Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395595 kertaa)

Poissa siana

• HAIRahtanut
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #660 : 14.07.14 - klo:21:04 »
Paula's Choicen kanssa suosittelen mittavia testeritilauksia. On niin kovin yksilöllistä, mikä sopii kenellekin, vaikka toki jotakin osviittaa tällaisista keskusteluista voi saada. Testerit on kuitenkin melko halpoja ja niistä saa hyvän kuvan kuitenkin. Itse oon kokeillut melkein kaiken läpi, ja vaikka sopivat tuotteet on löytyneet, kokeilen edelleen säännöllisin väliajoin noita muitakin tuotteita jäljelle jääneistä testereistä. Esim. mun iholla Skin Recovery -voide jää jumalattomaksi kiiltäväksi lähmäksi, eikä imeydy yhtään, iho jää todella tunkkaisen oloiseksi. Moisture Boost -voide sen sijaan kiiltää hetkisen, mutta imeytyy sitten kokonaan.  ;D Mun iholla on paikoittain huomattavaa pintakuivuutta, mutta muuten se on sekaiho. Hydralight-voide sopii mulle hyvin, mutta kokemukseni mukaan vain hyvin pienissä määrissä levitettynä, sillä se alkaa vähän rullautua, jos innostun laittamaan sitä liian paksulti, minkä tajuamisessa mulla kesti yllättävän kauan. Testaamatta multa on vain Skin Recovery -putsari, joka kyllä kieltämättä alkoi nyt kovasti houkuttaa Morriganin kokemuksen perusteella, sillä jopa Moisture Boost -putsari tuntuu toisinaan liian kuivattavalta.

Ja tosiaan jos aurinkosuojaa tahtoo käyttää, niin tuolla Resist Ultra-Light seerumilla on sitten sellainen ominaisuus, että se joillakin värjääntyy oranssiksi ja keltaiseksi naamalla sitten, kun aurinkosuoja on laitettu päälle. Tämä näyttäisi tapahtuvan siitä riippumatta, käyttääkö kemiallista vai fysikaalista aurinkosuojaa. Kannattaa kokeilla siis ensin testerillä, käykö niin itselle. Tai sitten voi käyttää seerumia öisin, jos se sopii ihonhoitorutiiniin. Tosin itse en huomannut tätä ominaisuutta vielä siinä testerivaiheessa, mutta nyt en enää pysty käyttämään koko seerumia ollenkaan, koska öisin käytän pelkkää reseptivoidetta iholle. Mutta tuosta ominaisuudesta on melko moni valittanut netissä, joten en ole yksin tämän ongelman kanssa.

Sen vuoksi mä kyllä suosittelen kokeilemaan tuota Skin Balancing -seerumiakin testerillä, koska monien iholle retinoli sopii oikein kivasti ja etenkin vanhemmalle iholle se on oikein hyväksi, eikä tuo seerumi luultavasti retinolipitoisuutensa puolesta ole kovin vahva. Käytän nykyisin itsekin SB-seerumia, vaikka käytän myös reseptitretinoiinia päivittäin, koska tykkään niin kovasti tuon seerumin silkkisestä ja pehmeästä tunteesta iholla, enkä ole yhteiskäytöstä saanut mitään ongelmia. Sitä pitää tosin ravistella, jotta ainesosat eivät erotu, mutta mulle se ei ole ongelma.

Jenkkikauppaan on tullut PC:lle muuten vahvaa retinolia. En tosin tiedä, saadaanko Suomeen myyntiin ikinä... Lisäksi tosi kiinnostavalta vaikutti myös Clear-sarjan uusi kemiallinen aurinkosuoja, jonka pitäisi vissiin olla about huomaamaton. Oon käyttänyt nyt Hydralight-sarjan fysikaalista aurinkosuojaa, mutta se tympii toisinaan, ja tuntuu, että se suurissa määrissä jotenkin tarraa kiinni kuiviin kohtiin ja jää hileisen näköiseksi. Yleisesti ottaen olen kiinnostuneempi fysikaalisista aurinkosuojista, mutta tuota uutta voisin kyllä kokeilla. Skin Balancing -aurinkosuoja oli liian rakeista. Olen siis todella tarkka kasvojeni aurinkosuojaamisesta nykyään, kun käytän niin monia auringolle herkistäviä aineita iholleni.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #661 : 14.07.14 - klo:21:45 »
^Jatkan vielä, että löysin PC:n jenkkisivuilta (uuden retinolituotteen FAQ-osiosta) myös kiinnostavan tiedon siitä, miten paljon retinolia nuo muut tuotteet sisältävät:

Resist Barrier Repair Moisturizer: 0.089%
Resist Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serum: 0.1%
Skin Recovery Super Antioxidant Concentrate Serum: 0.01%
Skin Balancing Super Antioxidant Concentrate Serum: 0.03%

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 14.07.14 - klo:22:41 »
^^ Mäkin olen kyllä vahvasti samaa mieltä siitä, että ehdottomasti kannattaa tilata testereinä ihan kunnollinen valikoima. Tuollaiset alle euron maksavat testerit ovat minusta yleensäkin melkoinen luksusjuttu, joka kannattaa hyödyntää. Kuinka monelta merkiltä sellaisia voi edes saada... Ja ehdottomasti on hyvin yksilöllistä, mikä sopii. Kuorintojen ja retinolin yms kanssa suosittelisin kuitenkin itse suurempaa varovaisuutta ihan siksi, että ne hankalat reaktiot eivät välttämättä ehdi tulla yhden tai kahden testipussin aikana. Mäkin tykkäisin nykyään kovasti esim. Skin Balancing -sarjan seerumista rasvaisella ihollani, mutta se vain alkoi tehdä tuhoa parin viikon käytön jälkeen, eikä sille sen jälkeen tullut loppua. Retinolia ja AHA:ta ei ikävä kyllä ihan syystäkään suositella ruusufinni-iholle. Olen kuitenkin omissa vinkeissäni yrittänyt aina painottaa, että tämä kaikki on hyvin yksilöllistä, ja testereitä kannattaa tilata monista sarjoista juuri tästä syystä.

EDIT.
Esim. mun iholla Skin Recovery -voide jää jumalattomaksi kiiltäväksi lähmäksi, eikä imeydy yhtään, iho jää todella tunkkaisen oloiseksi.
Mulle tuli tästä vielä mieleen, että kun keväällä tilasin Skin Recovery -voiteeni, Euroopan verkkosivuilla luki sen kohdalla (ja lukee näköjään yhä) "newly reformulated". Olin aiemmin kokeillut testeristä, enkä ollut oikein tykännyt, mutta rohkenin tilaamaan testereitä uudelleen (ja lopulta sen täydenkin koon), kun tälle koostumukselle oli jenkkisivuilla niin monia kehuja akneihoisiltakin. Nykyinen koostumus on minusta kuiva ja iholla oikein poikkeuksellisen raikkaan ja hengittävän tuntuinen, joskin tietty paksuna voiteena liian tuhtia näille pahimmille helteille. Toki tämäkin koostumus voi olla sopimaton ihan kelle tahansa, mutta jos jollakulla on kokeilusta kulunut pidempi aika, niin kannattaa ehkä tarpeen vaatiessa kokeilla uudelleen tuoreesta versiosta.
« Viimeksi muokattu: 15.07.14 - klo:14:57 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #663 : 15.07.14 - klo:15:22 »
Kiitos edelleen vastauksista. :) Laitoin viime viikolla Paulalle sàhkòpostia ja vastasivat, ettà sekaiholle olisi hyvà kàyttàà T-alueelle rasvaisen ihon voidetta ja muualle eri voidetta.   Hydralight Shine free Daily Mineral Complex ja Resist Cellular Defence Daily Moisturizer. Aika hyvà mainoskikka, ostattavat useamman voiteen samalle naamalle :T Idea sinànsà on hyvà. Eipà ole tullut itselle mieleen.
Sanoivat myòs, ettà nàità BHA-tuotteita ei pidà laittaa couperosa-alueen pààlle, muuten voivat verisuonet laajeta. Suosittelivat kokeilemaan aluksi Bha-ta vain kerran pari viikossa ja sitten lisàtà kàyttòà.
Eli mun kannattaisi kokeilla vaan tuota BHA:ta, mutta jàttàà AHA vàliin?

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 15.07.14 - klo:15:48 »
Jaahas, mulla on viime aikoina taas naama räjähtänyt totaalisesti käsiin.  :( Tiedän kyllä, että se johtuu ihan hormonaalisista syistä, joihin en voi vaikuttaa. Nyt on kuitenkin pakko palata Paulas Choice -tuotteiden pariin, koska niillä olen aiemmin saanut ihoni jokseenkin järkevään kuntoon. Jotenkin olisin toivonut, että tämä vähitellen tästä olisi rauhoittunut, mutta sitä on näköjään ihan turha odottaa tapahtuvaksi. *huokaus*

Ajattelin nyt lähteä liikkeelle näillä tuotteilla:
- Hydralight putsari
- Skin balancing kasvovesi
- Skin balancing -seerumi
- Lisäksi sampleja 1% BHA geelikuorinnasta

Ihoni on siis t-alueelta voimakkaasti rasvoittuva, helposti tukkeutuva, akneen taipuvainen herkkä couperosa-iho. Melkein tekisi tähän loppuun lisätä pari kirosanaa, niin ärsyttävät ominaisuudet ovat sattuneet tähän naamaani... Entisessä elämässäni olin kuivaihoinen nainen, jolla ei koskaan ollut finnejä. Tästä auvoisesta ajasta on noin kymmenen vuotta, että näköjään kärsin nyt aikuisiässä sen aknen jota en teininä kokenut.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 15.07.14 - klo:18:07 »
Kiitos edelleen vastauksista. :) Laitoin viime viikolla Paulalle sàhkòpostia ja vastasivat, ettà sekaiholle olisi hyvà kàyttàà T-alueelle rasvaisen ihon voidetta ja muualle eri voidetta.   Hydralight Shine free Daily Mineral Complex ja Resist Cellular Defence Daily Moisturizer. Aika hyvà mainoskikka, ostattavat useamman voiteen samalle naamalle :T Idea sinànsà on hyvà. Eipà ole tullut itselle mieleen.
Sanoivat myòs, ettà nàità BHA-tuotteita ei pidà laittaa couperosa-alueen pààlle, muuten voivat verisuonet laajeta. Suosittelivat kokeilemaan aluksi Bha-ta vain kerran pari viikossa ja sitten lisàtà kàyttòà.
Eli mun kannattaisi kokeilla vaan tuota BHA:ta, mutta jàttàà AHA vàliin?

En kyllä oikein ymmärrä moniakaan näistä (Euroopan) Paulalta saaduista ohjeista. Moni juttu on vähän outo kaikkeen siihen nähden, mitä on Paulan jenkkisivuilta lukenut. Kyllähän sitä tosiaan voi montaakin voidetta käyttää (nuo mainituthan ovat siis vain päiväksi, kun ovat aurinkosuojakertoimellisia), mutta onhan niillä useampi kevyt kosteusvoide, jotka voivat ihan hyvin yksinäänkin sopia sekaiholle, ja joista olisi varmaankin monen kätevämpi aloittaa. Tuostakaan en ole kuullut, että BHA olisi ongelma verisuonille. B3-vitamiini (incissä niacinamide, esim. Skin Balancing -kasvovedessä) voi ainakin juuri tuota tehdä, mistä syystä monen couperosa/rosaceaiho siitä lehahtelee, mutta BHA on kyllä nimenomaan antanut avun punoitukseen kaikille tuntemilleni ko. iho-ongelmasta kärsiville. Minulle siis myös, ja mulla on siis ihan rosacea. Ja todellakin laitan BHA:ta nimenomaan rosaceasta kärsiville alueille, ja näin Paulan tuotetiedoissakin on kaiken aikaa neuvottu tekemään.
1cFii, oma väri.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #666 : 15.07.14 - klo:18:23 »
No mä kokeilen ekana varovasti Bha:ta, vaikka vaan osaan kasvoista. Kiva kuulla, että se voisi kuitenkin auttaa couperosaan, ehkä Euroopan Paula ei uskalla ottaa vastuuta asiakkaiden iho-ongelmista  ja siksi varoittaa  8) kieltämättä itsekin sitä vähän ihmettelin, kun tuoteselosteissa niitä kuitenkin suositellaan ruusufinniin. Myös yöksi suosittelivat kahta eri voidetta. Ja kasvovedeksi resist-sarjaa. Nämä kasvovedetkö muuten ovat enemmän hoitavia kuin puhdistavia? Laitoin tilauksen näytteistä menemään, Aha- voidetta en sitten tilannut.
En muuten aiemmin tiennyt, että yöksi ei pitäisi laittaa aurinkosuojakertoimellista voidetta, onko siitä jotain haittaa? Mulla on tällä hetkellä Kiehl'sin suojakertoimellinen voide, olen käyttänyt sekä päivällä, että yöllä. Kohta loppuu ja katsotaan mitä tykkään noista Paulan tuotteista. :3

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #667 : 15.07.14 - klo:18:25 »
Mullakin on lievästi couperoottinen iho, joka tosin nyt on rauhoittunut noilla Paula's Choicen tuotteilla. Ja laitan BHA:ta joka päivä (tosin miedointa, 1% lotionia), ja pikemminkin se mulla on lieventänyt punoittelua. Nenänpieletkin mulla punoittivat aiemmin aina, mutta eivät enää. AHA tosin saa kasvot vähän punoittamaan hetkeksi, mutta sitäkin käytän toisinaan. Tämän lisäksi rääkkään ihoa vielä reseptiaineilla, bentsoyyliperoksidilla ja retinolilla ja silti se voi paremmin kuin koskaan. Että mene ja tiedä. Bentsoyyliperoksidi on oikeastaan ainoa, joka mun iholla tekee tiukkaa, ja saattaa saada sen kirveleväksi ja kuoriutuvaksi ja punaiseksi.

Ja en kyllä myöskään ostaisi kahta eri kosteusvoidetta kasvoille, vaikka olenkin tuosta ideasta aiemmin kuullut. Tuntuu, että aina on yhdellä pärjännyt.  :)

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #668 : 15.07.14 - klo:18:31 »
Taitaa olla aika yleinen ongelma suomalaisilla tämä couperosa. Mutta tosi kiva kun voi tilata vaan näytteitä ja kokeilla, mikä toimii parhaiten omalla iholla, ei ole niin suuri rahanhukka, jos sattuisi tulemaan vääriä tuotteita :ts

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 15.07.14 - klo:18:44 »
No mä kokeilen ekana varovasti Bha:ta, vaikka vaan osaan kasvoista. Kiva kuulla, että se voisi kuitenkin auttaa couperosaan, ehkä Euroopan Paula ei uskalla ottaa vastuuta asiakkaiden iho-ongelmista  ja siksi varoittaa  8) kieltämättä itsekin sitä vähän ihmettelin, kun tuoteselosteissa niitä kuitenkin suositellaan ruusufinniin. Myös yöksi suosittelivat kahta eri voidetta. Ja kasvovedeksi resist-sarjaa. Nämä kasvovedetkö muuten ovat enemmän hoitavia kuin puhdistavia? Laitoin tilauksen näytteistä menemään, Aha- voidetta en sitten tilannut.
En muuten aiemmin tiennyt, että yöksi ei pitäisi laittaa aurinkosuojakertoimellista voidetta, onko siitä jotain haittaa? Mulla on tällä hetkellä Kiehl'sin suojakertoimellinen voide, olen käyttänyt sekä päivällä, että yöllä. Kohta loppuu ja katsotaan mitä tykkään noista Paulan tuotteista. :3

Joo, Paulan kasvovedet ovat hoitotuotteita, eivät varsinaisesti puhdistavia. Tietty ne vähintään sen verran puhdistavat kuin märällä vanulapulla pyyhkiminen muutenkin, eli toki niiden mukaan voi pienet meikinjäämät tms lähteä. Mutta idealtaan siis kosteuttavia antioksidanttituotteita erilaisille ihotyypeille.

Yöksi ei tulisi laittaa iholle aurinkosuojaa, etenkään kemiallista, koska ne ärsyttävät ihoa turhaan ja saattavat olla tukkivia. Iho ei oikein pääse niiden kanssa hengittämään ja puhdistumaan kunnolla. Paulallakin on siis erikseen kosteusvoiteet suojakertoimilla ja ilman. Itse käytän ei-suojakertoimellista aina, koska saan riittävän aurinkosuojan päivällä mineraalimeikistä, mutta ihannetilanne olisi käyttää suojakertoimellista aamuisin ja ei-suojakertoimellista iltaisin.

En kyllä pitäisi ainakaan lähtökohtaisesti tarpeellisena käyttää noin monia eri kosteusvoiteita, kun Paulalla on ainakin kolme kosteusvoidetta normaalista rasvaiselle iholle, Skin Balancing, Hydralight ja Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator, plus sitten ne suojakertoimelliset versiot, jotka on kaikki kuitenkin tarkoitettu antamaan kosteutta pintakuiville osioille. BHA:kin usein tasoittaa ihon tarpeita vähän, kunhan mahdollinen alun hilseily jne väistyy.

Mä kyllä luulen, että siellä Euroopan neuvonnassa on nyt vaan mennyt BHA ja B3 sekaisin tai jotain. Neuvoisin katselemaan tuotetietoja ennemmin jenkkisivuilta ja lukemaan sieltä niitä lukuisia arvosteluja myös. Ne sivut ja neuvot tuntuvat olevan vähän pätevämmät kaikin puolin...
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 15.07.14 - klo:19:54 »
Lehahtaako teillä naama punaiseksi kun käytätte Hydralight tai Skin Balancing kasvovettä? Oon useamman päivän testannut, ja kyllä, heti kasvovedellä (Hydralight nyt käytössä mutta sama juttu Skin Balancingin kanssa) pyyhkimisen jälkeen naama alkaa punoittaa. Se vähän tasaantuu n. 10 sekunnin kuluttua, mutta jää silti aika punoittavaksi. Putsarina tällä hetkellä Hydralight, sitä ennen Skin Balancing. Muuten oon ihotuntumalta tykännyt noista Paulan tuotteista tosi paljon, ainoastaan tuo kasvojen punoitus ärsyttää. Mulla on herkkä iho ja posket punottaa helposti jos esim. hermostun, oikeastaan posket on koko ajan pikkasen punottavat. En tiedä mitä kokeilisin seuraavaksi...

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 15.07.14 - klo:20:57 »
^ Jep, sama efekti täälläkin, myös Moisture Boost -kasvovedestä. Se on tosi harmillista, kun melkein kaikki Paulan kasvovedet ovat tuntuneet muuten tosi hyvältä iholla ja antaneet kaivattua kosteutusta. Olenkin pitänyt taukoa kasvovesistä, mutta en ole vielä kokonaan luovuttanut niiden suhteen, vaan testailen muun rutiinin vaikutusta, kun vaikuttaa siltä ettei punoitusta aina tule yhtä paljoa. Ainakin edeltävällä putsarilla on tuntunut olevan vaikutusta asiaan, mutta vaikeahan näin ailahtelevaisen ihon kanssa on löytää mitään pysyvästi hyviä tai huonoja rutiineja. Paulahan suosittelee kaikkein herkimmälle/punoittavalle/ruusufinni-iholle Skin Recovery- tai Resist-sarjan kasvovettä, oletko niitä kokeillut? Mä olen kokeillut Skin Recoveryä, ja se olisi saattanut olla muuten hyvä, mutta sain siitä vissiin allergisen reaktion. Skin Recovery -sarjan voide kyllä tuntuu rauhoittavan ihoa tuntuvasti, ja sen kanssa iho ottaa paremmin vastaan kaiken muunkin.
1cFii, oma väri.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #672 : 15.07.14 - klo:21:38 »
^^ Kannattaa ottaa huomioon myös se koko tuotteen koostumus, koska se reaktio ei aina johdu pelkästään siitä vaikuttavasta aineesta. Mun ihollani esimerkiksi juuri nuo BHA-lotionit aiheuttavat enemmän punoitusta jne kuin geelit ja nesteet. Suosittelisin kyllä kokeilemaan esim. 1 % geeliä, jos voide ei tunnu hyvältä. Geelitkin sopivat kuivalle iholle oikein hyvin, koska ne sitovat hyvin kosteutta ja niiden päälle voi oikein mukavasti levittää kosteusvoiteen. Kaikki mun kuivaihoiset läheisenikin tykkäävät paaaaljon enemmän geelimäisestä kuin voidemaisesta BHA:sta, muillakin oli siis tuo kokemus että lotion ärsytti enemmän. Geelien kanssa ei myöskään ole tuota hajuongelmaa.

Mulla oli näytepussi 2%bha nesteestä. Varovasti laitoin sitä äsken ja ei kyllä aiheuta punoitusta juuri lainkaan siinä missä se 1% lotion lehautti tosi punaiseksi. Enpä olisi tuota 2%:sta uskaltanut edes kokeilla ilman tuota evergreenin viestiä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #673 : 15.07.14 - klo:23:36 »
^ Hienoa!! :) Ehkä tuossa lotionissa on jotain, mikä tällaisilla yliherkillä saattaa tukkia/ärsyttää. Mulla on sama punoitusongelma myös Hydralight-sarjan kosteusvoiteen kanssa, iho tuntuu usein jotenkin hengittämättömältä ja jää pitkäksi aikaa punaiseksi, vaikka muuten tuntuukin hyvältä. (Mainittakoon kuitenkin, että useimpien muiden merkkien voiteet ovat ihollani paljon tätäkin huonompia!)

Aika useinhan yleensäkin herkästi reagoivalle ja kuivan tuntuiselle iholle suositellaan hoitavia koostumuksia sillä tarkoituksella, että ne olisivat hellävaraisin vaihtoehto, vaikka todellisuudessa parasta saattaisivat olla kevyet, mutta kosteuttavat ja vain vähän ainesosia sisältävät tuotteet. Sellainenhan on vaikkapa suosittu Xyliderm-geeli. Toivottavasti useampikin herkkäihoinen uskaltaa kokeilla nestemäistä ja geelimäistä BHA:ta!
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #674 : 16.07.14 - klo:16:12 »
^ Jep, sama efekti täälläkin, myös Moisture Boost -kasvovedestä. Se on tosi harmillista, kun melkein kaikki Paulan kasvovedet ovat tuntuneet muuten tosi hyvältä iholla ja antaneet kaivattua kosteutusta. Olenkin pitänyt taukoa kasvovesistä, mutta en ole vielä kokonaan luovuttanut niiden suhteen, vaan testailen muun rutiinin vaikutusta, kun vaikuttaa siltä ettei punoitusta aina tule yhtä paljoa. Ainakin edeltävällä putsarilla on tuntunut olevan vaikutusta asiaan, mutta vaikeahan näin ailahtelevaisen ihon kanssa on löytää mitään pysyvästi hyviä tai huonoja rutiineja. Paulahan suosittelee kaikkein herkimmälle/punoittavalle/ruusufinni-iholle Skin Recovery- tai Resist-sarjan kasvovettä, oletko niitä kokeillut? Mä olen kokeillut Skin Recoveryä, ja se olisi saattanut olla muuten hyvä, mutta sain siitä vissiin allergisen reaktion. Skin Recovery -sarjan voide kyllä tuntuu rauhoittavan ihoa tuntuvasti, ja sen kanssa iho ottaa paremmin vastaan kaiken muunkin.

Sopiiko tuo Skin Recovery rasvoittuvalle t-alueelle vai jättääkö ihon kiiltäväksi tms?