Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395621 kertaa)

Poissa tipson

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #975 : 25.11.14 - klo:20:53 »
Lisäksi esim. koko marraskuussa ei ole tainnut paistaa aurinko kertaakaan täällä tuon paksun pilvipeitteen läpi :D
On tietty oma asia käyttääkö suojakerrointa vai ei (itse käytän talvisinkin, mutta käytänkin vuoden ympäri ihohoitoja jotka altistavat uv-säteilylle), mutta UVA-säteilty läpäisee kyllä pilvikerroksen ja tavalliset ikkunat. Siispä iho voi kärsiä pigmenttimuutoksista ja ennenaikaisesta ikääntymisestä aina, kun iho jätetään suojaamatta valoisaan aikaan.

Joo siis kyllähän ne säteet pilvet läpäisee, mutta tosiaan kun ei ole tähän aikaan vuodesta näillä leveyksillä säteitä, mitkä läpäisis pilviä :D ilmatieteen laitoksen mukaan UVI on tähän aikaan vuodesta nolla ihan ympäri vuorokauden valoisaankin aikaan.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #976 : 25.11.14 - klo:22:05 »
Sources or didn't happen.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #977 : 26.11.14 - klo:08:40 »
Mä en usko tätä! Aamulla ei ollut yhtään uutta näppyä tai valkopäätä leuassa! Tavallisesti niitä yön aikana ilmestyy tusina suupieliin.  :T

En tiedä uskallanko kuitenkaan hehkuttaa, tämä on aivan liian hyvää ollakseen totta :P Raportoin jatkossakin, katsoaan miltä näyttää viikon, parin viikon ja kuukauden päästä. Ja se kiinnostaa myös miltä iho näyttää iltapäivällä työpäivän jälkeen.

edit: katsoin äsken peilistä kasvoja, ja vaikka nenä kiiltää hieman, niin se ei ole sellaisen rasvakerroksen peittämä. Yleensä olisin tässä vaiheessa joutunut jo pariin kertaan pyyhkimään kiiltorasvaa pois naamasta. *itkee ilosta*
« Viimeksi muokattu: 26.11.14 - klo:09:45 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #978 : 26.11.14 - klo:10:35 »
Peräti kuukauden pituisen käytön tuomalla auktoriteetilla ;D sanoisin, että ihan kelpo tuotesarja. Uusia finnejä tämä ei mitenkään mulla estä tulemasta, mutta niiden jäljet kyllä häipyvät aiempaa nopeammin.

Ehkä tarvitsisin jotain tujumpaa kuin näitä 1% ja 2% lasten versioita. :P Ei tunnu oikein missään.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #979 : 26.11.14 - klo:11:08 »
^ Munkin iho kaipaisi jotain tujumpaa, luulen. 2% BHA ei tunnu auttavan. Missään vaiheessa se ei ole edes ärsyttänyt ihoa, vaikka mulla on herkkä iho! Ja käyttänyt olen sitä siis päivittäin. On tuntunut hassulta lukea, että joidenkin iho kestää sitä vain kerran pari viikossa, kun oma ihoni ei ole moksiskaan. Olenkin tullut siihen tulokseen, että vaikka olen herkkähipiäinen, niin ihoni on paksu. Ennen BHA:n ja AHA:n käytön aloitusta kuorin naamani lähes joka päivä rakeisella kuorintavoiteella. Ilman jokapäiväistä kuorintaa iho tuntui samealta, likaiselta ja tukkeutui helposti. Nyt kun olen käyttänyt BHA:ta ja AHA:aa, ei raekuorinnoille ole ollut tarvetta. Nuo pitävät siis ihon sillä tavalla hyvässä kunnossa että kuorivat kuolleita ihosoluja ja kirkastavat. Ihon tukkeutumiseen ne eivät kuitenkaan tehoa toivontunlaisesti.  :(

Vinkkejä?
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #980 : 26.11.14 - klo:11:24 »
Hmm, minunkaan ihoni ei ole superherkkä aineille ja paksukin se varmaan on. Kun ensimmäisen kerran käytin tuota BHA nestettä, niin iho punoitti muutaman minuutin ajan vain vähäisen. Tänä aamuna ei enää edes sitä. Tämän takia mietinkin, että miten tuote tulee toimimaan jatkuvassa käytössä, vaikka ensimmäisen 24 tunnin aikana tulokset ovat kiistämättömät.

Jos keksitte keinoja tai muita tuotteita joille tehostaa BHA:n toimintaa, niin kertokaa toki :)

Niin ja jossain toisessa ketjussa, en muista missä, joku puhui ostaneensa ebaysta BHA ja AHA tuotteita, joissa tuo prosentti oli 5 muistaakseni. Pitää koittaa kaivella, mistä tuotteista puhuttiin...

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #981 : 26.11.14 - klo:14:49 »
Te, joilla BHA ei tunnu riittävän: mikä tuote teillä on käytössä? Nestemäinen? Se vahvin? Tehokkainta on SP 2% BHA Liquid / Clear Extra Strength. (PC:llähän on pari näitäkin vahvempaa BHA:ta valikoimissa, mutta niitä ei kai voida tuoda Eurooppaan, ja ne on toki muutenkin tarkoitettu kerran viikossa tai täsmäapuna käytettäviksi.)

Kannattaa tarvittaessa kokeilla erilaisia putsareita ennen BHA:n laittoa ja jättää mahdollinen kasvovesi välistä pois, niin että neste pääsee mahdollisimman puhtaalle ja kuivalle iholle. Kannattaa myös odottaa vähän aikaa, ennen kuin laittaa kosteusvoiteen tms, ja tietty käyttää jotain mahdollisimman kevyttä BHA:n päällä. Mutta nämä nyt on näitä selviä juttuja.

Ainakaan mulla BHA:n teho ei ole ajan myötä mitenkään lakannut, vaikka iho sen ottaakin nykyään vastaan mukisematta. Yhä käy niin, että jos hetken aikaa käytän liian tiiviiseen tahtiin, niin naama on punainen ja repeilevä, joten kyllä siitä paukkuja löytyy! ;D

Mulla 2% neste pitää näpyt poissa, eikä ainoastaan pienet näpyt, vaan ne massiiviset ihonalaiset kystatkin. Lisäksi se hillitsee kovasti seborrooisen ekseeman turvotusta ja punoitusta. Liikakäyttö kyllä sitten johtaa vastaaviin ongelmiin, joten tasapaino on tärkeää.

Sen vielä sanon, että kyllä niiden tulosten saavuttaminen kuitenkin voi viedä aikaa, vaikka lopulta saisikin sen, mitä toivoo. Ainakin omat huokoseni ovat sellaiset kaivokset, ettei niitä mikään tuote voi viikoissa pienentää. Toki joku voi ehdottomasti tarvita vahvempia aineita, mutta kyllä 2% neste systemaattisessa käytössä, kevyen rutiinin osana, tuo varmasti useimmille oleellista apua muutamassa kuukaudessa. (PC:kin tosiaan ohjeistaa, että tulosten näkeminen voi viedä muutaman kuukauden.)
1cFii, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #982 : 26.11.14 - klo:15:04 »
Mulla on 2% BHA liquid käytössä. Paulan tuotteita olen käyttänyt nyt elokuun loppupuolesta saakka. Yhdessä vaiheessa iho tuntui olevan vähän parempi, mutta sitten se taas huonontui ja nyt on tullut toiselle puolelle kasvoja enemmän finnejä kuin moneen kuukauteen. Hmm. Toivottavasti tämä on vain ohimenevää. Nuo mohkurat ovat olleet tuossa nyt kaksi viikkoa eivätkä näytä häipymisen merkkejä. Sitten noista jää varmaan kivat punaiset jäljetkin tietysti.  :#

edit: Mä olen siis aina levittänyt BHA:n puhdistetulle iholle niin etten ole laittanut kasvovettä sitä ennen.
« Viimeksi muokattu: 26.11.14 - klo:15:07 kirjoittanut almiros »
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #983 : 26.11.14 - klo:15:54 »
^ Voisiko ne sun muut tuotteet olla sitten jotenkin väärät ihollesi? Mitä sulla on käytössä? Onko sulla siis myös AHA käytössä?
1cFii, oma väri.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #984 : 26.11.14 - klo:18:25 »
Minulla kävi myös 2% BHA:n kanssa aikoinaan niin, että ensin ihon kunto parani ja muutaman kuukauden käytön jälkeen epäpuhtauksia tuli entistä enemmän. Olen lukenut myös monien muiden BHA:n käyttäjien vastaavanlaisia kokemuksia. Itselläni oli käytössä BHA geelimuodossa ja iho rauhottui vasta, kun lopetin käytön.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #985 : 26.11.14 - klo:19:08 »
Kuulostaa siltä, että joillakin pitempiaikainen käyttö alkaa ärsyttämään ihoa. Ihan hyvä muistaa, jos huomaa oireilua tuohon suuntaan.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #986 : 26.11.14 - klo:20:12 »
^ Voisiko ne sun muut tuotteet olla sitten jotenkin väärät ihollesi? Mitä sulla on käytössä? Onko sulla siis myös AHA käytössä?

On myös se 10% AHA käytössä. Kasvovetenä Skin Balancing Pore-Reducing Toner ja voiteena RESIST Anti-Aging Clear Skin Hydrator. Kasvovettä käytän satunnaisesti, koska en laita sitä BHA:n alle. Putsarina käytän nubian heritagen afrikkalaista mustasaippuaa. Olen käyttänyt sitä jo pari vuotta, ja se on mielestäni sopinut hyvin mun iholle. Yleensä iltaisin en laita tuota clear skin hydratoria muuta kuin silmänympäryksille ja otsaan, koska tuntuu että se on yöksi jotenkin turha. Olen iltaisin antanut BHA:n/AHA:n vaikuttaa iholla tunnin pari ennenkuin olen sitten saattanut lätkiä päälle Xylidermiä ennen nukkumaanmenoa.

Minulla kävi myös 2% BHA:n kanssa aikoinaan niin, että ensin ihon kunto parani ja muutaman kuukauden käytön jälkeen epäpuhtauksia tuli entistä enemmän. Olen lukenut myös monien muiden BHA:n käyttäjien vastaavanlaisia kokemuksia. Itselläni oli käytössä BHA geelimuodossa ja iho rauhottui vasta, kun lopetin käytön.

Hmm, jännittävä kuulla että muillakin on tapahtunut samanlaista ihon pahentumista.  ???

hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #987 : 26.11.14 - klo:20:23 »
^ Mulla AHA:n käyttö ohessa ärsyttää ihoa aika tuntuvasti, vaikka ihan eri päivinä siis käyttäisikin. Ihan yksilöllistä, mutta voihan sitä kokeilla mennä jonkin aikaa pelkällä BHA:lla. Kuorintoja on helppo käyttää liikaa, ja siitä voi olla ihan samaan tapaan seurauksena näppyjä. Se ei silti tarkoita, etteivätkö kuorinnat voisi jatkossakin sopia, kunhan pitää hetken taukoa ja jatkaa miedommalla tuotteella tai harvemmalla käytöllä.

Mitenkähän sitten saippuat vaikuttavat, kun nehän ovat emäksisiä... Saippuoiden kohdallahan on perinteisesti puhuttu siitä, että ihon happamuus häiriintyy. Onko siinä pointtia? Ja BHA:han tarvitsee nimenomaan happamat olosuhteet toimiakseen, mistä syystä näiden tuotteiden pH onkin alhainen. Voisikohan saippua putsarina tehdä BHA:n tehottomammaksi? En tiedä tästä mitään, kunhan vain ajattelen hölmöjä ääneen... PC:n putsarit on ainakin ymmärtääkseni tehty iholle sopivan happamiksi.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #988 : 26.11.14 - klo:21:27 »
Mä olen ainakin kokenut palasaippuat melko tukkivina, koska niistä jää usein öljyjä ihon pintaan, jotka ei vesihuuhtelulla peseydy kokonaan pois. Toihan on hyvä kuivaihoiselle, tukkeutumattomalle iholle, mutta akne iholle harvemmin ehkä sopii? Tuota musta saippuaa taidetaan kyllä markkinoida kovasti myös aknen hoitoon. Ja toi ph saippuoissa on yleensä 9-11, joten evergreen on varmaan oikeilla jäljillä, että se voi myös heikentää BHA:n tehokkuutta. Aika rajuhan toi ph 10 on, kun miettii, että normaalin ihon ph on n. 5,5. En kyllä itsekään kummempaa osaa tuohon sanoa.

Voi surkeus, hain postin vasta illalla ja siellähän olisi ollut PC:n tuotteiden saapumisilmoitus  :D saa nähdä, ehdinkö edes huomenna postiin.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #989 : 26.11.14 - klo:21:39 »
^ Mullekin tuli mieleen tuokin, että saippuat tapaavat jättää jälkeensä kaikenlaista, ja etenkin jos kuorinnalta halutaan tehoa syvällä huokosissa asti, niin kaikki ylimääräinen iholla on tietysti haitaksi. Vesiliukoinen putsari olisi varmasti senkin puolesta kannattavampi valinta.
1cFii, oma väri.