Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 426502 kertaa)

Poissa siana

• HAIRahtanut
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #675 : 23.07.14 - klo:12:22 »
Mä olen löytänyt uuden sopivan seerumin Resist-sarjan Super Antioxidant Serumista. Siis se paksumpi versio sinisessä tuubissa. Vaihtelen sitä Skin Balancing -seerumin kanssa sen mukaan, tuntuuko iho kuivalta vai ei.

Resist-seerumi levittyy alkuun todella tahmaisen oloisena, ikään kuin joku siirappi tai vastaava. Koostumus ei siis ole miellyttävä. Mutta imeytyy kuitenkin ihan 100-prosenttisesti parissa minuutissa, iho jää mattaiseksi. En ole saanut tukkeumia tästä, mutta toisaalta Avitcidin kanssa tuntuu, ettei mun iho paljoa muutenkaan tukkeudu, joten en sulje pois sitä, etteikö tämä joillakin tukkisi ihoa. Ja mikä parasta, seerumi auttaa pintakuivuuteen paljon paremmin kuin Resist Ultra-Light eikä värjäänny iholla.  :ts

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #676 : 23.07.14 - klo:15:28 »
Minàkin sain nàytteeni jo ja olen aloittanut testauksen muutamilla tuotteilla kerrallaan.
Resist-kasvovesi;Oikein miellyttàvàn tuntuinen, jàttàà ihon pehmeàksi, ei kuivata yhtààn. Voisin ostaa.
Hydralight Moisture Infusing lotion
;aika ikàvàlle haiskahtaa, levittyy hyvin, mutta ei imeydy kunnolla. Perusvoide, ei mitààn ihmeellistà. Kàytàn yòvoiteena.
BHA1% geeli; Enhàn mà malttanut jo olla kokeilematta tàtà. Laitoin illalla varovasti vain otsalle ja nenàn pààlle vàlttàen vielà couperosa-alueita ja aamulla kumppanini sanoi, ettà olisi vaaleampi ja kirkkaampi iho. 0_0 Voiko olla? Tànà iltana ajattelin kokeilla toiseen poskeen, niin nàkee paremmin eron, kun poskilla mulla on just sità couperosaa. :3
Nàytteità siis tuli iso kasa, mutta ajattelin kokeilla vain muutamia kerrallaan, jotta nàen paremmin vaikutukset.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 25.07.14 - klo:02:21 »
^ Missä sellaisia suositellaan? Mä olen Paulan juttuihin tutustuttuani ollut siinä käsityksessä, että salisyylihappo on putsarissa melko lailla hyödytöntä, mikä vastaa ainakin omaa kokemustani. PC:n BHA:than jätetään iholle juuri siksi, ettei kunnollista tehoa huokosissa voi muuten saada. Putsarin voimakkuudella voi säädellä sitä, kuinka paljon rasvaa ihon pinnalta peseytyy pois jne, mutta minkäänlainen putsari ei pysty hoitamaan hommaa syvemmällä huokosissa. Jos taas tarkoitit tuolla "puhdistusnesteellä" jotain pyyhittävää, jota jää iholle, niin sehän olisi sitten melkein sama asia kuin tuo BHA-neste. En ehkä siis ihan tajunnut, mitä hait takaa... ;D Mutta oli sitten kyse huuhdeltavasta putsarista tai nesteestä, niin oikean pH:n omaavat BHA-tuotteet ovat aika harvassa, ja veikkaan ettei marketeista huimaa valikoimaa sellaisia löydy, kun ei löydy apteekistakaan... PC:llähän ei myöskään siis ole BHA-putsareita, vaan ainoastaan erilaisia vaihtoehtoja iholle jätettävistä tuon 2% nesteen rinnalla.

Mikä putsari sulla on nyt ollut käytössä? Jospa sen saisi vain vaihdettua johonkin vähän paremmin rasvaa poistavaan, ja jatkaisit tuolla BHA-nesteellä. Kosteutuskin kannattaa tietenkin olla mahdollisimman tukkimaton ja kevyt - voisiko sitä muokata paremmaksi? Kesäaikaan kosteutukseen saattaa riittää sopiva kasvovesikin. Kannattaa mennä kuorintojen kanssa varovasti ja ohjeen mukaan, liiallinen lotraus saa aikaan vain ärsytystä ja iho saattaa pukata enemmänkin pientä näppyä. Ärsytystä kannattaa ehdottomasti välttää. Yksi "turvallinen" vaihtoehto muun rutiinin oheen olisi savinaamio. Nehän eivät tosiaan mitään ihmeitä tee, mutta jos tarvitsee tehokaampien aineiden oheen jotain ärsyttämätöntä imemään ylimääräistä rasvaa, niin sellainen voi olla toimiva. Mulla on PC:n savinaamio, ja tykkään kyllä.

Mä nyt vielä varmistan, että olethan siis selvillä siitä, että BHA on yhtä kuin salisyylihappo...?  :)
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #678 : 25.07.14 - klo:16:28 »
^ Sattuuhan näitä! :D Joo, sanoisin että kaikki akneihot tarvitsevat hyvän ja tukkimattoman putsarin, mutta loppu riippuu sitten siitä, paljonko ihon pinnalle pääsee rasvaa. Siis jos talia on pelkästään huokosissa ja ihon pinta on hilseilevä ja matta, niin kannattaa pysyä aika hellissä vaihtoehdoissa, mutta jos rasvaa pääsee reippaasti pinnalle asti (kuten BHA:n käytön myötä  yleensä alkaa viimeistään päästä), niin silloin ainakin on tarpeen seka/rasvaisen ihon putsari, mallia huuhdeltava.

Tää on toki vähän OT, mutta jos haluat pysyä markettivalikoimassa, niin Herbinallahan on Fresh-sarjassa Virkistävä Puhdistusgeeli, jossa taitaa ainakin tehoa riittää... Jos hajusteettomuus on plussaa, niin esim. L300-merkillä on sekaihon geeli (vaaleansininen tuubi), joka tosin sekin itselläni kuivattaa liikaa, mutta luulisi useimmille sopivan. Ja onhan niitä rasvaisen ihon tuotteita varmaan ihan hyvä valikoima kaiken kaikkiaan, jos ei ole erityisen herkkä iho. Karttaisin kuitenkin kaikkia salisyylihappoa yms mainostavia, ja valitsisin vain jonkin seka- ja rasvaiselle iholle tarkoitetun perusputsarin.

PC:ltä hyvä vaihtoehto olisi Skin Balancing -sarjan Oil-Reducing Cleanser, tai aknea varten Clear-sarjan antibakteerinen putsari. Mulla on tuota Skin Balancing -putsaria säästökoko, joka ei lopulta ole kovinkaan kallista, mutta toki hintavampaa kuin markettiputsarit. Säästökoko on vajaat 500 ml, hintaa taisi olla vähän alle 30 e, ja ainakin Skin Balancing -putsari on niin tajuttoman riittoisaa, että käyttäisin tuota yksin ainakin vuoden.
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #679 : 27.07.14 - klo:11:42 »
^^
Sebamedin oliivipesuneste oni myös yllättävän hyvä. Siskolla on se vakikäytössä naamaputsarina ja taidan hankkia sellaisen myös itselleni talveksi hiusten pesuun. Ei kuivata ihoa, mutta ei ole rasvainen ja muistaakseni myös saippuaton. Nesteessä ei ole myöskään samaa Sebamedin tuoksua kuin perussarjassa.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #680 : 28.07.14 - klo:12:04 »
Kokeilin kasvoille Resist 2% BHA -vartalovoidetta, ja sehän toimi oikein kivasti. Voiteessa on jotenkin kiva koostumus ja hauska melonin tuoksu, sama kuin Resist 5% AHA:ssa. Ei ole niin jankkia kuin 2% BHA lotion. Vartalotuotteessa on alhaisempi pH kuin kasvoille tarkoitetuissa tuotteissa, joten sen pitäisi olla tehokkaampaa, ja siltä kyllä tuntuikin. Säärille käytettynä se on melko tehokkaasti pitänyt epiloinnista johtuvat sisäänpäinkasvaneet karvat kurissa niin, ettei ole noussut ainakaan enää mitään hillittömiä paukamia.  :T Sellaista pientä näppyä tosin säärissä on, ja muutenkin epiloinnissa on ongelmia, mutta ne kuuluvat muihin ketjuihin eivätkä ole tämän voiteen vika tosiaankaan. :D

Kiva monikäyttöinen tuote tämäkin siis! Jos kyllästyn 1% BHA-lotioniin kasvoille, niin luulen, että otan tämän käyttöön, sillä en oikein välitä nesteiden ja geelien koostumuksista. Luulen, että tilailen seuraavaksi testiin myös AHA-vartalovoidetta, kun evergreen sitä toisessa ketjussa jalkojenhoitoon kehui.

Kaiken kaikkiaan olen kyllä erittäin tyytyväinen, että törmäsin jossakin netissä Paula's Choicea kehuvaan kirjoitukseen. Ennen näitä tuotteita vekslasin jatkuvasti ihorutiiniani: aina alkuun tuntui, että uusi rutiini toimii hyvin, mutta sitten alkoi puskea tukkeumaa ja iho muutenkin näytti yhtä kurjalta kuin aiemmin. Nyt on jotenkin kiva fiilis, kun on yksi merkki, johon luottaa ja jonka tuotteet toimivat hyvin omalla iholla.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #681 : 28.07.14 - klo:13:08 »
Ennen näitä tuotteita vekslasin jatkuvasti ihorutiiniani: aina alkuun tuntui, että uusi rutiini toimii hyvin, mutta sitten alkoi puskea tukkeumaa ja iho muutenkin näytti yhtä kurjalta kuin aiemmin. Nyt on jotenkin kiva fiilis, kun on yksi merkki, johon luottaa ja jonka tuotteet toimivat hyvin omalla iholla.

Mulla on ihan sama fiilis PC:n tuotteista. Aluksi tuotteiden hinnat hieman hirvitti (joo, ei ne nyt niin kalliita ole mutta kun aina tahtoisi saada halvemmalla), mutta nyt voin sanoa, että rahaa on oikeasti säästynyt ja ennen kaikkea vaivaa -- ja iho näyttää todella hyvältä. 8) En ole varsin kiinnostunut ihonhoidosta, joten olen ihan myyty, kun näillä tuotteilla riittää, että pari kertaa viikossa viitsii laittaa. Pesen naaman n. kahdesti viikossa, ja samoin 2% BHA:ta käytän kahdesti viikossa. Muuten rasvaan satunnaisesti Xylidermillä. Ja mun akne on jo melkein tiessään!
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 28.07.14 - klo:16:26 »
Mun ajatukset ovat myös ihan samat kuin yllä mainitut. Suurimmat kustannukset ovat tulleet lähinnä siitä etsintävaiheesta, kun iho on niin vaikeaa tyyppiä ja sopivinta rutiinia ei ole kovin helppo tunnistaa, ainakaan lyhyessä ajassa. Jonkin verran kokeilua on varmaankin aina meneillään, mutta alkaa sitä aika hyvin jo olla homma hahmottunut. Ennen Paulaakin olin jo tottunut apteekkikosmetiikan käyttäjä, ja kun PC:n hintataso on kuitenkin se sama tai paikoitellen jopa alle, niin hinnat eivät sinänsä shokeeranneet, varsinkin kun PC:n tapauksessa samalla hinnalla saa paljon arvokkaamman sisällön. Markettihinnoista on toki jonkinlainen harppaus, mutta itse olin joutunut jo kauan sitten tottumaan siihen, ettei markettituotteissa ole mitään alkuunkaan iholleni sopivaa. Nytkin olen välillä kokeillut jotain muuta, mutta lähes aina se on ihan katastrofi. Ainoa PC:n ulkopuolinen löytö pitkään aikaan taitaa olla Xyliderm.

Nykyinen PC:n luottosettini on tällainen:

- Skin Balancing Oil-Reducing Cleanser:  luottoputsari, pesee tehokkaasti kuivattamatta pintaa
- Skin Balancing Pore-Reducing Toner:  kasvovesi, joka ei aiheuta ihollani poltetta tai kirvelyä, kosteuttaa ilman lähmää
- BHA-nesteet:  puhdistavat huokosia ja tasoittavat ihoa, nestemäiset koostumukset sopivat kaikenlaisiin rutiineihin
- Skin Balancing Invisible Finish Moisture Gel:  kevyt mutta tukkimattomuudessaan luotettava kosteuttaja
- Skin Recovery Replenishing Moisturizer:  paksu mutta tukkimaton suojaava voide, kuivan tai ärtyneen ihon tilanteisiin
- RESIST Weightless Body Treatment with 2% BHA:  sheivauksen/epiloinnin jälkeen ja yläkropan tukkeutuville alueille
- RESIST Skin Revealing Body Lotion with 10% AHA:  jaloille ja muille kropan kuiville ja paksuille ihoalueille

Harvemmassa, mutta kuitenkin jonkinlaisessa käytössä ovat:

- RESIST Weekly Resurfacing Treatment with 10% AHA:  harvemmin tarpeen, kun ihoni pinta on ohut ja herkkä
- RESIST Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum:  hyvää, mutta vähän turhankin tehokasta tiuhaan käyttöön
- Skin Balancing Oil-Absorbing Mask:  ihan hyvä tuote, mutta naamiot eivät ole itselleni mitään mullistavaa

Luulen että tulen jatkossa tilaamaan PC:ltä lähinnä putsaria, kasvovettä, kuorintoja (myös vartalolle) ja kosteusvoidetta, mutta seerumit ja naamiot yms jäävät ehkä toistaiseksi. Seerumit voivat helposti olla reagoivalle iholleni liikaa, ja naamiot taas ovat itselleni vähän turhia, vaikka ovatkin ihan kivoja.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #683 : 28.07.14 - klo:17:44 »
Mäkin voisin listata yhteenvetomaisesti käytössäni olevat tuotteet, vaikka niitä on tällä hetkellä melkoinen armeija. Taustana aikuisiällä puhjennut erittäin tulehduksellinen akne, josta vieläkin arpia. Sitä ennen jatkuvaa epämääräistä röhelöä, tukkeumaa, pikkunäppylää sun muuta iholla AINA, epätasainen ihonväri, rasvaisuutta ja couperosaa.

Mun iholla on sikäli erityistarpeita, että käytän Avitcidia joka ilta, joten pintakuivuus on välillä rankkaa. Öisin en laita iholle mitään muuta kuin Avitcidin ja jos kamalasti kiristää, niin Humektania muutaman tunnin päästä vähän päälle, joten suurimman osan näistä lapan siis aamuisin naamaani.  :3 Miestä naurattaa mun aamunaamapuljaamisen määrä - se usein olettaa, että olen ehtinyt jo meikata ja syödä aamupalaa, vaikka tosiasiassa olen ehtinyt vasta seerumivaiheeseen asti... mutta on sekin joutunut myöntämään, että mun iho on aivan totaalisen erinäköinen nykyään, eli puljaaminen on kannattanut!

Iho ei myöskään Avitcidin takia tarvitse mitään kovin jytäkkää kuorintaa. Kaiken kaikkiaan ihon kunto tällä hetkellä on erittäin hyvä, mistä olen kovasti innoissani!  :)

Vakikäytössä:
- putsarina Skin Balancing Oil-Reducing Cleanser silloin, kun iho on rasvainen ja sillä on esim. vahvasti meikkiä. Kuivattaa kuitenkin melko paljon, joten aamupesuun ja kuivalta tuntuvan ihon iltapesuun käytän nykyisin Cetaphil Gentle Cleanser -putsaria. Moisture Boost -putsarista pidin aiemmin, mutta nyt minusta on alkanut tuntua, että se kuivattaa melko paljon, enkä aio ostaa uutta, vaikka purkki pian loppuu.
- kasvovesi Skin Balancing Pore-Reducing Toner - aivan ihana tuote, ei mitään ongelmia tämän kanssa. Lisää on jo kaapissa.
- kuorintana BHA 1% lotion. Kaikille BHA:n ja Avitcidin yhdistäminen ei sovi, mutta mulle tämä hellävaraisin versio BHA:sta päivisin sopii oikein nätisti jokaöisen Avitcidin käytön kanssa. Toisinaan käytän myös vaihtelun vuoksi RESIST 5% AHA:ta tämän tilalla. Molemmat imeytyvät ihan täydellisesti ja antavat vielä hieman lisäkosteutta pintakuivalle iholle, eikä iho ole tykännyt kyttyrää, vaikka saa päivittäin sekä kuorintaa että Avia.  :T
- seerumina joko Skin Balancing (jos iho ei tunnu kuivahkolta) tai Resist-sarjan tavallinen seerumi. Molempiin olen todella tyytyväinen. SB-seerumi on mattaista ja silkkistä, erinomainen esim. kesäpäiviin. Puolestaan jos pintakuivuus on pahana, Resist rauhoittaa sitä selvästi.
- jos kasvot tarvitsevat lisäkosteutta, joko Hydralight Moisture-Infusing Lotion tai Moisture Boost Hydrating Treatment Cream (ilman suojakerrointa). Molemmista pidän älyttömästi ja ostan aina lisää, kun loppuu. Tuo Hydralight tuntuu rauhoittavan ihon ihan milloin vain, ollut tehokäytössä nyt etenkin kesällä. Talvella sitten enemmänkin Moisture Boost. 
- aurinkosuojana Hydralight Shine-Free Daily Mineral Complex with SPF 30 with antioxidants, mutta siihen en ole täysin tyytyväinen, joten nyt kesällä vakikäytössä on ollut Citrix-aurinkosuoja SPF 40 ja Favora SPF 50 aurinkosuoja kasvoille. Hikoilen runsaasti kesäisin ja myös kasvoista, joten Hydralight saattaa lähteä valumaan valkoisena limana, sillä se on niin ohutta ja ei kestä yhtään kosteutta.

Harvemmassa käytössä:
- 8% AHA-kuorinta: tästä ihan pidän, ja käytän toisinaan yöllä Avitcidin sijaan, jos iho tuntuu siltä. Kuivalla iholla kirvelee. 
- 2% BHA sekä geeli- että liquid-muodossa: en tykkää. Liquid jättää ihon kiiltäväksi, vaikka miten annostelisi; geeli taas ihan lähmäiseksi. Käytän kuorintaa vain päivisin, joten sen on oltava sellaisessa muodossa, että se imeytyy täydellisesti ihoon NOPEASTI ja sen päälle pystyy meikkaamaan. Nämä eivät myöskään auta nykyiseen pääongelmaani eli pintakuivuuteen. Näitä olen käytellyt mm. säärille, mutta niistä ei ollut tehoa sinnekään, vaan teho löytyi RESIST Weightless Body Treatment with 2% BHA -vartalovoiteesta. Voipi olla, että lahjoitan näitä jämiä sukulaisille pian.
- viimeisiään vetelevä RESIST Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum, jota en aio ostaa lisää värjäytymisongelman takia ja koska löysin sille jo korvaajan RESIST Super Antioxidant Serumista.
- RESIST Super-Light Daily Wrinkle Defense SPF 30, olen ostanut uuden tuubin, vaikka en oikein tiedä, miksi. Sävy ei oikein sovi minulle, ja lisäksi tuntuu, että tämä muuttuu naamalla oranssihtavaksi. Pitää testailla lisää.

Eli nykyään lähestulkoon kaikki tuotteet PC:tä.  :) Aurinkosuoja, hellävarainen kasvopesu ja toisinaan Avitcidin päälle lätkimäni Humektan ovat ainoat, jotka eivät ole. Pitäisi varmaan testata Skin Recovery -sarjan putsaria, sillä tuota Cetaphilia on toisinaan työläs metsästää, ja Paulalta tilailen muutenkin koko ajan, niin samalla menisi siinä.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #684 : 28.07.14 - klo:21:36 »
Mä voin kyllä jo tässä kohtaa sanoa että mulle on varmaan Paulan tuotteet tulleet jäädäkseen. 2% BHA Liquid on ihan HG-tuote mun näppyyntyvälle sekaiholle. Ennen PC:n tuotteiden käytön aloittamista mun hormonikierto aiheutti joka kuukausi viikon ajaksi jäätävän finniarmeijahyökkäyksen suun ympäristöön, ja ne oli sellaisia oikein syviä kipeitä patteja joiden paraneminen kesti niin kauan että uusi hyökkäys ehti melkeinpä alkaa ennen edellisten häipymistä.

Aloitin BHA:n käytön toukokuun alussa, ja kipeitä patteja ilmaantui viime kierron hormonimyrskyvaiheessa tasan yksi. Ja sekin parani kolmessa päivässä. :o

Pesutuotteita en ole vielä PC:ltä kokeillut, vaan pesen kasvot Lactolinella, sitten pyyhin Balancing-sarjan kasvovedellä ja laitan 2% BHA Liquidin päälle. Hetken päästä vielä Resist-sarjan Hydrator. Aamulla jätän pesemisen pois ja aloitan suoraan kasvovedellä, muuten sama rutiini. Ja iho kiittää. <3

Seuraavaksi ajattelin kokeilla jotain AHA-tuotetta vielä tuohon kylkeen, pitääkin kohta laittaa tilaus taas menemään kun on kosteusvoide melkein loppu.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #685 : 30.07.14 - klo:18:24 »
Taisin jo aiemmin kysellä täällä apuja ihooni, mutta ongelma jatkuu yhä. Iho hilseilee, punoittaa ja kutisee, eikä mikään tunnu auttavan. Mulla oli aiemmin rasvainen iho, mutta nyt se on ilmeisesti muuttunut kuivaksi. Kävin tuossa kosmetologillakin ja hän myös totesi ihoni hyvin kuivaksi. Nyt en tiedä mitä tämän kanssa teen, sillä meikkaaminen on mennyt todella vaikeaksi. Kaikki meikkipohjat jäävät iholle rumasti näkymään, eivätkä sulaudu ihoon yhtään. Primeri ei auta. Käytän pääasiassa Lushin ihonhoitotuoteitta ja kosteusvoiteet on mahdollisimman kosteuttavia. Mikään ei vaan tunnu auttavan  :'( Juon myös tarpeeksi vettä päivittäin, joten senkään ei pitäisi olla ongelma.

Tuttu juttu! En usko että ihosi on "muuttunut kuivaksi", vaan tulehtunut ja sen myötä vailla kosteutta. Kuulostaa seborrooiselta ekseemalta tai allergiselta reaktiolta. Lushin kosmetiikka on omiaan allergisoimaan, kun niissä on niin paljon ongelmallisia kasviuutteita ja eteerisiä öljyjä. Suosittelisin vaihtamaan hajusteettomaan ja allergiaystävälliseen kosmetiikkaan. Ja siltä varalta että kyseessä on seborrooinen ekseema, suosittelisin vahvasti iholle jätettävää BHA:ta (salisyylihappo). En osaa neuvoa muuta kuin Paula's Choicen, enkä usko että montaa muuta toimivaa vaihtoehtoa edes onkaan. Paula's Choice  -ketjussa on paljon juttua aiheesta. Kaikkiaan kannattaisi kokeilla luopua rasvoista ja kosteuttaa ihoa tukkimattomalla ja reilusti kosteuttavalla geelillä, kuten apteekin Xylidermillä. Puhdistus on tärkeää, mutta sen pitäisi toki olla tuossa tilanteessa tarpeeksi hellävarainen. Lähtisin joka tapauksessa hoitamaan tuota tulehtuneena rasvaisena ihona.

Kopion tämän tuolta toisesta ketjusta, sillä mulla heräsi mielenkiinto näitä tuotteita kohtaan. En vaan tiedä yhtään mitä pitäisi koittaa.

Nuo apteekintuotteet on mulle vähän vaikeita, sillä täällä on ihan eri tuotteet kuin Suomessa, hieman vaikeaa löytää vastaavia.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 30.07.14 - klo:20:49 »
^ No minä täällä taas. ;D En tajunnut, että olet ulkomailla... Jos luulet, että ihosi voisi olla yhä rasvainen, mutta herkkä ja pahasti kosteusköyhä, niin Paula's Choicelta voisi sopia esimerkiksi herkälle mutta rasvaisen puoleiselle iholle tarkoitettu Hydralight-sarja sekä jokin BHA-kuorinnoista, jotka ajan kanssa auttavat tulehdukseen ja ihon tasoittamiseen. Hydralight-sarjassa olisi esimerkiksi hyvä mutta tosi hellävarainen geeliputsari sekä kevyt kosteusvoide. BHA-tuotteita taas on iso valikoima eri muodoissa: nesteenä, geelinä ja lotionina, joista voi olla vaikeaa valita. Onko ihollasi yhtään epäpuhtauksia? Siitä voisi päätellä, onko iho yhä rasvainen, vaikka onkin pinnalta kuiva. Ja minkälainen ihosi on esim. kaulan, rinnan ja selän alueella? Jos iho on täysin kuivunut, tai toki vaikka olisi rasvainenkin, niin myös kaikkein herkimmälle ja rikkonaisimmalle iholle tarkoitetusta Skin Recovery -sarjasta voisi olla hyötyä. Itse olen havainnut sarjan kosteusvoiteen sopivan hyvin tukkeutuvallekin iholle, joskin sen teho rauhoittamisessa ja "paikkaamisessa" vie jonkin verran aikaa. (Nämä tietty ovat vain omiin kokemuksiini ja lukemiini kommentteihin perustuvia neuvoja, eihän mikään koskaan jokaiselle samalla tapaa toimi.)

Paula's Choice -tuotteet ovat siis kaikki hajusteettomia, väriaineettomia jne. Idea ihonhoitorutiinista on sellainen, että ensin pestään, sitten halutessaan käytetään kasvovettä, tämän jälkeen laitetaan iholle jätettävä BHA- tai AHA-tuote, ja viimeisenä seerumi ja/tai kosteusvoide. Keskeisin rutiini on pesu, BHA/AHA ja kosteusvoide - sillä pääsee jo pitkälle. Monet tuotteet ovat aika tehokkaita, ja saattavat siksi tuntua ainakin alkuun iholla vähän liiankin voimakkailta, mistä syystä pahasti ärtyneen ihon kanssa voi olla parasta pysytellä vain oleellisimmissa tuotteissa.

EDIT. Niin ja tuotteistahan saa siis myös tilattua näytteitä suhteellisen edullisesti, n. 40/70 senttiä/kpl tuotteesta riippuen.
« Viimeksi muokattu: 30.07.14 - klo:20:52 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 31.07.14 - klo:00:19 »
ALENOOTTIA: PC:llä torstaina viimeistä päivää kesäale -10% kaikista tilauksista.
1cFii, oma väri.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #688 : 31.07.14 - klo:10:56 »
evergreen, kiitos vastauksesta! Juu, katselinkin noita näytteitä jo, en vaan ollut varma mitä kannattaisi kokeilla. Mulle tulee kyllä epäpuhtauksia, mutta ne on lähinnä pieniä tukkeutumia, eikä varsinaisia finnejä. Ne tukkeutumat ovatkin todella ärsyttäviä, sillä iho näyttää todella epätasaiselta, mutta niille ei oikein voi mitään.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #689 : 31.07.14 - klo:11:27 »
Osaako joku (eli luultavasti evergreen ;D ) sanoa että miten tämä tuote eroaa tuosta 2% BHA Skin Perfecting Liquidista? Huomasin tuon nyt vasta tuolta Paulan sivuilta ja mietin että olisikohan tämä yhtä hyvä / parempi tuote kuin tuo 2% BHA Liquid... ehdin kyllä jo tilaamaan toisen putelin tuota Skin Perfecting Liquidia, mutta ehkä voisin tilata jossain kohtaa tuota Resist-sarjan tuotetta myös...
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram