Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 426574 kertaa)

Poissa theodora

• HAIRahtanut
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #75 : 13.06.07 - klo:10:37 »
Olen käyttänyt muutaman viikon ajan noin kerran päivässä (välillä kuitenkin taukoa) Paulan AHA-geeliä (tätä ei saa EU:sta, mutta Dimply Dotsilta kyllä). En tiedä johtuuko tuosta vai siirtymisestä mineraalimeikkeihin, mutta ihoni on parantunut todella paljon. Mustapäät ovat kadonneet kokonaan :o ja silmäkulmien rypyt silottuneet jonkin verran. Kaiken kaikkiaan iho on paljon sileämpi ja tasaisemman värinen.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #76 : 13.06.07 - klo:10:43 »
Olen käyttänyt muutaman viikon ajan noin kerran päivässä (välillä kuitenkin taukoa) Paulan AHA-geeliä (tätä ei saa EU:sta, mutta Dimply Dotsilta kyllä). En tiedä johtuuko tuosta vai siirtymisestä mineraalimeikkeihin, mutta ihoni on parantunut todella paljon. Mustapäät ovat kadonneet kokonaan :o ja silmäkulmien rypyt silottuneet jonkin verran. Kaiken kaikkiaan iho on paljon sileämpi ja tasaisemman värinen.

Veikkaan, että Paulalla on ollut vaikutusta  ;) Moni on havainnut nuo kuorinnat tehokkaiksi, itse olen tyytyväinen BHA-geeliin. Se on selkeästi auttanut epäpuhtaiden kasvojen osien heleytymistä.
Paula's Choice-sivuilla muuten suositellaan mustapäiselle iholle nimenomaan BHA-tuotteita, AHA-kuorinta olisi taas ihanteellinen auringon vahingoittamalle iholle. Mutta pääasia, että ihosi on tykännyt  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #77 : 13.06.07 - klo:11:08 »

Veikkaan, että Paulalla on ollut vaikutusta  ;) Moni on havainnut nuo kuorinnat tehokkaiksi, itse olen tyytyväinen BHA-geeliin. Se on selkeästi auttanut epäpuhtaiden kasvojen osien heleytymistä.
Paula's Choice-sivuilla muuten suositellaan mustapäiselle iholle nimenomaan BHA-tuotteita, AHA-kuorinta olisi taas ihanteellinen auringon vahingoittamalle iholle. Mutta pääasia, että ihosi on tykännyt  :)

Jep, valitsin AHAn kahdesta syystä: 1) Ei saa EU:sta, joten tuntui järkevältä sisällyttää tilaukseen 2) Minulla on muutamassa kohdassa kasvoja ihon liikapigmentoitumista ja paksuuntumista/rypistymistä, jonka arvioin olevan ainakin osittain auringon aiheuttamaa (hormonit ovat varmasti myös vaikuttaneet asiaan). Nuo kohdat eivät ole kokonaan vaalenneet ja silinneet, mutta näyttävät kuitenkin paremmalta kuin ennen. Elän toivossa, että kun hormonitasapainoni korjaantuu (lopetin äskettäin yli vuoden kestäneen imetyksen) ja jatkan tuotteen käyttöä, ongelmakohdat häviävät kokonaan. Tai sitten ihoni on pysyvästi vauroitunut  :'( En vaan oikein usko sitäkään, koska olen aina ollut aika varovainen ja kohtuullinen auringossa, ja olen vasta kolmekymppinen. Toisaalta omaa pärstää tulee tiirailtua turhankin tarkkaan, nämä vaurioni taitavat olla sen verran lieviä, että en olisi muiden naamassa huomannutkaan...

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #78 : 13.06.07 - klo:12:08 »
Hmm. Muakin noi AHA-tuotteet periaatteessa kiinnostaa, muttamutta... Saanen sanoa pari epäilevää sanaa?  :D *täti tiukkapipo kitisee* Ensinnäkin sellainen asia, että jos joku tuote on kielletty EU:n alueella, pitäisi hälytyskellojen soida. Ei minkään tuotteen myyntiä kielletä ilman perusteita. Toisekseen, muistan kun AHA-buumi loppui siihen, kun jatkuvan AHA-tuotteiden käytön raportoitiin itse asiassa nopeuttavan ihon vanhenemista. Eli vaikka muakin kovasti houkuttaisi tilata tuotteita, joita täällä ei myydä, mua vähän epäilyttää, että onko ne sittenkään ihan varmasti turvallisia.  :-\

Osaisiko vaikka meidän kemia-gurumme grove kertoa tästä asiasta lisää?   :)

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #79 : 13.06.07 - klo:13:19 »
Ensinnäkin sellainen asia, että jos joku tuote on kielletty EU:n alueella, pitäisi hälytyskellojen soida.

Ei mulla  ;D

Luotan että nuo on turvallisia kun Paula niitä myy... Ymmärtääkseni tuo myyntikielto EU:ssa liittyy siihen, että AHAlla kuorittu iho vaurioituu auringossa herkemmin, siis ilman huolellista suojaamista. Tämä siis siksi, että kuollut solukko ihon pinnassa itse asiassa suojaa auringolta. Muistaakseni grove on jossain jo aiemmin kommentoinut glykolihapon käyttöä. Silloin joku esitti väitteen, että ihon uusiutumiskyky voi jossain vaiheessa "loppua" kuorivia happoja käytettäessä. Jos oikein muistan, grove tyrmäsi tämän - tai ainakin minun johtopäätökseni oli, että glykolihapon käyttö on ihan ok. Lisävalaistus ei tietenkään olisi pahitteeksi.

Edittiä, löisin haulla vain tällaisen Groven kommentin (Finnit-keskustelusta):
"Joskus lueskelelin että siinä olisi n. 8-10% glykolihappoa, joka on sellainen määrä mitä esim. USAssa laajalti käytetään päivittäin. Ja tällöin ei käytetä mitään "neutralointi"ainetta perään, niinkuin tuossa Lorealin paketissa. Se taitaa olla siinä lähinnä just sen takia että EU:ssa ei saisi muuten olla senvahvuista glykolihappoa noin markettimyynnissä tai jotain, en oo jaksanu perehtyä mutta veikkaisin jotain sen suuntaista."
Toivottavasti et grove pahastu kun tälla lailla viisauttasi levitän  ;)
« Viimeksi muokattu: 13.06.07 - klo:13:27 kirjoittanut theodora »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 13.06.07 - klo:14:22 »
Kommentti tuoteturvallisuuteen: EU:ssa sallitaan monien ihoa tutkitusti vahingoittavien ja ärsyttävien aineiden myynti, mm. alkoholia sisältävät kasvovedet,  sitrus- , laventeli - ja muita allergisoivia kasviuutteita sisältäviä voiteita ym. ym... Vaikka nämä kasviuutteet ovat iholle potentiaalinen haitta ja potentiaalisesti solukuolemaa edistäviä myrkkyjä. Niitä on moni vihreän imagon kosmetiikkalinja pullollaan, eikä EU ole puuttunut asiaan millään tavalla...
Ei EU siis ole se kaikkitietävä turvallisuusmittari, joka vahtii ja huolehtii joka yksityiskohdasta.
Veikkaan, että tuossa AHA-kiellossa on kyse myyntikanavista, sama juttu kuin bentsyyliperoksidista, mikä on niinikään kielletty EU:n kosmetiikkatuotteissa. Apteekin kautta bentsyyliperoksidia kyllä saa, eli kyse on puhtaasti kategorisoinnista.
« Viimeksi muokattu: 13.06.07 - klo:14:28 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Annie

• Vieras
« Vastaus #81 : 13.06.07 - klo:18:58 »
Tilaamiseen liittyen, pysytelkää Ebayssä Paulaa hankkiessanne Dimply Dotsin valikoimissa. Itse ostin pari kuukautta sitten(15.huhtikuuta) tarkalleen beaddict-nimiseltä myyjältä BHA 1-geelin jota en vieläkään ole saanut enkä varmaan saakaan.
Otin myyjään yhteyttä tänään ja tiedustelin oliko hän lähettänyt tuotteen(en saanut häneltä mitään yhteydenottoa tilauksen yhteydessä), ja sain ainoastaan tylyn vastauksen että jos en tähän mennessä ole pakettia saanut, on varmaankin liian myöhäistä kysellä sitä tullistakaan, jonne kuulemma yleensä lähetykset jumivat. Ei mitään pahoitteluja siitä etten saanut pakettia tms. Jäi vähän sellainen maku että myyjällä ei ole mitään vastuuta myymistään tuotteista ja siitä miten ne saapuvat, ja hieman epäilen oliko ylipäätänsä lähettänyt koko tuotetta. Palaute on kyllä pääosin hyvää tällä myyjällä, enkä minäkään varmaan aiheettoman kostonegan pelossa uskalla negatiivista palautetta antaa. Tekisi mieli vielä ottaa yhteyttä ebayhin mutta toisaalta kai se on vaan nieltävä n. kympin tappio >:(

En tiedä kuuluisiko paremmin tuonne ebay-ketjuun, mutta ajattelin tänne tulla varoittamaan.

Kääks. Olenko ihan sokea vai eikö dimply dots enää myykään paulaa? Voi ristus, mistä mä nyt sitten tota geeliä saan?
« Viimeksi muokattu: 13.06.07 - klo:19:08 kirjoittanut Annie »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 13.06.07 - klo:21:10 »
Miksi et ottanut jo aiemmin yhteyttä joko PayPalin tai Ebayn kautta?  :o Joo, tiedän Ebayn asiakaspalvelun olevan tosi hidasta, mutta toki olisit voinut tehdä valituksen item not received. PayPal taasen suhtautuu asioihin melko asiakasmyönteisesti, eli olisit voinut saada rahat takaisin heidän kauttaan...
Täytyy tsekata tuo mainitsemasi myyjä beaddict.  Dimply Dots kyllä ymmärtääkseni voi hankkia myyntiin mitä Paulan tuotteita tahansa, vaikka niitä ei hänen listoillaan näkyiskään.

Edit: DD on tosiaan lopettanut Paulan tuotteiden myynnin. Oletan Paulan suhtautuvan nuivasti tuotteidensa myyntiin muiden kuin virallisten kanavien kautta...!
« Viimeksi muokattu: 13.06.07 - klo:21:16 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii

Annie

• Vieras
« Vastaus #83 : 14.06.07 - klo:08:50 »
Miksi et ottanut jo aiemmin yhteyttä joko PayPalin tai Ebayn kautta?  :o Joo, tiedän Ebayn asiakaspalvelun olevan tosi hidasta, mutta toki olisit voinut tehdä valituksen item not received. PayPal taasen suhtautuu asioihin melko asiakasmyönteisesti, eli olisit voinut saada rahat takaisin heidän kauttaan...

No, en ole ottanut yhteyttä ebayhin enkä paypaliin kun myyjä ilmoitti kuvauksessaan että kansainvälisissä lähetyksissä voi mennä jopa 42 arkipäivää. Nyt asialle ei varmaankaan enää voi mitään. Olen silti aika tyrmistynyt myyjän vastauksesta "kansainvälisiä lähetyksiä ei voi seurata(en minä tätä kysynytkään), ota yhteyttä tulliin, vaikka tuskin se sielläkään enää on". Olen käsittänyt että yleensä tullilla on tapana kyllä ilmoitella jos jotain on heidän haaviinsa jäänyt ja muutenkin myyjän osalta huonoa palvelua kun ei edes tuotetta lähettäessään ole ilmoittanut että "item shipped".
Mutta nielen tappioni enkä itke enää tänne, pyydän vaan muita harkitsemaan ennenkuin tuolta myyjältä tilaatte.

Täytyy sanoa että ihmettelinkin miten vapaasti DD sai Paulan tuotteita myydä, nyt se on sitten sekin loppu. Paulan omilta sivuilta tilatessa postarit on niin järjettömät että en edes harkitse. Testereitäkään tilaamalla on vaikea pitää yllä BHA:n toimimiseksi tarvittavaa jatkuvaa käyttöä, melkein pitäisi normikoko saada.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #84 : 14.06.07 - klo:10:37 »
Todella huonoja uutisia, jos DD ei enää myy Paulan tuotteita! Olisi pitänyt tilata varastoon. Tuolla EU-sivulla on paitsi järjettömät postikulut, myös korkeammat hinnat (miten muuten voi olla kalliimmat lähetyskulut EU:sta tilatessa, ei tajua  :o )

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #85 : 14.06.07 - klo:10:51 »
Hah, ehdin sitten juuri viimeisellä mahdollisella hetkellä tehdä DD:ltä tilauksen!  :D Viikko sitten tilailin, toivotaan paketin saapuvan asap.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 14.06.07 - klo:13:39 »

No, en ole ottanut yhteyttä ebayhin enkä paypaliin kun myyjä ilmoitti kuvauksessaan että kansainvälisissä lähetyksissä voi mennä jopa 42 arkipäivää. Nyt asialle ei varmaankaan enää voi mitään. Olen silti aika tyrmistynyt myyjän vastauksesta "kansainvälisiä lähetyksiä ei voi seurata(en minä tätä kysynytkään), ota yhteyttä tulliin, vaikka tuskin se sielläkään enää on". Olen käsittänyt että yleensä tullilla on tapana kyllä ilmoitella jos jotain on heidän haaviinsa jäänyt ja muutenkin myyjän osalta huonoa palvelua kun ei edes tuotetta lähettäessään ole ilmoittanut että "item shipped".

Veikkaan, että hän ilmoittikin tarkoituksella tuon 42 pv, jotta ihmiset eivät kyselisi pakettiensa perään... PayPalilla on 45 pvän valitusoikeus, joten tietysti myyjä halusi vasmistaa selustansa  >:(
Kannattaa aina katsoa palaute, ennen kuin tilaa keneltäkään eBayssa mitään... Se paikka on huijareita täynnä.

Todella huonoja uutisia, jos DD ei enää myy Paulan tuotteita! Olisi pitänyt tilata varastoon. Tuolla EU-sivulla on paitsi järjettömät postikulut, myös korkeammat hinnat (miten muuten voi olla kalliimmat lähetyskulut EU:sta tilatessa, ei tajua  :o )

Totta kai on kalliimmat hinnat ja kulut - ne alvit! EU vetää tietysti välistä omaan pussiinsa, sen jättimäisen koneiston kitaan kyllä mahtuu.

1b F/M ii

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #87 : 14.06.07 - klo:14:32 »
[Totta kai on kalliimmat hinnat ja kulut - ne alvit! EU vetää tietysti välistä omaan pussiinsa, sen jättimäisen koneiston kitaan kyllä mahtuu.

Tajuan kalliimmat hinnat, kun jenkkifirman tuotteita myydään EU:ssa (pitää varmaan maksaa tullit ja varmaan jotain kuljetuskustannuksiakin). Mutta postituskulut, miten ne muka voi olla EU:n sisällä isommat kuin jenkeistä tänne? Postikulut eri firmoilla vaihtelee tosi paljon, mutta kyllä nuo on minusta törkeät verrattuna paketin kokoon.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 14.06.07 - klo:23:26 »
Näyttää siltä, että syksymmällä on sitten laitettava tilaus menemään kiltisti Paula's Choice EU:lle, jos tuotteita ei enää muualta saa. Pitänee tehdä vaikka kimppatilaus kaikkien Paula-fanien kanssa  ;D
Onneksi ennätin tässä keväällä tilata putelin BHA-geeliä, ja se riittää mainiosti kesäksi.

1b F/M ii

Tuppu_

• Vieras
« Vastaus #89 : 20.06.07 - klo:11:21 »
Minkä kokoisia suunnilleen noi samplet on? Tai kuinka moneen kertaan riittää esim. kasvoveden sample.
Tekis hirveästi miele tilata noita, ja kun voi maksaa tilisiirrolakin niin onnistuu tilaaminen ilman korttia  :)

Onko joku muuten onnistunut tilaamaan niin että siirtää rahat tilisiirrola. Yritin itse äsken eikä onnistunut ja hetken päästä tilauskohdassa luki että tilaus on peruttu?
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo:12:36 kirjoittanut Tuppu_ »