Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395600 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #525 : 10.04.14 - klo:21:59 »
^ Ei todellakaan ole voimakasta tuoksua. (Näin haju/hajusteherkkänä uskallan väittää, vaikka aina on toki joku eri mieltä.) Hajusteitahan siinä ei ole, ja raaka-aineista tuoksua tulee hienoisesti kurkku-uutteesta. Mieto, raikas häivähdys kurkun tuoksua, joka häipyy sukkelaan. Itse haistan sen ehkä parin sekunnin ajan. Mutta aina toki löytyy ihmisiä, joita yököttää sellaisenkin hajusteettoman tuotteen tuoksu, joka ei toisten nenään haise miltään. Tuon Hydralightin kohdalla on niin, että ennen koostumuksen viimeistä uudistusta tuoksu oli sama kuin 1% BHA Lotionissa, eli vähän happamampi kurkku, joka tuoksahtaa vähän pistävämmältä tai "hikisemmältä". Useimmat valitukset siis koskevat sitä aiempaa koostumusta. Nykyisellään tuotteessa on huomattavasti raikkaampi ja miedompi tuoksu, minusta se on oikein miellyttävä. Siinä uudistuksessa ihan tarkoituksella fiksattiin sitä tuoksua asiakkaiden toiveiden mukaisesti.

Multa löytyy sekä Hydralight- että Skin Balancing-kasvovesi, ja Moisture Boostia, Skin Recoveryä sekä Earth Sourced -kasvovettä olen kokeillut näytteistä. Hydralight on peruskasvovesi tosi kevyellä koostumuksella. Se ei tahmaa (ei sisällä paljoa glyseriiniä), ja tuntuu aika lailla vedeltä, mutta aavistuksen kosteuttavalta ja raikkaalta. Mun superherkällä iholla se aluksi kuitenkin pistelee ja saa ihon punoittamaan enemmän. Pidempi käyttö on yleensä kuitenkin tehnyt siitä ihan sopivan. Ei ärsytä rosaceaa tai ekseemaa.

Skin Balancing on selkeästi kosteuttavampi ja "tehokkaampi". Mulla iho vaan ajoittain on todella sietokyvytön niacinamidea ja muita vaikuttavampia aineita kohtaan, jolloin SB-kasvovesi pahentaa rosacean/ihottuman punoitusta ja turvotusta. Muille kuin ruusufinnistä kärsiville (ja osalle heistäkin toki) ihan loistotuote kuitenkin. Ei pistele mulla yhtään, edes alussa, vaan tuntuu mukavalta ja rauhoittavalta iholle laitettaessa. Ei myöskään ole liian tahmaavaa, vaan todella hyvää pintakuivalle sekaiholle.

Moisture Boost pistelee ja kuumottaa rankasti. Varmasti iho tottuisi siihenkin, mutta ensireaktiona olen saanut syviä finnejä (kystistä aknea siis). Ei kasvovedessä mitään tukkivaa ole, mutta mun iho tuottaa paukamia reaktiona kovaan pintaärsytykseen. Harmi kyllä, kun tämä tuntuu iholla tosi virkistävältä ja ihoa kiinteyttävältä.

Skin Recovery eroaa muista silikoni- ja öljysisällöllä. Voi vähän kiiltää ihan rasvaisimmalla iholla, mutta varmasti silti paras vaihtoehto useimmille todella herkkäihoisille ihotyyppiin katsomatta. Itse laitoin tästä täyden koon juuri vähän aikaa sitten tilaukseen, kun iho on ollut niin kurjassa kunnossa.

Earth Sourced -kasvovedessä on kiva ohut, geelimäinen koostumus, mutta itse sain siitä allergisen reaktion, joten sen testailu jäi siihen. Jos ei ole ongelmaa ainesosien kanssa, niin hyvä kosteuttava kasvovesi ihan kaikille ihotyypeille.

1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #526 : 10.04.14 - klo:22:16 »
Kiitos erittäin kattavasta vastauksesta! Ihanaa kun joku jaksaa noin syvällisesti kommentoida  :) Tuo tuoksuasia siinä Hydralightissa ehkä eniten mietitytti, mutta nyt kommenttisi jälkeen taidan tilata saman tien täysikokoisena.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #527 : 11.04.14 - klo:12:16 »
Munkin mielestä tuon Hydralightin tuoksu on ihan miellyttävä. Siinä tosiaan tuntuu häivähdys kurkkua. En itsekään haista sitä mitenkään pitkään iholla. Mun nenään kyllä 1% BHA lotion ei sekään haise pahalta, vaikka siitä on niin kirjoitettu.

Noista kasvovesistä mun suosikkini on Skin Balancing. Sitä on jo vaikka kuinka mones pullo meneillään. Se on mielestäni paras kasvovesi, jota oon ikinä käyttänyt. Jotenkin siinä on sellainen koostumuskin, että vanulappu liukuu kivasti kasvoilla, mutta silti siinä ei ole mitään ylimääräistä, että jäisi tahmainen tunne. Nyt ostin hinnan takia jotakin halvempaa kasvovettä ja sen käyttäminen tuntui heti epämiellyttävämmältä, kun tuli fiilis, että  vanulapulla sai turhan voimakkaasti jynssätä ihoa, kun tuota liukumisefektiä ei ollut. :D Mulla ei tosin ole erityisen herkkä iho, joten siitä puolesta en osaa kommentoida.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #528 : 18.04.14 - klo:13:11 »
En ihan heti jaksa lukea kaikkia 36 sivua läpi, joten kysytään mieluummin :D. Osaako joku suositella hieman epäpuhtaalle, todella nopeasti rasvoittuvalle iholle, jossa on joitakin finnien jättämiä tummempia läiskiä, Paula's Choicen valikoimasta tuotteita?

Isompia finnejä tulee harvemmin, vaikkakin tälläkin hetkellä leuassa komeilee ihan jäätävä ihonsisäinen patti ::). Epäpuhtaudet ovat yleensä pienempiä tukkeumia. Eniten harmittaa leuassa ja poskessa olevat tummentumat, jotka ovat jääneet noista isommista tukkeumista. Pintakuivuuttakin oli, ainakin ennen, mutta nyttemmin ei ole enää hirveämmin vaivannut, kun asiaa pohdiskelin. T-alue on todella kova rasvoittumaan ja silmänaluset ovat tummat kuin pandalla, mutta liekkö niihin löydy koskaan peitepuikkoa parempaa ratkaisua (ja peiteaine puolestaan pakkautuu sitten juonteisiin, mutta mieluummin kai se, kuin pandana olo).

Olen jo vuosikaupalla harkinnut tutustumista Paula's Choicen tuotteisiin, mutta en ole saanut aikaiseksi, koska en tiedä yhtään mitä lähteä kokeilemaan. Nyt kun huomasin, että sivuilta voi tilata myös sampleja, niin ajattelin ryhtyä vihdoin tuumasta toimeen. :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #529 : 18.04.14 - klo:16:00 »
^ Ekana suosittelisin 2% BHA Liquidiä ja kosteusvoiteena RESIST Anti-Aging Clear Skin Hydratoria (ellei iho ole superherkkä). BHA Liquid pitää epäpuhtaudet poissa ja tasoittaa ihon pintaa, Anti-Aging Clear Skin Hydrator taas tasoittaa ihon väriä samalla kun kosteuttaa (sopii myös silmänympäryksille!). Puhdistukseen Skin Balancing Oil-Reducing Cleanser, tai pintakuivuuden vaivatessa Moisture Boost One Step Face Cleanser - molemmilla lähtee myös meikki. Jos haluaa kasvoveden (kannattaa!), niin paras veikkaus on Skin Balancing Pore-Reducing Toner. Jos haluaa seeruminkin, niin paras valinta lienee RESIST Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum, tai jos tahtoo retinolia ja tietää ihonsa sietävän sitä: Skin Balancing Super Antioxidant Concentrate Serum. Edellinen on ohut ja iholla huomaamattoman kevyt, jälkimmäinen silikonisen primerin kaltainen.

Edit: Jos iho sietää AHA-tuotteita, niin RESIST Weekly Resurfacing Treatment with 10% AHA on huippu kerran tai kahdesti viikossa BHA:n tilalla. Se on samankaltainen ohut neste kuin BHA Liquid ja sopii hyvin rasvaisellekin iholle. Epäpuhtaalle iholle yleensä kannattaa ennemmin käyttää BHA:ta, mutta tummiin läiskiin ja muihin ihon pinnan ongelmiin voi saada apua AHA:sta. Moni käyttää molempia, kunhan ei laita iholle mielellään yhtäaikaisesti.
« Viimeksi muokattu: 18.04.14 - klo:16:18 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #530 : 18.04.14 - klo:21:49 »
Kiitos paljon evergreen! :-* Pitääpä tutustua noihin!

Siis AHA ja BHA käyvät, kunhan ei laita samanaikaisesti aikaan nassuun, vaan vaikka joka toinen päivä vaihdellen?

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #531 : 18.04.14 - klo:22:34 »
Jos haluaa molemmat, niin on myös sellasta Resist-sarjan kuorintaa, jossa on yhdessä tuotteessa 5% aha ja 0,5 bha.  :) Sitäkin kannattaa testata.

Resist Ultra Light Super Antioxidant Concentrate Serumista on pakko varoittaa, että se ei sovi kaikille päiväkäyttöön. Tuote on ihana, mutta joidenkin iholla se värjääntyy. Mä olen nyt saanut nauttia tästä efektistä, ja ei ole kyllä kivaa. Naama on oranssia laikkua täysi ja kulmakarvat ja hiusraja vihreät.  ::) Harmittaa kyllä, koska käytän itse joka yö Avitcidia, jonka päälle tuo seerumi ei musta oikein sovi laitettavaksi, joten jää mulla nyt sivuun sitten.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #532 : 18.04.14 - klo:23:18 »
^^ Paula's Choice tosiaan kehottaa ärsytyksen välttämiseksi käyttämään vain yhtä kerrallaan. Yhtenäkin päivänä voi kyllä käyttää molempia, mutta siten, että toista aamulla ja toista illalla. Se Weekly AHA on sen verran voimakasta, että sitä kehotetaan käyttämään illalla (ilman BHA:ta samalla kertaa), ja sitten seuraavana aamuna voi käyttää mitä kuorintatuotetta tahtookin.

Tuossa sianan mainitsemassa kuorinnassa on BHA:ta niin pienenä pitoisuutena, että siitä ei varmaankaan epäpuhdas iho juuri tehoa saa, mutta eipä sitten ärsytäkään mahdottomasti. (Tuo tuote on tähdätty lähinnä ikääntymisen merkkejä vastaan.) Epäpuhtaalle iholle kannattava BHA:n pitoisuus on se 2 %, mistä syystä suosittelisin sellaiselle ennemmin BHA:ta ja AHA:ta erillään. Myös jos kärsii esim. ruusufinnistä, kuten minä, haluaa varmastikin AHA:n erillään, jotta ei joudu käyttämään sitä päivittäin vain saadakseen BHA:ta. AHA kun on siis herkemmin ärsyttävää, eikä niin avuksi tulehduksellisissa ongelmissa tai epäpuhtauksissa.

Mutta kaikki tietysti riippuu siitä, tarvitseeko enemmän AHA:n vai BHA:n hyötyjä; AHA kuorii pinnalta ja sopii pintaongelmille kuten auringossa vaurioituneelle tai kuivalle iholle, BHA rauhoittaa tulehdusta ja kuorii myös huokosissa ja sopii siksi paremmin epäpuhtaalle/tulehtuneelle iholle. Itse ajattelisin kuvauksesi perusteella, että rasvoittuva ja epäpuhtauksiin taipuvainen ihosi hyötyisi eniten päivittäisestä BHA:sta ja tummuneiden kohtien vuoksi satunnaisesta AHA:sta. Mutta jokaisen on toki kokeiltava, mikä itselle käytännössä toimii parhaiten.

Resist-seerumit ovat tosiaan kellertäviä, mutta minulla Ultra-light imeytyy ihoon ihan kasvoveden tapaan, enkä ole koskaan kokenut mitään näkyvää sävyä iholla. Mulla on hyvin vaalea, lämminsävyinen iho. Olisikohan siinä värjäytymisessä sitten kyse jostain reaktiosta lääkevoiteiden kanssa tms, olisi kyllä mielenkiintoista tietää. Itselläni ei ole käytössä lääkevoiteita, ja kaikki kasvojenhoitotuotteet ovat Paula's Choicelta.
« Viimeksi muokattu: 18.04.14 - klo:23:32 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #533 : 18.04.14 - klo:23:42 »
Vaikea sanoa. Mullakaan ei aiemmin ilmennyt tuota, vaikka olen käyttänyt näitä samoja tuotteita jo pitkään, myös Avitcidia helmikuusta asti. Mutta nyt värjääntyminen tulee hyvin voimakkaasti joka kerta kun käytän seerumia. Mikään tuote tai käyttötapa siis ei ole muuttunut, joten vähän hämmentävää. Muuten mullakin on kaikki tuotteet PC:tä, paitsi yksi aurinkovoide, jota en kovin usein käytä. Oranssinkeltainen naamalook voisi mennä itseruskettavafailista, mutta ne vihreät kulmakarvat tosissaan on jo huomiota herättävät.  ;D

Mutta harmittaa, toivon, että tuote formuloitaisiin uudestaan, kun niin monet ovat tuosta valittaneet, ja kaikkiin ihonhoitorutiineihin ei sovi iltaisin käyttäminenkään. Mahtituote muuten siis. Skin Balancing -seerumi ei ole yhtään niin hyvä pintakuivalle iholle, ja retinoli siinä tuntuu nyt vähän overkilliltä. Muut seerumit taas ovat liian paksuja.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #534 : 19.04.14 - klo:01:15 »
^ Se väri tulee ilmeisesti quercetinistä, joka on varmaankin oleellinen osa sitä anti-aging-ideaa, joten on vaikea uskoa, että sitä poistettaisiin koostumuksesta. Esimerkiksi Korres mainostaa hintavaa anti-aging-seerumiaan pelkän quercetinin kautta, joten kyseessä taitaa olla tehokas ainesosa. Mutta jos se jonkun aikaa on kuitenkin toiminut sinullakin ilman värjäytymistä, niin tuntuisi loogiselta, että kyse on sitten jostain ikävästä yhteisvaikutuksesta tai siitä, että tuote ei ole tuubissa homogeenista. Ravistaminenhan ei tosiaan tuon kohdalla ole ohje, mutta voisiko se silti olla tarpeen... Tosi harmi kyllä, että tuollainen efekti pilaa joidenkin kohdalla muuten poikkeuksellisen hyvän tuotteen.

Skin Balancing -seerumi on minustakin kinkkinen pintakuivalle iholle - ei ollenkaan niin hyvä kuin Resist Ultra-light. Mä sain myös pari viikkoa sitten todeta, että retinoli on ilmeisesti mulle mahdottomien ainesosien listalla. Käytin pitkästä aikaa Skin Balancing -seerumia monta päivää putkeen, ja iho kärventyi ihan totaalisesti. Heräsin jopa kesken yötä polttavaan tunteeseen kasvoilla. Tunne oli samanlainen kuin Elidel-lääkevoiteen alkureaktio. Sen jälkeen iho ei ole sietänyt edes aiempia luottotuotteita, kuten SB-sarjan kasvovettä, vaan tilalle piti ottaa ihan eri rutiini. B3-vitamiinista on pitänyt luopua kokonaan, ja iho sietää nyt ainoastaan ruusufinnille siedettävimpiä tuotteita. Pysyttelen tällä hetkellä lähinnä Moisture Boost -putsarissa, BHA-nesteessä ja Hydralight- ja Skin Recovery -voiteissa, ja toivon että iho alkaa joskus taas kestää entisiäkin suosikkeja. Älytöntä mitä muutaman päivän tuotekokeilu voi iholle tehdä. Mutta kyllähän se retinolin osalta oli toki tiedossa, että kaikki eivät sitä siedä. Piti kuitenkin kokeilla...  ;D
1cFii, oma väri.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 19.04.14 - klo:01:46 »
Olen tässä hiljalleen ottanut käyttöön yövoiteen sijaan kookosöljyn. En tosin tiedä aiheuttiko nimenomaan se tuon tukkeuman leukaan, mutta tilasin myös jojobaöljyä ja aion kokeilla sitä kookosöljyn sijaan yövoiteena. Päivävoiteena minulla on Cliniquen Dramatically Different Moisturizing Gel, koska se on ollut tähän mennessä ainoa, joka on jokseenkin hillinnyt rasvoittuvaa t-aluetta. Mikään muu päivävoide ei ole toiminut, meikkivoide liejuntuu aina etenkin otsan alueelta muiden voiteiden kanssa. Voikohan näitä (öljy + Clinique) siis käyttää jatkossakin ja ottaa vain muutamia "täsmätuotteita" Paula's Choicelta? Ellei sieltä sitten toki löydy vielä parempaa päivävoidetta meikkivoiteen alle, mutta tuosta öljystä en välttämättä halua luopua, kun vasta otin käyttöön (ellei sekin sitten ala jatkossa aiheuttamaan lisää finnejä :-X).

(Hieman off-topikkia, mutta...) Ajattelin myös kokeilla iHerbin 1% retinolivoidetta, jos vaikka käyttäisin ihan alkuun kerran viikossa, siitä kun olen lukenut pelkkää hyvää. Aiemmin ostin iHerbiltä tämän: http://www.iherb.com/Skin-By-Ann-Webb-Super-Retinol-Slow-Release-Retinol-Cream-1-fl-oz/47740#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=retinol&rc=111&sr=null&ic=5 mutta en huomannut mitään vaikutusta ihoon. Liekkö liian pieni retinoliprosentti? Pystyi nimittäin hyvin käyttämään silmänympärysihollekin. Jos siis tuota 1% retinolia alkaisi hyvin varovaisesti käyttämään.
« Viimeksi muokattu: 19.04.14 - klo:01:54 kirjoittanut caessa »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #536 : 19.04.14 - klo:02:47 »
^ Toki Paulalta voi käyttää vain joitakin täsmätuotteita, jos muiden merkkien tuotteet muilta osin miellyttävät. Esimerkiksi kuorinnat ovat Paulalla sellainen erikoisuus, joita harva merkki yhtä hyvillä koostumuksilla valmistaa, joten varmasti on ihmisiä, jotka valitsevat Paulalta vain niitä. Minusta kuitenkin muutkin tuotteet, kuten putsarit ja kosteusvoiteet, ovat Paulalla niin poikkeuksellisen hyviä, että en voisi kuvitella enää muuta pääsääntöisesti käyttäväni. Kuulun niihin, jotka ovat kokeilleet läpi ihan kaiken, ne puhtaat kasviöljyt mukaan lukien, eikä mikään sovi. Itselläni jojobaöljy tukkii huokoset, ja kookosöljy taas kuivattaa ja tuottaa ihottumaa ja pientä ärsytysnäppylää. (Oma ihoni on rasvainen ja pintakuiva, mustapäistä, ruusufinnistä sekä ekseemasta kärsivä.)

Kokeilisin kyllä sinuna Paulalta ihotyypillesi suunnatut kosteusvoiteet (Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator, Hydralight Moisture-Infusing Lotion ja Skin Balancing Invisible Finish Moisture Gel), ja uskaltaisin melkein luvata varmaksi, että vähintään yksi niistä yllättää positiivisesti. Vaikka sitten jatkaisitkin öljyillä ja Cliniquella, niin kannattaa kuitenkin kokeilla. Paula's Choicella on todella hyvä tuotevalikoima rasvaisen ihon ongelmiin, ja minäkin olen hankalalla rasvaisen ja herkän ihon yhdistelmällä löytänyt Paulalta useamman sopivan vaihtoehdon, kun suomalaiset apteekit, tavaratalot ja luontaistuotekaupat ovat tarjonneet sellaisia pyöreät nolla.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #537 : 19.04.14 - klo:13:30 »
^^^Joo, näin olen itsekin ajatellut. Tosi tylsää vain. Oon nyt käyttänyt sitä, jos olen vain kotona (teen gradua, joten tällaisia päiviäkin riittää), mutta siinäkin tulee kyllä hankaluuksia. Huomasin yks päivä, että ois pitänyt nopeasti lähteä kaupassa käymään, mutta naama oli viheroranssi, joten olisi pitänyt pestä naama ennen kauppareissua. Joten parempi sellaisina päivinä, kun täytyy jossain käydä, olla käyttämättä sitä, ettei tule tuollaisia tilanteita.

Jännä kyllä, miten erilaisia ihot ovat!  :) Mun ihoni nimittäin suorastaan rakastaa Avitcidia, ei ole oikeasti koskaan ollut iho näin hyvässä kunnossa. Tututkin, joita ei ole vähään aikaan nähnyt, kommentoivat, että mun kasvot näyttää aivan erilaisilta ja "jotenkin sädehtiviltä". Mun iho on aina ollut niin kamala, että tuntui ihan epäuskoiselta, että joku kehuu mun ihoa. :o Pintakuivuutta se aiheuttaa jonkun verran, mutta toisaalta mun ihoni on varmaankin luonnostaankin pintakuiva, joten en tiedä, minkä verran siitäkään on Avitcidin vaikutusta. Mutta luin ihan turhaan peläten kaikkia kauhukertomuksia netistä, kun tuo aine tuntuu mun iholle olevan just ku nenä päähän. Vielä kun nuo pari pahemmin punoittavaa aknearpea haalistuu, niin voi sanoa, että ei ole juurikaan mitään iho-ongelmia.

^^Mulla jojobaöljykin toimii hyvin, samoin kuin apteekin Humektan. Käytän niitä yhdistettynä siten, että sotken Humektaniin muutaman tipan jojobaöljyä ja levitän kasvoille. Käytän tätä yhdistelmää lisätäsmähoitona tosin vain silloin, kun ihossa on enemmän pintakuivuutta, eli melko satunnaisesti kuitenkin. Mutta mun mielestä voi PC-tuotteisiin yhdistellä hyvinkin itselle sopivia juttuja, kunhan ne ovat iholle sopivia ja ärsyttämättömiä.  :) Kuitenkin oon samaa mieltä siitä, että parhaat putsarit ja kasvovedet löytyy ehdottomasti Paula's Choicelta ja nuo rasvaisen ihon voiteetkin ovat erinomaisia, mun suosikki niistä on Hydralight. Puhumattakaan sitten kuorinnoista, en oikein edes tiedä, löytyykö yhtä hyviä muilta merkeiltä millään säällisillä hinta-laatusuhteilla.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #538 : 19.04.14 - klo:13:59 »
No nyt on tilattu 11 näytettä, huh! Toivottavasti edes sain maksun maksettua oikein ;D. Jännittää!

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #539 : 19.04.14 - klo:16:27 »
Olisikohan tuosta välistä hyvä jättää tuo Xyliderm sitten pois, että onkohan liikaa laittaa 3 tuotetta päällekäin? Kokeilemalla varmaan sekin selviää, jos se on ihan vain ihokohtainen asia.

Ei se ainakaan mitenkään yleisesti ottaen ole liikaa - Paula's Choicenkin "ihannerutiiniin" kuuluu pesun ja kasvoveden jälkeen kolme tuotetta: kuorinta, seerumi ja kosteusvoide. Jotkut käyttävät vielä kosteusvoiteenkin päälle suojakertoimellista kosteusvoidetta, jos joku ei-suojakertoimellinen voide vain sopii iholle paremmin, ja haluaa käyttää mieluummin sitä yhdessä ohuen aurinkosuojan kanssa. Itselläni on sen verran rasvainen iho, että silloin kun käytin pääsääntöisesti apteekkikosmetiikkaa, en voinut kuvitellakaan latovani montaa tuotetta päällekkäin. Jo yksittäinen sekaihon kosteusvoide (ne tavalliset Acot jne) oli niin limainen ja kiiltävä mun iholla, että ajattelin kaiken silikoneja sisältävän yms olevan mahdottomuus. Paulan tuotteiden kanssa olen kuitenkin huomannut, että tuotteet voivat myös olla oikeasti ohuita ja hyvin imeytyviä ja kerrostettavia, kunhan ne on tehty oikein ja kunhan valitsee iholleen sopivat tuotteet. Ja esimerkiksi että silikonit voiteessa eivät suoraan tarkoita, että tuote olisi iholla limaista ja kiiltävää. Tietenkään kaikkien ei silti tarvitse käyttää montaa tuotetta päällekkäin, ellei halua. Mutta kokeilla sopii ainakin!

Jännä kyllä, miten erilaisia ihot ovat!  :) Mun ihoni nimittäin suorastaan rakastaa Avitcidia, ei ole oikeasti koskaan ollut iho näin hyvässä kunnossa.

Kyllä muakin jäi mietityttämään, olisiko retinoliseerumista ollut lopulta apua ensireaktion jälkeen, ja olisiko se vain pitänyt kestää. En tiedä, onko se oikeasti niin, että toiset vain eivät retinolia siedä, vai onko kyse vain vaihtelevan pahasta ensireaktiosta. Sekin mietityttää, johtuiko ikävä reaktio oikeasti nimenomaan retinolista, vai oliko seerumin koostumus muutoin sopimaton. En ole koskaan käyttänyt muita retinolituotteita. Olen kyllä joitakin kommentteja nähnyt, joissa on kerrottu, että iho reagoi pahasti SB-seerumiin, vaikka sietää hyvin Retin-A:ta. Jotkut myös sanovat samaa SB-seerumista verrattuna PC:n Resist-sarjan tehokkaimpaan retinolituotteeseen. Kyllä siinä varmaankin tuotteen koostumus kokonaisuudessaankin sitten saattaa vaikuttaa. En taida silti uskaltaa toista retinolituotetta ainakaan hyvään aikaan kokeilla, kyllä se niin pahaan kuntoon ihon vei.
1cFii, oma väri.