Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395609 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #855 : 20.10.14 - klo:21:10 »
Mua kiinnostaisi kokeilla näitä Paulan tuotteita. Ihoni on aika herkkä sekaiho, pintakuivuutta on jonkun verran ja T-alue rasvoittuu päivän aikana (painelen aina rasvat pois paperiin vessakäynnin yhteydessä). yläselässä riehuu akne johon hain juuri lääkekuurin ja Basiron washia. Erityisesti tuo BHA kiinnostaa, sillä mulla on otsassa juonnetta ja nenässä ja leuassa mustapäitä. Pohdin 2% lotionin ja liquidin välillä.. Mitään kiirettä ei sinänsä ole, mutta jos joku pk-seutulainen on tilaamassa niin voisin osallistua kimppatilaukseen jakamaan postareita. :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #856 : 20.10.14 - klo:21:40 »
^ Ei ehkä kannata valita sitä 2% BHA-lotionia, siinä on erityisen kuivaihoisille tehty koostumus, joka muodostaa kalvon ja sisältää melko paljon öljyjäkin. Kannattaa mennä nesteellä tai geelillä, tai jos tahtoo lotionin, niin valita sitten 1% versio, jossa on ohuempi ja vähemmän rasvainen koostumus. Kaksiprosenttiset ovat myös sen verran vahvoja, että jos haluat suoraan niillä aloittaa, niin pidä ainakin alkuun tahti hitaana ja nosta sitten siitä. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #857 : 20.10.14 - klo:21:48 »
Ooh, olipa nopea vastaus, kiitos! Otan sitten nestettä. Mites tuo puhdistus/pesuaine, osaatko suositella mulle jotain? Itsellä kävi mielessä Moisture boost tai sitten Hydralight. Nuo jättipullot ei ole enää pahan hintaisia, mutta tarttis vissiin olla aika varma että sopii jos sen 473ml pullon tilaa..  ;D kasvoveden litrahinta on niin kova että taidan pysyä aiemmassa ja hyväksi havaitussa (huomattavasti halvemmassa) kasvovedessä. Myös kasvovoide yöksi voisi olla tarpeen, päivisin mulla toimii Xyliderm tosi hyvin niin sitä en lähde vaihtamaan ihan heti ainakaan...

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #858 : 20.10.14 - klo:22:09 »
^ No mullakin on tällainen rasvoittuva mutta (usein pahastikin) pintakuiva iho, jonka ongelmana ovat mustapäät ja taipumus kystiseen akneen kaikesta yhtään tukkivasta/ärsyttävästä, ja mä olen tykännyt eniten Moisture Boost- ja Skin Balancing -putsareista. Hydralight on omalla tavallaan minustakin kiva, mutta se kuivattaa ainakin mulla ajan myötä ihon pintaa enemmän kuin nuo toiset, ja sopii siis minusta vähän huonommin sellaiselle rasvaiselle iholle, joka on ainakin paikoitellen pinnasta hilseilevä. Se myös tuntuu poistavan meikin huonommin kuin nuo kaksi muuta.

Skin Balancing tuntui mulla myös alkuun kuivattavalta, mutta jostain syystä iho tottui siihen hyvin, ja se jättää pinnan pehmeämmäksi ja vähemmän kireäksi kuin Hydralight. Skin Balancing sisältää vähän öljyäkin, ja on tavallaan sellainen kaksoispuhdistus-in-one-tyylinen rasvaisen ihon vaahtoava voide. Moisture Boost on sitten sellainen geelimäinen lotion, joka myös puhdistaa meikin yms oikein kivasti, ja on perusputsarina sekaihollekin oikein hyvä. Se on hellempää kuin Skin Balancing, ja saattaisi olla ainakin näin talvea varten sinullekin ihan hyvä vaihtoehto. Myös BHA:n aloittaminen tuottaa yleensä joksikin aikaa (pahempaa) pintakuivuutta, joten senkin puolesta miedompi putsari voisi olla parempi valinta. Uskon kyllä että saisit ainakin Moisture Boostin käytettyä, vaikka tilaisitkin kokeilematta.

Sopivaa yövoidetta on vähän vaikeampi veikata, mutta jos iho sietää pientä vitamiinisatsia, niin esim. Resist-sarjan Anti-Aging Clear Skin Hydrator olisi sekaiholle sopiva voide, joka olisi erityisesti niitä juonteitakin varten tähdätty.

EDIT. Niin ja kiva kun tulit häiriköimään! ;D
« Viimeksi muokattu: 20.10.14 - klo:22:30 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #859 : 21.10.14 - klo:08:43 »
Okei, eli tuo Moisture Boost olisi mulle varmaan sitten ihan nappivalinta, kun tykkään muutenkin geelimäisistä putsareista. Taitaa tuo RESIST Anti-Aging Clear Skin Hydrator lähteä myös testaukseen, vaikka olenkin hieman kammonnut silikoneja (en kyllä ole ihan varma että miksi).

Huomasinkin että .fi-päätteisellä sivulla on alennuskoodi jolla saa -50% postareista ekaan tilaukseen, joten ei nuo postaritkaan sitten ole edes pahat. Taitaa lähteä tilaus jo tänään. (Ai miten niin kaikki mulle heti nyt?! ;D)

*kiittää ja kumartaa kaikkitietävälle PC-gurullemme* :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #860 : 21.10.14 - klo:15:33 »
^ Hehe... :D Juu mä nyt vielä täsmennän, että se Moisture Boost -putsari on kyllä sellaista valkeaa matskua, mutta tuntuu siis geelin tyyliseltä, eikä sisällä rasvaa, joten kyllä se geelin ystävällekin menee. Silikoneja ei kannata kammota; jos tuote tuntuu tukkivan niin syynä on luultavasti jokin muu, mutta se on kyllä oleellista, että tuotteen tuntu ei välttämättä miellytä. Tuo Hydrator on kyllä niitä eniten "silikoni-sileän" pinnan jättäviä PC:n kosteusvoiteita, ja siitä eivät kaikki tietenkään tykkää. Toisenlaista tuntua saa sekaiholle esim. Hydralight-voiteesta. Mutta kyllä niistä kannattaa kokeilla mitä tahansa, jonka kuvaus kuulostaa hyvältä! Eihän sitä tiedä, ennen kuin testaa, ja uusiinkiin juttuihin voi tottua. PC-tilauksiin kannattaa aina ottaa muutama kiinnostava näyte mukaan, niin (mahdollista) seuraavaa tilausta tehdessä on jo enemmän kokemusta. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #861 : 22.10.14 - klo:08:47 »
Mä jätin nyt kuitenkin tuon Moisture Boost -putsarin pois tilauksesta, iski nuukuus. Eli tilaukseen lähti Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant, Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator ja 4 näytettä kasvovoiteista aurinkosuojalla ja ilman.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #862 : 28.10.14 - klo:11:14 »
Onko AHA:n käytölle jotain rajoituksia? Eli siis kuinka usein sitä "saa" käyttää?

Ja voisiko vielä joku vääntää rautalangasta miten BHA, AHA, basiron, epiduo ja avitcid reagoivat toisiinsa nähden? Eli mitä ei saa käyttää minkäkin kanssa samaan aikaan.

Mulla on niin laho muisti, että jotkut asiat ei vaan jää pysyvästi mieleen. Muistelen noista olleen jotain mainintaa, mutta en viitsi lähteä selaamaan koko ketjua läpi.  :P
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #863 : 28.10.14 - klo:12:27 »
No ainakin alkuun sekä Basiron että Epiduo sisältävät bentsoyyliperoksidia, joka tekee Avitcidin tretinoiinin toimimattomaksi. Annosteluväli näiden kahden välillä tulisi siis olla n. 12 tuntia. Avitcid on laitettava yöksi, joten noita muita voi sitten laittaa aamulla, jos haluaa. Sinänsä jos käytössä on Basiron ja Avitcid, on Epiduo melko turha. Tai sitten Basironin ja Avitcidin voisi korvata Epiduolla. En käyttäisi noita kaikkia kolmea samanaikaisesti itse.

Avitcidin kanssa ei pakkausselosteen mukaan suositella kemiallisia kuorintoja kuten BHA tai AHA, mutta käsitykseni mukaan monet niitä silti käyttävät, kun iho on tottunut. Miedommasta kannattaa aloittaa, eikä kannata mielellään annostella päällekkäin Avitcidin kanssa, vaikka tästä ei olekaan ihan varmaa tietoa, mutta ainakin iho saattaa olla kovilla. Itse toimin niin, että pelkkä Avitcid yöksi ja aamulla mahdollinen Basiron (Wash minulla) ja BHA/AHA. Kuorinnasta laittaisin jompaa kumpaa, eli BHA:ta ja AHA:aa ei kannata samanaikaisesti lätkiä naamaan. Ihon seuraaminen on kaiken a ja o.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #864 : 29.10.14 - klo:16:02 »
Normaalin/rasvaisen ihon uudet RESIST-tuotteet ovat olleet etukäteistilattavissa jonkin aikaa, ja kyllä vähän houkuttelisi, kun uusi tilaus pitää muutenkin laittaa pian. Mun ei pitäisi näihin nyt sortua, kun iho ei näin reaktiivisessa kunnossa oikein RESIST-linjan tehoa kestä, mutta toisaalta esim. putsarissa se tuskin olisi ongelma... Putsari olisi keramideilla ym. boostattu versio SB-putsarista, ja vielä kivassa pumppupullossa. Hmmm. Harmi kun testerit saapuvat kauppaan yleensä viiveellä.

Onko muilla aikomuksia kokeilla näitä?
« Viimeksi muokattu: 30.10.14 - klo:00:38 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #865 : 30.10.14 - klo:11:40 »
Olen käyttänyt Paulan tuotteita vuoden päivät ja nämä on olleet kyllä parasta, mitä mun ongelmaiholle on tapahtunut. Olen kokeillut näytteinä varmaan kaikkea mitä on tarjolla ja vakikäyttöön on jäänyt perusputsari, peruskosteusvoiteet, aurinkosuojalliset kosteusvoiteet, resist-sarjan kosteusvoiteet ja 5% & 10% AHA-hapot. Lisäksi mulla on käytössä Basiron wash sekä Avitcid 0,025, näiden yhdistelmällä iho tuntuu pysyvän niin hyvänä kuin mitä ulkoisilla tekijöillä on mahdollista saavuttaa.

Viime talvena sain ihoni todella ärtyneeksi ja se suorastaan räjähti käsiin, ja nyt kun miettii niin ei ole mikään ihme. Laitoin silloin sitä sun tätä iholle niiden peruskäyttöohjeen mukaisesti, mikä nyt tuntuu ihan sulalta hulluudelta. Muutoinkin tuntuu, että suomalainen "perusiho" ei ole ollut mielessä kun monenkin tuotteen käyttöohjeita on raapustettu kasaan. Nykyisin viikkorutiinini, mikä pitää ihon hyvänä on: 2xilta AHA 10%, 2xilta Avitcid ja 2xilta Basiron wash noin kahdeksi-kolmeksi minuutiksi. Tän jälkeen lisänä tavallista kosteusvoidetta, ja aamulla fiiiliksen mukaan joko kosteusvoidetta tai jotain noista buustatuista kosteusvoiteista. Tää mun resepti on ollut pitkän kehittelyn tulos  ;D mutta selkeästi toimivin. Less is more, ei kaikkea joka ilta eikä jatkuvasti aamua iltaa jotain tehoaineita tai iho ärsyyntyy pahasti. Totta kai sekin tyyli osalle ihoa sopii, mutta uskoisin että monelle muullekin yliannostus on aliannostusta kohtalokkaampaa  ;D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #866 : 30.10.14 - klo:15:37 »
^ Mullakin on ollut viime aikoina mielessä se, että suomalainen iho (näin karkeasti yleistettynä) tyypillisine herkkyyksineen ja yhdessä tämän ilmaston kanssa on kyllä jotain, mikä kannattaa pitää mielessä kun tuotteita kokeilee. Onhan se selvää, ettei amerikkalainen yritys voi tehokkaiksi tähdättyjen tuotteiden kanssa ottaa jokaista pohjoisen herkkistä huomioon. Huomaan itsekin ihan valtavan eron jo pelkästään siinä, että käytän jotain heinäkuussa, kun on lämmintä ja kosteaa, ja sitten pari kuukautta myöhemmin iho ei siedäkään samoja tuotteita ollenkaan. Varmasti moni on luovuttanut Paulan tuotteiden kanssa vain siksi, että tahti tai yhdistelmä on ollut liian raju. Kaikki ei tietty sovi kaikille, mutta tosi paljon on muokattavissa, jos jaksaa hallinnoida hommaa hyvin, tarkkailla ihonsa reaktioita ja sovitella rutiinia sen mukaan. Ja tietysti pitäisi myös sietää se ihon reagoiminen uusiin tuotteisiin järkevissä rajoissa. Aikaahan tähän kaikkeen tietty kuluu, joten ei välttämättä ole heikosti motivoituneiden hommaa. Iho-ongelmaiselle on kuitenkin palkitsevaa, kun vihdoinkin saa todellisia tuloksia aikaan!
1cFii, oma väri.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #867 : 30.10.14 - klo:16:56 »
^ Niin totta joka sana! Kesän ja talven ero ihossa on kyllä todella huomattava, vaikka vielä ei olla päästy edes pakkasen puolelle niin aivan eri lailla kuivuu iho jo nyt.

Mun sisäinen hifistelijä on kyllä nauttinut tästä kaikesta säätämisestä mitä ihonhoitorutiinin yritä ja erehdy -vaiheeseen kuului  ;D Vaikkakaan tilanne ei naurattanut kun iho oli huonossa kunnossa milloin milläkin lailla. Ja nyt toivon mukaan osaa jo paremmin muokata oikeaan suuntaan, jos tarvetta jollekin muutokselle tulee.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #868 : 30.10.14 - klo:18:41 »
Toisaalta Paula mainostaa kovasti tuotteidensa sopivan herkälle/ihottumaiselle ihollekin. Ehkä ne Skin Recovery-sarjan voiteet ja putsarit, mutta RESIST voi olla jo liian vahvaa...
Monissa Paulan arvioissaan mollaamissa herkän ihon voiteissa on se etu, että niissä on mahdollisimman lyhyt INCI-lista, ja allergiset ärsytykset on täten minimoitu. Ei jokaisen tuotteen ole tarkoitus sisältää XYZ tehoainetta, miedommillekin on tilausta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #869 : 30.10.14 - klo:19:20 »
^ Mä en ole saanut sitä kuvaa, että niitä mainostettaisiin esim. ihottumaiselle iholle sopiviksi. Yhteisesti niistä tuotteista sanotaan, että "clinically proven non-irritating", ja tuotteiden ainesosalistat puhuvat musta hyvin sen puolesta, että ärsyttäviä ainesosia on vältetty. Sinänsä hyvät tehoaineetkin voivat toki olla iholle liikaa, mutta se ei ole musta sama asia. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että osalle ihmisistä simppelit perustuotteet sopivat parhaiten, ja sellaisia on hyvä olla saatavilla. Niitä on kuitenkin ollut Suomessa pitkään saatavilla riittämiin, toisin kuin tehokkaita tuotteita vailla yleisiä ärsyttäjiä.

Beautypedian arvosteluissakaan en ole törmännyt noihin tilanteisiin, että lyhyen ainesosalistan voidetta mollattaisiin, jos resepti on kuitenkin hyvä ja ärsyttämätön. Ehkä sellaista on, mutta en ole huomannut. Mun käyttökokemukset tuotteista ovat olleet tosi pitkälle samat, kuin mitä noissa arvioissa "ennustetaan". Eihän lyhyt inci itsessään ole mikään etu, jos aineiden joukossa on jotain voimakkaasti ärsyttävää.

Edit. Niin joo, ja mun herkälle ja ihottumaiselle iholle eivät esim. ole sopineet useimmat niistä Skin Recovery -tuotteista, vaan monet muiden linjojen tuotteet. Herkkyys ja iho-ongelmat ovat niin yksilöllisiä juttuja, että ei niihin oikein voi sääntöjä antaa.
« Viimeksi muokattu: 30.10.14 - klo:19:22 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.