Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392600 kertaa)

Poissa almiros

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #990 : 26.11.14 - klo:22:09 »
Niinpä tietysti, en yhtään ajatellut mitään ph-juttuja. Taidatte olla oikeassa. Googletin, ja tällä sanotaan tosiaan olevan ph 9-11. Ja juu, tätä tosiaan mainostetaan myös akneiholle. Mun oman kokemuksen mukaan tästä on ollut apua, mutta vaihtelevaa sellaista. Putsarina olen tästä niin tykännyt miellyttävyytensä puolesta. Lisäksi se on halpa ja riittoisa, ja pientä palasta on voinut aina kuljettaa helposti mukana. Hmm, mitähän tässä nyt tekisi. Tänään tuli meinaan iherbista uusi saippuapala.  :-\  Pitää varmaan tehdä nyt jotain kokeiluita. Ajattelin kyllä tilata Paulalta lisää ainakin AHA:aa, joten kaipa voisin laittaa kokeiluun jonkun putsarin myös. Mitäs kannattaisi kokeilla? Mun iho ei ole pinnalta yhtään rasvainen, mutta tukkeutuva.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #991 : 27.11.14 - klo:03:38 »
^ On vähän vaikea vinkata pelkästään näillä tiedoilla, mutta voisi ajatella, että jos ihosi on kestänyt saippuaa ja kuorintoja ja muut käyttämäsi tuotteet ovat seka/rasvaisen ihon tuotteita, niin jokin seka/rasvaisen ihon tuote sopisi tähänkin. Hydralight tai Skin Balancing (tai SB:n kaltainen Resist Perfectly Balanced) siis. Myös Moisture Boost on vaihtoehto, jos iholla on tosiaan hyvin vähän rasvaa. Tietty on myös Clear, jos iho tarvitsee ihan jotain antibakteerista. Jos tykkäät saippuan jättämästä tunnusta, niin Skin Balancing on näistä lähinnä sellaista "nahkeutta". Toisaalta taas esimerkiksi mun miehellä on just sellainen melko tasalaatuinen iho, joka on tukkeutuva, mutta pinnalta "normaali", ja hänen suosikkinsa on Hydralight. Hmm... Tästä ei juuri taida olla apua. ;D
1cFii, oma väri.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #992 : 27.11.14 - klo:09:55 »
Mulla on käytössä nämä tuotteet: Skin Perfecting 1% BHA Lotion Exfoliant ja CLEAR Extra Strength Anti-Redness Exfoliating Solution With 2% Salicylic Acid. Käytän molempia joka päivä, tuota 1% välillä parikin kertaa. Finnejä nuo siis eivät estä tulemasta, mutta korjaavat kyllä ihan hyvin niiden jättämää tuhoa. Ihon väri on kaikkiaan tasaisempi, kun vanhat jäljet ovat haalistuneet, joten voi sanoa tuotteiden kyllä olevan hintansa arvoisia.

Ehkäpä tälle perimälle / hormonaaliselle toiminnalle ei vain mahda joku ihonhoitosarja mitään siinä määrin, ettei leukaperiin nousisi inhoja ruttopaiseita. :P
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #993 : 27.11.14 - klo:10:12 »
Mullahan oikeastaan alkoi tulehduksellinen akne siitä, kun otin PC:n tuotteet käyttöön, epäilen nyt jälkikäteen juuri BHA:ta syylliseksi. Mulla oli kovasti tukkeumaa otsalla, mutta aknea alkoi tulla poskiin ja leukoihin. Voi toki olla, että ajankohta oli vain sattuma, mutta ei voi tietää.

Joka tapauksessa sitten menin ihotautilääkärille ja sain antibiootit ja Avitcidin ja Clindoxylin, ja nyt n. vuosi myöhemmin mun iho on oikeasti parhaimmassa kunnossa ikinä Avitcidin ansiosta. Paula's Choicen tuotteet ovat myös edelleen käytössä, eikä niistä pääosin tule mitään pulmia enää, pidän niistä erittäin paljon. BHA:kin mietona jokapäiväisessä käytössä. Ajattelen siis tuota akne-episodia lähinnä niin, että onni onnettomuudessa, että tapahtui - en olisi ikinä päässyt ihonhoidossani näin pitkälle muuten.  :)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #994 : 27.11.14 - klo:10:14 »
Pitäisikö tuota BHA:ta käyttää sitten jo ennakoiden harvemmin, jos se alkaa lopulta aiheuttaa näppylöitä ja ärsytystä? Minulla BHA 1% geeli tuntui ensimäisillä kerroilla siltä, että ehkä ärsytti vähän, mutta nyt ei ole ollut ongelmia sen kanssa. Kuivattavaahan se selvästi on. Joskus annan sen vaikuttaa sen aikaa, kun levitän vartalovoiteen tai pitempäänkin. Iho on kyllä paremman näköinen. Eilen laitoin vähän meikkiä ja kaupan vesassa katsoin peiliin ihmeissäni. Näytti kuin olisin käynyt jossakin toimenpiteessä  :).

BHA:ta en ole käyttänyt joka ilta. Pari kertaa on jäänyt laittamatta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #995 : 27.11.14 - klo:10:18 »
^En usko, että tarvitsee. Kuitenkin on runsaasti sellaisiakin, jotka käyttävät BHA:ta ihan jatkuvasti ilman mitään ongelmia. Oman ihon tarkkailu on varmaan avain tässäkin.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #996 : 27.11.14 - klo:11:15 »
Olen nyt käyttänyt BHA 2% liuosta pari päivää, aamuin illoin ja tykkään ihan mielettömästi! Iho kuivuu kyllä ja tänä aamuna oikein hilseilee leuasta, mutta minulle se on vain ihana asia! Iho ei ole kuitenkaan kiristävä ja tuo hilseily ei haittaa.. rasvainen ja tukkoinen iho tuntuu ja näyttää paljon epämiellyttävämmältä. Toki ne jotka ovat kärsineet koko ikänsä kuivasta ihosta, eivät varmaan ole samaa mieltä kanssani tästä ;)

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #997 : 27.11.14 - klo:15:09 »
Kokeilin sitä Cliniquen mild clarifying lotion litkusa, mutta minulle se ei sopinut (vaikken joka päivä käyttänytkään).

Tilasin nyt muutaman näytteen Paulan 1% BHA lotionista, saa nähdä, miten se pelittää. Toivottavasti on hieman miedompi kuorintaliuos kuin tuo Clinique.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #998 : 27.11.14 - klo:15:39 »
Pitäisikö tuota BHA:ta käyttää sitten jo ennakoiden harvemmin, jos se alkaa lopulta aiheuttaa näppylöitä ja ärsytystä?

Ei. Se ei tosiaankaan minään sääntönä ala ikinä aiheuttaa ongelmia. :)

Mä nyt vielä summaan:

- BHA aiheuttaa melkein väkisinkin kuivumista aluksi. Kannattaa aloittaa miedosta ja/tai porrastaen. Jos aloittaa esim. 2% nesteestä ja käyttää joka päivä, niin ei ole ihme jos naama on muutamassa päivässä raaka.

- Kunhan ei aloita liian rankasti, hilseily yms. menee ohi nopeasti. Iho voi hiljalleen alkaa sietää vahvempaa.

- Jos epäpuhtauksista pääsee suurimmaksi osaksi eroon (=huokoset melko puhtaat ja pienet), iho ei ehkä kaipaa enää yhtä vahvaa kuorintaa tai yhtä usein. Vaihda miedompaan rutiiniin ihon tarpeiden mukaan.

- Jos iho on punainen ja arka ja pukkaa näppyä, kuorinta on luultavasti liiallista. Pidä taukoa. Jos iholla on yhä BHA:n tarvetta, voi kokeilla tauon jälkeen miedompaa tuotetta tai harvempaa käyttöä.

- BHA-tuotteen koostumuksella on väliä. Jos tuote ei tunnu sopivalta, syynä ei välttämättä ole salisyylihappo, vaan jokin muu tuotteessa. Kokeile toisenlaista koostumusta.

- Muut iholla käytettävät tuotteet voivat vaikuttaa BHA:n tehoon ja ihon ärsyyntymiseen. Jos homma ei toimi, katsasta myös rutiinin muut osat. (Jättääkö pesu puhtaaksi? Onko jokin liian raskasta/tukkivaa? Onko käytössä muita kuorintoja?)

- Mikään ei sovi ihan jokaiselle. Seuraa oman ihon tilannetta ja toimi sen mukaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #999 : 02.12.14 - klo:14:50 »
Viikko on vierähtänyt ja olen edelleen taivaissa  ;D

Keskelle poskea tuli yksi finni, kohtaan missä mulla ei koskaan ennen ole ollut finnejä. Ja oudosti käyttäytyi, ei oikeastaan ollut sellainen syvä hormonipatti, mutta ei siltikään koskaan tullut ihon pinnalle. Kynnellä onnistuin ihon pinnan kuitenkin räpeltämään rikki, joten nyt siinä on 0.5 cm kokoinen kirkuvanpunainen arpi :P

Mutta siis siinä kaikki! Muutamia musta- ja valkopäitä kehittyy sinne tänne, mutta ne on jotenkin tosi... huomaamattomia. Ihon pinta on sileämpi, eikä sellainen mökkyräinen, vaikka niitä epäpuhtauksia löytyisikin kun oikein läheltä tiiraa.

Iho myös tosiaan hilseilee, mutta sekin tuntuu jo rauhoittuvan.

Hei muuten kysymys! Olisin nyt tilaamassa itsellesni yhden tai kaksi uutta tuotetta, kun saan jouluksi vähän rahaa. Toner ehkäpä ja maski? Jos mulla on aikaisemmin ollut sekaiho/öljyinen iho, mutta nyt BHA:n ansiosta iho on kuivempi tai ainakin tasapainosempi, niin minkä mukaan valitsen tonerin ja muut tuotteet ylipäätänsä? Menenkö sen mukaan minkälainen iho on "normaalisti" vai sen mukaan minkälaiseksi BHA tekee ihon?

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1000 : 02.12.14 - klo:14:51 »
Täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen myös uusiin tuotteisiini Resist Ultra-light seerumiin sekä Resist Hydratoriin. :ts Ei ole tullut mitään ongelmia, vaikken ollutkaan etukäteen kokeillut testereitä  ja ovat ihanan "ohuita". Mitenkähän mun kannattaisi hoitaa iltarutiinit näiden edellä mainittujen kanssa sekä sen mun Resist retinoliseerumin. Kannattaako käyttää yhtä kerrallaan vai laittaa esim.retinolia kahdesti viikossa ja muina päivinä vain Ultra-lightia tms. Tuleeko liian monta kerrosta jos laitan vielä Hydratoria päälle?

Iho on paljon sileämpi nyt, kun olen käyttänyt 2 kuukautta Paulan tuotteita. Liekö se BHA tosiaan tasoittanut. Ihohuokosetkin ovat mielestäni pienentyneet ja meikkivoide näyttää nyt  oikein istuvalta kasvoillani. Finnejä ei mulla ole pahemmin enää, mutta muita epäpuhtauksia ja epätasaisuuksia kyllä. Couperosa pysyy hyvin kurissa myös. On todellakin niin vapauttavaa, :T kun ei tarvitse enää ostella ihonhoitotuotteita kemikalioista. Kalliita, eikä mitään silmin nähtävää hyötyä ollut.
Siihen että käyttää noita voiteita myös silmänympärysalueella, pitää tosiaankin opetella. Meinaa ihan unohtua, kun on aina tottunut käyttämään erikseen sy-voiteita. ::)

Minulla on tosiaan tuo BHA-geelinä ja en voi sitä aamuisin laittaa, koska rullautuu kosteus-ja meikkivoiteen alta pois. Laitan vaan päivinä, jolloin en meikkaa, sekä tietty joka ilta. Tosiaan voi syynä olla vain se sen koostumus kuten Evergreen sanoo, että liuoksena tätä ongelmaa ei ole.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1001 : 02.12.14 - klo:15:29 »
^ Mulla on se 2% BHA-liuos ja 1% BHA-geelistä näytteitä ja vain geeli rullaantuu. Onneksi otin tuon nesteen.

Mäkin olen tyytyväinen kuorintatuotteisiin :) Iho on nyt tasainen ilman jäätäviä, punoittavia laikkuja ja finnejä ei ole tullut uusia viikon käytön aikana, vaikka mulla on nyt menkat! Yleensä mulla pitäs olla nyt kunnon kipeitä kystia leuassa yms. Myös kovat luufinnit ovat sulaneet.. ehkä AHA:n ansiota? Mulla on siis näytteitä AHA:sta myös ja se tekee kyllä yön aikana ihmeitä  :D Hapot ei ole myöskään aiheuttanu mitään ärsytystä.. vähän jopa kaipaisin pientä kihelmöintiä :D Taidan tuon AHA:n vielä hankkia, mutta muihin ei herännyt kovin innostusta BHA:n lisäksi. Esim. putsareilla en päässyt meikeistä eroon, vaikka miten oisin käyttänyt. Ja antioksidanttivoide vaan rullaantu iholla ja oli mun makuun liian silikoninen ja ei se SB kosteusvoidekaan ihmeellinen ole. Maskeja en ole vielä kokeillut enkä SPF-voiteita. Ja noi, mitä oon kokeillut niin on tuota Skin Balancing -sarjaa. Resist-näytteitä en ole kokeillut.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1002 : 02.12.14 - klo:15:40 »
Hei muuten kysymys! Olisin nyt tilaamassa itsellesni yhden tai kaksi uutta tuotetta, kun saan jouluksi vähän rahaa. Toner ehkäpä ja maski? Jos mulla on aikaisemmin ollut sekaiho/öljyinen iho, mutta nyt BHA:n ansiosta iho on kuivempi tai ainakin tasapainosempi, niin minkä mukaan valitsen tonerin ja muut tuotteet ylipäätänsä? Menenkö sen mukaan minkälainen iho on "normaalisti" vai sen mukaan minkälaiseksi BHA tekee ihon?

Tuo onkin muuten paha kysymys... Ei varmastikaan kannata unohtaa sitä, että iho tuottaa (?) melko paljon paljon talia ja on taipuvainen tukkeutumaan, joten valitsisin tuotteet jatkossakin sillä vaatimuksella, että sopivat (ainakin kohtuullisesti) seka/rasvaiselle ja epäpuhtaalle iholle. Sekin on hyvä muistaa, ettei iho ole välttämättä kovin pitkään tavallista kuivemman tuntuinen, jos BHA on melko tuore lisäys. Kannattaa varmaankin lähteä siitä, että kokeilee pärjätä esim. sekaihon tuotteilla, ja jos iho sitten tuntuu sitkeästi liian kuivalta, niin vaihtaa jotkut osat (tai kaikki) rutiinista kuivemman ihon tuotteisiin.

Tästä on varmasti tosi erilaisia kokemuksia, mutta itselläni olen moneen kertaan huomannut vikatikiksi vaihtaa putsari kovin mietoon, koska talintuotanto on yhä melkoista. Mulle sopii paremmin kerrostaa sekaihon tuotteita tai käyttää kuivimmille alueille tuhdimpia tuotteita kosteutukseen. Esim. niille, joiden iho ei ole hirveän rasvainen ja joilla on käytössä rasittavampi rutiini retinolin tai tretinoiinin kanssa, voi ihan kokonaan miedompi rutiini olla tarpeen. Itselläni ei ole muuta vahvaa käytössä kuin 2% BHA, ja mulle on sopinut parhaiten seka/rasvaisen ihon tuotteet "hätävoiteilla" täydennettynä.

Kasvovesi on ainakin hyvä hankinta, jos jotain uutta haluat. :) Skin Balancing -kasvovesi voisi olla hyvä vaihtoehto, koska se kosteuttaa ihan tuntuvasti hilseilevää ihoa, mutta ei ole ikävän tahmeaa. (Se saa myös ainakin itselläni lupaustensa mukaisesti huokoset näyttämään pienemmiltä.) Se voi olla liian tehokasta, jos olet herkkä niacinamidelle, mutta muutoin sopisi tuohon tilanteeseen loistavasti.

Mä olen niistä naamioista käyttänyt vain sitä sekaihon versiota. Ei ollut kamalan huono tuote, mutta en ostaisi uudelleen. Naamioiden vaikutus ei ole kovin merkittävä iholle jätettäviin tuotteisiin verrattuna, ja ainakin tuo sekaihon versio tuotti oikeastaan vain ylimääräistä ärsytystä BHA:n rinnalla. Mutta yksilöllistä toki. Itse kuitenkin suosittelisin ennemmin kasvovesiä ja seerumeita. RESIST-linjan seerumit ovat täyttä tavaraa (kuitenkin ilman retinolia) ja tosi mukavia yksinään tai kerrostamiseen.

Talvea varten jokin tuhdimpi voidekin saattaisi olla vaihtoehto. Esim. Moisture Boost -voide ja RESIST Barrier Repair (jälkimmäisessä retinolia) ovat ihan mahdollisia sekaiholle, joka kaipaa välillä jotain tehokkaampaa. Ovat toki joillekin liikaa, mutta tarkemmin ei oikein kokeilematta pysty sanomaan.

- - -

Occhi verdi: Nestemäisen BHA:n kanssa en uskoisi rullausongelmaa esiintyvän (ei rullaa mullakaan!), kokeile seuraavaksi vaikka sellaista. :) Ne iltarutiinit muokkaisin sen mukaan, kuinka usein ihosi sietää retinolia tai kuinka usein sitä haluat käyttää. Jos iho kaipaa retinoliseerumin perään kosteutusta, laittaisin päälle Hydratoria. Se ei missään nimessä ole sääntönä liikaa, ne seerumit ja kosteusvoiteet on ihan tarkoitettukin laitettavaksi peräkkäin, mutta tietenkin se on joidenkin iholle liian tuhdin tuntuista... Oman tuntuman mukaan siis! Sitä Ultra-Light-seerumia käyttäisin varmaan aina silloin kun retinoliseerumi ei ole vuorossa, ja senkin päälle samaan tapaan Hydratoria, jos iho tuntuu sitä kaipaavan.
« Viimeksi muokattu: 02.12.14 - klo:16:00 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1003 : 03.12.14 - klo:19:17 »
Minulla on tosiaan tuo BHA-geelinä ja en voi sitä aamuisin laittaa, koska rullautuu kosteus-ja meikkivoiteen alta pois. Laitan vaan päivinä, jolloin en meikkaa, sekä tietty joka ilta. Tosiaan voi syynä olla vain se sen koostumus kuten Evergreen sanoo, että liuoksena tätä ongelmaa ei ole.

Minäkin ihmettelin eilen, kun BHA-geeli alkoi rullautua levitysvaiheessa iholla. Luulin ensin, että se johtui siitä, kun olin levittänyt ensin kosteusvoidetta silmänympärysiholle ja käsissä oli kosteusvoiteen jäämiä. Tänään tulin kuitenkin siihen tulokseen, että rullautuminen johtui ennemminkin BHA-geelin levittämisestä täysin kuivalle iholle. Yleensä levitän sen heti suihkun tai pesun jälkeen, kun iho on aavistuksen kostea pyyhkeellä kuivaamisen jälkeen. Tällöin geeli levittyy paremmin ja sitä kuluu pienempi määrä. Käytän geeliä vain iltaisin.

Lisäys
Näyttää se geeli vähän rullautuvan kosteusvoiteen levittämisen jälkeen. Ainakin, kun on antanut geelin ensin vaikuttaa iholla.
« Viimeksi muokattu: 05.12.14 - klo:12:13 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1004 : 04.12.14 - klo:10:53 »
Nyt on viikko mennyt kun aloitin BHA-nesteen käytön ja iho alkaa selvästi tottumaan siihen. Ei kuivu enää ihan niin paljon, iho ei hilseile samalla tavalla ja valitettavasti nenän rasvoittuminen on palannut takaisin. Ei ihan yhtä paha kuin ennen käyttöä, mutta eron huomaa siihen kun tuotetta oli käyttänyt vain muutamia päiviä. Nenään on myös ilmaantunut uusia mustapäitä ja suupieliin valkopäitä, mutta iho näyttää siltä paljon tasaisemmalta, eivätkä nuo epäpuhaudet näy sen takia niin selkeästi.

Ehkä voisin ottaa jonkun AHA-tuotteen tuohon rinnalle...