Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367074 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1065 : 10.11.12 - klo:11:33 »
Nykyisin ei suositella pakkasvoiteiden (Vitalis) käyttöä talvella, koska ne rasvaisina muodostavat iholle kalvon, joka estää veden haihtumisen iholta. Vaarana on ihon jäätyminen. Eivätkö öljyt tee saman asian, jos ne levitetään kostealle iholle? Uskallanko käyttää öljyä kasvoille aamuisin ennen ulos lähtöä? Kerran muuten kokeilin Vitalista ja iho tuntui kylmemmältä kuin kevyellä kosteusvoiteella voideltuna.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #1066 : 11.11.12 - klo:16:24 »
^ Mä käyttäisin pakkasella aina jotain puuterimaista tuotetta kasvojen iholla. Vaikka sitten ihan tavallisen kasvorasvan jälkeen, mutta erityisesti öljyjen. Puuteri muodostaa iholle suojan, joka hengittää, mutta pitää myös lämmön itsessään (kuten villa, silkki ja muut luonnonmateriaalit). Öljyt (ja erikoisesti mineraaliöljyt) muodostavan iholle kalvon, jonka tehtävä on pitää kosteus iholla. Tällöin on myös enemmän iholla sitä, mikä jäätyy.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1067 : 20.11.12 - klo:11:06 »
Niinkuin tuonne pilleriketjuun kirjoittelinkin, mulla rupes naama puskemaan epäpuhtauksia niinkuin narsisseja keväällä kun lopetin e-pillerit. Päätin sitten vihdoinkin kokeilla, josko ongelmaan löytyisi apu öljyjen puolelta kun niitä on niin moni kehunut. No eihän tässä täydellisestä ihosta vieläkään nautita mutta on näistä apua kuitenkin ollut huomattavasti :)

Mulla on siis hyvin herkkä ja lievästä rosaceasta kärsivä iho, joka on poskilta ja nenän alueelta hyvässä kunnossa, mutta leukaan ja tällä hetkellä erityisesti otsaan pukkaa finniä ja paljon. Iho ei ole kuiva ja ainoastaan tuosta otsan alueelta hieman öljyinen, mutta ärtyy todella helpolla ihan kaikesta. Kerran jos unohtuu baarin jälkeen meikit yöksi naamaan niin ihoa leppyytelläänkin sitten seuraavat viikko tai kaksi... Tilasin Ruusupuusta Primaveran Ruusuvettä (organic rose water), ruusunkiulukansiemenöljyä (rose hip seed oil) ja granaattiomenansiemenöljyä (pomegranate seed oil). Olen käyttänyt näitä niin, että ihon puhdistuksen jälkeen suihkaisen iholle vähän ruusuvettä ja sen jälkeen hieron pienen määrän ruusuöljyä vielä kosteahkolle iholle. Nyt syksyllä olen käyttänyt öisin tuota granattiomenaöljyä samaan tapaan, koska se on vielä huomattavasti kosteuttavampaa ja joskus laittanut vähän bepanthenia pahiten tulehtuneille kohdille. Ennen meikkivoiteen levittämistä taputtelen vielä ihoa pumpulilapulla jos tuntuu siltä, että siinä istuu vielä liikaa öljyä.

Huomioita:
- Finnejä ilmestyy jonkin verran vähemmän. Edelleenkin iho vetää hirveät pultit tietyistä asioista, mutta spontaanisti niitä tulee hieman vähemmän
- Nenänpielet näyttävät huomattavasti sileämmiltä. Mulla ei hirveästi ole mustapäitä aiemminkaan ollut, mutta ihohuokoset ovat supistuneet käytännössä näkymättömiin
- Vanhojen finnien arvet katoavat ihan käsittämättömän nopeasti. Tämä on se asia mihin olen kiinnittänyt ehkä eniten huomiota ja mitä netissäkin moni on hehkuttanut
- Ärtyneet kohdat tuntuvat varsinkin yön jälkeen huomattavasti rauhoittuneemmilta kuin silloin aikanaan, kun käytin jotain geneerisiä kosteusvoiteita. Monesti pääsen myös niistä eroon niin, että ne vain ajan myötä rauhoittuvat ja katoavat eikä iho kuivu ja mene rikki missään vaiheessa
- Iho on huomattavasti pehmeämpi, kimmoisampi ja terveemmän värinen. Rosacea on helpottanut jonkun verran
- Silmien alueen juonteet ovat osittain hävinneet. Tuskin ne rypyt ovat minnekään kadonneet, mutta iho on silmien alueelta selvästikin nyt paremmin kosteutettu ja juonteet eivät siksi paista niin kauas. Muita ryppyjä mulle ei onneksi ole vielä kerennyt tulla, joten en osaa sanoa vaikutusta niihin ;D

Ei tässä siis mitään ihmeparantumista ole koettu, mutta musta tuntuu, että nuo epäpuhtauden aiheutuvat tällä hetkellä lähinnä tuosta pillereiden lopettamisesta ja niiden kanssa on vaan opittava taistelemaan toistaiseksi. Joskus aikaisemmin olisin ollut aivan hurmioissani pelkästään tuosta rosacean helpottamisesta. On se jännä miten isot ongelmat saa unohtamaan ne pienemmät ::) Jokatapauksessa aion nyt toistaiseksi jatkaa tällä rutiinilla.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1068 : 25.11.12 - klo:14:12 »
Vartalovoiteitten ketjussa oli jo puhe Emma Noelin uutuuksista. Sokoksiin tiensä löytänyt sarja tarjoaa useita öljyvaihtoehtoja, mm. porkkana, helokki, rosehip ja argan. Luomulaatua ja kylmäpuristettua.
Organic Care and beauty oils
Ikävä vain, että näkemieni pullojen best före-päiväys on jo toukokuussa 2013. Pelkkänä kasvoöljynä ei kuluisi loppuun ainakaan minun käytössäni, mutta monitoimituotteena ehkä.

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1069 : 26.11.12 - klo:08:04 »
Hassua, jos käyttöikää on vain muutama kuukausi! Tätyyhän noita kuitenkin kokeilla. Missä hintaluokassa nuo olivat? En viitsisi maksaa paljon yli kymppiä yhdestä putelista, kun luontaistuotekaupasta saa halvemmalla...

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1070 : 26.11.12 - klo:19:56 »
Onko tuo booraksi muuten öljyketjulaisille tuttu aine? Joskus tee-se-itse ohjeissa listattu aines (kai säilöntään), mutta onko sen käytöllä jotain muita vaikutuksia kukaan huomannut?

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1071 : 26.11.12 - klo:23:22 »
Minkälainen on kookosöljyn säilyvyys? Itse ostin vajaa kuukausi sitten purkin kookosöljyä jota käytän sekä hiuksiin että iholle. Nyt öljyyn on tullut vieno sivuhaju. Mies sanoo että haisee ihan kookokselle, mutta mun mielestä siinä on eri haju kun alunperin.

Säilytän purkkia välillä jääkaapissa, välillä keittiön pöydällä. Vai onko niin, että on ihan normaalia tuollaiselle luonnonöljylle muuttaa hieman tuoksua purkin avaamisen jälkeen? Jotain hapettumista tms?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1072 : 27.11.12 - klo:00:01 »
Kookosöljyssä ei pitäisi huoneenlämmössä tapahtua hapettumisen elkeitä, se kestää tropiikin kuumuudenkin... Jääkaapissa sitä ei kannata säilöä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1073 : 27.11.12 - klo:00:23 »
Kookosöljyssä ei pitäisi huoneenlämmössä tapahtua hapettumisen elkeitä, se kestää tropiikin kuumuudenkin... Jääkaapissa sitä ei kannata säilöä.

Ei jääkaapissa? Purkin kyljessäkin lukee, että säilytys viileässä avaamisen jälkeen. No, aina parempi, pidän sitä nyt vain pöydällä :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1074 : 27.11.12 - klo:00:50 »
Viileä kaappi ok. Itselläni on ollut useita merkkejä elintarvikekäytössä, ja ne saattavat olla kesäisin aivan nestemäisessä kuosissa. Normaalia, ei haittaa.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1075 : 27.11.12 - klo:18:36 »
Mun kookosöljyt ei ole jääkaapissa pilaantuneet - laatu on sama kuin avaisi uuden purkin. Äiti puolestaan säilyttää omaansa kylppärissä ja se ainakin oli mennyt omituisen rakeiseksi. Kaipa hyvä sääntö on, että viileässä tai lämpimässä kunhan ei koko ajan vaihtele  :)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1076 : 28.11.12 - klo:02:15 »
^ Mulla kookosöljy aina sulaa käsiin sellaisena rakeisena, pitää odottaa pitempään, että ne rakeetkin sulaa. Kai ne on vaan "tiiviimpiä" kohtia siitä massasta ja sulavat siksi hitaammin. :)

Mun nykyisessä kämpässä on niin kylmä, että kookosöljy on aina aika kovaa ja sitä mitää sulatella käsissä. :D Melkoinen muutos, kun Suomen kämpässä öljy oli melkein nestemäistä kylppärissäkin. :D
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #1077 : 29.11.12 - klo:14:03 »
Rypäleensiemenöljy on kyllä sopinut tosi hyvin mulle illalla laitettavaksi kasvojen pesun jälkeen. Imeytyy mukavasti ja jättää kosteutetun tunteen kasvoille. Tykkään kovasti!
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1078 : 29.11.12 - klo:15:05 »
Olen nyt käyttänyt kookosöljyä kasvoille ja hiuksille 2-3 viikkoa ja on tosi hyvä! Tilasin kuitenkin iHerbistä myös rypeleensimenöljyä, enkä malta odottaa että pääsen sitä kokeilemaan :)

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #1079 : 30.11.12 - klo:10:52 »
Mulla toimii kasvoilla parhaiten jojobaöljy kostealle iholle hierottuna. Jotenkin kookosöljy ei tuntunut että pintakuivalle iholle hyvältä, iho jäi jotenkin kireäksi sen öljyn alle. Hiuksissa toimii kyllä hyvin ja päänahassa toi kookos toimii kyllä kivasti.

Ihan parasta kookosöljy on myös kuorintana saunassa: kippoon reilusti öljyä ja sokeria ja eikun kuorimaan!  :l Tulee ihanan pehmeä iho kropassa.
« Viimeksi muokattu: 30.11.12 - klo:10:53 kirjoittanut Pulla »