Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392592 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #930 : 17.11.14 - klo:17:16 »
Jep, huomasinkin, että uudessa kasvovedessä ei ole BHA:ta, mutta se on muuten formuloitu epäpuhtauksia ja tulehduksia/finnejä vastaan. Saatan pärjätä talven kokonaan ilman BHA:ta sen avulla. Pitäisi myös auttaa arpien ym. vaalenemiseen. No, katsotaan... Ainakin siinä on antioksidantteja, joita pyrin käyttämään eri muodoissa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #931 : 17.11.14 - klo:17:50 »
^ Ei sitä varsinaisesti ole epäpuhtauksia vastaan tehty toimimaan, eikä se siis oikein siihen pysty, mutta ainakin sopii epäpuhtauksiin taipuvaisellekin iholle. Ja onhan sekin toki jo hyvä juttu, jos punoitus rauhoittuu ja huokosetkin ehkä näyttävät vähemmän ammottavilta... Mä olen tykännyt tuosta käytössä, kyllä se on enemmän rauhoittanut ihoa kuin muut PC:n kasvovedet mulla tähän asti, mutta on se aika huomaamaton tuote kuitenkin, ei siis ainakaan mulla ihan niin iso juttu kuin vaikka Ultra-Light-seerumi. Halusin kuitenkin kokeilla tätäkin mm. Matrixyl 3000:n takia, jota ei mun aiemmissa tuotteissa ole ollut.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #932 : 17.11.14 - klo:17:55 »
Tuosta oranssiksi värjäämisestä luki USA-sivuston kommenttiosiossa joskus palautteissa, että se liittyy mahdollisesti aurinkosuojan kanssa reagoimiseen ja että tarpeeksi pitkä imeytymisaika voisi auttaa asiaan, mutta eipä mulla auttanut (eikä monilla muillakaan). Se värjäytyi mulla oranssin keltaiseksi sekä kemiallisilla että mineraaliaurinkosuojilla täysin imeytymisajoista riippumatta. Käytän aina päivisin kasvoilla aurinkosuojaa, niin kuin Paula suositteleekin, ja lisäksi vielä nimenomaan Paulan aurinkosuojia, joten oli vähän hölmö feature. Toivottavasti olisi nyt korjautunut sitten.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 18.11.14 - klo:18:42 »
^ Kyllähän sitä tosiaan voi soveltaa ihan mihin tahansa kasvoveteen. Mäkin teen niin usein, etenkin kalliimpien tuotteiden kohdalla, kuten nyt vaikka Resist-kasvoveden, jonka pullo on vähän pelottavan pieni. Onhan se hankalampaa ihan ohuiden koostumusten kanssa kuin geelimäisempien, mutta ihan mahdollista kuitenkin. Meillä mieskin käyttää kasvovettä (ainakin silloin tällöin), ja noille karvanaamoillehan se on ihan itsestään selvää, että sormin läiskitään, vaikka olisi kuinka ohutta. ;D
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 18.11.14 - klo:18:44 »
Eilen tein viimeinkin ensimmäisen tilauksen Paulalle. En saanut ostettua ihan kaikkea mitä halusin, kun pitää vähän säästellä rahoja. Ostin kuitenkin Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliantin sekä Skin Balancing Ultra-Sheer Daily Defense SPF 30 voiteen.

Mun kasvojen iho on ollut ihan järkyssä kunnossa viimseiset 3-4 viikkoa. Suupieliin ja leukaan on jatkuvalla syötöllä tullut isoja, syviä hormoninäppyjä jotka vaan ei ota parantuakseen. Ja aina kun luulen että iho on rauhoittumassa, niin helkkari seuraavana aamuna pukkaa uutta. Mun nenän ja leuan ovat myös valloittaneet valkopäät. Stressi, mikä ihana asia. Ja se, että mulla ei ole ollut kunnollista päivävoidetta muutamiin kuukausiin. Öljyt, ne ei vaan mun kasvoille sovi ja tässä todiste.

Katson vähän miten tuota rahaa on jäljellä vielä loppuvuodesta ja ehkä sitten tilaan vielä myös putsarin ja tonerin :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #935 : 18.11.14 - klo:21:00 »
^ Mulla on putsarit säilyneet ihan hyvin lämpimässä kylppärissä. Ei ole yhdenkään koostumus muuttunut miksikään. Ja riittoisuus on tosiaan melkoista... Mulla jättikokoinen putsari kestää aamuin illoin käytettynä helposti 8–12 kk, riippuen vähän putsarista, kun toiset koostumukset ovat vähän toisia riittoisampia käytössä. Myös yksittäinen SP 2% BHA-nestepullo kestää päivittäin käytettynä iisisti sen vuoden. Tai en siis varmaan saa sitä siinäkään ajassa kulutettua, vaikka mieskin käyttää samasta... 0_0 Voin veikata, ettei kaikilla ole ihan sama kokemus riittoisuudesta – en tiedä miten ne mulla kestävät näin, vaikka koko ajan lotraan. Varmaan tuon BHA:n kohdalla merkkaa se, että olen alusta asti käyttänyt sitä käsistä vanulapun sijaan.

Jos nyt aiheesta vielä jatketaan, niin peruslinjojen kasvovedet ovat mulla kestäneet aamuin illoin (vanulapun avulla) käytettynä ehkä jotain 4–6 kk, ja kasvovoiteet saman, ehkä painottuen ennemmin siihen kuuteen kuukauteen. Loppujen lopuksi iso osa aiheutuneista kuluista johtuu eri linjojen tuotteiden kokeilusta ailahtelevan ihon vaihteleviin tarpeisiin. Jos tietäisin ihan satavarmaksi iholleni parhaiten sopivat tuotteet, niin tämä homma olisi kyllä suorastaan edullista!
1cFii, oma väri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #936 : 18.11.14 - klo:21:35 »
^Toi BHA:n kädelle kaataminen vanulapun sijaan oli kyllä nerokas neuvo! Aloin käyttämään samalla tavalla kuin mitä joskus kirjoitit, eli koukistan kämmenen kuppimaiseksi, tiputan siihen nestettä ja toisen käden sormilla sivelen sitten kasvoille. Kulutus on aivan minimaalista, sillä 5-10 tippaa riittää mulle mainiosti kasvojen alueelle (otsaan en käytä) ja tuo puteli kestää ikuisuuden :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #937 : 18.11.14 - klo:22:31 »
Olen käyttänyt tilaamiani tuotteita viime perjantaista alkaen. Tänään en käyttänyt BHA:ta, vaan hienorakeista kuorintaa ja sitten näpyille Basironia sekä lopuksi Resist Clear Skin Hydrator. Jälkimmäisen jälkeen iho tuntuu kyllä pehmeältä, mutta myös kiristävältä. Onkohan tämä nyt liian kevyttä, kun minulla menee kasvoille ja kaulalle monta pumppausta? Iho oikein imaisee voiteen. BHA:n jälkeenvon sama tunne. Toinen tilaamistani voiteista tuntuu hyvältä valinnalta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #938 : 18.11.14 - klo:23:10 »
^ Se sun toinen taisi olla Hydralight-lotion..? Se on kyllä vähän tuhdimpaa kuin Resist Hydrator. Kyllähän tuo Hydrator turhan kevyeltä kuulostaa, mutta veikkaisin sen olevan vain väliaikaista. BHA:n aloittaminen tai vahvempaan vaihtaminen tuottaa melkein väistämättä alkuun kuivumista. On varmaan hyvä käyttää sitä toista tähän hätään, mutta omien kokemusteni perusteella kannustaisin sietämään tilannetta noilla kevyehköillä kosteustuotteilla ainakin muutamien viikkojen ajan. Jättäisin myös kaikki rakeelliset kuorinnat ihan kokonaan pois, koska kemiallinen kuorinta hoitaa kyllä homman sataprosenttisesti, ja hankaaminen sen ohessa vain ärsyttää turhaan. Jos iho on oikeasti rasvainen tai sekaiho, niin kiristely ja hilseily BHA:n takia laimenee kyllä melko nopeasti, ja iho alkaa tuntua mukavammalta. Luulisin että saat lopulta kyllä Hydratorinkin sopimaan ihollesi.

Ainakin itse olen päässyt oikeammille urille ihonhoidon kanssa, kun olen verrannut kasvojen ihoa kaulan ja muun yläkropan ihoon. Iho mm. kaulalla on normaali/rasvainen, eikä suinkaan tarvitse rasvausta, mikä aina aika ajoin palauttaa mut todellisuuteen sen kanssa, että kasvojenikin iho on tosissaan vain rasvainen, mutta tulehtuva. Jos lääkitsen kasvojen hilseilyä hoitavilla voiteilla, on parissa viikossa tuloksena tulehtuneet, rasvaa tursuavat huokoset. Jos taas tyydyn kosteuttamaan ihoa vain vesipitoisilla geeleillä, vie pinnan paraneminen ja joustavuuden palautuminen vähän enemmän aikaa, mutta lopputuloksena on terveemmällä tavalla toimiva iho.

EDIT. Kasvovesistä saa myös tuntuvaa apua kiristelyyn, esim. Skin Balancing -kasvovesi antaa paljon kosteutta ilman turhaa tahmeutta. Kannattaa myös vaihtaa Hydrator aamuihin, jos kuorinnat ovat käytössä iltaisin, ja käyttää kuorintojen perään ennemmin sitä kosteuttavampaa voidetta.
« Viimeksi muokattu: 18.11.14 - klo:23:16 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #939 : 18.11.14 - klo:23:48 »
Kasvoveden levitys ilman vanulappua on varmasti kustannustehokkain käyttötapa, mutta silloin ei toteudu puhdistuksen viimeistelevä funktio: itselleni jää vielä putsarista pieni määrä likaa tai meikin rippusia, jotka on hyvä nähdä, että tietää, tarvitaanko toinen pesu. Aamukäytössä vanulapun pyörittely iholla on myös tärkeä juttu, koska yön aikana pintaan nousee yleensä talia..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #940 : 19.11.14 - klo:01:24 »
^ Niin, tämä tietysti riippuu suuresti siitä käyttötarkoituksesta. Mulle kasvovesi ei liity puhdistukseen, vaan on ensimmäinen kosteuttaja. Jos mulla jäisi iholle jotain putsarilla käsittelyn jälkeen, niin en pitäisi putsaria riittävänä ja vaihtaisin sen toiseen. Aamulla pesen kasvot ihan samalla tapaa putsarilla kuin illallakin, ja silloinkin kasvovesi on mulle kosteustuote. En ole oikein ikinä ymmärtänyt, miten monet pitävät kasvovettä yksinäänkin aamurutiinissa puhdistustuotteena, kun eihän juuri missään (edit: alkoholittomassa) kasvovedessä ole sellaista koostumusta, että se voisi kovin merkittävää määrää talia liuottaa, mutta useimmilla se "puhdistus" kai onkin enemmän raikastusta, mikä varmasti onkin ihan riittävää jos iho ei ole kovin rasvainen. Joka tapauksessa on toki hyvä valita se käyttötapa, mikä itselle parhaiten toimii. :)
« Viimeksi muokattu: 19.11.14 - klo:01:36 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #941 : 19.11.14 - klo:08:46 »
Kyllä siihen vesimäiseenkin puhdistustuotteeseen (miselaarivesi tai kasvovesi) jää aamulla ihan kivasti talia jne., kaikille ei aamuisin myöskään tujumpi putsari ole hyvä juttu. Kuivana talviaikana vältän itse vesiputsausta aamuisin.

Luin juuri hyvän postauksen aiheesta Karkkipäivän blogissa.

1b F/M ii

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #942 : 19.11.14 - klo:09:09 »
Pohdin minäkin tätä kasvovesi- juttua ja päädyin kompromissiin; illalla vanulapulla, kun jokunen meikin jäämä löytyy aina ja sitten aamuisin, voisin laittaa kämmeneltä. Mulla on se tummansininen Resist kasvovesi/hoitovesi.
Kuuluin ennen just niihin, jotka aamuisin puhdistivat kasvonsa vain vesipesulla ja kasvovedellä, mutta nyt olen ottanut rutiiniksi myös aamupesun. :ts
Aloitin tällä viikolla käyttämään bha 1% myös aamuisin,  katsotaan mitä iho tykkää.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #943 : 19.11.14 - klo:15:18 »
^^ Niin no ne misellaarivedethän ovatkin sitten jo ihan tarkoituksella kunnolla puhdistavia. Mutta joo, pointtini on siis koko ajan, että tarpeita ja mieltymyksiä on erilaisia. :)

...Kuten on tosiaan kasvovesiäkin. Monethan eivät pidä kasvovesiä kovin suuressa arvossa, mikä on aika ymmärrettävää, kun useimmat ovat lähinnä hajustettua vettä, joka ei muuhun kelpaisikaan kuin siihen kasvojen pyyhintään, jos siihenkään. Vasta PC:n kohdalla minäkin olen oikeastaan päässyt näkemään ne kunnollisina hoitotuotteina, jolloin niillä on funktio myös seerumin tapaan käytettynä.

Toivoisin kyllä, että kaikki PC:n tuotteisiin tutustuvat katsastaisivat kasvovedetkin, koska niistä voi todella olla hyvinkin tuntuvaa hyötyä moneenkin iho-ongelmaan. Joillekin ihoille ne voivat olla ainoa tarvittava kosteutus, ja toisillakin tehdä kasvovoiteesta paljon toimivamman ja riittoisamman. Ainesosalistoista näkee, että niihin on kasattu melkoinen määrä iholle hyödyllisiä aineita.
1cFii, oma väri.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #944 : 19.11.14 - klo:15:35 »
Mä voin tässä heti mainostaa sitä tummansinistä Resist kasvovettä, jättää ihon ihanan pehmeäksi. Ihastuin näytteen perusteella ja tilasin täysikokoinen pullon :l