Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392610 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #750 : 19.08.14 - klo:15:13 »
Wuhuu! Sain eilen uusimman tilaukseni, jossa oli itselleni uusina tuotteina Moisture Boost -kasvovesi (olin kokeillut näytteistä) ja MegaLength-maskara.

Moisture Boost -kasvovesi:
Mahtava! :l PC:n kasvovedet ovat olleet mulle (ja monelle muullekin, ilmeisesti) ristiriitainen juttu, kun toisaalta ainesosat ovat mahtavat ja tuntu iholla tosi hyvä, mutta iso määrä vaikuttavia aineita nopeasti imeytyvässä muodossa on helposti herkälle iholle liikaa, ja iho saattaa jäädä punoittamaan tms. Esim. Skin Balancing tuntuu ihollani tosi hyvältä ja sopii ihotyypilleni mutta on aina kausittain liikaa rosacealle. Hydralight taas on vähän turhan kevyt kosteusköyhälle iholleni, ja hoitavin Skin Recovery jo vähän liian suojaava, ja taisin olla jollekin sen ainesosalle yliherkkä. Moisture Boostia olin kokeillut aiemmin näytteistä, ja tykkäsin sen tunnusta, mutta jäin aina epäröimään, kun se tuntui aluksi iholla tosi kihelmöivältä. Nyt rohkaistuin, ja ainakaan näillä kolmella kerralla kun olen jo ehtinyt täyttä kokoa käyttää, se ei ole aiheuttanut yhtään punoitusta tai kuumotusta. Ehkä tähän vaikuttaa sekin, että olen jonkin aikaa käyttänyt puhdistukseen pelkästään Moisture Boost -putsaria, joka on hyvin hellä ihon pinnalle. Joka tapauksessa, MB on kosteuttava mutta kevyt, ei siis jätä kalvon tunnetta eikä tahmaa ainakaan omalle iholleni. Luulen että incin rypäleensiemenuute pitää sisällään ihan öljyäkin, koska tässä on vähän rypälemäinen tuoksu, väri ja koostumuskin. Jotkut ovat arvioissaan moittineet tuoksua pahaksi, mutta minusta tämä on juuri huippua, että kasvovedestä näkee, että se sisältää vaikka mitä hyödyllistä. Ja minusta tuoksu on siis todella hyvä! Olen käyttänyt tätä silmänympäryksillekin ilman ärsytystä. Tuntuu kaikkiaan juuri sopivalta tukkeutuvalle, pintakuivalle iholle. Jatkan tällä ja saman sarjan putsarilla! :-*

MegaLength-maskara:
Harja ja massa ovat ihan loistavia. Harja on juuri sopivan kokoinen tarpeeksi tarkkaan työstämiseen, ja perinteinen "karvamalli" sopii omille, hennoille ripsilleni huomattavasti muovi/silikoniharjoja paremmin. (Ripseni ovat vaaleat ja hennot, mutta melko runsaslukuiset ja taipuisat.) Jotain hyvää tässä spiraalimallissa vissiin on, kun maskara näyttää levittyvän ripsien tyveen asti paljon helpommin kuin aiemmin kokeilemillani. Massa ei ole vetistä, mutta ei kuivaakaan, vaan mukavan voidemaista. Tätä ehtii työstää rauhassa ilman että massa alkaa kovettua ja paakkuuntua ripsiin. Tämä tuntuu taivuttavan ripsiä aika tehokkaasti, mikä on omissa, valmiiksi kaarevissa ripsissäni jo ehkä liikaakin, mutta useimmat varmaan tykkäävät. Lopputulos on kaikkiaan siisti mutta ihan näyttävä kuitenkin. Ripset jäävät melko pehmeiksi ja hoidetun tuntuisiksi. Pysymisestä en osaa sanoa, kun olen vain testannut ja sitten poistanut. Huuhtoutui ainakin pois vaivatta MB-putsarilla. En keksi mitään muuta vikaa kuin sen, että tätä saa toistaiseksi vain mustana, joka ei sovi mulle ollenkaan. Ostan ehdottomasti saman ruskeana, jos sellainen tulee saataville!
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #751 : 21.08.14 - klo:16:15 »
Melkoista yksinpuhelua taas, mutta mainittakoon, että uudet miestentuotteet näyttävät olevan jo tilattavissa, ja alennetuilla hinnoilla!
1cFii, oma väri.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #752 : 21.08.14 - klo:19:26 »
ResIst-sarjan päivävoide Super-Light Daily Wrinkle on vähän oudon väristä, mutta oikein hyvin imeytyy, eikä iho kiillä. Kokeilin myös Hydralight Shine-Free Daily Mineral  päivävoidetta, josta myös tykkään. En tiedä kumpi olisi parempi, kun kummallakin saman tyyppinen lopputulos.
Mistä muuten tietää, että kosteusvoide kosteuttaa tarpeeksi?
Mulla olisi nyt useampia tuotteita, mitä haluaisin tilata, mutta odotan tarjouksia esim.että postikulut olisivat ilmaiset, tuleekohan sellaista koskaan... ::)

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #753 : 21.08.14 - klo:21:32 »
^Tuo kummallinen sävy on tosiaan Resist Super-Light -päivävoiteen heikkous. Onkohan kukaan sen värinen? Se on jotenkin todella eloton sävy mun iholla. Muuten voide toimii ihan mahtavasti, tosin siinä on musta välillä vähän epämiellyttävä haju. Olenkin miettinyt, miten sitä saisi paremman sävyiseksi. Olen yrittänyt toistaiseksi sekoittaa siihen vähän Lumenen ihonsävyn heleyttäjää tai Lumenen seerumimeikkivoidetta, joka on minulle vähän liiam tumma ja lämmin, mutta ei kumpikaan noista oikein toiminut. Jos saisin Resist Super-Lightin sävyn kohdalleen, se kävisi minulle ihan mahtavasti meikkipohjasta joka päivä. Mutta samalla haluaisin, ettei voidetta tarvitsisi lantrata niin paljon, että aurinkosuoja laimenee.  ???

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #754 : 21.08.14 - klo:21:39 »
Hmm... tuo 10% Weekly AHA Treatment näyttäisi vaikuttavan... jotenkin.

En herää aamulla sen laittamisen jälkeen 10 vuotta nuoremman näköisenä tai mitään sellaista, mutta olen huomannut että muutaman päivän ajan AHA treatmentin jälkeen iho uusiutuu ihan hillittömästi. Siis niin että on melkein pakko kuoria kasvot mekaanisesti hanskalla tai jollain joka kerta ennen kun laittaa bb-voidetta, tai muuten bb-voide rullautuu kuoriutuvien iholiuskojen kanssa todella epäviehättävästi. En siis ihan tiedä että mitä tuo AHA iholleni tekee, mutta jotain tässä nyt selvästi tapahtuu :3
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #755 : 21.08.14 - klo:21:56 »
^^ Voisikohan siihen sekoittaa mineraalimeikkipohjaa tms, samalla tavalla kuin tavalliseen kosteusvoiteeseenkin? Ehkä se ei onnistu, mutta se ei ainakaan laimentaisi aurinkosuojaa...
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #756 : 24.08.14 - klo:14:05 »
Mä olen kyllä kesän aikana oppinut arvostamaan Skin Balancing Invisible Finish Moisture Geliä aiempaa enemmän. Kun tuubin aikoinaan hommasin, geeli tuntui ihan liian kevyeltä, enkä oikein tajunnut, miten PC voi kuvailla sen sopivan kaikille ihotyypeille, myös kuivalle iholle jolle tulee herkästi näppyjä. Viime keväästä asti iho on kuitenkin tuntunut hylkivän melkein kaikkia kosteusvoiteita siitäkin huolimatta, että on aina pintakuiva. Jopa entinen suosikki, Resist-sarjan Hydrator, alkaa jonkin ajan päästä levittämisestä tuntua iholla hankalalta. En oikein tiedä mistä tämä johtuu, mutta joka tapauksessa olen kokenut SB-geelin todella hyväksi. Se on tukkeutumisen kannalta turvallisin tuote, jonka olen löytänyt, ja tunne iholla on ihanan kevyt ja hengittävä, ei ollenkaan kalvomainen. Kosteutustehot ovat kyllä miedot, mutta tällä pärjää, jos ihoa ei kuivata millään liikaa ja kun laittaa kunnollisen kerroksen. Rosacea ei ole ärtynyt geelistä, vaan ennemminkin ihoa rauhoittaa tämä hengittävyys. Pidemmällä yhtäjaksoisella käytöllä iho tuntuu muuttuvan kosteutetummaksi ja kuulaammaksi kuin olisin alunperin näin kevyeltä tuotteelta uskonut. Kaikkiaan tosi kiva ja turvallinen tuote.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #757 : 25.08.14 - klo:11:19 »
Palkkapäivä... melkein kaikki Paula-tuotteet loppu, joten tein tilausta.  :l :3

Vanhoja suosikkeja:
- Hydralight Moisture-Infusing Lotion - Ihana! Jos iho punoittaa, niin tämä tasoittaa punoitusta ja rauhoittaa ihoa. Käytän usein seerumin ja aurinkosuojan välissä. Humahtaa hetkessä kokonaan ihoon.
- Skin Balancing Pore-Reducing Toner - Vanha suosikki. Tosin nyt olen miettinyt, että voisi olla välillä vähän kosteuttavampi kasvovesi käytössä, enkä Moisture Boostista tykännyt oikein. Mutta tämän tilasin silti.
- RESIST Weightless Body Treatment with 2% Beta Hydroxy Acid - Aivan mahtava tuote. Sopii myös kasvojen iholle silloin, kun se ei ole herkkä tai kuiva. Ainoa tuote, joka mulla lakkautti syvien pahkuroiden muodostumisen epiloituihin sääriin. (Kokeiltu myös 2% BHA liquid ja 2% BHA geeli, kummastakaan sääriin ei mitään tehoa, ja liilat jäljet vielä sinnikkään käytön aikana muodostuneita syvistä pahkuroista :( on siis vissiin vaativa iho säärissä mulla.)

Uusia kokeiluun ja edellisesti tulevia kylmempiä kelejä ajatellen:
- Skin Recovery Softening Cream Cleanser 473 ml - Tätä odotan innolla. Kaikki PC:n putsarit ovat tehneet vaikutuksen, mutta Skin Balancing ja Moisture Boost tekevät mun 0.05% Avitcidin kuivattaman ihon todella kireäksi ja halkeilevaksi.
- Skin Recovery Super Antioxidant Concentrate Serum with retinol - Uskaltauduin tilaamaan, koska olen pitänyt niin hurjasti Resist Super Antioxidant Serumista pintakuivuuden helpottajana ja teki sen pohjalta mieli kokeilla tätäkin, voin käyttää niitä vuorotellen talvella ja syksyllä ja sitten kesällä siirtyä taas Skin Balancing -seerumiin. Lisäksi tässä vain vähän retinolia, jota mun kasvot ei tällä hetkellä varmaan erityisemmin kaipaa.

Testikokoja:
- Clear Ultra-Light Daily Mattifying Fluid SPF 30+ 15ml - Kiinnostava uutuus, kokeiluun!
- SAMPLE Skin Recovery Enriched CalmingToner - Mitä ylempänä selostin kosteuttavammasta kasvovedestä.
- SAMPLE Moisture Boost Daily Restoring Complex with SPF 30 - Uuden, kosteuttavamman aurinkosuojankin metsästystä.
- SAMPLE Skin Recovery Daily Moisturizing Lotion with SPF30 and Antioxidants - -"-

Seerumin ja putsarin uskalsin ostaa sokkona, mutta kosteuttavampaa aurinkosuojaa en. Tai jos seerumi tuo tarpeeksi kosteutta, niin kevyempikin aurinkosuoja käy talveksi, kunhan se vain ei ole pintakuivuutta korostavaa kuten nykyinen Hydralight-päivävoiteeni.

Uusille ketjun lukijoille sen verran, että käytän siis Avitcidia, joka tekee mun ihon kylmemmillä keleillä aivan sietämättömän pintakuivaksi - lisäksi joudun tiettyyn aikaan kuukaudesta yhdistämään siihen myös Basiron Washin, mikä vielä lisää kuivuutta. Avitcidin myötä mun iho on muuttunut rasvapallosta normaalimpaan suuntaan, voimakkaalla pintakuivuudella, joten aknetaustasta huolimatta uskalsin ottaa testiin talveksi kuivan ihon tuotteita, koska en ole koskaan saanut tukkeumaa mistään Paulan tuotteista.

Pakko sanoa, että odotan nyt entistäkin malttamattomampana tilaustani, kun siinä on noin paljon minulle uusia tuotteita!  8)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #758 : 25.08.14 - klo:14:31 »
^ Ainakin se on tuossa Skin Recovery -putsarissa hyvää, että se todella huuhtoutuu iholta pois aivan mahtavasti ja meikki lähtee hyvin. Hyvin harva emulsio huuhtoutuu ainakaan mun iholta niin hyvin kuin haluan, mutta Skin Recoveryn kanssa tuntuu että pienen huuhtelun jälkeen tulee sellainen piste, jolloin se vain tuntuu katoavan iholta täysin. Rasvaa se ei poista tarpeeksi hyvin, tai sitten ihan jättääkin sellaista mutta ei vain tunnu lähmäiseltä, joten ei se omalle iholleni riitä, mutta hyvän oloinen tuote kuitenkin. Skin Recovery -kasvovesi on vähän outo siinä, että se on niin silikoninen, ettei se oikein tunnu edes kosteuttavalta (ei imeydy ihoon sillä tavalla kuin SB), vaan ennemminkin jonkinlaiselta suojakerrokselta. Mutta itse nyt sainkin siitä allergisen reaktion, joten en päässyt pitkään käyttämään...

Mun iho on pahinta mahdollista ärtyvää ja tukkeutuvaa sorttia, ja mulle monikin Paulan tuote on ollut ongelmallinen - joko tukkiva tai sitten ärsyttävä ja siksi tukkiva. Mm. Hydralight Moisture-Infusing Lotion, joka tuntuu iholla ensin ihanan rauhoittavalta, aiheuttaa mulla punoitusta ja tukkeutumista. Moisture Boost -kosteusvoide oli tosi tukkivaa ja aiheutti ihan syviä paukamia, mutta en onneksi kokeillut kuin pienelle alueelle. Myös esim. Earth Sourced -sarjan putsarin kanssa mun iho menee tukkoon, ja sen sarjan kasvovedestä sain taas allergisen reaktion. Mutta tästä kaikesta huolimatta tämä on silti mun suosikkimerkki, koska niiltä löytyy edes jotain, joka mun ihoani auttaa, toisin kuin lähes kaikilta muilta merkeiltä. Ja monissa tapauksissa sen tukkivuudenkin näkee kyllä ainesosista, ja se on sitten vain oma vika jos tällaisella iholla ottaa itse riskin...
1cFii, oma väri.

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #759 : 26.08.14 - klo:19:43 »
Kestääkös noita BHA tuotteita laittaa silmänympärysiholle ja huultenympäryksiin ? Tupakoitsijalla huulissa pystyryppyjä  :3

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #760 : 26.08.14 - klo:21:40 »
^ Kyllä huultenympäryksille sopii laittaa, kunhan ei itse huulille! Silmänympärykset ehkä enimmäkseen kannattaa jättää väliin myös, siihen silmän alla olevaan luuhun asti voi laittaa. AHA on muuten rypyille tehokkaampi vaihtoehto, mutta jos muuten ihotyypille BHA sopii paremmin, niin toki sillä kannattaa mennä, kyllä sekin ihoa tasoittaa. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #761 : 27.08.14 - klo:17:01 »
Tuli kokeiltua Resist weekly resurfacing treatment näytettä ja kadun että kokeilin >:(
Ihoni ei todellakaan reagoi ihonhoitotuotteisiin herkästi, mutta ensimmäisen kokeilukerran jälkeen poskipäitä kuumotti ja ne punoitti jonkin verran. Ja tilanne paheni tuon jälkeen niin että ensin poskipäät ärtyivät enemmän ja nyt, noin viikko tuon kokeilun jälkeen, ihoa kuumottaa jatkuvasti ja se hilseilee useasta kohdasta ja joka kerta kun kasvoille levittää mitä tahansa ainetta (kasvojen puhdistustuotetta, pelkkää vettä, kasvovoidetta tms.), niin ihoa kirvelee kamalasti ja se lehahtaa ihan punaiseksi :(

On tosi kummallista, että mun iho reagoi johonkin tuotteeseen noin voimakkaasti, koska en todellakaan ole (koskaan aiemmin ainakaan ollut) herkkäihoinen ja tämä on ensimmäinen kerta kun näin voimakas reaktio seuraa mistään ihonhoitotuotteesta.

Avatun samplen loppu lensi heti roskiin ja enpähän muuten osta tätä koskaan uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 27.08.14 - klo:17:07 kirjoittanut Hilippa »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #762 : 27.08.14 - klo:19:37 »
^ AHA on kyllä ärhäkkää tavaraa, ja tuossa sitä on tosi iso pitoisuus nopeasti imeytyvässä pohjassa. Ei ole siis sinänsä mitenkään odottamatonta, että iho reagoi voimakkaasti, kun kyseessä ei ole tavallinen hoitotuote, vaan voimakas kemiallinen kuorinta. Kaikkien ihohan ei AHA:ta siedä ollenkaan, ja se voi jättää ihon joksikin aikaa ylikuorituksi ja sen takia yliherkäksi. Omasta kokemuksesta sanoisin, että vahvaa AHA:ta ei kannata käyttää, ellei ihossa ole selkeästi paksuutta ja vähän kuivaa kerrosta päällä. Jos vahinko sattuu, niin kannattaa tehdä ihonhoidosta vähäksi aikaa tosi simppeliä, ettei kuorittuun ihoon pääse liiemmin imeytymään mitään ärsyttävää, ja käyttää voiteena mahdollisuuksien mukaan jotain suojaavaa, esim. apteekista LRP Cicaplast Baume B5 tms.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #763 : 01.09.14 - klo:16:41 »
Huoh, ihossa tapahtunut selvä käänne huonompaan. Ei mitään katastrofaalista nyt, ja on vielä se aika kuukaudesta, mutta kovasti nämä merkit pistävät silti huolestuttamaan. Poskilla näyttäisi olevan kaksi ihan pientä finninalkua/tukkeumaa, vaikea sanoa vielä, ja lisäksi otsaan tullut pari tukkeumaa, jotka tosin ihan minimaalisen pieniä. Mutta hämmentää, että miksi nyt - olen käyttänyt aktiivisemmin Basiron Washia vielä ja Avitcidista pääosin käytössä 0,05. Iho on kyllä yllättäen tuntunut vähemmän kuivalta, joten kaipa nämä voivat liittyä siihen - tosin rasvaiselta ei iho kuitenkaan ole vaikuttanut lainkaan, ja sitä kiristelee yhä, mutta pintakuivuus on helpottanut ja ihon pinta ei näytä niin kamalalta. Harmittaa sikäli, että juuri tilasin oikein kuivan ihon tuotteita Paulalta, toivottavasti ne nyt yhä sopivat. Ja toivottavasti nuo tukkeumat eivät tulehdu. Tänään haen vasta uudet tuotteet postista.

Ainoat muutokset ihonhoidossa ovat säännöllinen Paula's Choicen Resist sävytetyn päivävoiteen käyttö ja Favoran kosteuttava seerumi aamuin kasvoille. Tuosta Resist-voiteesta mulla oli aiemmin hieman sellaisia kokemuksia, että koin sen tekevän jotenkin näppyjä, mutta varma en voinut olla - nyt kuitenkin pistän sen hyllylle taas. Ärsyttävä tilanne sikäli, että muut aurinkosuojat ovat loppu, ja siksi olen tuota käytellyt. Favoran seerumia en ole edes laittanut otsaan, joten on vaikea kuvitella sen tukkivan. Sinkkilisäkin on koko ajan käytössä. Tilauksessa tulee onneksi 2% BHA, joten taidan ruveta sitä laittamaan kasvoille nyt myös, kun nyt on ollut 1% käytössä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #764 : 01.09.14 - klo:17:03 »
^ Jos tulee toisiin ajatuksiin tilattujen tuotteiden kanssa, niin kannattaa hyödyntää sitä 30 päivän palautusmahdollisuutta. Olen kerran tehnyt niin itse, ja se sujui oikein näppärästi. Paketin lähettäminen takaisin kustansi itselle n. 6 e, mikä nyt ei ollut mahdoton summa omasta mokasta, ja rahat tuotteista palautettiin nopeasti. Laitoin menemään samassa laatikossa, missä saapuivatkin, niin ei tarvinnut pakkaamisenkaan kanssa nähdä vaivaa.
1cFii, oma väri.