Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392595 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #735 : 12.08.14 - klo:22:31 »
^ :D :T ... O:) O:) O:)

Kyllä PC:ltä on neuvottu, että Weekly AHA:ta voi käyttää jopa joka toinen päivä, mutta se nyt varmaan on useimmille jo liikaa. Pullossa lukee kuitenkin muistaakseni "vähintään kerran viikossa". Useimmille varmaankin kerran tai kaksi on ihan hyvä. Riippuu tietysti siitä, paljonko ja mitä kuorintoja muina päivinä käyttää, ja mitä oma iho kaipaa/sietää. Uskaltaisin kyllä kokeilla kahdesti viikossa, tasaisin väliajoin! Olen itsekin kokeillut, ja mulle se oli liikaa, kun AHA ei yleensäkään iholleni kovin hyvin sovi eikä ole tarpeen, mutta ei siitä mitään katastrofia mullekaan tullut.
1cFii, oma väri.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #736 : 13.08.14 - klo:08:11 »
^^ Hahaa!  ;D Alttari Paulalle, priceless. Pitäisikö sun lähettää toi kuva niiden asiakaspalveluun, kiitoskirjeen kera? Ties minkä tuotepläjäyksen ne lähettäisi sulle vastineeksi hyvistä nauruista.  :ts
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #737 : 13.08.14 - klo:14:50 »
^^^ Onko tuossa muuten jokin riitti menossa, kuten (illan) viimeinen voitelu..? Tai (kasvovedessä) kastaminen..? :3

- - -

Mua on alkanut vähän huolestuttaa, että tuleekohan PC:lle pahojakin katkoja tuotteiden saatavuudessa... Jotkut tuotteet ovat ehtineet olla jenkkisivuiltakin pitkään lopussa, esim. MB-voide jo useamman kuukauden (!), ja selitykseksi on kerrottu se, että yritys kokee todella suurta kasvua ja tuotanto sauhuaa. Toisaalta olen iloinen, että PC näyttää onnistuvan tavoitteessaan tulla tunnetummaksi, enkä juuri muuta odottanutkaan, mutta a-pu-va, en tiedä mitä teen jos joku "omista" tuotteista olisi kuukausia poissa... 0_0
1cFii, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #738 : 13.08.14 - klo:15:32 »
Mäkin tuun tänne kinuamaan vinkkejä.  ;D Olen jo pitkää halunnut kokeilla Paula's choicea, mutta oon ihan ulalla tuon tarjontaviidakon kanssa enkä tajua mitään noista BHA- ja AHA -tuotteista. Mulla on pitkä aknetausta, mutta iho on pysynyt ihan siedettävässä kunnossa hormonifinnejä lukuunottamatta. Akne-ketjuun jo kirjoittelinkin ja laitoin kuvan näistä mukavista hormonipaiseista jotka pukkaavat samoihin kohtiin aina tietyssä menkkakierron vaiheessa.

Aika pitkälle ihonhoidossa olen pärjännyt kookosöljyn kanssa. Iho ei enää rasvoitu pahemmin, mutta on herkkä ja välillä kuivuudesta kärsivä. Välillä olen pahimmille finneille kokeillut Basironia, mutta se ei tunnu vaikuttavan noihin hormonimöllyköihin mitenkään. Lisäksi niistä möllyköistä tulee ihan hirveät punaiset arvet, vaikka niille finneille ei edes yrittäisi tehdä mitään. Välillä saatan jättää ne ihan rauhaan, pesen vain miedosti ja annan olla. Silti tulee arpia.

Eli mistäs tuotteista voisi olla apua? Lähinnä oon kiinnostunut täsmätuotteista, en kosteusvoiteista tai puhdistusaineista. Lisäksi iho on aika kuoppainen arvista. Siihen ei varmaan löydy apua kuin mikrohieronnasta/laserista, mutta mitä noille uusille punaisille jäljille kannattaisi tehdä?
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #739 : 13.08.14 - klo:16:11 »
^ Kyllä sun varmaan ainakin BHA:ta kannattaisi kokeilla. BHA:t ja AHA:t ovat siis kemiallisia kuorintoja, joista BHA on enemmän avuksi tukkeumissa ja tulehtumisessa ja AHA taas kuorii kuivaa ihoa pinnalta. PC:n tehokkain BHA-tuote on Skin Perfecting 2% BHA Liquid, mutta myös miedompia ja geeli- ja voidemaisia vaihtoehtoja löytyy. Kuorinta levitetään pestylle, kuivalle iholle, annetaan imeytyä (ei huuhdella), ja jatketaan kosteutuksella yms.

AHA-kuorintaakin voi kokeilla, kunhan ei samalla kertaa käytä molempia. AHA voi auttaa tasoittamaan ihon pintaa lisää. Resist Weekly Resurfacing Treatment with 10% AHA on tehokas nestemäinen vaihtoehto, joka sopii hyvin rasvaisellekin iholle. Sitä käytetään yhdestä muutamaan kertaan viikossa.

Mä olen kokenut c-vitamiinituotteet hyviksi punaisten jälkien häivyttämisessä. Yksi kevyt vaihtoehto on Resist Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum. Toisenlainen vaihtoehto olisi Resist Skin Transforming Multi-Correction Treatment with Azelaic Acid + BHA, jossa on sitten BHA:ta samassa. Tätä en ole itse kokeillut, mutta se on siis juuri värivirheiden tasoittamiseen tarkoitettu tuote.

Täytyy vielä mainita Skin Balancing Pore-Reducing Toner. Vaikka "perustuotteet" eivät kiinnostaisikaan, niin tätä kannattaa harkita, nämä kun eivät ole lainkaan sellaista peruskamaa kuin useimpien merkkien tuotteet. Tästä on moni saanut paljon apua, kuten vaikka scoundrel yllä... ;D

EDIT. Minusta pääsisit kyllä hyvään alkuun juuri tuolla setillä, joka scoundrelin "alttarikuvassa" ylempänä esiintyy. Tuo Resist-sarjan Anti-Aging Clear Skin Hydrator ei ole mikään pelkkä kosteutustuote, vaan näppyjä vastaan toimiva ja punaisia jälkiä haalistava tuote. Mutta jos et siis tosiaan halua kosteusvoidetta, niin mainitsemani Resist Ultra-Light-seerumi on tuota kosteusvoidetta vastaava seerumi!
« Viimeksi muokattu: 13.08.14 - klo:16:23 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #740 : 13.08.14 - klo:16:11 »
^ Ehdottomasti jokin BHA-tuote (joita siis on saatavilla 1% ja 2% vahvuisina, geelinä, voiteena ja nesteenä; kannattaa tilata näytteitä ja testata mistä itse tykkää eniten). BHA kuorii kemiallisesti puhdistaen ihohukoset syvältä, ja siten ehkäisee ja hoitaa finnejä ja tukkeumia. Lievittää tulehdusta ja auttaa punoitukseen. AHA toimii vain pinnallisesti eikä pysty tunkeutumaan ihohuokosiin, mutta sekin auttaa tasoittamaan ihon väriä. AHA-kuorinta on enemmänkin  kuivaihoisten juttu, mutta jos ajoittainen kuivuus vaivaa, niin siitäkin voisi olla sulle hyötyä esimerkiksi kerran, pari viikossa käytettynä, mutta BHA on varmasti se mihin ensisijaisesti kannattaa panostaa.

Paulan sivuilla on hyviä artikkeleita, tässä esimerkiksi ytimekkäästi AHA- ja BHA-kuorintojen eroista:
http://www.paulaschoice.com/expert-advice/skin-care-basics/_/exfoliate-for-bright-smooth-and-radiant-skin
Aknearvista: http://www.paulaschoice.com/expert-advice/acne/_/red-marks-and-acne-scars
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #741 : 13.08.14 - klo:16:40 »
Jos ei olisi rahasta kiinni, niin käyttäisin useampaa Paulan tuotetta! Vaikka eihän nuo hinnat mitään hirveän kalliita ole, mutta tällaiselle halpiskosmetiikkaan tottuneelle ja melko pienen budjetin kanssa shoppailevalle se on kuitenkin melko paljon.

Mun onkin, enna, pitänyt vielä mainita siitä PC:n Skin Balancing -putsarista... Eihän sitä luulisi, että sopivan putsarin löytäminen on niin vaikeaa, mutta en kyllä itse ole löytänyt mitään tuon veroista tasapainottamaan tätä moniongelmaista naamavärkkiä. Jos siis se L300:kin oli vähän sopimaton, niin kannattaa ainakin testata SB-putsaria, jos se on jossain kohti mahdollista. Ymmärrän hyvin, ettei noihin hintoihin aina vain pysty, mutta ainakin SB on ihan tolkuttoman riittoisaa. Käytin itse vuosien ajan ihan hirveän määrän vähistä rahoista erilaisiin kokeiluihin, ja sen rinnalla investointi yhteen toimivaan ja riittoisaan olisi ollut helppo nakki, vaikka se yksittaisenä hankintana vähän isompi olisikin ollut. :)
1cFii, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #742 : 13.08.14 - klo:17:07 »
Jee, kiitti neuvoista.  :l Ja eikun ostoskoria täyttämään.  ;D
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #743 : 13.08.14 - klo:17:54 »
^Mä pääsin mun hormoonimuhkuroista (sellaisista kipeistä ihonalaisista joita tuli suunympärys ja leuka täyteen) tuolla 2% BHA Liquidilla. Nyt olis just se aika kuukaudesta kun pitäis puskea finnejä... tuli yksi pinnallinen valkopää joka kuihtui päivässä kasaan ja katosi... kävi melkein sääliksi mokomaa ;D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #744 : 13.08.14 - klo:18:15 »
^ Erittäin hyvä periaate! Suuret määrät kevyin perustein hankittuja tuotteita ovat todellinen riesa nurkissa, ja jatkuva muistutus hukkaan heitetystä rahasta... Eikä se niiden jatkuva pyörittelykään hyvää tee, ainakaan näille herkemmille ihotyypeille. Mäkin uskon ylevästi siihen, että jokaiselle löytyy jokin riittävän simppeli mutta tehokas rutiini, ja sen löytäminen edes vähitellen on mahtava juttu. :)
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #745 : 13.08.14 - klo:22:51 »
^ PC:llähän on muuten aika usein niitä viikonlopputarjouksia, jolloin yli 50 euron tilaukset saa ilman postikuluja. Jos esimerkiksi tilaa jättikokoisen putsarin ja jonkun BHA:n tai kosteusvoiteen, niin se hinta täyttyy. (Onhan tämäkin siis toki iso summa.) Kuukausittaisissa tarjouksissakin on kerran tai pari vuodessa tainnut olla putsarit ja kasvovedet -20%, voisi veikata että syksynkin aika jotain tällaista on luvassa... Ja vinkkinä vielä, että myös Moisture Boost -sarjan putsari on minusta ihan huippu tällaiselle hankalalle iholle, jossa on sekä rasvaisuutta että ekseemaa/rosaceaa. SB on minusta parempi silloin, kun iho on ainakin osittain selvästi rasvainen, MB taas silloin kun herkkyys on enemmän ongelmana ja rasvaisuus vähän lievempää. Molemmat ovat kuitenkin sellaisia, joille en ole tavannut vastineita oikein missään. :) (<- tosin noin voisin sanoa kaikista muistakin PC:n tuotteista...)
1cFii, oma väri.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #746 : 14.08.14 - klo:10:14 »
Kahden vuoden tauon jälkeen tein PC:lle tilauksen, kun satuin tutkailemaan mitä uusia tuotteita valikoimaan on tänä aikana tullut. Paketti tuli 6 päivässä. Onneksi tuolla on joistain tuotteista niitä perussampleja isompia kokeilukokoja, kuten esim. Clinic 1 % retinol treatment (5 ml) ja 15 ml:n Clear ultra-light daily mattifying fluid spf 30.+ Noista sentään ehtii saada jo parempaa tuntumaa toimivuudesta kuin pikkuisista muutaman millin näytteistä (vaikka onhan osa niistä kyllä 4,4 ml...)

Noiden kahden pikkutuotteen lisäksi tilasin Skin balancing sample setin. Näytteet sain vielä hoitoaineesta ja
Resist weekly resurfacing treatmentista. Daily mattifying fluidin otankin heti mukaan kun lähden tänään länsirannikolle. Siellä kun tulee varmasti oltua enemmän ulkona kuin kotona ollessa, niin pääsee tuote heti tehotestiin :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #747 : 14.08.14 - klo:10:55 »
Hmm, huomenna tulee palkka ja näyttää siltä että jäisi jopa pari sataa euroa käyttörahaa laskujen jälkeen. Mitä tehdä! 1. säästää rahaa tulevaan kolmeen hammaslääkärikertaan vaiko 2. tehdä satasen tilaus Paulan kaupasta että pääsen viimeinkin niitä tuotteita kokeilemaan. Mä luulen että mun järki on jo hävinnyt tämän taistelun  ;D

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #748 : 18.08.14 - klo:12:37 »
Nàytteiden testailu jatkuu. 8)
 Kokeilussa mimimininàyte Resist sarjan Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serum. Nàytteen koko oli pieni pettymys, mutta sisàltò ei. Erittàin òljyinen koostumus, mutta neuvovatkin laittamaan vaan pari tippaa iltaisin. Couperosa oli vaalentunut yòn aikana.
Tàssà taitaa olla suurin mààrà sità retinolia vai olenko vààràssà?
Jànnà juttu kun se Resist Barrier Repair Moisturizer with Retinol ei taas kàynyt mulle, aiheutti lisàà punoitusta. Tàytyy kait kokeilla tosiaan kaikki làpi, jotta ne oikeat tuotteet lòytyy.
Seuraavaksi alkaa pàivàvoiteiden testailu. :O
Miten te muuten kàytàtte noita BHA neste-testereità? Suoraan nàytteestà vaiko purkkiin ja pumpulilla nassuun? Olen kokeillut geelimuodossa ja seuraavana nesteet.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #749 : 18.08.14 - klo:13:00 »
^ Eniten retinolia on uudessa Clinical 1% Retinol Treatmentissä. :) Alla lainausta PC:ltä:

The percentage of retinol needed for efficacy is generally between 0.01%–1%, which is quite a range, but further proof of just how powerful retinol is! Below is the percentage of retinol in other Paula’s Choice products that contain this ingredient:

Resist Barrier Repair Moisturizer: 0.089%
Resist Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serum: 0.1%
Skin Recovery Super Antioxidant Concentrate Serum: 0.01%
Skin Balancing Super Antioxidant Concentrate Serum: 0.03%

All of these products may be used with Clinical 1% Retinol Treatment or on their own, as each treats skin to a beneficial range of anti-aging ingredients.

Olen huomannut itsekin, että kaikkea olisi tosiaan testattava erikseen, koska oletus että se pääasiallinen vaikuttava aine olisi vastuussa ikävästä ihoreaktiosta on yleensä ollut väärä. Muut ainesosat ja koko koostumus yleisesti ottaen voivat vaikuttaa asiaan ihan oleellisesti.

Testereitä olen käyttänyt aina suoraan pussista, joko kämmenelle tai vanulapulle kaatamalla. Repäisen siis aina vain pienehkön reiän pussin toiseen ylänurkkaan. Nestemäisiäkin olen siis käyttänyt näin, niitä yleensä vanulapun kanssa. Mutta hienompiakin tapoja tosiaan varmasti olisi! ;D
1cFii, oma väri.