Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 419225 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #960 : 25.11.14 - klo:02:20 »
Mulla on ollut nyt Resist-linjan seka/rasvaisen ihon putsari ja kasvovesi käytössä parin viikon ajan. Ainakin tällä hetkellä tuomio on sellainen, että putsaria ostaisin uudelleen, kasvovettä en.

Putsari on tehokas mutta ärsyttämätön, ja jättää iholle ihanan sileän pinnan. Riittoisaa tavaraa laadukkaassa pumppupullossa. Verrattuna SB-putsariin, jota tämä läheisesti muistuttaa, Resist jättää ihon vähän virkistyneemmän tuntuiseksi ja sileämmäksi ja vaikuttaa olevan silmilleni vähän neutraalimpaa. Voisin siis harkita hankkivani uudelleen korkeammasta hinnasta huolimatta.

Kasvovesi ei tunnu yleisesti ottaen ärsyttävältä. Iho kaulalla ja muilla (suhteellisen) ongelmattomilla alueilla näyttää tämän jälkeen oikein terveeltä, ja tunne on raikas ja rauhoittava. Koostumus on hyvin kevyt, eikä jätä rasvaisellekaan iholle turhaa tahmeutta. Kasvojen (seb.) ekseema-alueet ja muut tulehtuneet kohdat kuitenkin menevät nopeasti kasvoveden levityksen jälkeen tosi kuivan tuntuisiksi ja vähän ärtyneen näköisiksi. Luulen että olen ainakin tulehtuneista kohdista yliherkkä kasvoveden emulgaattorille tai jollekin muulle ainesosalle. Terveelle iholle tämä vaikuttaa oikein mainiolta tuotteelta, jota voin hyvin suositella, mutta itse en taida ainakaan ongelma-alueille jatkaa käyttöä.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #961 : 25.11.14 - klo:10:39 »
Mä odottelin tässä omaa tilaustani ja yritin sen ajan käytellä BHA 2% geelipullon jämiä hyyyvin pienellä annostuksella, mutta siinä on kyllä jotain, mikä ei sovi mun iholleni. Tällä kertaa iholle alkoi ilmaantua sellaisia omituisia pieniä punaisia näppylöitä, jotka eivät oikeastaan näytä edes finneiltä - ne kyllä katoavatkin sitten nopeasti, kun geelin käytön lopettaa, eivätkä jätä mitään jälkeä. Lisäksi ne tulevat poskille sellaisille alueille, joilla mulla ei esiinny näppyjä muutenkaan. Muistan, että mulle ei aiemminkaan toiminut tuo geeli oikein, siksi se olikin kaappiin sysätty. Ja myös sen takia, että se jää tahmaiseksi kelmuksi iholle, vaikka kuinka ohuelti levittäisi, eikä imeydy millään, vaikka mun kosteusköyhä ihoni pystyy imaisemaan älyttömiä määriä paksuja seerumeitakin.

Pelkästä vahvemmasta BHA:sta ei myöskään voi olla kyse, koska käyttelen kuitenkin toisinaan kasvoilleni vartalolle tarkoitettua BHA:ta, joka on myös 2%.

No nyt tuli onneksi 1% BHA lotion eilisessä paketissa. Miehellekin tuli sheivausgeeli ja kasvovoide, sekin on onnistuneesti koukutettu.  :3

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #962 : 25.11.14 - klo:12:41 »
Jee, paketti tuli. Ihastuin heti RESIST täyteläiseen kasvoveteen, se jätti niin kosteutetun pinnan, että en tarvinnut edes voidetta jatkohoidoksi.

Jossain vaiheessa voisin kokeilla sitä Barrier repairia tai jotain muuta retinolipitoista voidetta. Nyt tuli jo mainos uudesta supertäyteläisestä tuotteesta RESIST-tuoteperheeseen, katsotaan, jos joskus tilaisi näytenivaskan..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #963 : 25.11.14 - klo:15:29 »
Se uusin, tuhti RESIST-voide on samanlaista voidepohjaa kuin Moisture Boost -voide, joten siitä voi vähän päätellä, että tykkääkö, jos on Moisture Boostia ikinä kokeillut. Jos nyt ei kuitenkaan ihan kaikkein kuivinta ihotyyppiä edusta, ja tahtoo retinolia, niin kannattaa varmaan kokeilla joitain niistä monista muista vaihtoehdoista, kun tuo tuhti voide on tähdätty erityisesti niille, joille mikään PC:n voide ei tähän asti ole riittänyt. :)

Miehellekin tuli sheivausgeeli ja kasvovoide, sekin on onnistuneesti koukutettu.  :3

:ts
1cFii, oma väri.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #964 : 25.11.14 - klo:17:09 »
Damn you, Paula!   :P

Mokomat laittavat ylimääräisiä ilmaisnäytteitään ihan varmaan tietäen, että haluan sitten tilata täysversion ::) Sain viime tilauksen yhteydessä näytteen Resist Super Antioxidant Serumista, ja sehän näyttäis sopivan mulle tosi hyvin. Ihon hilseily lähti paremmaksi kertakäytöllä (tuosta Invisible Finish Moisture Gelistä ei ollut sen suhteen merkittävää hyötyä) ja tuo saa meikin pysymään paremmin kuin joskus kokeilemani primerit... tjaaaah, pitänee tilata täyskokoinen versio jossain kohtaa kun lompakko (lue: mies) sallii. ;D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #965 : 25.11.14 - klo:18:38 »
Jee paketti tuli tänään ja tietenkin väärään postiin :P No pakkohan se oli sieltä kuitenkin hakea, koska menisi 2-3 arkipäivää jos paketti uudelleenlähetetään mun lähipostiin. No way!

Laitoin just BHA 2% liuosta naamaan ja kohta kokeilen myös ostamaani kasvovoidetta Skin Balancing Ultra Sheer 30SPF.

Olikohan vikatikki ostaa tuo suojakertoimellinen voide? Tarvitsisin kuitenkin jonkun hyvän peruskasvovoiteen näin talveksi, ja ulkona en paljon pompi. Mikä voisi olla sellainen hyvä perusvoide yöksi tai meikinalle, sekaiholle jossa on paljon musta- ja valkopäitä?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #966 : 25.11.14 - klo:18:56 »
^ Juu, ei sitä suojakertoimellista voidetta ainakaan yöksi kannata laittaa. Voi mennä iho turhaan enemmän tukkoon ja ärtyä. Entäs se Skin Balancing -sarjan "suojaton" kosteusgeeli? Se on PC:n turvallisimpia kosteusvoiteita tukkeutuvalle iholle. Muita sekaihon vaihtoehtoja olisivat Hydralight-lotion ja RESIST-linjan Hydrator. Myös RESIST-linjan Barrier Repair on kevyttä ja sopii osalle niistä sekaihoisista, joiden iho sietää retinolia. Skin Balancing -geeli ja Hydralight-lotion ovat varmaan ne "mutkattomimmat", edellinen on helposti levittyvä, sileän pinnan jättävä geeli, jälkimmäinen vähän kosteuttavampi ohut lotion.
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #967 : 25.11.14 - klo:19:04 »
Joo, en tosiaan tullut ollenkaan ajatelleeksi, että tarvitsen voiteen myös yöksi. Mielessä pörräsi vain varoitukset, että BHA:n kanssa on pakko käyttää suojakerrointa.

Jos ensi kuussa jää rahaa käteen, niin taidan tilata putsarin ja ehkä just tuon Skin Balancing kosteusgeelin, jos se on riittävän kosteuttava talveksi.

Tuo Skin Balancing 30SPF on muuten tosi lirua :o Tuli tunne  että tuo putki ei mun käytössä riitä kuin pariksi viikoksi  :D

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #968 : 25.11.14 - klo:19:28 »
Tarvinneekohan Suomen talvessa, ainakaan näin molemmin puolin lähellä vuoden vaihdetta SK:ta? Tähän aikaan vuodesta UVI näyttää kuitenkin olevan nolla. Tuskin koskaan edes ehdin valoisaan aikaan ulos.. Lisäksi esim. koko marraskuussa ei ole tainnut paistaa aurinko kertaakaan täällä tuon paksun pilvipeitteen läpi :D ja mulla meikissäkin on kuitenkin 10-20 SK (joka ei tietenkään ole noin korkea käytännössä) riippuen pohjasta. Näillä leveyksillä varmaan helmi-maaliskuun vaihteessa vois harkita erillistä suojakerrointa, kun aurinko alkaa näkyä :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #969 : 25.11.14 - klo:19:43 »
No tuota mäkin mietin, mutta en sitten uskaltanut olla tilaamatta, kun en tiennyt miten raadollinen tuo BHA neste iholle on  :D Onpahan sitten voide valmiina ensi kevättä varten. Minä olen muutenkin herännyt aika myöhään huomioimaan meikissä suojakertoimen, kun vielä 30+ iässä saatoin lätkiä vähän mitä lystää voidetta naamaan eikä ollut ongelmia ja aurinkovoidetta käytin vain jos ihan oikeesti menin ottamaan aurinkoa.

Nyt kun olen lähellä neljääkymmentä, niin iho-ongelmat on palanneet teinivuosien tasolle, mutta mun tapauksessa olen niistä tietoisempi tässä iässä. Teininä olin nörtti jolla ei ollut ystäviä, joten ei ollut mitään väliä jos iho näytti pitsalta. Nyt hävettää mennä aamulla töihin, jos leuka näyttää siltä kuin siihen olisi läiskitty ketsuppia ja korppujauhoja.

ps. mun mies just sano, että mun kasvot näyttää huomattavasti sileämmältä ja kysy että käytinkö sitä hehkuttamaani uutta ainetta! Me ollaan kuitenkin puolipimeässä huoneessa ja hän sanoi että ero tosiaan on huomattava  <3 Mieskin ihan oikeesti nyt innostui ja sanoi että koklaa BHA:ta itsekin heti!

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #970 : 25.11.14 - klo:19:45 »
Lisäksi esim. koko marraskuussa ei ole tainnut paistaa aurinko kertaakaan täällä tuon paksun pilvipeitteen läpi :D
On tietty oma asia käyttääkö suojakerrointa vai ei (itse käytän talvisinkin, mutta käytänkin vuoden ympäri ihohoitoja jotka altistavat uv-säteilylle), mutta UVA-säteilty läpäisee kyllä pilvikerroksen ja tavalliset ikkunat. Siispä iho voi kärsiä pigmenttimuutoksista ja ennenaikaisesta ikääntymisestä aina, kun iho jätetään suojaamatta valoisaan aikaan.
Sources or didn't happen.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #971 : 25.11.14 - klo:20:00 »
Mäkään en käytä talvisin muuta aurinkosuojaa kuin korkeintaan meikkiä. Olen ihan onnettoman vähän ulkona, ja pimeäähän täällä melkein kaiken aikaa on. Tietty jos haluaa ihan täysin ja aina suojautua, niin talvellakin voi suojakerrointa käyttää, mutta kyllä ne ohjeet voi minusta kuitenkin suhteuttaa rauhassa omaan ympäristöönsä.

Kalevalatar, se Skin Balancing -geeli on tosi kevyttä. Se on oikein hyvä valinta, jos iholla on paljon tukkeumia, mutta ei ehkä riitä, jos iho kiristelee kovasti. Kuinka kuivalta sun iho tuntuu?

Mahtavaa että muidenkin äijät ovat tykästyneet tuotteisiin! Musta on niin kiva, että oikeasti toimivat (ja hajusteettomat ja-ja-ja) tuotteet tulevat tunnetummiksi. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #972 : 25.11.14 - klo:20:11 »
En oikein ole vieläkään osannut päättää, että mitä mun iho oikein on :/ Sekaiho? Posket voi olla kuivat, ei ehkä kiristävät mutta kun painaa sormella niin näkyy juonteita. Mutta sitten nenä - kun kasvot pesee niin nenä vaikuttaa kuivalta, mutta sitten menee n. 5minuuttia ja nenä on sellaisen inhan rasvalta vaikuttavan töhnän peitossa. Ihan sellaisia rasvahelmiä. Ja otsa tulee perässä. Leuka ja suupielet.. niistä en oikein osaa sanoa mitään, kun niissä on ollut noita superisoja hormoninäppyjä useamman kerran viime vuodet ja tuntuu että menee ensin 3 kk parannellessa arpeutumia, sitten on pari kuukautta kunnossa ja sitten iskee taas paukamat jotka ei meinaa parantua.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #973 : 25.11.14 - klo:20:35 »
^^ No kyllä tuo kuulostaa siltä, että SB-geeli voisi olla ihan hyvä valinta. BHA tulee varmaan auttamaan tuossa paljon, ja jos iho ei kuitenkaan tuon pahemmin kuivan tuntuinen ole, niin tuntuma voisi olla ihan mukava tuon geelinkin kanssa. Se ei ainakaan pahentaisi tukkeutuneita alueita, ja sopisi silti ihan mukavasti muullekin iholle. Sittenhän sitä voi katsoa tilannetta uudelleen, kun on vähän pidempään käyttänyt BHA:ta ja tukkeumat eivät ole enää ihan pääosassa.

Toisena vaihtoehtona harkitsisin Resist Hydratoria. Lotion-malliset jättäisin ehkä toistaiseksi pois laskuista, jos ei iho välttämättä niitä vaadi, kun niiden kanssa on helpommin riskinä rasvainen pinta hetken päästä levityksestä ja tietty enemmät näpytkin.

Edit. muksis ehtikin väliin. :) Mulla on sama kokemus, SB-geeli on tosi hyvää myös silmänympäryksille.
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #974 : 25.11.14 - klo:20:39 »
Kiitos! Te olette niin ihania kun jaksatte neuvoa  <3 Minä aina pähkään kaikessa, kun en osaa päättää runsaasta valikoimasta että mikä olisi paras.