Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395610 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #645 : 04.07.14 - klo:00:24 »
^ Ketjun vakiovastaajana heitän jotain... Kannattaa tosiaan kokeilla BHA:ta. Jos et ole ennen tai hiljattain käyttänyt sellaista, niin voi olla että kannattaisi aloittaa jostain miedommasta kuin tuosta kaikkein vahvimmasta vaihtoehdosta. Miedommista hyviä voisivat olla esim. Clear-linjan Regular Strength -vaihtoehto tai Skin Perfecting 1% BHA Gel. Tai jos haluat kunnolla panostaa anti-age-mielessä, niin Resist-sarjan uusi 2% BHA. Skin Perfecting 2% BHA Liquid on sitten muuten samaa ainetta kuin tuo linkkaamasi Clear Extra-Strength, eri pullossa vain.

Olisitko osannut kertoa sun ihotyypistä jotain lisää? Onko sulla tavallisesti mustapäitä? Rasvoittuuko iho? Millainen sopivaksi kokemasi putsari on?

Jos ihosi on tosi herkkä ja helposti pinnalta rikkoutuva, niin kosteusvoiteista kannattaa noiden kahden linkkaamasi lisäksi kokeilla myös Skin Recovery -linjan Replenishing Moisturizeria. Se on paksua ja voi kuulostaa liialta, mutta mulla on todella hyvä kokemus tästä epäpuhtaalla iholla. Tuntuu iholla tosi kevyeltä ja hengittää, eikä mene huokosiin ollenkaan, mutta parantaa ajan myötä ihon kuntoa mahtavasti. En tietenkään voi vannoa että näin olisi kaikilla, mutta luin satoja arvosteluja ennen kuin itse uskalsin kokeilla, ja tosi moni akneihoinenkin tästä tykkäsi. Itselläni on epäpuhdas iho, jolla seborrooista ekseemaa ja ruusufinni. Selitinkin tuossa edellä ketjussa, että tämä ei ensin välttämättä tunnu hirveän kosteuttavalta, mutta ainakin itselläni se parani päivä päivältä.

Resist-sarjan Anti-Aging Clear Skin Hydrator toimii hyvin finnejä vastaan aikuisella iholla, mutta jos iho on hirveän herkkä ja pinnalta rikkoutuva, niin tämän vitamiinit voivat tuntua liian hurjalta. On kuitenkin todella kosteuttava pintakuivalla iholla.

Toimitusajat eri maihin näkee PC:n sivuilta, yleensä mulle ovat tilaukset tulleet noin viikossa.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #646 : 04.07.14 - klo:12:16 »
^Kyllä minun iho rasvoittuu, mutta ei mielestäni mitenkään runsaasti. Kesällä iho rasvoittuu enemmän kuin talvella. Mustapäitä minulla on vain nenän alueella ja pidän vedellä huuhdeltavista putsareista. Yleensä käytän geeliputsaria, Lacto Linea tai emulsioista Herbinan Marja Spa:ta, joka huuhtoutuu iholta pois.

Enpä ajatellutkaan, että tuo linkkaamani näytekoon BHA-tuote oli noin vahvaa. Ajattelin pihinä, että sitä voisi kokeilla, kun ei tarvitse maksaa normaalikokoisen tuotteen hintaa  :P.

Lisäys: Ilmeisesti käyttämäni Olay Regenerist Night renewal elixir on BHA-tuote.
« Viimeksi muokattu: 04.07.14 - klo:12:31 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #647 : 04.07.14 - klo:14:12 »
^ Huomasitko muuten, että melkein kaikista tuotteista voi tilata näytekokoja? Voit siis kosteusvoiteista ja BHA-tuotteistakin tilata vaikka ensin näytteinä hyvän valikoiman. Jos tilaa pelkkiä näytteitä (max 17 kpl), ne tulevat kirjepostina melko nopeasti ja pienemmillä postikuluilla.

Jos satut innostumaan vielä putsarinkin kokeilusta, niin Moisture Boost -sarjan versio voisi olla sulle sopivin. Se on vähän geelin ja lotionin välimuoto, huuhtoutuu iholta täysin, mutta ei kuivata.
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #648 : 04.07.14 - klo:14:36 »
^Kyllä huomasin. Katselin noita tuotteita jo viime viikolla. Voisihan sitä tilata ensin vaikka yhden tai kaksi normaalikokoista tuotetta ja muutaman näytteen. Millaisia näytteet ovat? Ovatko samanlaisia kuin Dermoshopissa?

Täytyy katsella viikonloppuna, mitkä tuotteet kiinnostavat ja laittaa ensi viikolla tilausta (mikäli nyt raaskin tilata mitään).
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #649 : 04.07.14 - klo:14:55 »
^ Mulla ei ole Dermoshopista mitään kokemusta, mutta PC:n näytteet ovat pieniä pusseja, ja sisällön määrä vaihtelee tuotteen mukaan. Yleensä määrä on ollut minusta oikein järkevä ja riittänyt moneen kokeilukertaan. Mutta tietenkin ihmisillä on erilaisia tarpeita ja tottumuksia. Tästä voi vaikka kurkata, miltä näytepussit näyttävät: http://www.paulaschoice.com/freesamples/
1cFii, oma väri.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #650 : 13.07.14 - klo:19:20 »
Sain tilaamani näytteet joista ensimmäisenä otin testiin skin recovery-putsarin, kasvoveden, 1% bha voiteen ja skin recovery kosteusvoiteen.

Skin recoveryn putsari tuntui tosi hyvältä. Elämäni ensimmäinen kasvojenpuhdistusaine joka ei jätä iholle kiristävää tunnetta eikä mitään ylimääräistä kerrosta. Kasvovesi oli ihan ok, ei mikään ihastuttavuus mutta ei mikään pahiskaan.

1%:n bha aiheutti aika paljon kuumotusta kasvoilla ensimmäiset 10minuuttia. Samoin se lehautti ihoni todella punaiseksi niistä kohdista mihin sitä oli laitettu. Kuumotus tosiaan hävisi 10:ssä minuutissa, mutta punoitus pysyi pitkään. Uskaltaakohan tuota käyttää jatkossa, kuuluuko tollanen reaktio asiaan? Täällä taisi joskus olla puhetta ehkä tosta hajusta ja mun nenään toi voide haisee kuvottavalle.

Skin recovery kosteusvoide oli myös tosi hyvän tuntuinen. Päiväkäyttöön ehkä turhan raskas, mutta yökäyttöön loistava.

Tekisi mieli jo tilata skin recoveryn putsari ja kosteusvoide, mutta koitan vielä malttaa testata nuo muut avaamattomat näytteet jotka onneksi selvisivät avon siivouksesta.

Tänään aamulla kokeilussa oli moisture boostin putsari joka tuntui aika hyvältä, mutta ei jättänyt ihoa yhtä kosteutetun tuntuiseksi kuin skin recovery. Harmittaa ettei tämän sarjan kosteusvoiteesta ollut näytettä saatavilla, se olisi saattanut olla päiväkäyttöön parempi kuin tuo skin recovery...mutta testailut jatkuu, tossa on vielä pino näytteitä vaikka mistä.

« Viimeksi muokattu: 24.02.16 - klo:15:26 kirjoittanut Morrigan »
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #651 : 13.07.14 - klo:19:55 »
^Mä olisin varovainen kokeilujen kanssa. Voihan nimittäin olla, että olet salisyylihapolle yliherkkä? Mulla ei nimittäin vahvemmatkaan aineet tuntuneet iholla miltään levittäessä eikä sen jälkeenkään.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #652 : 13.07.14 - klo:20:39 »
^^ Kannattaa ottaa huomioon myös se koko tuotteen koostumus, koska se reaktio ei aina johdu pelkästään siitä vaikuttavasta aineesta. Mun ihollani esimerkiksi juuri nuo BHA-lotionit aiheuttavat enemmän punoitusta jne kuin geelit ja nesteet. Suosittelisin kyllä kokeilemaan esim. 1 % geeliä, jos voide ei tunnu hyvältä. Geelitkin sopivat kuivalle iholle oikein hyvin, koska ne sitovat hyvin kosteutta ja niiden päälle voi oikein mukavasti levittää kosteusvoiteen. Kaikki mun kuivaihoiset läheisenikin tykkäävät paaaaljon enemmän geelimäisestä kuin voidemaisesta BHA:sta, muillakin oli siis tuo kokemus että lotion ärsytti enemmän. Geelien kanssa ei myöskään ole tuota hajuongelmaa.

Tietenkin on hyvä muistaa, että kuorintojahan nämä ovat, ja jonkinlaiset reaktiot alussa ovat ihan tavallisia. Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan useamman sorttista, jotta tietää, johtuuko reaktio oikeasti siitä salisyylihaposta vai vain sopimattomasta koostumuksesta. Ja aina on totta sekin, että kaikille kuorinnat eivät sovi, eikä kaikkien iho niitä tarvitsekaan. Simppelinä sääntönä kuitenkin BHA:ta epäpuhtaalle tai rosaceaiholle, AHA:ta kuivalle ja paksuuntuneelle iholle.

Mulla on se Moisture Boost -sarjan kosteusvoidekin, ja minusta se on paljon hankalampaa päiväkäyttöön kuin Skin Recovery. Moisture Boostissa on paljon jojobaöljyä ja vaseliinia, ja se jättää tosi tahmean pinnan. Skin Recoverykin on toki tuhtia, mutta se jättää kuitenkin sileän pinnan. Ehkä se Moisture Boost on vähemmän tahmea sellaisilla ihoilla, jotka oikeasti imevät paljon rasvaa, mutta itselläni se ei imeydy oikein ollenkaan, vaan istuu vain iholla tahmeana, vaikka kuinka vähän laittaisin... Tukkii myös pahasti, mitä SR ei itselläni tee ollenkaan. Mutta varmasti hyvä rutkasti rasvaa tarvitseville! :)
1cFii, oma väri.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #653 : 13.07.14 - klo:21:42 »
Olen lukenut koko ketjun làpi, huhhuh mikà urakka. Mulla olisi silti muutama tyhmà kysymys mielessà..
Mulla on vàhàn couperosaa poskilla, muuten ihoni on  rasvainen, etenkin T-alueelta.
Olen 40-vuotias, ryppyjà ei vielà onneksi pahemmin ole (saan kai kiittàà ihoni rasvaisuutta tàstà :D). Mua kiinnostaisi tilata vàhàn nàytteità tàstà sarjasta, en vaan oikein keksi mitkà olisivat ne oikeat tuotteet, kun valikoima on niin laaja.
Haluaisin perussetin ihonhoidolle eli puhdistusaineet (meikkaan paljon, joten sellainen joka puhdistaa hyvin, mutta hellàvaraisesti), kosteutusta seerumina ja normivoiteina, kasvovettà...ja sitten tàmà BHA.
Ehkà ikàni puolesta pitàisi olla jo noita anti aging -tuotteita eli  Resist-sarja?
Tuo BHA kiinnostaa myòs kovasti, mutta miten kuorinta voi sopia couperosa-iholle, kun eikò kuorintaa pitàisi juuri vàlttàà? Vai onko tàmà kemiallinen kuorinta eri asia? Minulla on laajentuneet ihohuokoset, mutta ei varsinaista finniongelmaa.
Olisiko parempi kàyttàà nàità BHA-tuotteita vaan talvisaikaan, jos kerran ohentaa ihoa ja ei ole hyvà jos ei ole jatkuvasti kunnon suojakertoimia mukana? ::)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #654 : 13.07.14 - klo:22:20 »
^ Resist-sarjan pesuaine ja kasvovesi ovat ensisijaisesti normaalista kuivalle iholle, joten ne eivät ole ehkä ideaalit selkeästi rasvoittuvalle ihotyypille. Resist-sarjassa on kuitenkin Ultra-Light-seerumi ja Anti-Aging Clear Skin Hydrator -kosteusvoide erityisesti seka- ja rasvaista ihoa varten, joista ainakin seerumi lienee useimmille couperosa/rosacea-ihoisille oikein passeli vaihtoehto. Paremmin rasvoittuvalle iholle sopivia putsareita ja kasvovesiä ovat Hydralight- ja Skin Balancing -sarjojen vaihtoehdot. Myös Moisture Boost -sarjan putsari ja kasvovesi voivat sopia, jos rasvaisuutta on vain vähän.

Tehokkaan meikinpoiston ja herkälle iholle sopivuuden kanssa joutuu aina vähän tasapainottelemaan. Esimerkiksi Skin Balancing -putsari poistaa meikin helposti, mutta sarja on vähän "voimakkaampi" ja saattaa olla liikaa esimerkiksi ruusufinni-iholle. Hydralight-putsari taas sopii hyvin herkälle ja rasvaiselle iholle, mutta se ei sitten poista esim. silmämeikkiä yhtä hyvin. Moisture Boost poistaa oman kokemukseni mukaan meikin hyvin, ja on mukavan hellävaraistakin, mutta ei välttämättä poista riittävästi rasvaa selvästi rasvaiselta iholta. Kannattaa tilata useammista sarjoista näytteitä!

BHA sopii monille herkkäihoisille siksi, että se rauhoittaa tulehdusta. Se myös vähentää tukkeumia, mikä omalta osaltaan voi vähentää ärsytystä epäpuhtaalla iholla. BHA ei kuori ihon pintaa kovinkaan voimakkaasti, joten se ei oikeana vahvuutena ole mitenkään rasittavaa herkällekään iholle. Mekaaninen kuorintahan ei auta tulehdukseen eikä tee huokosissa yhtään mitään, joten näillä asioilla ei ole paljoakaan yhteistä. Mekaanista kuorintaa ei kannata etenkään herkkäihoisen käyttää, koska se voi repiä ihon pintaa rikki ja pahentaa ärsytystä ja tulehdusta, sen lisäksi ettei siitä ole juuri mitään hyötyä.

Olisihan se vähän kurjaa voida käyttää BHA:ta ainoastaan talvisaikaan, kun jatkuva hyöty vaatii kuitenkin säännöllistä käyttöä, mutta voihan niinkin toki tehdä. Ei se kuitenkaan ihoa varsinaisesti ohenna, eikä niiden kanssa mitenkään sekunneissa pala, joten eivät ne nyt mitään poikkeuksellisia suojakertoimia vaadi! Jos käytät esim. meikkipohjaa, jossa on jonkinlainen suojakerroin, niin se kyllä varmasti riittää normaaliin ulkona liikkumiseen.  :)

EDIT: Jos mä nyt vielä summaan tähän jotain... Eli ehkä sulle ensisijaisin putsari olisi Skin Balancing, jos tärkeintä on saada meikki ja rasva tehokkaasti pois. Kasvovesistä varmaankin Skin Balancing tai Hydralight. Seerumeista Resist-sarjan Ultra-Light tai Skin Balancing -sarjan retinoliseerumi, mutta retinoli voi sitten tuottaa omat ongelmansa, joten jos ei ole sen kanssa tuttu niin en uskalla suositella (ja sama pätee Resist-sarjan Barrier Repair -kosteusvoiteeseen, jonka kyllä sanotaan sopivan kaikille ihotyypeille). Kosteusvoiteista parhaita voisivat olla Resist-sarjan AACSH tai Hydralight, myös Skin Balancing -geeli sopii rasvaiselle iholle, mutta se on jo niiiiin kevyttä, että ei ehkä ole mieleesi. BHA-tuotteista sitten geeli tai neste, ehkäpä 1% geeli alkuun, jos ei varsinaisia tukkeumia ole, etkä ole BHA:ta ennen käyttänyt.
« Viimeksi muokattu: 13.07.14 - klo:22:36 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #655 : 13.07.14 - klo:22:26 »
Kiitos Evergreen erittàin tyhjentàvàstà vastauksesta  :ts nyt on helpompi valita :D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #656 : 13.07.14 - klo:22:30 »
^ Ole hyvä! :) Lisäsin viestini perään vielä selkeämmän listan ehdotuksista!
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #657 : 14.07.14 - klo:11:13 »
^^
Jos ei ole nuo happojutut aiemmin tuttuja niin kannattaa tilata näyte myös AHA:sta. AHA on siitä mukava tuote, että tuloksia ei tarvitse kauaa odotella, vaan pientä kirkastumista jo aamulla ja saattaa pehmentää ihoa vaikka pesisi nesteen vähän ajan päästä poiskin.  :)

Aurinkosuojaksi kannattaa tilata ihan tavallinen, omalle iholle sopiva kosteusvoide, jossa on kunnon kertoimet (ainakin 20). Kevyttä, hyvin imeytyvää voidetta on helppo levittää kunnolla - kasvoillehan pitäisi ainakin se teelusikallinen laittaa että tulee jotain suojaa voiteesta.

Päivitystä atselaiinihappivoiteeseen:
Voide on nyt jäänyt todella vähälle käytölle - kai se vaan pitää uskoa että BHA ei ole mun naaman juttu sillä tekee inhottavan kiristävän tunteen iholle vaikka voide ei sinänsä kuivata. Mitään erityistä vaikutusta hoitovoiteen käytöllä en huomannut. Toisaalta isoja finnejä tulee nykyään muutenkin harvemmin (etenkin jos älyää olla sörkkimättä ihoa), mutta mustapäitä löytyy. Näihin ei hoitovoide tehonnut. AHA:sta sen sijaan olen huomannut, että toimii hyvin myös preppauksena mustapäiden poistossa. En tykkää höyryttää ihoa, mutta mustapäät liikahtavat paljon helpommin kun ensin antaa 10% nesteen vaikuttaa iholla ja sitten ryhtyy töihin  ;D

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #658 : 14.07.14 - klo:11:27 »
Bha, Aha, retinoli, kaikki ovat mulle vieraita ja kaikkia haluaisin kokeilla. Ehkà mun kannattaa kokeilla yhtà tuotetta kerrallaan, etten pistà koko ihonhoitoa uusiksi kerralla, enhàn mà muuten tiedà mikà auttaa ja mikà ei  :P Ihan sen 17 nàytettà ajattelin tilata koekàyttòòn, vaikea vaan valita.. sitten tàytyy varmaan pitàà jotain kirjaa jokaisesta avatusta nàytteestà, ei niità nimià muuten  muista  ;D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #659 : 14.07.14 - klo:17:45 »
^^
Jos ei ole nuo happojutut aiemmin tuttuja niin kannattaa tilata näyte myös AHA:sta. AHA on siitä mukava tuote, että tuloksia ei tarvitse kauaa odotella, vaan pientä kirkastumista jo aamulla ja saattaa pehmentää ihoa vaikka pesisi nesteen vähän ajan päästä poiskin.  :)

Jos on couperosaa/rosaceaa, niin AHA ei ole yhtä kannattava vaihtoehto kuin muille voi olla. Siksi mä ainakin vinkkaisin, että kannattaa mennä sillä BHA:lla ainakin alkuun. Myös retinoli aiheuttaa osalle ihan hirveää pahenemista, vaikka jotkut siitä lopulta saavatkin paremman ihon.
1cFii, oma väri.