Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395622 kertaa)

Takiainen

• Vieras
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #810 : 25.09.14 - klo:18:11 »
Kiitos nohevasta vastauksesta!  :D Löysin kätköistäni Hydralightin näytteen, olen ilmeisesti saanut sen BHA-tilauksen mukana? Taidan kokeilla sen ja tilata tarvittaessa suoraan kokonaisen kasvoveden. Sävytys ei kuulosta hyvältä, olen jokseenkin harmahtavan oliivi eli jos on yhtään lämmin niin sehän sit näkyy.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #811 : 25.09.14 - klo:18:18 »
^ No sun kohdalla se sävytys saattaisikin olla sitten juuri sopiva, kun moni sanoo sen olevan liian harmahtava ja vailla keltaisuutta, mutta onhan se ehkä silti mukavampi olla ottamatta riskiä... :) Kaipaatko muuten siis tavallista kasvovoidetta ollenkaan, vai käytätkö mieluusti päivisin pelkästään suojakertoimellista?
1cFii, oma väri.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #812 : 25.09.14 - klo:18:33 »
Liisu: Käytän Paulan tuotteista BHA:n lisäksi ainoastaan aurinkosuojavoidetta. Muut tuotteet on muiden merkkien edullisia,  kauan käytössä olleita ja hyväksi havaittuja. Niitä ei ole tarvetta vaihtaa. Tuo BHA on kyllä taivaan lahja mun vanhenevalle ja rasvoittuvalle iholle.  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #813 : 25.09.14 - klo:19:18 »
^ No sun kohdalla se sävytys saattaisikin olla sitten juuri sopiva, kun moni sanoo sen olevan liian harmahtava ja vailla keltaisuutta, mutta onhan se ehkä silti mukavampi olla ottamatta riskiä... :) Kaipaatko muuten siis tavallista kasvovoidetta ollenkaan, vai käytätkö mieluusti päivisin pelkästään suojakertoimellista?

Haha, ja mä oletin heti että sävy tarkoittaisi oranssia tms. :D Kai siitäkin voisi sitten tilata näytteen.

Kyllä saa ehdottaa myös tavallista kasvovoidetta! Varsinkin talvisin suojakerroin tuntuu vähän turhalta, meikistäkin jo saa sen verran  mitä tarvitsee. Olen kans vähän eksyksissä tän uuden ihoni kanssa, se on ollut näin sekaiho vasta noin vuoden, ennen sai tyytyväisenä lotrata rasvaisemmilla voiteilla kun iho oli lähinnä kuiva.
« Viimeksi muokattu: 25.09.14 - klo:19:23 kirjoittanut Aria »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #814 : 26.09.14 - klo:02:40 »
^ Tajusinkin, etten taida itse asiassa uskaltaa suositella mitään tiettyä, kun ihosi on muutoksessa ja esim. kasvovesi vielä kokeilematta, mutta jospa vähän hölisen niistä vaihtoehdoista:

Seka- ja rasvaisen ihon ensisijaisia vaihtoehtojahan ovat siis Skin Balancing -geeli, Hydralight-lotion ja Resist-sarjan Hydrator. SB-geeli on näistä ainakin periaatteessa turvallisin tukkeumien kannalta, mutta kääntöpuolena on se, että se on hyvin kevyt ja jättää mattapinnan, joten se ei kovin pahasti pintakuivalle iholle välttämättä riitä. Itse tykkään tästä geelistä kovasti, etenkin kesäkeleillä, mutta mullakin se vaatii sillonkin alle kasvoveden. Hydralight-lotion on sitten sellainen vähän Humektanin tyylinen ohut lotion, joka saattaa tuntua tyydyttävämmältä pintakuivalla iholla, mutta toisaalta joillakin se sitten alkaa kiiltää vähän liikaa päivän aikana. Resist-sarjan Hydrator taas on jännästi voidemainen geeli, joka kosteuttaa minusta enemmän kuin SB-geeli, mutta on mattapintaisempaa kuin Hydralight, eli jotain näiden väliltä. Se sopii erityisesti virkistävää ja silottavaa tuntua kaipaavalle, mutta voi sitten olla liian ärhäkkää herkästi reagoivalle iholle, koska sisältää mm. tuntuvan määrän c-vitamiinia.

Kaikkien noiden koostumus on sen verran erilainen, että jos vain osaa sanoa, tykkäisikö iho eniten
- mahdollisimman näppyturvallisesta ja kevyestä kosteutuksesta (-> Skin Balancing -geeli),
- ohuesta lotionista (-> Hydralight-lotion), vai
- virkistävästä tunnusta ja sileästä pinnasta (-> Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator),
niin on jo melko helppo valita.

Jos nuo eivät sitten kuitenkaan riitä, tai haluaa varautua vaikka pahempaan kuivumiseen talvella, niin Moisture Boost Hydrating Treatment Cream voi olla hyvä vaihtoehto. Siinä on incissä heti veden jälkeen jojobaöljy, joten jos on jotain kokemusta siitä, onko jojobaöljy omalla iholla ok vai supertahmaista, niin siitä voi jo päätellä vähän. Mitään öljyistä liejua ei kuitenkaan tämäkään voide ole. :)

Niin ja joo, olen käyttänyt itse kaikkia näitä, ja jokainen sopii minusta hyvin sen sekaihon kasvoveden kanssa käytettäväksi, siis koostumukset eivät aiheuta mitään ongelmia. Mutta sellainen tulee mieleen, että kun käytin geelimäistä BHA:ta, niin toinen geeli, siis tässä tapauksessa tuo SB-geeli, ei oikein toiminut siinä päällä ihan ideaalisti. Nykyään käytän nestemäistä BHA:ta, ja sen kanssa toimivat kaikki geelit ja voiteet ihan yhtä hyvin. Kääk, miten pakkomielteisen kuuloinen selostus tästä tuli... :P :D
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #815 : 27.09.14 - klo:15:28 »
KP-liinat näyttävät olevan nyt saatavilla Euroopassakin. En tiedä, ovatko olleet jo pitkäänkin, tai onko tästä jo ollut täällä puhetta, mutta saatavilla ovat joka tapauksessa. Turha linkata, kun sivut heittävät aina alkuun alv-nootin kanssa, mutta Body Care -osiosta löytyvät.

Edit. Niin ja näistäkin näyttää olevan myös pikkupakkaus saatavilla.
1cFii, oma väri.

grace

• Vieras
« Vastaus #816 : 28.09.14 - klo:10:39 »
^ Ovat tulleet valikoimaan varmaan tällä viikolla, tein tilauksen viikko sitten perjantaina ja silloin noita ei minusta ollut (katson yleensä ennen viimeisen napin painamista uutuus-osaston läpi, jos siellä olis jotain uutta jännää  ;D). Täytyykin laittaa pikkupaketti wishlistille ja kokeiluun, mun käsivarsi-KP on kyllä lähtenyt hiljalleen haihtumaan Paulan 10% AHA-bodylotionin ja Body Shopin Argan bodylotionin yhteiskäytöllä.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #817 : 29.09.14 - klo:16:17 »
Tästä on saattanut jo ketjussa ollakin, mutta kauanko teillä on kestänyt tuotteiden saapuminen tuolta EU-päätteisestä PC-nettikaupasta? Tilasin jo yli kaksi viikkoa sitten, mutta tuotteet eivät ole vieläkään saapuneet. Harvoin nykyään kestää näin kauan, jopa iHerbin tilaus Jenkkilästä on saapunut nopeammassa ajassa.

Ei tässä muuten kiirettä olisi, mutta iho on taas kurjassa kunnossa, on vähän edustavammat juhlat tulossa kuukauden kuluttua, ja olisi mukavaa päästä testaamaan mitä BHA 2% ehtii siihen mennessä tehdä... :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #818 : 29.09.14 - klo:17:19 »
^ Matkalla on kestänyt yleensä sen 4-6 arkipäivää, mikä sivuillakin sanotaan ohjeelliseksi ajaksi Suomeen. Se kuinka nopeasti tuotteet lähetetään, riippuu sitten osittain maksutavasta. Mun tilaukset on aina maksettu luottokortilla, jolloin maksu näkyy heti ja tilaus on yleensä postitettu seuraavana arkipäivänä. Muilla tavoilla voi viedä vähän kauemmin, ja joskus on tietysti kaupassa tavanomaista pahempi ruuhkakin, jolloin voi kestää ylimääräisen päivän. Ota ihmeessä yhteyttä PC:een, asiakaspalvelu vastaa kyllä nopeasti ja on tosi ystävällistä!
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #819 : 01.10.14 - klo:15:30 »
Lokakuun tarjouksena PC:llä kasvovedet -20 % ja Clinical-tuotteet -10 %. Clinical-tarjoukseen kuuluvat myös uudet KP-liinat. Meikkivoiteista näyttää myös tulleen useamman sävyn testerisettejä.

Mua vähän kammottaa, miten jotkut suosituimmista tuotteista ovat olleet out of stock USA:ssa useiden kuukausienkin ajan, ja täälläkin on ainakin MB-kasvovoide ollut jo hyvän aikaa. Ahdistava tilanne ihovammaiselle, jos luottotuote ei ole kuukausiin saatavilla.
1cFii, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #820 : 01.10.14 - klo:16:55 »
Mä olen käyttänyt nyt noin kuutisen viikkoa Paulan tuotteita. Tilasin siis ne tuotteet mitä mulle täällä suositeltiin.  :) Eli:

Skin Perfecting 2% BHA Liquid
Resist Weekly Resurfacing Treatment with 10% AHA
Skin Balancing Pore-Reducing Toner
Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator

Eniten olen varmaan pitänyt tuosta viikottaisesta AHA-kuorinnasta. Pidän siitä pienestä kihelmöinnistä jonka se saa aikaan - tulee ainakin tunne että se vaikuttaa oikeasti.  :D Iho kyllä selkeästi kirkastuu ja seuraavana aamuna naama on normaalimpia pehmeämpi ja siloisempi. Meikistäkin tulee paremman näköinen.

Kasvovesi on jäänyt harvemmalle käytölle, koska en koe sen tekevän mitään mullistavaa iholleni. En varmaan aio tilata uutta tilalle sitten kun tämä nykyinen loppuu. Jotain muuta kasvovettä voisi kokeilla?

BHA:n vaikutuksesta en osaa vielä varmuudella sanoa, sillä tässä viime viikkojen aikana on ollut niin paljon muuttujia, jotka ovat vaikuttanee ihon tilanteeseen. On tullut syötyä epänormaalisti ja välillä tupakoitua.  :-[ Leukapieleen on siis tullut muhkuroita, mutta varmasti nuo edellämainitut tekijät on vaikuttaneet ihon kuntoon. Eli kokeilu jatkuu, ja ehkä seuraavien menkkojen aikana ihon tilanne voi olla jo parempi muhkuroiden osalta, jos ei tule vedeltyä röökiä tai syötyä eläinperäisiä tuotteita.
BHA-nesteen kanssa mulla on kyllä jonkinlainen annosteluongelma. Ihosta tulee jotenkin tahmainen käsittelyn jälkeen, enkä pidä siitä tunteesta ollenkaan. Kuuluuko se asiaan, vai laitanko yksinkertaisesti liikaa? Jatkossa voisi tietty kokeilla nesteen tilalle jotain muuta. Onko joku vertaillut geeliä, nestettä ja voidetta keskenään?

No sitten tuo kasvovoide. Kun sain paketin käsiini ja luin incin, olin aika yllättänyt silikonin määrästä. En ollut tajunnut lukea sisältöä etukäteen. En ole mikään silikonin super-välttelijä, mutta kaikki kokeilemani silikonia sisältävät kasvovoiteet on tuntuneet samantyyppisesti muoviselta kasvoilla. Meikki on helppo levittää voiteen päälle, mutta silti se muovinen tunne tuntuu jollain tapaa "väärältä". Ei huonolta, mutta keinotekoiselta. Siksi en osaakaan sanoa että pidänkö tästä tuotteesta vai en.  :P Kerralla mulla kuluu kahden pumppauksen verran, ja puteli vaikuttaa aika pieneltä siihen kulutustahtiin nähden. En olekaan raaskinut siis käyttää sitä joka päivä, vaan säännöstellyt ja käyttänyt välillä pelkkää kookosöljyä. Se puteli on kyllä siinäkin mielessä epäkäytännöllinen, etten osaa yhtään sanoa paljonko tuotetta on jäljellä. Kuinka nopeasti tuon kokoiset voiteet on teillä kuluneet päivittäisessä käytössä? Mikäli tuo osoittautuu riittoisaksi, niin saatan tilata uudestaan. Mutta mikäli tuo loppuu ihan lähiaikoina, niin en kyllä raaski sillä hinnalla ostaa uutta.

Kauheasti kyllä himottaisi kokeilla eri tuotteita. Jos jonkun naamavoiteen tilaisi kokeiluun....  :P

hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #821 : 01.10.14 - klo:19:45 »
^^ Mä olen kokeillut/käyttänyt BHA:ta kaikissa muodoissa. Geelit ja neste ovat kyllä tahmeamman tuntuisia kuin voiteet, niin kuin kosteuspitoisilla tuotteilla on tapana olla, mutta voiteet ovat sitten kuitenkin raskaampia, eli paksumpia ja rasvaisempia. Niillä kahdella voiteella on myös oleellinen ero koostumuksessa: 1% lotion on ohuempaa ja 2% huomattavasti paksumpaa ja rasvapitoisempaa.

Itse tykkään eniten nesteestä ja seuraavaksi geeleistä, enkä ole kokenut tahmeutta ongelmaksi, koska perään levitettävä seerumi/kosteusvoide vie sen täysin mukanaan. Mun iho ihan tykkääkin, että väliin jää vähän kosteutta. Mun kokemuksen mukaan geelit eivät välttämättä ole nestettä tahmaisempia, meillä ainakin mies kokee sen menevän juuri toisin päin, itse en oikein osaa sanoa. Se riippuu niin paljon siitäkin, minkä päälle tuotteen levittää ja kuinka paljon laittaa.

Jos kaipaa ohutta koostumusta, mutta ei tule toimeen tahmeuden kanssa, niin siihenkin löytyy vaihtoehtona Clear-sarjan Regular Strength -neste, joka on ihan vetisen ohutta. Myös Resist-sarjan uuden 2% BHA:n sanotaan olevan tekstuuriltaan vastaava.

EDIT. Tulipa mieleen sellainenkin, että jostain syystä mun iholle tulee BHA-nesteestä pahempi tahma, kun laitan sitä vanulapulla (liikaa tuotetta?), ja laitankin siis sitä mieluiten käsin.
« Viimeksi muokattu: 01.10.14 - klo:19:48 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #822 : 01.10.14 - klo:20:07 »
EDIT. Tulipa mieleen sellainenkin, että jostain syystä mun iholle tulee BHA-nesteestä pahempi tahma, kun laitan sitä vanulapulla (liikaa tuotetta?), ja laitankin siis sitä mieluiten käsin.

Mähän valittelin täällä myös tuota BHA:n jättämää tahmeutta, mutta oon huomannut saman kuin evergreen. Jos levitän tuotteen käsin kasvoille, ei jää tahmeutta juurikaan, mutta vanulapulla jää selvästi. Tosi outoa! No ongelma tosiaan ratkesi lopulta helposti.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #823 : 01.10.14 - klo:21:41 »
Olen nyt viikon ajan käyttänyt päivävoiteena RESIST Anti-Aging Clear Skin Hydrator:ia ja yövoiteena
RESIST Barrier Repair Moisturizer with retinol:ia. Molemmat imeytyy todella nopeasti ja tuntuvat hyvältä käyttää. Koostumus tuntuu aika kevyeltä ja minulla nämä eivät ihan yksin riitä kosteuttamaan tarpeeksi vaan tarvitsen boostia vielä seerumista tai öljystä.
1bMii, vaalennettu.

grace

• Vieras
« Vastaus #824 : 01.10.14 - klo:22:19 »
Mä meikkasin tänään ensimmäistä kertaa Paulan tuotteilla, eli Barely there meikkivoiteen vaaleimmalla samplella ja MegaLength-ripsarilla. Molemmat vaikutti oikein mukavilta tuotteilta, meikkivoiteen sävy osui nappiin (kerrankin), näytti ihan hyvältä SR-seerumin päällä ja pysyi paikallaan koko päivän. Vähän jankkia oli koostumukseltaan, mutta nopealla levityksellä siitäkin selvisi. Samplea on purkissa sen verran, että parit pohjat siitä vielä tekee, luulenpa laittavani täysikokoisen seuraavaan tilaukseen. Ripsari puolestaan ei nyt ollut mikään maailmanmullistaja, mutta erotteli ja pidensi kuitenkin kiitettävästi, lopputulos oli luonnollinen. Sekä meikkivoiteen että ripsivärin paras puoli mun tilanteessa oli se, että kumpikaan ei ärsyttänyt silmiä. Mulla kutisee nykyään silmät jo melkein kaikista ripsareista ja meikkivoiteista, haussa on ollut mahdollisimman pitkälti hajusteettomat naamaan menevät tuotteet. Summa summarum, jatkoon molemmat.  :)