Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 426507 kertaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #840 : 11.10.14 - klo:17:44 »
Suuret kiitokset taas neuvoista, evergreen! :) En tiennytkään, että öljyt imeytyvät, tämä tietohan helpottaa kummasti voiteiden valintaa tulevaisuudessa. No, noita BHA:ita voi hyvin käyttää myös keholle jos ei nassuun sovi, joten taidanpa seuraavaksi tilata sekä tuon clear sarjan BHA:n, että tuon lotionin. Mä kun en osaa oikein testereiden perusteella arvioida tuotteita, pitäisi tilata kauhea läjä pussukoita samasta tuotteesta muuten. :P
Cogito ergo doleo.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #841 : 14.10.14 - klo:19:17 »
Huh, tänään hain PC-paketin vihdoin kotiin. Lähes kuukausi siinä meni. Lähettivät lopulta toisen paketin, ja pyysivät palauttamaan ensimmäisen jos se vielä jostain ilmaantuu. Ja eiköhän käynyt sitten niin, että kun olin hakenut toisen paketin postista, saapumisilmoitus ensimmäisestä kolahti postiluukusta.  :# Hieman ylimääräistä vaivaa siis tulee, mutta onneksi sentään saapuivat.

Nyt pääsee sitten testailemaan BHA 2% Liquidia, sekä SPF30-päivävoidetta. Kuorinnasta on kovat odotukset. Iho on tällä hetkellä erittäin huonossa kunnossa, ja lääkäriaika on varattu ensi viikon loppupuolelle, joten täytynee antaa tilanteen normalisoitua ennen kuin tekee laskelmia tuotteen toimivuudesta. Vaikka tällä hetkellä olisin iloinen jo siitä jos olisi vaikka edes muutama näppylä vähemmän.  :'(

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #842 : 14.10.14 - klo:19:51 »
^ Ihan varmasti saat vahvasta BHA:sta ainakin jonkin verran apua, vaikka aikaa sille toki kannattaa antaa ja muovata ihonhoitoa muutenkin. :) Onneksi nyt lopulta sait pakettisi, ja vaikka tuollainen vaiva todellakin rassaa, niin ei niitä kadonneita lähetyksiä onneksi yhden ihmisen kohdalle yleensä kovin usein osu.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #843 : 14.10.14 - klo:22:03 »
^Joo, mulla on aina tullut paketit todella nopeasti ja ilman mitään ongelmia, ja tilaan Paulalta melkoisen usein nykyään, kun lähestulkoon kaikki ihonhoito on Paulalta.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #844 : 15.10.14 - klo:16:41 »
Minäkin vihdoin tilasin ja odottelen malttamattomana pakettia :3 Iho mennyt huonoon kuntoon viime aikoina, liekö Macin peittävä ja paksu meikkivoide syynä. Pitäisi ottaa ihosta kuva ennen ja jälkeen bha:n käytön :O

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #845 : 15.10.14 - klo:23:50 »
Ehkä itsestäänselvyys monelle, mutta: tuntui, että bha-tuotteet eivät sanottavasti parantaneet ihoni kuntoa, kunnes lisäsin vedenjuontia - eli juon nyt 2-3 litraa vettä päivässä. Reissussa vedenjuonti unohtui ja tukkeumia plus pari finniä pukkasi taas. Eli siis kun juo riittävästi vettä + Paulan  bha 2 % -neste käytössä niin iho on tosi jees.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #846 : 16.10.14 - klo:10:12 »
Liityin Paula-lahkoon ja tilasin pari BHA-tuotetta. Nyt istun ja odotan, että posti tuo ihmeen. :D

Oma tilanteeni ei ole mitenkään kovin paha, mutta raivostuttaa, kun perhe ja suku ovat kuin suoraan Photoshopista tallennettuja ja itse saa kulkea naama röpelöllä ja pienillä näpyillä, leuka täynnä metrin korkeuteen nousevaa pilarista sekä nenä kuorrutettuna ämpärin kokoisilla mustapäillä. ::) Ah.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #847 : 16.10.14 - klo:15:12 »
^ Mullakin veli sai suunnilleen ekat pari mustapäätä joskus 25-vuotiaana... Mmöhöh. Poor baby...

Multa on näemmä unohtunut mainita, että vähän aikaa sitten ilmestyi taas yksi uutuus RESIST-linjaan: Resist Intensive Repair Cream. Se on ilmeisesti kunnon megarasvapläjäys retinolilla ynnä muulla anti-age-tavaralla, kuivan puoleiselle iholle siis. Voidepohja näyttää samalta kuin Moisture Boost -voiteessa, joten tämä on varmaan PC:n tuhdein voide tähän saakka. Sopii varmaan ainakin niille, jotka tykkäävät MB-voiteesta mutta kaipaavat lisätehoa, ja niille jotka tykkäävät Resist-sarjasta mutta joille Barrier Repair Cream on liian kevyttä, erityisesti superkuivalle ja ikääntyvälle iholle siis. Tämä nyt vasta ilmestyi tuolla rapakon takana, mutta eiköhän se sieltä lähiaikoina saavu tännekin.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #848 : 18.10.14 - klo:12:33 »
^Kiinnostava uutuus, vaikka retinolia en sinänsä kaipaakaan! Mutta talvisahara alkaa tehdä jo tuloaan ihooni, joten toivottavasti ehtisi tämän syksyn aikana tulla Eurooppa-kaupan valikoimiinkin.

Mun täytyy mainostaa, että olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen Skin Recovery -seerumiin ja kasvoveteen. Ne ovat hiljattain tekemiäni muutoksia rutiiniini silloin, kun ihon tuntuu kuivalta ja hilseilevältä, muulloin käytän siis tavallista Resist-seerumia ja Skin Balancing -kasvovettä. Ja hyvin on toiminut! Kylmistä keleistä ja Avitcid 0,05%:iin kokonaan siirtymisestä huolimatta ihossa on esiintynyt huomattavasti vähemmän pintakuivuutta ja hilseilyä kuin aiemmin. Kaiken kaikkiaan iho näyttää nyt pääosin ihan melko kivalta ja on meikattavissakin, menkkafinni tulee kyllä kerran kuukaudessa, jos laiskottelen bentsoyyliperoksidin käytön kanssa, mutta nekin jäljet haihtuvat nopeasti Avilla. Samoin Resist kevyt päivävoide on ollut nyt vakikäytössä siitä huolimatta, että se jättää ihon vähän omituisen väriseksi. Päälle meikkaamalla ihosta saa suht normaalin näköisen, mutta toisaalta ihoni on luonnostaan jotenkin niin punottava kasvoista, että ilman meikkiäkin näytän ihan eri väriseltä kasvoista ja kaulasta... ja toisaalta jos kasvojen iho olisi kaulan sävyinen, niin olisin aika kalmankalpea.

Nojoo, kuitenkin, tyytyväinen olen siis.  :)

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #849 : 18.10.14 - klo:14:26 »
Clear Ultra-Light Daily Mattifying Fluidiin olen ollut hiukan pettynyt. Pakkaus on sinänsä kätevä, ja tuote varmasti suojaa auringolta, mutta mitään muuta se ei sitten valitettavasti teekään. Tuote ei kosteuta, se rullautuu iholta pois  valkoisena nöyhtänä (no, silikoni on toisena INCI:ssä) ja ihon kiiltoa se ei hillitse. Olen käyttänyt edullisempia spf 30-tuotteita jotka ovat kosteuttavampia ja pysyvät iholla rullautumatta.  

Noin viiden päivän käytön jälkeen BHA 2% Liquid on tehnyt ihostani punoittavan ja entistä epätasaisemman. Iho on kauttaaltaan keratosis pilarista muistuttavan pienen röpelön peitossa myös niiltä alueilta jotka olivat ennen melko hyvässä  kunnossa (ylähuuli ja leuka). Näppylöille se ei ole tehnyt oikeastaan mitään, ja nyt ihoni on sekä röpelöinen, punoittava, näppyläinen että kirvelevä ja kuiva. Ja olen käyttänyt tuotetta kerran päivässä. Toistaiseksi tämä pysyy poissa käytöstä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #850 : 18.10.14 - klo:15:31 »
^ Tuon aurinkosuojanhan on tosiaan tarkoituskin olla äärimmäisen kevyt ja tarjota lähinnä pelkästään se suojaus. PC:llä on ennestään eri ihotyypeille monia kosteuttavia aurinkosuojia, ja tuo kyseinen tuote on tähdätty niille, joille kaikki muutkin ovat liikaa, oleellisesti myös akneihoille. Kosteutusta kaipaavalle seka/rasvoittuvalle iholle sopivat esim. Skin Balancing- ja Hydralight-sarjojen vaihtoehdot. Silikonihan ei sinänsä tarkoita rullautumista, ja silikoneja on monenlaisia, mutta ainakin oma kokemukseni on se, että tällaiset superkevyet voiteet saattavat helpommin rullautua juuri väärälle ihotyypille levitettäessä. Varmastikin sulle sopisi sitten paremmin jokin kosteuttavampi vaihtoehto.

BHA:n kanssa on ihan odotettavaa kokea alussa punoitusta ja huokosten puhdistumista, mutta joillekin toki sopii AHA paremmin. En silti luovuttaisi, varsinkaan jos olet suoraan aloittanut 2% nesteen päivittäisen käytön, koska se on useimmille ihoille ihan liikaa. Käyttö kannattaa aloittaa vähitellen tai miedommilla versioilla, ja hiljalleen nostaa siitä. Oma ihoni oli alussa ihan kuoriutunut niiden miedompienkin kanssa, mutta äkkiä se homma siitä eteni.
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #851 : 18.10.14 - klo:19:27 »
Mulla tuo 2% BHA:n käyttö onnistui keväällä ja kesällä ihan hyvin, mutta nyt on iho niin järkyttynyt kylmästä ja kuivasta, etten uskalla edes kokeilla mitään kuorintoja. Mun rajoittuneen kokemuksen mukaan kuitenkin saa ehkä vähän varauksella suhtautua siihen, että monet tuotteet käyvät herkällekin iholle. Mun kokeilemat tuotteet eivät ole tuntuneet erityisen hellävaraisilta, vaan päin vastoin ovat vaikuttaneet aika purevilta ja toisinaan kirvelevätkin hieman. Mulle tavanomainen ajattelu "more is more" ei ehkä päde Paulan tuotteisiin, vaan pitäisi itsekin oppia valitsemaan hillitympiä versioita, käyttää vähemmän ja harvemmin.
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #852 : 18.10.14 - klo:20:46 »
^ Ymmärrän hyvin tuon, ja oma kokemus on tavallaan sama. Paulan tuotteita kokeilevien on hyvä tietää, että kyseessä ei ole sellainen sarja, joka tarjoaisi mahdollisimman yksinkertaisia ja neutraaleja tuotteita herkkäihoisille. Nämähän pyrkivät olemaan mahdollisimman tehokkaita tuotteita mahdollisimman hyvin yleisiä ärsyttäjiä välttäen. Joillekin herkkäihoisille sopii varmasti paremmin sellaiset merkit kuten Favora, Erisan jne. Ne taas, joilla on rasvainen iho, ruusufinni, ikääntymisen merkkejä tms (tai ihan normaali iho!), jotka ehdottomasti tahtovat jotain erityistehoa, mutta ovat herkkäihoisia, eivät juuri tämän parempia tuotteita löydä, imho, noin niin kuin yleisesti ottaen. :D
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #853 : 19.10.14 - klo:07:30 »
^Joo, osasit kirjoittaa munkin ajatuksista paremmin. ;D Mun mielestä esim tuo 2% BHA on lähinnä rinnastettavissa retinolin tai bentsoyyliperoksiidin käyttöön, joskin BHA on näistä (ainakin mulle) hellin vaihtoehto.
Cogito ergo doleo.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #854 : 20.10.14 - klo:21:10 »
Mua kiinnostaisi kokeilla näitä Paulan tuotteita. Ihoni on aika herkkä sekaiho, pintakuivuutta on jonkun verran ja T-alue rasvoittuu päivän aikana (painelen aina rasvat pois paperiin vessakäynnin yhteydessä). yläselässä riehuu akne johon hain juuri lääkekuurin ja Basiron washia. Erityisesti tuo BHA kiinnostaa, sillä mulla on otsassa juonnetta ja nenässä ja leuassa mustapäitä. Pohdin 2% lotionin ja liquidin välillä.. Mitään kiirettä ei sinänsä ole, mutta jos joku pk-seutulainen on tilaamassa niin voisin osallistua kimppatilaukseen jakamaan postareita. :)