Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366591 kertaa)

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1050 : 08.10.12 - klo:20:06 »
Olen aiemmin käyttänyt ihonhoidossa jojobaöljyä, kylmäpuristettua kookosöljyä ja hamppuöljyä. Kookosöljy on noista ainoa jota tulee hankittua säännölisesti uudestaan kun käytän ruuanlaittoon samasta purkista. Vaikka vannoin etten hanki arganöljyä niin tänään ostin purkin paikallisesta luontaistuotekaupasta, Born To Bio-merkkistä. Tuntuu jo nyt että puteli kestää ikuisuuden koska pari tippaa riittää koko kasvoille ja käsiin.. Ainoa miinus tuossa on haju koska öljyä ei ole käsitelty hajusteettomaksi. Suoraan sanottuna haisee imelälle p**kalle... ::) mutta onneksi haju ei jää kun öljy imeytyy.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Strix

• Vieras
« Vastaus #1051 : 09.10.12 - klo:12:36 »
Ilmojen kylmetessä olin jo hankkimassa rasvaisempaa päivävoidetta, kun ajattelin antaa arganöljylle jälleen tilaisuuden. Se soveltuu minulla erittäin hyvin meikkivoiteen/BB-voiteen alle. Iho kiiltää ehkä vähän enemmän, mutta parempi se kuin kuiva korppu. Arganöljy on todella kevyt öljy ja sopii parhaiten omalle iholle.

Paras puoli tulee kuitenkin esille siitä, kuinka öljyä pitää hieroa voidetta pidempään iholle. Eli suoritan sen myötä aamuin illoin pienimuotoisen kasvohieronnan. Se tuntuu laskevan turvotusta naamassa ja kasvot tuntuu heti jälkeenpäin "jämäkämmiltä".
Toivottavasti tällä ja hädän tullen punaraitaisella bepanthenilla selviäisi tulevan talven yli.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1052 : 10.10.12 - klo:23:27 »
Viimeiset päivät ovat olleet hyviä, kun finniarmeija on lähes tyystin kadonnut öljyjen kokeilun jälkeen. Sinnikkäästi käytin öljyjä parisen viikkoa ainakin, ja se näytti vain pahentavan tilannetta, mutta nyt ne ovat kadonneet. Yllä ^ esitin oletuksen, että tyroksiini on saattanut puhkaista finnit, ja lääkkeen vähentämisen myötä ne katoaisivat muutamassa viikossa. Lääke tasaantuu veressä kuitenkin muutamia viikkoja vähentämisen jälkeen, joten tuo ei voi olla ainoa syy.

Seuraan mielenkiinnolla miten tämä etenee. Käyttämäni öljy on Dr. Hauschkan öljy rasvaiselle iholle, jemmassa mustakuminaöljyä pullollinen.

Yksi väliintuleva muuttuja tässä on myös muu hormonaalinen kierto, se saattaa olla vaikuttamassa öljyn, tyroksiinin ja muiden tekijöiden kanssa (muut tekijät mm. meikit, tosin olen siirtynyt mineraaleihin).
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #1053 : 15.10.12 - klo:00:14 »
Kyllä huomaa että ilmat viilenevät; naama alkaa taas rapista pois. :-[ Käytän jojobaöljyä melkein päivittäin, mutta se ei tunnu enää riittävän. Lisäksi löytyy iHerbistä tilattua e-vitaminisoitua öljysekoitusta (Jason's?), sitä varmaan kokeilen näin aluksi apuna. Olisiko muita suosituksia? Karitevoita löytyy myös, mutta se tuntuu tukkivan ihoa pidemmän päälle.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1054 : 15.10.12 - klo:07:59 »
Kokeile kookosta! Se on mun lemppari. Sopii hyvin rasvaiselle iholle, kun laittaa vain ihan vähän. Kuivemmalle iholle voi varmaan lätkiä reilumminkin.

Tosiaan ilmojen kylmenemisen huomaa... otsasta alkaa jo iho hilseillä (vaikka mulla on olevinaan rasvainen iho).

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1055 : 16.10.12 - klo:12:46 »
Kyllä huomaa että ilmat viilenevät; naama alkaa taas rapista pois. :-[ Käytän jojobaöljyä melkein päivittäin, mutta se ei tunnu enää riittävän. Lisäksi löytyy iHerbistä tilattua e-vitaminisoitua öljysekoitusta (Jason's?), sitä varmaan kokeilen näin aluksi apuna. Olisiko muita suosituksia? Karitevoita löytyy myös, mutta se tuntuu tukkivan ihoa pidemmän päälle.

Entä emuöljy? Se on mun mielestä yksi parhaista, tilasin sitä just itselle, kun muistin sen olemassaolon, mullakin iho tuntuu nyt alkavan kuivia.

Toinen, joka ainakin joillakin auttaa, on joku kevyt entsyymikuorinta, joka poistaa sitä kuollutta ihoa, mekaaninen kuorinta ei oikein toimi tossa tarkoituksessa.

Karitevoi ei mullakaan ole kovin hyvä, se tuntuu jostakin kuivattavan loppujen lopuksi. Parempi samantyylinen on kaakaovoi, se pitää sitä kosteutta kunnolla sisällä ihossa, ainakin mulla.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1056 : 16.10.12 - klo:23:02 »

Entä emuöljy? Se on mun mielestä yksi parhaista, tilasin sitä just itselle, kun muistin sen olemassaolon, mullakin iho tuntuu nyt alkavan kuivia.

Komppaan, emuöljy on hyvää kuivalle talvi-iholle, ei kutise tai kirvele, vaan rauhoittaa mukavasti, oli sitten sitä kuivuutta tai muita iho-ongelmia :)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa saukko

• Hiushörhö
« Vastaus #1057 : 17.10.12 - klo:12:39 »
Öljyt on otettu käyttöön täälläkin, se on varma merkki talven tulosta. :-\ Muutaman vilpoisemman päivän seurauksena poskipäiden iho rupesi kiristämään ja kirvelemään tosi ikävästi, joten olen nyt hellitellyt sitä taputtelemalla iltaisen ohuen kerroksen kookosöljyä koko kasvojen alueelle, ja olo onkin kummasti helpottanut. Aiemmin olen käyttänyt jojobaa samaan tarkoitukseen, mutta sitä ei nyt sattunut olemaan jemmassa enkä välttämättä enää ostakaan, jos kookos kerran hoitaa saman asian. Ja plussaa siitäkin, että olen aivan pöhkönä kookoksen tuoksuun, joten sillä läträäminen on oikein mieluisaa puuhaa.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #1058 : 21.10.12 - klo:09:32 »
Kiitti vinkeistä.  :) Oon tässä muutamana päivänä nyt laittanut pesun jälkeen kostealle iholle jojobaa, ja sen päälle sitten karitevoita. Ainakaan noin laitettuna ei ole tukkeutumia ilmestynyt ja ihokin on pysynyt kunnossa. Kookosöljyäkin löytyy, sitäkin tulee varmaan ilmojen kylmetessä kokeiltua. Emuöljy saattaa mennä kans ostoslistalle.

En ymmärrä miksi mun iho menee näin helposti kuivaksi, varsinkin kun sisäisen kosteutuksen pitäisi olla kunnossa kun käytän öljyjä ja rasvapitoisia tuotteita ruokavaliossanikin.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1059 : 21.10.12 - klo:22:18 »
Kummallista. Hyvän vaiheen jälkeen hirveä finniarmeija leuassa. Kokeilin Iherbin Skin Ointment -'finnivoidetta', ja eka finni tuli sen jälkeen, ja levisi kuin rutto pitkin leukaa valkopäisinä märkänäppylöinä. Ja tulee aina ja aina vaan uudestaan vaikka laitan niihin kuivattavia geelejä päivittäin.

En saa selvää, soveltuuko Dr Hauschkan kasvoöljy minulle vai ei, taidan käyttää loput jalkojeni rasvaamiseen. Mustakuminaöljyä en ole vielä kokeillut.

Mut jos tää on sit jatkuvasti tätä, niin heitän öljyt suosiolla itsen Hornan Tuuttiin. Ellei sitten joku muu muuttuja X selitä tätä aaltoilevaa finnijoukkuetta. En tiedä ???
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1060 : 22.10.12 - klo:08:23 »
Jos sulla on paha äkillinen finnirykelmä, se viittaisi kyllä mun mielestä enemmänkin hormonaalisiin pulmiin. Tuskin on kasvojenhoitorutiineista kyse tuossa, kuulostaa oudolta.

Kokeile vielä sitä mustakuminaöljyä, siinä pitäisi olla jotain antibakteerisia ominaisuuksia, eli sitä suositellaan nimenomaan akneiholle. Eli naamapesun jälkeen, kun iho on ihan narskuvan puhdas mutta vielä vähän kostea, hierot muutaman tipan öljyä käsiin, ja siitä kasvoille. Öljyä on siis tarkoitus laittaa vain ihan ohut kerros, ja tosiaan kosteille kasvoille, niin että öljy lukitsee kosteuden ihon sisään. Jos naamalle jää lähmäinen tunne, öljyä on liilkaa. Silloin kannattaa hieroa naamaa puhtaalla, kuivalla froteepyyhkeellä niin liiat lähtee.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1061 : 26.10.12 - klo:01:04 »
Mulla nyt sitten vetelee kookosöljy viimeisiään (juoksevassa muodossa oleva) ja otin jääkaapista elintarvikekäytössä olevasta kookosöljypönikästä rasiaan tavaraa ja kaippa tuo huoneenlämmössä säilyy? Oli nimittäin näköjään alkanut sulamaan vessan kaapissa, mutta ajattelin käyttää muuhunkin, kuten deodorantiksi testata, joten varmaan aika nopsaan kuluu tuosta rasiasta.

Eikös nuo nyt sit ole samaa tavaraa, vaikka vähän eri muodoissa, kun en viitsinyt alkaa ulkomailta tilaamaan nestemäistä kookosöljyä, vaan kokeilen, jos se toimis tuo kiinteäkin samalla lailla. Ja ihan ihme hommaa, Pienestä tuoksukaupasta tuota aiemminkin tilasin ja nyt siellä ei ole ollenkaan sitä valikoimissa ???
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1062 : 26.10.12 - klo:01:56 »
^ Mä säilytän kookosöljyä huoneenlämmössä, olen lukenut että voi säilytätä myös jääkaapissa, mutta pääasia olisi, ettei lämpötila vaihtele älyttömästi, eli joko huoneenlämmössä tai jääkaapissa ilman että vaihtelee purkin paikkaa jatkuvasti lämpimästä viileään :) Meillä on vessan kaapin alapuolella valot, ja olen todennut, että niiden päälle ei kannata laittaa hyllyssä rasva- tai öljypurkkia, kun hylly lämpenee reippaasti siitä lampun kohdalta, jos valo on pitkään päällä (joku aina unohtaa meillä vessaan valot...), ja se tuskin tekee hyvää siinä olevalle tuotteelle. Ja käytän ihan tuota elintarvikepuolelta ostettua öljyä ihoon ja hiuksiinkin.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1063 : 26.10.12 - klo:17:55 »
^^
Kiinteä kookosöljy muuttuu juoksevaksi, jos lämpöä on tarpeeksi. Mun mielestä tuo kiinteä on oikeastaan kätevämpi, koska sitä on helpompi ottaa purkista. Kesäisin kookosöljyn käyttö on sotkuisempaa kun se muuttuu juoksevaksi.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1064 : 08.11.12 - klo:11:17 »
^No tosiaan muuten, nyt oon huomannut, että se kiinteä kookosöljy on parempaa ihonhoidossakin. Laitoin tosiaan rasiaan vessankaappiin sitä ja sen verran lötköä on, että helppo ottaa, mutta ei valu joka paikkaan, niin kuin se juoksevassa muodossa oleva. Kaapinhylly oli aiemmin ihan öljyinen, kun valui pullon kylkeä pitkin, ellen pyyhkinyt aina käytön jälkeen.