Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395612 kertaa)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #585 : 03.05.14 - klo:11:22 »
^^ Mulla on ollut geelistä vain näytteitä, mutta niitä oli helpompi levittää pieni määrä. Nestettä tahtoo mulla hulahtaa vähän liikaa jos levitän vain sormilla (eikä se ehkä levity iholle yhtä hyvin, vaan meneekin vähän isompi määrä), ja vanulapulla tietysti menee aina vähän hukkaan siihen lappuun. Musta nopeampi kuluminen on ihan positiivinen asia, kun pelkään, että tuotteet vanhenevat. Olen joskus saanut ikävän reaktion kauemmin käytössä olleesta meikkivoiteesta ja naamarasvasta, vaikka haju ja koostumus vaikutti normaalilta, ja kun ostin tilalle uuden samanlaisen, siitä ei tullut mitään, joten luulen että tuote oli mennyt vanhaksi. Pyrin noudattamaan kasvotuotteissa niitä säilyvyysmerkintöjä.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #586 : 03.05.14 - klo:16:46 »
^
Mun mielestä tuo nestekin on ihan riittoisa - nimenomaan sormilla levitettynä. Jos ei halua ikuisuustuotetta niin silloin kannattaa ehkä ottaa tuo neste. Pullo on vaan todella ärsyttävä, sillä vuotaa jos joutuu kallelleen. Tilasin itselleni aha-nesteen ja pullot on näköjään uudistettu ainakin väreiltään - toivottavasti eivät myöskään enää vuoda  >:( Tilaukseen meni myös Multi-Correction Treatment-voide, sillä en tykännyt nihkeydestä, jonka bha-neste jättää kasvoille. Jospa tuo tehoaisi ihon tukkeumiin ja muihin pikkuongelmiin  :)

Nyt on paulalla myös 20% alennus seerumeista.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #587 : 03.05.14 - klo:16:58 »
Miten te levitätte nuo nesteet sormilla? Itse kokeilin levittää sormin tuon 10% AHA-nesteen, mutta pitkin sormien välejä ja kämmentähän se sitten valui.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #588 : 03.05.14 - klo:18:10 »
Miten te levitätte nuo nesteet sormilla? Itse kokeilin levittää sormin tuon 10% AHA-nesteen, mutta pitkin sormien välejä ja kämmentähän se sitten valui.

Mina laitan muutaman tipan kammenselkaan ja siita otan etusormella ja levitan iholle. Mutta laitan siis vain muutaman tipan kerrallaan, etta se ei lahde valumaan kammenselan iholta pitkin poikin.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #589 : 03.05.14 - klo:19:19 »
Oon nyt käyttänyt Skin Balancing sarjan putsaria, kasvovettä ja kosteusvoidetta muutaman päivän ajan. Mulla on herkkä iho ja posket alkaa todella herkästi punottaa millon mistäkin. Nyt kun olen käyttänyt näitä tuotteita, niin posket alkaa pesun jälkeen helottaa. Onko tää nyt jotain tuoteärsytystä vai mitä? Kannattaako mun jatkaa noiden tuotteiden käyttöä vai vaihtaa joihinkin toisiin, vai voiko tuo mennä ohi jos jatkan käyttöä? Muistelisin jonkun maininneen, että noissa voisi olla jotain ns tehokasta ainetta joka saattaa ärsyttää ihoa, tai sitten muistan ihan omiani?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #590 : 04.05.14 - klo:02:07 »
Kumpikohan on pidemässä käytössä riittoisampaa, BHA 2% Liquid vai Gel?

Mäkin olen vähän sitä mieltä, että geeli on jonkin verran riittoisampaa. Taisinkin jossain vähän ylempänä läpistä sellaista. Mutta ei niissä mulla niin isoa eroa ole, että tarvitsisi sen perusteella tehdä päätöstä. Mulla molemmat ovat helppokäyttöisiä, levittyvät iholle helposti ja riittävät pitkään.

Mä avaan ensin pullon korkin ja lasken sen käsistäni, sitten laitan yhden käden "kupiksi" ja kaadan varovasti toisella kädellä pullosta pienen määrän nestettä. En oikeastaan kallista pulloa loppuun asti, vaan kallistan pulloa vain vähän ja kallistan kuppina olevaa kättä myös vastaan, niin että voin helpommin kipata pullosta vain pienen määrän. Sitten otan sormilla "kupista" nestettä sen verran kuin sormiin nätisti tarttuu ja levitän kasvoille. Otan sitten lisää, ja tarvittaessa vielä kaadan tavaraa kädelle lisää. Vähän kerrallaan tekeminen on toiminut mulla hyvin, eikä mitään mene hukkaan.

^Pullo on vaan todella ärsyttävä, sillä vuotaa jos joutuu kallelleen.

Mulla kaikki kierrekorkilliset pullot ovat olleet tiiviitä, siis esimerkiksi Skin Perfecting 2% BHA Liquid ja Resist Weekly AHA. Clear-sarjan BHA:t sen sijaan ovat vuotaneet, kun niissä on ontto lippakorkki, jonka sisään joutuu nestettä. SP BHA Liquidin korkkihan on siis samanlainen kierrekorkki kuin PC:n kasvovesissäkin, vähän pienemmässä koossa vain. Mutta varmaan sekin voi joskus tietty olla vääntynyt tms.

Oon nyt käyttänyt Skin Balancing sarjan putsaria, kasvovettä ja kosteusvoidetta muutaman päivän ajan. Mulla on herkkä iho ja posket alkaa todella herkästi punottaa millon mistäkin. Nyt kun olen käyttänyt näitä tuotteita, niin posket alkaa pesun jälkeen helottaa. Onko tää nyt jotain tuoteärsytystä vai mitä?

No ainakin se kasvoveden (kosteusgeelissäkin on) b3-vitamiini voi aiheuttaa kihelmöintiä, kuumotusta ja/tai hetkellistä punoitusta erityisesti poskilla. Joillakin se reaktio voi olla liian voimakas, ja vaikka ruusufinni-iholla liian ärsyttävä. Monen iho taitaa kuitenkin tottua siihen efektiin, jos aloittaa käytön tarpeeksi hiljalleen. Ehkä kannattaa kokeilla tuotteita pidemmän aikaa yksitellen, tai edes kahden seteissä, niin saisi selville, onko joku tuotteista erityisesti liian vahva. Helpoin veikkaus on kasvovesi, kun se imeytyy ihoon nopeimmin ja sisältää ihan luvatusti suuren määrän ihon toimintaa tehostavia aineita. Tietty kannattaa myös harkita, tuntuuko putsari liian voimakkaalta tai kosteutus liian kevyeltä, jolloin iho alkaa väkisinkin ärtyä.
1cFii, oma väri.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #591 : 07.05.14 - klo:23:29 »
Parin päivän kokeilun perusteella voin todeta, että ainakin tähän asti vaikuttaa siltä että mun iho rakastaa BHA 2% Liquidia. Iho on heti sileämpi ja tasaisemman värinen, ainoa "miinus" näyttäisi olevan että iho uusiutuu ihan pikavauhtia. Miinus lainausmerkeissä siksi, että en ole sitä vastaan että iho uusiutuu supernopeasti, mutta se hiukan haittaa kun aamusta laittaa meikkiä ja naamassa on näppy, niin iltapäivällä kun kurkkaa peiliin niin näpyn kohdalla on sellainen hilseilevä kohta josta iho (ja samalla siihen laitettu meikki) vaan kuoriutuu pois...  :P

Mulla on myös testerit kasvovedestä (Skin Balancing Pore Reducing Toner) ja kosteusvoiteesta (Resist Anti Aging Clear Skin Hydrator) ja olen poikkeuksellisesti käyttänyt ihonhoitotuotteita jopa aamuisin näiden kanssa... Yleensä aamuisin olen vain pyyhkäissyt ihon jollain kasvovedellä ja laittanut meikin päälle, mutta nyt laitan lisäksi BHA:n ja kosteutuksen. Tähän mennessä näyttäisi toimivan hyvin, iho ei rasvoitu päivän mittaan sen enempää kuin ennenkään (ehkä jopa hieman vähemmän) ja ei näy mitään ärsytystä tai muita outoja reaktioita. Jatkan testailuja ja toivon että Paulan tuotteet yhdessä sinkin kanssa auttaisi mua saamaan ihon, jota ei tarvitse kuorruttaa meikillä joka kerta kun haluaa lähteä ovesta ulos...
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #592 : 08.05.14 - klo:15:10 »
^ Luulen että se "uusiutumistahti" tai ainakin ne sen näkyvät vaikutukset kyllä vähän rauhoittuvat, kun pääsee hyvään käyttötahtiin BHA:n ja muun hoitorutiinin kanssa, siis kun iho alkaa pysyä sileämpänä ja vähemmän tukkeutuneena. Se näkyvä uusiutuminen on just se tavallinen "oire" kun aloittaa tehokkaan BHA:n - se hilseily mistä puhutaan on minusta ennemminkin juuri nopeaa uusiutumista, eikä kuivumista. Se kyllä tasaantuu aika nopeasti. :)

Mulla alkaa onneksi olla retinolihajotuksen jäljet lähes parantuneet. Retinoliseerumi siis ärsytti ja kuivatti ruusufinniin taipuvaisen ihon ensi kamalaan kuntoon, ja sitten kun sen takia piti vaihtaa perustuotteet miedompiin ja hoitavampiin, oli seurauksena hullun lailla villiintynyt seborrooinen ekseema. Jee. Mutta nyt on ekseeman turvotus laskenut kokonaan, ja pahinta punoitustakaan enää pienenä laikkuna. Pystyin vihdoin ottamaan Skin Balancing Tonerin takaisin käyttöön, ja siitä on todellakin ihan mieletön apu. En varmaankaan uskalla enää ikinä (ellei ihotyyppi totaalisesti muutu) luopua päiväksikään SB-putsarista ja kasvovedestä, ne tuntuvat olevan ihan pakollinen juttu ihon pitämiseen peruskunnossa. BHA-nestettä olen alkanut käyttää myös aamuin illoin, koska kerran päivässä ei tunnu tekevän ihan tarpeeksi suurta vaikutusta. Muuta haittaa en ole kokenut kuin repeilevän nenänalusen - pitäisi osata välttää BHA:n levittämistä lähelle röörejä... En voi muuta kuin suositella tätä settiä kaikille seborrooisesta ekseemasta kärsiville, ihan parhautta!

Mun on kaikkein vaikeinta valita se itselle paras kosteusvoide, kun moni tuntuu jotenkuten sopivan. Herkälle iholle suunnatut Hydralight ja Skin Recovery tuntuvat joskus siedettävimmiltä (lähinnä silloin kun iho on päässyt pahaan kuntoon), mutta useimmiten mulla jää Hydralightistakin iho tosi punaiseksi, ja jotenkin ihan aavistuksen tukahdutetun tuntuiseksi. Anti-aging Clear Skin Hydrator kyllä välillä vähän pistelee levitettäessä, mutta se silti tuntuu iholla kaikkein parhaalta. Se tuntuu sitovan eniten (PC:n tuotteista) kosteutta, mutta ei tee raskasta tunnetta. Ehkäpä rohkaistun menemään jonkin aikaa Hydratorilla ja Xyliderm-geelillä - ne kuitenkin tuntuvat iholla kaikkien mukavimmilta ja totta puhuen niiden jälkeen iho kyllä näyttääkin parhaalta.

Onko muilla hyviä neuvoja, miten valitaan paras kosteuttaja? Mä menen aina sekaisin, kun voidevarastot on niin suuret...
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #593 : 08.05.14 - klo:20:33 »
^ Jos et vielä ole kokeillut, niin Sebamed Pure Face Care Gel on loistava peruskosteuttaja ilman turhia öljyjä. Joku sitä jo täällä kehuikin, suosittelen kaikille ärtyneestä ihosta (oli vaivan syy mikä tahansa) kärsiville.
Paulan geelimäisistä en tunne muita kuin tuon Resist-sarjan Hydratorin, ja on kyllä tehokas kosteudensitoja.

Cliniquen Dramatical difference Moisturizing gel menee koostumukseltaan samaan kategoriaan peruskosteuttajien kanssa, ja sisältää ihan OK arsenaalin rauhoittavia aineita.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #594 : 08.05.14 - klo:20:55 »
^ Tarkoitatko Clear Face Moisturizing Care Geliä? Käytin sitä joskus vuosikymmen (?) sitten, ja on tullut tässä välissäkin kokeiltua, mutta ikävä kyllä se ei sovi mulle ollenkaan. Mun iho menee siitä ihan tulipunaiseksi, kiristeleväksi ja polttelevaksi. Liekö syynä sorbiinihappo, joka vissiin sellaista helposti aiheuttaa, tai sitten olen allerginen aloelle. Xyliderm on sen sijaan ihan huippua, eikä lainkaan ärsyttävää minunkaan ihollani.

Mulla on siis kyllä riittävästi sopivia kosteuttajia, mutta mietin vaan, että mitkä on niitä parhaita "mittareita" sen tunnistamiseen, mikä omalle iholle oikeasti on parasta pitkällä aikavälillä. Mutta se nyt olisi tosiaan aika kinkkinen kysymys.  ;D
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #595 : 08.05.14 - klo:21:35 »
Clear Face Care Gel, niin lukee omassa tuubissa. Harmi, ettei sopinut, mutta niin se on, että kaikki ei sovi kaikille... aloe vera ja hyaluronihappo ovat ainakin tälle iholle parhaita kosteuttajia.
Xylidermin vielä joskus tsekkaan. Nyt onneksi on jo Suomessa monia laadukkaita tuotteita, toisin, kuin kymmenen vuotta sitten, kun kärvistelin pahimman atooppisen puuskan kourissa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 09.05.14 - klo:23:24 »
Jaiks. Skin Balancing Oil-Absorbing Mask tuntui tuovan pieniä näppyjä ihon pintaan ja aiheutti pientä ärsytystä ja punoitusta. Hmph. :-X

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #597 : 09.05.14 - klo:23:33 »
Oon muuten tykännyt tosi paljon Skin Balancing sarjan putsarista, kasvovedestä ja kosteusgeelistä, mutta posket punottaa edelleenkin ärsyttävän paljon :-\ Hiukan risoo kun tuotteet muuten olisivat ihania, mutta tuo punotus vaivaa. Mä vähän luulen, että kasvovesi on pahin syyllinen kuten evergreen veikkailikin.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 10.05.14 - klo:15:00 »
^ Tämä nyt ei ehkä hirveästi lohduta, mutta mulla kyllä ajan myötä iho tottui noihin, ja posketkaan eivät enää punoita putsarista tai kasvovedestä. Kaikilla ei tietty ehkä koskaan iho totu, mutta jopa mun rosaceaan taipuvainen iho, jollainen yleensä esimerkiksi b-vitamiinista herkimmin punoittaa, tottui. PC:n kasvovedetkin ovat niin jytyä, että niitäkin saattaa olla hyvä alkaa käyttää vähitellen ja varovasti, mitä ei ehkä helposti tulisi ajatelleeksi. Jos tuotteet eivät siis kuitenkaan aiheuta mitään varsinaista ärsytyksen tunnetta tai muuta harmia, vaan ainoastaan punoitusta poskilla (eli varmaankin pintaverisuonten laajentumista), niin on siinä varmaan ihan hyvät mahkut että ne on lopulta ihan sopivat tuotteet. Ne Skin Balancing -sarjan kasvovesi ja kosteusgeeli vaan tosiaan sisältävät aineita, jotka vähän kiihdyttävät sitä ihon toimintaa. Oletko kokeillut käyttää kasvovettä ja kosteusgeeliä erillään toisistaan, siis jonkin aikaa vain pesua ja kasvovettä, ja jonkin aikaa vain pesua ja kosteusgeeliä, niin että näkisi mikä pahiten punoitusta aiheuttaa?

Täytyy muuten mainita, että mulla c-vitamiinituotteet (Resist-sarjan Hydrator ja Ultra-light-seerumi) tuntuvat vähentävän ihon herkkyyttä. Vaikka esim. tuo Hydrator saattaa vähän pistellä kun ekoja kertoja käyttää, niin sitä päivittäin käyttäessä mun iho pysyy tasaisemman värisenä ja vähemmän herkkänä reagoimaan mihinkään esimerkiksi punoituksella. Voi kun se ehta c-vitamiiniseerumikin tulisi PC:n Euroopan kauppaan...

^^ Onko sulla, caessa, siitä naamiosta näytepussi vai täysi koko, tai yleensäkin kuinka tuore kappale? Sen sisältö muuttui joskus ei-ihan-hirveän-kauan-sitten, ja moni on kommentoinut sietävänsä uudempaa sisältöä paremmin. Mulla on täysi koko sitä uusinta versiota, ja mulla se kyllä kuumottaa laittaessa aika hulppeasti, mutta ei kuitenkaan tunnu enää pois huuhtelun jälkeen mitenkään pahalta. Se tosiaan tuntuu avaavan vähän huokosia ja vetävän talia pintaan, joten en ihmettelisi jos iholle nousee "tavaraa", mutta ärsytysnäpyt eivät tietenkään ole hyvä merkki.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #599 : 10.05.14 - klo:15:12 »
Onko Hydralight sarjassakin b-vitamiinia tai muita ihon toimintaa kiihdyttäviä aineita? Lähinnä Hydralight kasvovesi kiinnostaa.