Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366422 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #105 : 28.01.08 - klo:18:03 »
Sitä minäkin jäin aprikoimaan.. Melkein se tarttee kokeilla pienellä määrällä että säilyykö joku tietty öljy, kookoskimpale tai "juokseva", tietyn aikaa juuri oman kylppärin lämmössä ja kosteudessa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #106 : 28.01.08 - klo:18:06 »
^ En osaa ottaa kantaa Pienen tuoksukaupan käsityksiin, mutta kookosöljy (sekä "tavallinen" eli prosessoitu että kylmäpuristettu eli korkealaatuinen) on nimenomaan tunnettu erinomaisesta säilyvyydestään jopa tropiikin sääoloissa. Kookospähkinäthän kasvavat ilmastossa, jossa lämpötila voi nousta auringonpaahteessa yli 50 asteen.
Kookosöljyn rasvahapot ovat nimenomaan tyydyttyneitä, lyhytketjuisia, jotka eivät härskiinny kuten kasviöljyjen rasvahapot yleensä. Tämä juuri tekee kookosöljystä niin erinoamsien ravintorasvan, ei tarvita kylmätiloja sen varastointiin. Lisätietoa täällä: http://www.kookosravinto.com/_sgg/mc_1.htm
Itse olen syönyt yli vuoden ajan kylmäpuristettua kookosöljyä ja säilyttänyt sitä pönikkää aina huoneenlämmössä. Maukkaana on säilynyt.  :)
« Viimeksi muokattu: 28.01.08 - klo:18:11 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #107 : 28.01.08 - klo:18:59 »
NQ, hyvä pointti eli mä ssiirrän kyllä kookosöljyni huoneenlämpöön :) Kun se kerran siellä tropiikissakin kasvaa ;)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #108 : 28.01.08 - klo:21:42 »
Eihän Pienessä tuoksukaupassa edes myydä kookosöljyä.
Miksiköhän tuo tavallisen kaupan hopeanvärisessä paketissa oleva kookosrasva on aina jossain kylmähyllyssä eikä siinä ole silti mikään ihmeen pitkällä oleva parasta ennen -päivä?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #109 : 28.01.08 - klo:21:47 »
^ Ei mutta hän olisi myynyt sitä mulle tiskin alta.

Mietin vain, kun omani olen ostanut CocoVI-shopista, niin siinä purkissa lukee, että säilytettävä viileässä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #110 : 28.01.08 - klo:21:57 »
Miksiköhän tuo tavallisen kaupan hopeanvärisessä paketissa oleva kookosrasva on aina jossain kylmähyllyssä eikä siinä ole silti mikään ihmeen pitkällä oleva parasta ennen -päivä?

Kookosrasva on eri asia kuin öljy.
1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #111 : 29.01.08 - klo:09:54 »
Sain kookosöljypullon kaupanpäällisenä Pienestä Tuoksukaupasta ennen joulua. Jollei se ole vaki tavaraa, satunnaisesti vain. Ehkä kannattaisi kysellä niin saattaisi tulla vakivalikoimiin. ullossani ei ollut etikettiä ollenkaan. En ole vielä korkannutkaan pulloa kun hieman karsastan kookosta ruuissa kolestrolin vuoksi  :-\ joo ei ole sama asia...

-edit- asia virhe murr murr
« Viimeksi muokattu: 04.02.08 - klo:18:30 kirjoittanut Miltonia »

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 29.01.08 - klo:14:30 »
Hankin tässä hiljattain Tropicai -merkkistä neitsyt kookosöljyä ja olen käyttänyt aamuin illoin silmänympärysiholle ja hiustenhoidossa. Toimii molemmissa tarkoituksissa kuin tauti, sopii hyvin ohuelle ja kosteusköyhälle silmänymp.iholleni paremmin kuin mitkään voiteet. Juonteet eivät ole hävinneet, mutta pienentyneet kyllä huomattavasti. Aivan mahtavaa ainetta, imeytyy hyvin ja meikkikin levittyy tuon päälle ihanan pehmeästi.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #113 : 29.01.08 - klo:20:09 »
Hei Pinen tuoksukaupan myyjä laittoi minulle sähköpostia ja kertoi, että joku täältä otti yhteyttä ja kyseli miksi on antanut "väärää" tietoa kookosöljyn säilymisestä.

Tahtoisin itse korjata tätä ja tuohon listaan muokatakin, että jotkut juurekset ovat ottaneet yhteyttä muhun ja neuvoneet miten jotkut öljyt säilyy, Pienen Tuoksukaupan myyjä EI ole tässä kookosöljyasiassa mua neuvonut, muutamissa vain ja ne pitävät aivan paikkansa. Ja pahoittelin, että näin on päässyt käymään, koska mielestäni se mun vika oli ja hävettää.

Eli poistan sen kookosöljyjututn tai muokkaan niin, että kookosöljyä voi säilyttää sekä huoneenlämmössä, että jääkaapissa ja säilyy erittäin pitkään. Onko jollakin jotain lisättävää? Ja jos tiedätte miten jotkut muutkin öljyt säilyy ja olette satavarmoja siitä, niin ilmoittakaahan niin laitetaan listaan!

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 30.01.08 - klo:18:44 »
oon nyt lueskellu tän ketjun läpi, ja olen ihan ymmälläni...öljyjä on niin monenlaisia, ja kaikki tuntuu niitä käyttävän vaikka mihin tarkotukseen, mutta kertoisko joku mulle, että mikä öljy sopii erityisesti mihinkin vaivaan? Mitä erityistä on esim. vadelmansiemenöljyssä verrattuna oliivi- tai jojobaöljyyn? onko näilä eri öljyillä joitain tiettyjä "terveysvaikutuksia"?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #115 : 30.01.08 - klo:21:11 »
^ Netistä löytää googlaamalla tosi paljon näitä juttuja että mikä mihinkin, itselläni ei kumminkaan usko piisaa siihen että esmes joku kasviuute auttaisi pään rasvoittumiseen joten käyttelen ihan tunnepohjalta, useimmiten siis jojobaa koska se tuntuu suojaavan ja pehmentävän :) Ei se tukkakarva tai kuollutta solukkoa oleva nahka tiedä mitään D-vitamiinista..
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #116 : 04.02.08 - klo:13:56 »
Mie sulatin tänään aimoannoksen kaakaovoita mikrossa ja käyttelin suihkun jälkeen vartalolle ihan kosteusvoiteen tapaan.  Iho jäi tietenkin melko öljyisen ja rasvaisen tuntuiseksi, mutta mua se tunne ei haittaa ollenkaan, koska kaakaovoi suojaa ja kosteuttaa ihoa niin hyvin. Tuoksukin on niin kovin nami :P Huomenna ajattelin tehdä aamulla kaakavoi + sokeri -kuorinnan, mikä mun piti tehdä tänään, mutta unohdin.

Tilasin muuten Pienestä Tuoksukaupasta aprikoosinsiemenöljyä, jota ajattelin käyttää juurikin vain sokerikuorinnassa apuna. Kookosöljy on sen verran arvokasta, ettei sitä viitsi holvata sokerikuorintaan, mutta joku hyvätuoksuinen öljy on kuitenkin hyvä olla sekoituksessa mukana.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 06.02.08 - klo:00:15 »
Tilasin juuri Pienestä tuoksukaupasta tamanu- ja arganiaöljyä "uudistuneen" karitevoin kaveriksi, saa nähdä onko hyviä tuotteita. Hiustenhoidossa en ole käyttänyt öljyjä ja voiteita kuin muutaman kerran ja nuokin tulee lähinnä ihonhoitotarkoitukseen. Jojobaöljy on ollut kyllä todella hyvä kaveri kasvovoiteisiin sekoitettuna, tuonut huomattavasti lisätehoja. Toivottavasti nuo uudet kalliimmat öljyt on sitten vieläkin parempia  :)

Karitevoita en ole saanut onnistuneesti toimimaan kuin huulirasvana, jona se on kyllä huipputuote  :-* Pitäisi vaan saada kevyt rakeisuus pois, eli toimiiko homma niin että kuumennan öljyn esim vesihauteessa,  kippaan huulirasvapurkkiin ja sen laitan sitten pakastimeen?

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #118 : 06.02.08 - klo:12:33 »
Mä tilasin myös viime viikolla tamanu- ja arganiaöljyä Pienestä Tuoksukaupasta. Tamanuöljyä ajattelin käyttää hiuksille ja arganiaöljyä ihonhoidossa. Tamanuöljy tuoksuu ihanalle, mutta arganiaöljy taas haisee mun nenääni niin pistävän pahalle, että sitä ei tee mieli kasvoilla käyttää. :-X Tähän asti olen käyttänyt kasvoilla Humektanin alla vuorotellen joko jojobaöljyä tai vadelmansiemenöljyä, jotka on molemmat toimineet mulla hyvin.
1c F ii

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 06.02.08 - klo:22:23 »
sopii hyvin ohuelle ja kosteusköyhälle silmänymp.iholleni paremmin kuin mitkään voiteet. Juonteet eivät ole hävinneet, mutta pienentyneet kyllä huomattavasti. Aivan mahtavaa ainetta, imeytyy hyvin ja meikkikin levittyy tuon päälle ihanan pehmeästi.

Itse käytän kanssa kookosöljyä kasvoilla ja olen ollut yllättynyt miten hyvin se tosiaan toimii silmänympäryksillä ja meikin alla. Kuivuudesta johtuvasta hilseilystä ei ole tietoakaan. Itse teen niin, että levitän öljyn kasvoille kasvojenpesun jälkeen niin, että kuivaan kasvot pikaisesti siten, että iholle jää vielä kosteutta ja siihen sitten pikaisesti päälle ohut kerros öljyä. Tuohon väliin sopii hyvin myös joku seerumi, joita välllä käytän. Iho on uskomattoman sileä ja pehmeä kookosöljyn ansioista, ja mielestäni ihon väri on tasaisempi. Itselläni kookosöljy ei tuki ihoa erityisesti, ts. epäpuhtauksia tulee edelleen, mutta ei läheskään niin paljon kuin monia kosteusvoiteita käyttäessäni. Eli siis mielestäni kosmetiikasta johtuvat epäpuhtaudet ovat jääneet pois, mutta edelleen tulee elintavoista ja hormonaalisista sysitä johtuvia. Olen tosin huomannut, että eivät ole niin tulehtuneita kuin ennen ja paranevat nopeammin.

Suosittelen kaikkia kokeilemaan!  :-*