenällä kiilto ei pysy kovin pitkään poissa, ja meikki tuntuu jopa liukuvan vähän pois tuon kanssa. Otsalla sen sijaan toimii aika hyvin, josain vaiheessa alkaa kiiltää mutta ei kuitenkaan näytä niin rasvaiselta, vaan kiiltoa puskee paljon vähemmän kuin yleensä. Toimii myös meikin päälle laitettuna. Toistaiseksi kuitenkin tuntuu, etten tule ostamaan tätä lisää, en ole niin vakuuttunut, vaikkei tuote ihan huono tai turha olekaan.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #522 : 10.04.14 - klo:11:31 »
^^Joo, mä miellän, että tuo Moisture Boost -putsari sopisi hyvin monenlaiselle ihotyypille käyttötuntuman perusteella. Ei siis todellakaan jää siitä mitenkään rasvaiseksi ikinä kasvot, ja pintakuivuuteen tosiaan aivan nappiosuma! Kokeilin myös Resist-sarjan putsaria, ja sekin tuntui kivalta, mutta hinta jää musta melko korkeaksi, kun sitä saa vain pienissä pulloissa, joten tilasin tuon, ja en kyllä tyytyväisempi voisi olla.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #523 : 10.04.14 - klo:19:41 »
Netistä luin että Hydralight Moisture-Infusing Lotionissa olisi voimakas tuoksu, onko näin? Mitä olette tykänneet Paulan kasvovesistä, lähinnä Hydralight Healthy Skin Refreshing Toner ja Skin Balancing Pore-Reducing Toner kiinnostaisi.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #524 : 10.04.14 - klo:21:59 »
^ Ei todellakaan ole voimakasta tuoksua. (Näin haju/hajusteherkkänä uskallan väittää, vaikka aina on toki joku eri mieltä.) Hajusteitahan siinä ei ole, ja raaka-aineista tuoksua tulee hienoisesti kurkku-uutteesta. Mieto, raikas häivähdys kurkun tuoksua, joka häipyy sukkelaan. Itse haistan sen ehkä parin sekunnin ajan. Mutta aina toki löytyy ihmisiä, joita yököttää sellaisenkin hajusteettoman tuotteen tuoksu, joka ei toisten nenään haise miltään. Tuon Hydralightin kohdalla on niin, että ennen koostumuksen viimeistä uudistusta tuoksu oli sama kuin 1% BHA Lotionissa, eli vähän happamampi kurkku, joka tuoksahtaa vähän pistävämmältä tai "hikisemmältä". Useimmat valitukset siis koskevat sitä aiempaa koostumusta. Nykyisellään tuotteessa on huomattavasti raikkaampi ja miedompi tuoksu, minusta se on oikein miellyttävä. Siinä uudistuksessa ihan tarkoituksella fiksattiin sitä tuoksua asiakkaiden toiveiden mukaisesti.

Multa löytyy sekä Hydralight- että Skin Balancing-kasvovesi, ja Moisture Boostia, Skin Recoveryä sekä Earth Sourced -kasvovettä olen kokeillut näytteistä. Hydralight on peruskasvovesi tosi kevyellä koostumuksella. Se ei tahmaa (ei sisällä paljoa glyseriiniä), ja tuntuu aika lailla vedeltä, mutta aavistuksen kosteuttavalta ja raikkaalta. Mun superherkällä iholla se aluksi kuitenkin pistelee ja saa ihon punoittamaan enemmän. Pidempi käyttö on yleensä kuitenkin tehnyt siitä ihan sopivan. Ei ärsytä rosaceaa tai ekseemaa.

Skin Balancing on selkeästi kosteuttavampi ja "tehokkaampi". Mulla iho vaan ajoittain on todella sietokyvytön niacinamidea ja muita vaikuttavampia aineita kohtaan, jolloin SB-kasvovesi pahentaa rosacean/ihottuman punoitusta ja turvotusta. Muille kuin ruusufinnistä kärsiville (ja osalle heistäkin toki) ihan loistotuote kuitenkin. Ei pistele mulla yhtään, edes alussa, vaan tuntuu mukavalta ja rauhoittavalta iholle laitettaessa. Ei myöskään ole liian tahmaavaa, vaan todella hyvää pintakuivalle sekaiholle.

Moisture Boost pistelee ja kuumottaa rankasti. Varmasti iho tottuisi siihenkin, mutta ensireaktiona olen saanut syviä finnejä (kystistä aknea siis). Ei kasvovedessä mitään tukkivaa ole, mutta mun iho tuottaa paukamia reaktiona kovaan pintaärsytykseen. Harmi kyllä, kun tämä tuntuu iholla tosi virkistävältä ja ihoa kiinteyttävältä.

Skin Recovery eroaa muista silikoni- ja öljysisällöllä. Voi vähän kiiltää ihan rasvaisimmalla iholla, mutta varmasti silti paras vaihtoehto useimmille todella herkkäihoisille ihotyyppiin katsomatta. Itse laitoin tästä täyden koon juuri vähän aikaa sitten tilaukseen, kun iho on ollut niin kurjassa kunnossa.

Earth Sourced -kasvovedessä on kiva ohut, geelimäinen koostumus, mutta itse sain siitä allergisen reaktion, joten sen testailu jäi siihen. Jos ei ole ongelmaa ainesosien kanssa, niin hyvä kosteuttava kasvovesi ihan kaikille ihotyypeille.

1cFii, oma väri.