Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366603 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1020 : 01.08.12 - klo:23:14 »
Miten kuivaöljyä käytetään? Kostealle vai kuivalle iholle? Minun iholla se öljy jää aina liukkaaksi kerrokseksi ihon pintaan. Tästä syystä en ole käyttänyt muitakaan öljyjä ihon hoidossa. Manteliöljyä käytin joskus ja iho tykkäsi siitä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1021 : 10.09.12 - klo:19:31 »
Kuinkahan paljon öljyissä on eroja merkkien välillä?

Mietin sitä kun Pienen Tuoksukaupan öljythän on tarkoitettu oikeasti kosmetiikan valmistukseen niin voiko tuolllaiset öljyt olla sopimattomampia suoraan iholle käytettäviksi ja voisiko kosmetiikkakaupasta ostettu öljy olla tehokkaampaa/kosteuttavampaa/paremmin imeytyvää koostumukseltaan?

Olen käyttänyt nyt Pienen Tuoksukaupan jojobaöljyä ja mietin voisiko jollain muulla merkillä olla vielä parempi versio tästä öljystä. Olen huomannut jojobaöljyn rauhoittavuuden ja kosteuttavuuden, mutta vielä en ihmeaineeksi iholle ole sitä kokenut. Toimivin öljykokeilu kuitenkin kaikkiin muihin verrattuna ja siksi minua kiinnostaisikin hankkia öljyä enemmän.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #1022 : 11.09.12 - klo:13:02 »
^ Eiköhän ne ole ihan samaa kamaa.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1023 : 11.09.12 - klo:17:17 »
Osana elämänmuutostani olen alkanut käyttää Dr. Hauschkan Ihonhoitoöljyä ja Clarinsin Lotus-öljyä, kumpikin ilmeisesti 100 % kasvipohjaisia. Clarinsia olen kokeillut jo aiemmin, ja se on ollut ainoa öljy, joka tehosi selän akneen.  Tykkään kummankin koostumuksesta, ja käytän näitä öisin. Päivisin en käytä enää mitään kosteuttajaa, huiskaisen mineraalipuuterin suoraan kasvoille ::) ::)
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #1024 : 19.09.12 - klo:14:29 »
Käyttääkö joku öljyä silmänympärysiholle? Aikaisemmin ketjussa mainittiin risiiniöljy, mikä olisi ilmeisesti hyvä. Onko kokemuksia muista öljyistä? Itse olen käyttänyt arganiaöljyä aloe vera geelin sekoitettuna vasta pari kertaa, ei mitään negatiivista ole ihossa näkynyt. Hyvin on tuntunut kosteuttavan  :) pitää jatkaa tätä kunnes jotain ikävää ilmestyy!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1025 : 19.09.12 - klo:15:54 »
^
Ihan hyvin toimii sy-iholla, mutta öljyä menee helposti ripsiin tms ja näkö menee oudon sumuisaksi. Sen takia nykyään harvemmin laitan öljyä sy-iholle. Näkö on jo tarpeeksi huono muutenkin  ;D Päiväkäytössä taas ei öljyt mulla toimi, koska vetävät luomivärin rumaksi viiruksi luomivakoon.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1026 : 19.09.12 - klo:21:34 »
^^ Itse käytän kookosöljyä ihan kauttaltaan kasvoilla mukaanlukien myös siis silmänympärykset. Ei ole koskaan mennyt silmään tai turvottanut, mutta laitankin tuota vain ohuen kerroksen. Pitää sy-alueen ihon ihanan pehmeänä ja kosteutettuna, eikä ole tietoakaan kuivuudesta johtuvista pintarypyistä ym. murheista. Itse käytän myös päivällä ja toimii hyvin myös meikkipuuterin alla. Tai itseasiassa voisi sanoa loistavasti, koska kookosöljyn kanssa sy-alue näyttää sileältä, kun taas monien voiteiden kanssa alue näyttää jotenkin ryppyiseltä ja epätasaiselta meikkipuuterin levityksen jälkeen.

Liikkuvalta luomelta pyyhin liiat pois ennen meikkaamista ja käytän MACin Paint Potia tai Laura Mercierin Eye Basicsia ennen puuterimaista luomiväriä niin ei ole ongemia pysyvyyden kanssa, vaikka minulle jonkun verran luomet rasvoittuvatkin.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1027 : 20.09.12 - klo:21:00 »
^ Mä laitan myös kookosöljyn koko kasvoille. Kaavin sen kylmänä purkista, jolloin sitä on helppo laittaa ohut kerros kun sulaa siinä laittaessa. Tasoittaa ja kosteuttaa ihoa hyvin, myös silmänympärysalueelta, enkä ole minäkään huomannut että turvottaisi tai ärsyttäisi millään tavalla.  :)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1028 : 23.09.12 - klo:11:41 »
Aloin taas käyttää manteliöljyä kasvoille, kun minulla on siitä hyviä kokemuksia. On ihan ihme, miten iho ei rasvoitu, vaan tuntuu jopa kuivalta. Päivällä käytän Humektania tai aurinkosuojallista kosteusvoidetta. Vähän arveluttuaa se, jos ei käytä mitään anti-age-tuotetta lisäksi, että alkaako tässä nyt saada ryppyjä enemmän. Miten muut öljyjen käyttäjät ovat ratkaisseet tämän?

Minulla on lisäksi jokin ruusu-ihonhoitoöljy, jonka toin Irlannista. Se tuoksuu kuitenkin aika voimakkaasti ja on monen eri öljyn seos.
« Viimeksi muokattu: 23.09.12 - klo:11:54 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #1029 : 24.09.12 - klo:20:32 »
Ostin huvikseni iHerbistä kokeiluun manteliöljyä. Ainoa aiempi kokemus mistään öljystä on Lumenen puhdistusöljystä, joka ei ole mikään puhdas öljy enkä kyllä pitänyt siitä erityisemmin. Tämä manteliöljy ylitti kyllä odotukset kirkkaasti ainakin ihonpuhdistuksessa, meikit lähtee todella hyvin sekä naamasta että silmistä mutta ihoa ei mitenkään kiristele tai ärsytä. Normaalisti en ikinä käytä silmämeikin poistoon tuotteita, joita vain hierotaan luomille ja ripsille ja sitten huuhdellaan, koska olen pitänyt niitä hankalina. Hiukan sotkevaa puuhaahan tuo ehkä oli mutta tehokkaasti lähti nestemäinen rajaus ja vedenkestävä ripsiväri, eikä sotkukaan kauheammin haitannut kun käytti Sensain puhdistusliinaa.

Käytin myös yövoiteen sijaan tätä, se kokemus ei ainakaan parin kerran jälkeen ole herättänyt tunteita suuntaan eikä toiseen. Ihan ok, katsotaan mitä iho jatkossa pitää.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #1030 : 24.09.12 - klo:22:07 »
Minusta manteliöljy ei juurikaan auta kosteuden sitomisesta ja on ihonhoidossa varsin "öljytön öljy". Kynsienhoidossa manteliöljy on kova sana, näin epätieteellisesti sanoisin sen vertautuvan hiuksien rekkujen käyttämiseen.

Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1031 : 25.09.12 - klo:09:31 »
Onko kukaan kokeillut Marja Entrichin öljyjä? Ostin avokadoöljyn, josta sitten luin jostakin, että se 'sulattaa' miulumeja ja rasvapatteja. Vuosia sitten olleen tiiviin Blascon värivoiteen käytön seurauksena niitä on ollut siellä täällä kasvoissani. Entricihiä olen käyttänyt ao. pattien päälle ja outoa kyllä, ne ovat häviämässä (ikään kuin 'sulavat' ihoon. Seuraan kuitenkin vielä tilannetta.Käyttöä on jatkunut pari viikkoa.

Sen sijaan Hauschkan ja Clarinsin ihonhoitoöljyihin (jälkimmäinen Lotus-öljy) asenteeni on vaihteleva. Aluksi ne näyttivät yöhoitona pitävän aknea kurissa, mutta en ole enää ihan varma.

Mikä puhdas öljy olisi juuresten suositus jo valmiiksi öljyiselle iholle, joka on finniherkkä? Käyttääkö kukaan muu öljyjä näin?
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1032 : 25.09.12 - klo:11:57 »
Voi hel..sinki, mulla alkaa kookosöljy vedellä loppujaan ja Pienessä tuoksukaupassa ei näytä sitä olevan valikoimissa? Tuolta siis tilasin aiemmin juoksevassa muodossa olevana, mistäs hiivatista nyt taion uutta tilalle? Ei mulla hirveenä kiinnosta vedellä kiinteääkään naamaan, vaikka sitäkin kyllä on kahta eri versiota jääkaapissa ruoanlaittoon tarkoitettuna  :-[.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1033 : 25.09.12 - klo:12:23 »
Mikä puhdas öljy olisi juuresten suositus jo valmiiksi öljyiselle iholle, joka on finniherkkä? Käyttääkö kukaan muu öljyjä näin?

Mulla on samanlainen ihotyyppi kuin sulla, ja olen tykännyt valtavasti mustakuminaöljystä (sen sanotaan olevan parasta akneiholle, mutta varaudu tymäkkään intialaisen ruuan hajuun), kookosöljystä, rypäleensiemenöljystä ja vehnänorasöljystä. Ruohonjuuressa on tosi hyvät valikoimat, kannattaa shoppailla siellä!

Mun mielestä kaiken maailman Entrichit ja Hauschkat on vaan ylihinnoiteltua soopaa.  

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1034 : 25.09.12 - klo:16:58 »

Mulla on samanlainen ihotyyppi kuin sulla, ja olen tykännyt valtavasti mustakuminaöljystä (sen sanotaan olevan parasta akneiholle, mutta varaudu tymäkkään intialaisen ruuan hajuun), kookosöljystä, rypäleensiemenöljystä ja vehnänorasöljystä. Ruohonjuuressa on tosi hyvät valikoimat, kannattaa shoppailla siellä!

Mun mielestä kaiken maailman Entrichit ja Hauschkat on vaan ylihinnoiteltua soopaa.  

Mustakuminaa minäkin suosittelen. Pitäisikin hommata itselle lisää, Pienestä Tuoksukaupasta olen ostanut.

Samaten minunkin mielestäni öljyissä merkistä joutuu maksamaan turhaa lisää, kun puhdasta laatutuotetta saa muualtakin.