Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392611 kertaa)

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #825 : 06.10.14 - klo:12:26 »
Hakusessa olisi hyvä päivävoide suojakertoimella. Lähtökohtana couperosa ja ruusufinni. Olen kokeillut PC:n Hydralight
SPF 30 ja en tiennytkään kuinka paljon ryppyjä ja juonteita löytyi naamasta ??? Vetäisi kasvot niin kuivaan kuntoon vaikka omistan rasvaisen ihon. Kiiltoa ei kyllä päivän aikaan esiintynyt mutta jotenkin niin kuivakkaa että kasvoja oikein kiristeli.
Nyt kokeilussa Resist Super-Light daily SPF 30 ja muuten kyllä hyvä mutta siitäkin jää vähän kuiva tunne iholle.
Mitä sitä vielä kokeilisi ? Suosituksia.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #826 : 06.10.14 - klo:13:51 »
Ei kuulu hyvää tilaukselle. :( 19 arkipäivää kulunut tilauksesta. Laitoin asiakaspalveluun viestiä, ja lupasivat palata 48 h:kuluessa. Tämä oli viime viikolla. Rahat ovat menneet PayPal-tililtä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #827 : 06.10.14 - klo:15:19 »
^ Onko sulle siis tullut ollenkaan tilausvahvistusta, että paketti on lähetetty?

^^ Liisu, käytitkö päivävoiteiden alla kasvovettä, seerumia tms? Rasvaisen ihon kanssa kiiltely on auringossa iso ongelma, ja sen ihotyypin päivävoiteet on tarkoituksella tehty aika mattaisiksi. (Lisäys: Ja se fysikaalinen suoja itsessään on varsin kuivaa tavaraa.) Jos iho on kosteusköyhä, alla kannattaa käyttää jotain ohutta ja kosteuttavaa. Jopa ei-suojakertoimellista kasvovoidetta voi laittaa kasvoille ensin ja sitten päälle sen imeydyttyä sitä suojakertoimellista.

Jos tällainen ei toimi, niin muut PC:n ensisijaiset vaihtoehdot ruusufinni-iholle (eli fysikaalinen suoja) ovat Skin Recovery Daily Moisturizing Lotion ja Resist Cellular Defence Daily Moisturizer. Molemmat on tarkoitettu normaalista kuivalle tai hyvin kuivalle iholle, ja voivat kyllä olla liian tuhteja, jos ihosi on rasvainen. Mutta rasvaisetkin ihot ovat hyvin erilaisia, ja joillakin nämäkin varmasti toimivat. Testereistähän voisi kokeilla vaikka molempia. En ole itse käyttänyt kumpaakaan, ehkä joku muu osaisi vertailla näitä..?
« Viimeksi muokattu: 06.10.14 - klo:15:21 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #828 : 07.10.14 - klo:10:45 »
^Kyllä, vahvistus saapui heti tilausta seuraavana päivänä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #829 : 07.10.14 - klo:16:24 »
^ Ok. Ajattelinkin, että on aika yllättävää, jos PC:ltä olisi jäänyt lähetys hoitamatta tms. Matkallahan niitä kansainvälisiä lähetyksiä ikävästi välillä katoaa... Toivottavasti saat pakettisi tai korvaavan pian!
1cFii, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #830 : 08.10.14 - klo:12:38 »
^Mä en ole ainakaan kiinnittänyt huomiota siihen, tuleeko BHA-nesteen käytöstä tahmainen tuntu iholle, koska laitan melkein heti sen perään tai kuivattua/imeydyttyä kasvovoidetta, joka sitten on se päällimmäisin tuntu iholla. Oletko sitten koittanut käyttää sitä nestettä vähemmän kerralla?

BHA-geeli ainakin tuo paljon tahmeamman fiiliksen iholle kuin neste, eli sitä sun ei kannata kokeilla jos et tykkää siitä tunnusta. Lotionista en osaa sanoa, kun en siitä viitsinyt edes tilata testeriä kokeiluun.

EDIT. Tulipa mieleen sellainenkin, että jostain syystä mun iholle tulee BHA-nesteestä pahempi tahma, kun laitan sitä vanulapulla (liikaa tuotetta?), ja laitankin siis sitä mieluiten käsin.

Olenkin nyt levittänyt nestettä ilman vanulappua, ja lähmä on vähentynyt. Samalla säästyy vanulappuja, ja mahdollisesti myös itse ainetta. Kuivaan vanulappuun kun joutuu aluksi laittamaan aika paljon nestettä ennen kuin se on tarpeeksi märkä iholle siveltäväksi. Vanulappu siis imaisee itseensä tuplamäärän nestettä verrattuna suoraan iholle annosteltaessa.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #831 : 08.10.14 - klo:12:46 »
Joko Georginalle on vastattu?  >:(
Mun tàytyy varmaan pistàà tilaus menemààn viimeistààn viikonloppuna, kun alkaa nuo kàytòssà olleet tuotteet loppumaan, eikà nàkòjààn kaipaamaani tarjousta 'postikulut ilmaiseksi' nàytà tulevan...
Aion tilata nàmà tuotteet: Bha-geeli 1%, Resist-kasvo/hoitovesi,
Hydralight kosteusvoide aurinkosuojalla ja Resist retinoliseerumi (yòvoiteeksi) iso lasku tulee, mutta eihàn nàistà VOI jàttàà mitààn pois. >:D
Onko kukaan kokeillut niità Clinical-tuotteita?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #832 : 08.10.14 - klo:18:36 »
^ Mulla on niistä Clinical-tuotteista se vartalovoi (Ultra-Rich Soothing Body Butter), ja miehellä on käytössä Instant Calm Advanced Redness Relief. Itsehän olisin kovastikin punoituksen rauhoittamisen tarpeessa, mutta mun iholla tuo Redness Relief tuntui jotenkin tujulta ja iho meni kuumaksi ja punoitti enemmän. Se saattoi tietysti olla vain ensireaktio, mutta en ole jaksanut riskeerata pahemmin. Miehellä on toiminut ihan hyvin aftershavena, mutta ei ole ollut mikään ehdoton tuote. Vartalovoi on paksua ja ihan toimivaa, mutta hinta on kokoon nähden aika hurja. En varmaankaan ostaisi uudelleen. Uudet retinoliseerumi ja KP-liinat vaikuttavat kiinnostavilta, mutta niistä ei ole kokemusta.
1cFii, oma väri.

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #833 : 10.10.14 - klo:10:18 »
Minulla noita näytepussukoita riittää. Kun kokeilin 2% BHA geeliä naama hilseili aika lailla. Näytteitä tilanneena kokeilin 2% BHA liquid nestettä ja kylläpä oli mukavan rauhallinen iho aamulla. Laitan tuota BHA:ta vain yöksi ja kosteusvoiteena  PC:n
Earth Sourced.
Tuo Earth Sourced voide on kyllä hyvä herkälle iholle. Taitaapa mennä tilaukseen molemmat täysikokoisena.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #834 : 10.10.14 - klo:19:47 »
Olen nyt kolmisen viikkoa käyttänyt seuraavia tuotteita:

Skin Balancing Oil-Reducing Cleanser  
Skin Balancing Pore-Reducing Toner  
Skin Balancing Super Antioxidant Concentrate Serum with retinol  
Skin Balancing Invisible Finish Moisture Gel    
Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant  

Minulla on todella paksu ja rasvainen iho (ajoittain kuitenkin myös pintakuiva) ja mustapäitä nenän ja leuan lisäksi myös poskissa sekä otsassa. Tuotteet ovat toimineet pääosin ihan mukavasti, etenkin olen tykännyt tuon kasvovoiteen (Invisible Moisture Gel) jättämästä tunteesta, iho on silkkisen sileä ja matta, mutta silti kosteutetun tuntuinen.

Mutta olen myös huomannut, että iho punoittaa aikaisempaa enemmän (BHA liian tujua?) ja lisäksi finnit ovat lisääntyneet. Aiemmin minulle tuli korkeintaan pari hormonifinniä leukaan kerran kuussa. Nykyisin tuntuu, että vähintään kolme-neljä finniä on eri puolilla kasvoja koko ajan, ja juuri kun entiset paranee, uutta pukkaa tilalle. Kasvovoide ja seerumi taitavat sisältää melkoisen määrän silikonia, voisikohan syy olla niissä. En ainakaan äkkiseltään osaa yhdistää tuota ihon kukkimista mihinkään muuhun.

Käytän tuotteet varmasti loppuun, mutta jos tilanne ei muutu, niin uusia tuskin tulee tilalle ostettua :-\

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #835 : 10.10.14 - klo:20:38 »
^ Silikonin ei kyllä pitäisi voida tukkia ihoa. En olisi siitä huolissani. Kolmisen viikkoa on vielä tosi lyhyt aika, jos lähtökohtana on kunnolla tukkeutunut iho, ja tuo voi olla ihan normaali reaktio BHA:n käyttämiseen. Voi tietty myös olla, että olet aloittanut liian rajulla tahdilla. Voithan vaikka kokeilla vähän harventaa BHA:n käyttöä, jos se rauhoittaisi tilannetta. Myös seerumin käytön tauottamista voi harkita, koska retinolihan voi ärsyttää ihoa rankastikin. Onko retinolista aiempaa kokemusta? Ongelma voi myös olla siinä, että tuo on yksinkertaisesti kokonaisuutena aika voimakas rutiini kerralla aloitettavaksi, kun jo kasvovesikin on tehokasta, ja sitten vielä BHA ja retinoliseerumi päälle. Voi olla, että ihon reaktioita olisi helpompi seurata, jos vaikka pysyisi ensin jonkin aikaa putsarissa, BHA:ssa ja kosteusgeelissä, ja lisäisi sitten hiljalleen ja yksitellen kasvoveden ja seerumin mukaan. Jospa vähän typistät rutiinia ja lähdet sitten hallitusti kokeilemaan, mikä sopii ja mikä ei? Älä vielä lannistu, tämä on hidas prosessi, mutta kyllä se siitä paremmaksi muuttuu! :)
1cFii, oma väri.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #836 : 10.10.14 - klo:21:01 »
Kiitos evergreen vastauksestasi! Lähdin tosiaan heti täydellä arsenaalilla liikenteeseen, mutta täytynee hiukan korjata taistelutekniikkaa ;) Kokeilen siis tuotteiden karsimista, jospa se rauhoittaisi tilanteen.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #837 : 10.10.14 - klo:23:29 »
Mulla myös meikinalusvoiteena käyttämäni Clear Skin Hydratorin silikonit todennäköisesti aiheuttivat isoja tukkeumia ja paukamia sinne tänne kasvoja. Naama tuntui juuri samalta aikanaan vuosien ajan ennen kuin vaihdoin kaikki voiteet silikonittomiin. Nyt palasin takaisin Korresin Quercetin & Oakiin päivävoiteen osalta (tätä käytin viimeisimpänä ennen Paula's-kokeilua), ja paukamat ovat poissa (ja ne normaalimmat finnit enää jäljellä ;D).

2% BHA Liquidista sen sijaan tykkään, sen käytön aloitin jo aiemmin kuin tämän kosteusvoiteen ja se tuntuu tasoittavan ihoa hitaasti mutta varmasti kauttaaltaan.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #838 : 11.10.14 - klo:00:27 »
Silikonit ovat kehnossa maineessa, mutta yleensä, esim. Clear Skin Hydratorinkin kohdalla, ongelmia aiheuttavat varmaan ensisijaisesti muut aineet. Skin Balancing Invisible Finish Moisture Gel on PC:n turvallisin vaihtoehto tukkeutuvalle iholle, ja sitä suosittelisin ensisijaisesti pahasti tukkeutuville ihotyypeille. En ole tämän supertukkeutuvan ihoni kanssa montaa yhtä turvallista tuotetta tainnut tavata. Itselläni myös Skin Recovery Replenishing Moisturizer täyttää vaatimukset, niin hassua kuin se onkin, kun tämä on se kuivimman ihon tuote.
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #839 : 11.10.14 - klo:10:42 »
Earth Sourcedin kasvovoide ei ole sopinut minulle. Kirvelee hieman levittäessä, ja seuraavana aamuna onkin sitten taas mukava kasa kipeitä valkopäitä herkemmillä ihoalueilla (T-alue). 2% BHA:t taitavat olla ainakin nyt ilmojen viilennyttyä liian tujuja edes laimennettuna (geeliä olen laimentanut xylidermillä). Iho kuitenkin tuntuu menevän ikävän sameaksi ilman mitään kuorintoja, joten olen harkinnut tuon 1% BHA lotionin hankkimista. Olen aikaisemmin todennut, ettei kasvojeni iho taida oikein tykätä green tea extractista, joten siitäkin syystä tuo lotion voisi olla sopivempi vaihtoehto.

Nyt olen vihdoinkin oppinut erottamaan erilaiset finnityypit naamastani, ja harmillisen yleisiä tuntuu olevan juuri nuo tulehtuneet valkopäärykelmät. Ne saa todella nopeasti hoidettua desinfioimalla ja jollain kevyellä tai korjaavalla voiteella, mutta tuntuu, että vähintään yhtä nopeasti niitä saa taas aiheutettua lisää, eikä jatkuva septidinillä lotraillu ole ihan hyväksi. :(
Cogito ergo doleo.