Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 426512 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #795 : 21.09.14 - klo:20:46 »
Mikähän vikana kun naama hilsehtii ?
Kokeilin PC 2%geeliä ja päälle Resist Hydrator voidetta ja siitä sain kunnon finnit kasvoihin.

Se hilseily on tosiaan ihan tavallinen juttu, kun aloittaa BHA:n käytön. Se kyllä menee ohi, mutta jos hilseily on hirmuisen kovaa ja jos ihoon nousee äkkiä näppyjä, käytössä on ehkä tarpeettoman vahva tuote. Jos iho on rasvainen ja on couperosaa tai ehta ruusufinni, mutta ei varsinaisia tukkeumia, niin 1-prosenttinen on luultavasti paras vaihtoehto. Vahvempaa sitten niille, joilla on selkeästi mustapäitä ja näppyjä. Tukkeumistakin kärsivän voi olla hyvä aloittaa miedommalla ja siirtyä myöhemmin vahvempaan, jos BHA:ta ei ole hiljattain ollut käytössä.

Onneksi mullakin vain näytteitä. Minustakin tuntuu että tuo 1% geeli on minun juttu. Vielä kun löytäisi siihen sopivan voiteen päälle.

Kannattaa antaa iholle aikaa tottua BHA:n käyttöön. Jos ihosi todella on rasvainen, Resist Hydrator tai Hydralight-lotion tulee varmasti riittämään kosteutukseksi, kunhan BHA:n aloittamisesta johtuva hilseily tasaantuu. Tuossa vaiheessa tekee helposti turhia ostoksia, kun väliaikaisen pintakuivuuden takia tuntuu, että on saatava paksumpia voiteita. Ihosi taisi päästä ärtymään ja kuivumaan vahvasta BHA:sta sen verran, että palautumisessa kestää hetki. Tällaisissa tilanteissa voi tarvittaessa käyttää apuna "barrier repair" -voiteita, esim. apteekista saatavaa La Roche Posay Cicaplast Baume B5:ä.
« Viimeksi muokattu: 21.09.14 - klo:20:49 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #796 : 23.09.14 - klo:23:49 »
Ajattelin tilata paulalta hydralight voiteen, mutta kaipaisin myös putsaria. Mulla on tosi kevyt meikki, vain bb voidetta ja ripsiväriä ja ainoa ongelma oikeastaan on mustapäät ja nenän pielet. Jotka tosin nyt aika pieni ongelma, sillä kasvohoito putsasi ihon todella hyvin. Mulla on pintakuiva, joskus vähän öljyinen iho riippuen päivästä. Suurin ongelma on se, että mun iho on todella herkkä ja helposti ärtyvä. En uskalla juuri mitään käyttää sen pelossa, että iho kutisee ja punottaa sitten pari päivää ja hilseilee pois..

Olisikohan tämä mulle sopiva? Tarjontaa on niin paljon etten oikeen osaa päättää.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 24.09.14 - klo:00:40 »
^ Ei kannata tuota Clear-sarjan putsaria valita, se on antibakteerista ja tarkoitettu niille, joilla on ongelma tulehtuneiden näppyjen (aknen) kanssa. Sekaiholle, jolla on mustapäitä, sopii paremmin Skin Balancing Oil-Reducing Cleanser. Käytän juuri sitä itsekin pintakuivalle mutta rasvaiselle iholleni, jonka ongelmia ovat mustapäät ja punoitus. Myös Moisture Boost -putsaria voi harkita, jos öljyisyys on tosi vähäistä ja iho kovin kuivassa kunnossa.

Jos mustapäät tai nenänpielten punoitus vaivaavat, niin kannattaa harkita myös BHA:ta. Ne ovat varmaan se PC:n suurin hittituote. Ne ovat siis pesun jälkeen (ennen kosteusvoidetta) iholle laitettavia ja jätettäviä salisyylihappotuotteita, joita saa eri vahvuisina ja vaihtoehtoisissa muodoissa: nesteenä, geelinä ja lotionina. Niitä löytyy verkkosivuilta kohdasta Skin Care -> Exfoliants (BHA & AHA).

PC:ltähän saa sitten muuten tilattua edullisesti näytteitä!
1cFii, oma väri.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #798 : 24.09.14 - klo:09:15 »
Olen jo pitkään käyttänyt Paulan BHA ja AHA tuotteita ja näytetestailun jälkeen päädyin tilaamaan myös kosteutukseen:
RESIST Anti-Aging Clear Skin Hydrator
RESIST Barrier Repair Moisturizer with retinol

Molempiin tykästyin siis näytteiden perusteella ja mielenkiinnolla odotan, miten toimii pidemmän päälle. Olen kuitenkin todella pettynyt pumppupulloon. Molemmissa tuotteissa oli nimittäin sama ongelma eli pumppaamalla ei tullut mitään ulos. Kun avasin pullon huomasin, ettei pumpussa edes ollut kiinni mitään putkea eli se on varmaan tippunut pullon pohjalle voiteen sekaan. En viitsinyt kauheasti kaivella, ettei menisi voidetta hukkaan. Tuotteita voi toki käyttää esim. vanupuikon avulla, mutta tässä hintaluokassa odotukset pakkauksen suhteen on kyllä huomattavasti korkeammalla ja se, että sattuu kaksi sutta kohdalle kerralla niin tietysti ärsyttää vielä enemmän. Tuon retinolivoiteen kohdalla vielä oikein mainostetaan, että on uusi upgreidattu pumppu. No joo, jos vielä sen putkenkin saisi siihen kiinni, kiitos.  ::)
1bMii, vaalennettu.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #799 : 24.09.14 - klo:11:23 »
^ Pumppasitko aluksi pulloja ihan reippaasti? Niitä on tarpeen pumpata ensimmäisellä kerralla jonkin aikaa, että tuotetta alkaa tulla. Ja onko sulla siis nuo nykyiset versiot, joissa on korkki?

Nämähän ovat siis tyhjiöpulloja, joissa ei ole sisällä mitään putkea, vaan sisäpohja, joka nousee sitä mukaa kun tuotetta käytetään. Tämä on hyödyksi aktiivisten ainesosien säilymiselle ja tekee pumppumekanismista toimivan missä tahansa asennossa. Homma tietenkin vesittyy, jos pullon menee avaamaan... :D

Mulla nämä uuden malliset (korkilliset) pullot ovat toimineet ihan moitteetta, tosin niin toimivat ne vanhatkin, vaikka melko monella ilmeisesti oli niiden kanssa ongelmia.
1cFii, oma väri.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #800 : 24.09.14 - klo:12:50 »
Kiitos! Mä ostan sitten tuon. Tuntuisi olevan just mitä tarvitsen.

Kannattaa varmaan aloittaa aika  BHAlla? Mun täytyy  tutusta noihin kotona.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #801 : 24.09.14 - klo:13:53 »
^ Tuosta taisi jäädä joku oleellinen sana puuttumaan, mutta siis siitä BHA:sta: hyviä vaihtoehtoja aloitukseen olisivat esim. Skin Perfecting 1% BHA Gel ja Clear Regular Strength Anti-Redness Exfoliating Solution with 2% BHA. Jälkimmäinen on isommasta pitoisuudesta huolimatta melko hellävaraista muita BHA-nesteitä korkeamman pH:n takia. (Happamuus tekee näistä tehokkaita.) Tehokkain vaihtoehto on sitten Skin Perfecting 2% BHA Liquid (Clear-sarjan Extra Strength on samaa ainetta). Näistä mainituista tuo Gel on ymmärrettävästikin geelimäistä, Clear-sarjan Regular Strength taas kevyen vetistä, ja tuo tehokkain vaihtoehto vähän tahmeampaa ja paksumpaa nestettä. Osa näistä voi tuntua iholla kostean tahmealta, mutta kosteusvoide vie sen kyllä yleensä mennessään. Iho voi aluksi vähän hilseillä, mutta jos ei liian vahvaa tavaraa käytä, niin se kyllä menee kivuttomasti ohi. Käyttötahtiakin voi sopeuttaa siihen, miten iho näyttää reagoivan. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #802 : 24.09.14 - klo:16:29 »
^ Pumppasitko aluksi pulloja ihan reippaasti? Niitä on tarpeen pumpata ensimmäisellä kerralla jonkin aikaa, että tuotetta alkaa tulla. Ja onko sulla siis nuo nykyiset versiot, joissa on korkki?

Nämähän ovat siis tyhjiöpulloja, joissa ei ole sisällä mitään putkea, vaan sisäpohja, joka nousee sitä mukaa kun tuotetta käytetään. Tämä on hyödyksi aktiivisten ainesosien säilymiselle ja tekee pumppumekanismista toimivan missä tahansa asennossa. Homma tietenkin vesittyy, jos pullon menee avaamaan... :D

Mulla nämä uuden malliset (korkilliset) pullot ovat toimineet ihan moitteetta, tosin niin toimivat ne vanhatkin, vaikka melko monella ilmeisesti oli niiden kanssa ongelmia.

Tuo tyhjiöjuttu olikin ihan uutta.  0_0 Mutta joo, pumppasin kyllä tosi pitkään, koska olin lukemani perusteella osannut odottaa, että ei välttämättä toimi ihan  heti ekoilla pumppauksilla. Uudenmallisia näyttäisivät olevan. Olisi varmaan pitänyt yrittää vielä pidempään. Mutta kyllä silti mielestäni pakkauksen pitäisi toimia niin, ettei asiakkaan tarvitse aluksi pumpata sitä minuuttitolkulla tai sitten pitäisi ainakin olla selkeät ohjeet, että pumppaa vähintään 150 kertaa ennen luovuttamista. :D

edit. Jeeeee  ;D hillitön pumppaus tuotti tulosta ja nyt sain ainakin toisen pumpun toimimaan. Vaati kyllä aika paljon kärsivällisyyttä ja käsikin meinasi kipeytyä. Pitää aamulla jatkaa toisen pumpun parissa.  :)
« Viimeksi muokattu: 24.09.14 - klo:21:21 kirjoittanut Arnella »
1bMii, vaalennettu.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #803 : 24.09.14 - klo:21:54 »
Joo sori kirjoitin töissä kännykällä, haha.

Täytynee ostaa toi skin perfecting1% kokeiluun myös. Kiitos neuvoista!

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #804 : 24.09.14 - klo:23:29 »
^ Ole hyvä, toivottavasti toimivat! :) Jos ne sitten tuntuvat liian rankoilta/kevyiltä, niin kannattaa rohkeasti kokeilla kuivemman ihon vaihtoehtoja (Moisture Boost, Skin Recovery). Jos käyttää BHA:ta, niin osa kuivemman ihon tuotteistakin voi sopia ihan hyvin ilman että naama räjähtää, vaikka taipumusta tukkeumiin olisikin. Kasvovedestä saa myös tarvittaessa mukavasti lisäkosteutusta.
1cFii, oma väri.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #805 : 25.09.14 - klo:07:59 »
Mulla on nyt ollut toista kuukautta Skin Perfecting 2% geeli käytössä iltaisin ja tykkään tosi paljon.  :l  Iho näyttää entistä kuulaammalta ja tasavärisemmältä. Päivällä käytän aurinkosuojana Clear Ultra-light Daily Mattifying Fluidia. Resist Cellular Defense Daily Moisturizer on mulle liian rasvaista ja laittaa naaman kiiltämään. Pojan aknearvetkin näyttää haalistuvan geelin ansiosta aika nopeasti. Ihanaa että löysin nämä tuotteet!
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #806 : 25.09.14 - klo:12:51 »
Onkos juuriskalla muita PC:n tuotteita käytössä ?
Kuinka yleistä on muuten käyttää esim pelkästään BHA:ta ja jotain toista kasvovettä tai kasvovoidetta.
Parhaan tuloksenhan varmaan saa käyttämällä pelkästään PC:n tuotteita mutta kun on semmoinen hamstraaja niin tahtoo kertyä aina kaappeihin jos jotakin  :-\

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #807 : 25.09.14 - klo:16:30 »
Hei väki ja (etenkin evergreen ;D) .
Olen nyt tyytyväisenä käytellyt Sking perfecting 2% BHA geeliä ja vartalolle on käytössä Resist Weightless body treatmentia. Tähän mennessä kokemukset on olleet hyvät. Olen nyt kesän yli käytellyt kasvojen iholla lähinnä Lumenen kosteuttavaa tehohoitogeeliä ja Xylidermiä. Nyt kuitenkin ilmojen viiletessä iho on saanut pienimuotoisen hepulin ja olisi myös ihan kiva viimein löytää sellainen kombo, joka kosteuttaisi tarpeeksi ja jossa saisi olla aurinkosuojakin tarpeen vaatiessa. Iho on siis paikoitellen helposti kiristävä, paikoitellen kuitenkin helposti rasvoittuva.Tyypillinen sekaiho siis kyseessä. Poskilla on nyt aika paljon finnirykelmää, jota tosin BHA on hillinnyt, epäilen tämänhetkisen finniarmeijan syyksi juuri vaihtunutta ehkäisyä ja suurta henkistä stressiä.  Tarvitsen lähinnä päiväksi jotain, iltaisin tuntuu että Xyliderm + pari tippaa Body Shopin e-vitamiiniöljysekoitusta on ihon mieleen. Putsariini olen varsin tyytyväinen, mutta kasvovettä saa myös suositella. Olen huomannut, että useimmat aurinkosuojan sisältävät voiteet saavat aikaan jonkinlaista rykelmää naamalle, yleensä olen käytellyt kemiallisia aurinkosuojia ilmeisesti, kesällä käytin tätä tuotetta. Liian rasvaiset voiteet eivät puolestaan imeydy.
« Viimeksi muokattu: 25.09.14 - klo:16:33 kirjoittanut Aria »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #808 : 25.09.14 - klo:17:11 »
^ Moi! ;D Skin Balancing Pore-Reducing Toner voisi sopia sulle oikein hyvin. Se antaa ihan selkeästi kosteutta, mutta toimii hyvin rasvaisemmillakin alueilla, on siis juuri sekaiholle tarkoitettu. Sillä saisit kätevästi lisäkosteutusta minkä tahansa geelin tai voiteen alle. Aurinkosuojaksi sopisi ehkä PC:n tuotteista parhaiten Hydralight Shine-Free Daily Mineral Complex (SPF 30), jos kerran kemialliset suojat ovat ehkä aiheuttaneet ärsytystä/tukkeumia. Tuossa on siis puhtaasti fysikaalinen suoja. Toinen vaihtoehto olisi Resist Super-Light Daily Wrinkle Defence, mutta siinä on sävytys, joka ei tietenkään kaikille ihan ideaalisti sovi, joten menisin ehkä ennemmin tuolla Hydralightilla.
1cFii, oma väri.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #809 : 25.09.14 - klo:18:11 »
Kiitos nohevasta vastauksesta!  :D Löysin kätköistäni Hydralightin näytteen, olen ilmeisesti saanut sen BHA-tilauksen mukana? Taidan kokeilla sen ja tilata tarvittaessa suoraan kokonaisen kasvoveden. Sävytys ei kuulosta hyvältä, olen jokseenkin harmahtavan oliivi eli jos on yhtään lämmin niin sehän sit näkyy.