Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367137 kertaa)

Poissa tipson

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1080 : 03.12.12 - klo:23:32 »
Mä oon nyt käyttäny pakkasten myötä meikinpoistossa kookosöljyä, jonka jälkeen viimeistellyt puhdistuksen kosteuttavalla kasvovedellä. Tämän jälkeen lisää kookosöljyä nassuun yöks. Iho kyllä kiittää, kun vettä en ole käyttänyt puhdistuksessa. Ihotyyppini on siis pintakuiva, mutta rasvoittuva iho, johon tulee helposti finnejä. Tällä em. kombolla iho ei pukkaa talia eikä oo näppyjä ja ihon kuiva hilseily on minimissään, mikä on epätavanomaista tähän aikaan vuodesta mulle :p Aamullakin kun heräsin ja kokeilin nassua, niin tuntuma oli ihanan rasvaton, mahtavaa! Suosittelen kyllä kokeileen!
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1081 : 10.12.12 - klo:12:44 »
Kyllä täytyy sanoa että herkästi tukkiintuvalle ja rasvoittuvalle, mustapäihin taipuvaiselle iholle öljyt ovat kosteutuksessa ihan must. Mulla on mustapäät loppuneet melkein kokonaan, aiemmin niitä sai puristella nenästä hartiavoimin.

Huomasin eron taas, kun pakkasten tultua iho alkoi tuntua kovin pintakuivalta ja hilseilevältä; vaihdoin normaalisti käyttämäni rypäleensiemenöljyn Dermosilin After Sauna -lotioniin. Viikon ajan ehdin lykkiä sitä naamaan, kunnes huomasin, että poskissa alkoi taas olla tukkeumaa ja nenän iho oikein pullisteli mustapäistä. Joka ihohuokosesta nenässä sai purskautettua oikein kunnon keltaisen madon. Ihanaa...

Niin se vaan taitaa olla, että ne ihomadot ovat noita kosteusvoiteiden sisältämiä turhia aineita, kuten silikonia. Eihän elimistö pysty niitä mitenkään pilkkomaan, sinne ne jää ihohuokosiin ja sitten rasvan eritys kasvoissa lisääntyy, kun iho yrittää puskea sitä vierasta tavaraa ulos. Yäk!
Öljyissä ei ole mitään iholle vierasta, joten mustapäitäkään ei synny. Ero on kyllä mun mielestä ihan huomattava.

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1082 : 10.12.12 - klo:13:33 »
....
Huomasin eron taas, kun pakkasten tultua iho alkoi tuntua kovin pintakuivalta ja hilseilevältä; vaihdoin normaalisti käyttämäni rypäleensiemenöljyn Dermosilin After Sauna -lotioniin. Viikon ajan ehdin lykkiä sitä naamaan, kunnes huomasin, että poskissa alkoi taas olla tukkeumaa ja nenän iho oikein pullisteli mustapäistä. Joka ihohuokosesta nenässä sai purskautettua oikein kunnon keltaisen madon. Ihanaa...

Niin se vaan taitaa olla, että ne ihomadot ovat noita kosteusvoiteiden sisältämiä turhia aineita, kuten silikonia. Eihän elimistö pysty niitä mitenkään pilkkomaan, sinne ne jää ihohuokosiin ja sitten rasvan eritys kasvoissa lisääntyy, kun iho yrittää puskea sitä vierasta tavaraa ulos. Yäk!
Öljyissä ei ole mitään iholle vierasta, joten mustapäitäkään ei synny. Ero on kyllä mun mielestä ihan huomattava.

Mä kirjoitin ihan samasta siihen luonnollinen ihonhoito ketjuun, kaks viikkoa tavallista kosteusvoidetta, ja tavallisia putsareita, niin mulla oli mustapäitä, veltompi iho, ja läikikäs iho.

Nyt, kun taas kosteutan emuöljyllä, pesen kasvot meine basella jne. niin mulle ei ole tullut mustapäitä, ja iho on taas tasasen värinen, ja normaalikiinteä.

Mä en ymmärrä mikä aine noissa tavistuotteissa tekee sen löysyyden ihoon, se on sellainen outo löysyys, niin kuin vettä ihon alla ehkä, sitä näkee aina sellaisilla naisilla, silloin kun ne on ilman meikkiä, jotka paljon "hoitaa" ihoaan, ja se tulee tosi nopeasti tavallisilla kosteusvoiteilla.

Ihan outoa miten huonoja noi tavistuotteet on, enkä yhtään ihmettele, että ne aiheuttaa ns. "hoitokierteen". Huvittavaa kans se miten miehille markkinoidaan nyt kans tommosta ihonhoitoa, ehkä nekin voi sitten "nauttia" läikikkäästä tukkeutuneesta ihosta, jota joutuu hulluna meikkaamaan, niin kuin naiset.
« Viimeksi muokattu: 10.12.12 - klo:13:35 kirjoittanut Metalliapina »
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1083 : 10.12.12 - klo:17:14 »
Kokeilin joskus ihonhoidossa jojobaöljyä, koska kuvittelin, että se jos mikä on turvallinen eikä tuki helposti. No väärässä olin. Aluksi iho tuntui upealta ja mineraalit levittyivät kivasti, mutta seuraavana päivänä naama oli kuin pakanamaan kartta :ts Mun öljytraumat juontavat noihin aikoihin, mutta nyt olen pääsemässä niistä yli ja kiinnostaisi taas kokeilla jotain.

Mitä nyt olen tätä threadia lukenut, niin ilmeisesti mustakuminaöljy ja rypäleensiemenöljy ovat olleet sopivia herkästi tukkeutuvalle, pintakuivalle iholle?

Koin minäkin jonkinasteisen heräämisen ihonhoidossa ja yritän nyt päästä pois turhasta hölväämiskierteestä ja saada ihon tasapainoon.  ::)
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1084 : 10.12.12 - klo:18:05 »
Jojobaöljy on yks eniten ihoa ärsyttävistä öljyistä, samoin kookosöljy, parhaat öljyt on helposti ärtyvälle iholle eläinperäisiä, esim. just emuöljy, monet käyttää kans esim. gheeta (sitä en oo kylläkään itse kokeillut) yms.

Toi rypäleensiemenöljy on kans muistaakseni hyvin siedetty.

Mäkään en pysty käyttämään jojobaa montaa päivää putkeen, mulle tulee sellaista ihottuman tapaista siitä.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1085 : 10.12.12 - klo:21:10 »
En ole oikein vakuuttunut öljyjen sopivuudesta kasvojeni iholle. Perjantai-illasta sunnuntai-iltaan ole käyttänyt öljyjä kosteusvoiteen asemesta, tänään laitoin aamulla kosteusvoidetta ja illalla Madaran Creamy Baby Oilia, kun rasvasin vartalon ihon sillä. Muuten olen käyttänyt manteliöljyä ja Dr. Organic-sarjan Otto Rose-seerumia (http://www.drorganic.co.uk/rose-products.asp), joka on eri öljyjen sekoitus. Otsaan on ilmaantunut finnejä ja posket näyttävät kirjavilta. Saan kyllä manteliöljyllä sileän ihon, mutta se kosteutusteho on niin ja näin. Kerran aikaisemmin käytin Weledan manteliöljyä, josta tykkäsin ja iho näytti hyvältä, mutta Weledan öljy taitaakin olla eri öljyjen seos.

Edit. Madara ja Dr. Organic sisältävät jojobaöljyä.
« Viimeksi muokattu: 10.12.12 - klo:23:24 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1086 : 11.12.12 - klo:08:57 »
Mullakin jojoba tukki ihoa. Moni on kirjoittanut siitä tännekin, että jos taipumusta tukkeumiin on, jojoba ei ole hyvä valinta. Manteliöljykin on aika raskasta, samoin avocadoöljy. Luulen, että ne sopivat parhaiten aika kuivalle iholle.

Aprikoosinkiviöljystä olen joskus saanut sellaista pientä, punaista näppyä suun ympärintöön -epäilen allergiseksi reaktioksi. Kookos on sen sijaan sopinut mulle hienosti, ei mitään ongelmia.

Mustakumina, rypäleensiemenöljy ja vehnänorasöljy on ollut mulle parhaita kosteuttajia. Siis nimenomaan kevyitä, ei-tukkivia, nopeasti imeytyviä. Parhaillaan mulla on kokeilussa arganöljy, ja ainakin yhden käyttökerran perusteella vaikuttaa lupaavalta.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1087 : 11.12.12 - klo:11:00 »
^^Kannattaa varmaan kokeilla erilaisia puhtaita öljyjä öljysekoitusten sijaan, sillä jos sekoitus ei sovi niin on ikävä lähteä arpomaan, että mikä öljy ei sitten sopinutkaan.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1088 : 11.12.12 - klo:12:43 »
Mikähän öljy sopis vauvan iholle? Vai onko viisainta käyttää vain kaupan vauvaöljyjä?

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1089 : 11.12.12 - klo:14:38 »
^Liberon vauvaöljy on oikein hyvää, manteliöljy (sweet almond oil) on myös hyväksi havaittu. Olen lorauttanut kylpyveteen ihan reilusti ja kylvyn jälkeen jää mukavasti hieman öljyinen ja pehmeä tuntu iholle. Molemmat sopivat myös sellaisenaan hierottavaksi iholle.

-----------------------------------------
Jojoba on mulle evil, tukkii kertakäytöstäkin naaman ihan jumiin.
Parhaimmat öljyt kuivalle, epäpuhtaalle ja hiljalleen ikääntyvälle 30+ iholleni ovat olleet arganöljy, mansikansiemenöljy, mustakuminaöljy, skvalaani ja avokadoöljy, yleensä muutama tippa yhdessä kosteusvoiteen kanssa. Rypäleensiemenöljy oli liian kevyttä ja hampunsiemenöljy ei tuntunut tekevän oikein mitään. Puhdistukseen manteliöljy tai oliiviöljy ovat parhaat, niissä on paksuhko koostumus ja hinta on edullinen.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1090 : 11.12.12 - klo:19:06 »
Ehkä pitäydyn siinä puhtaassa manteliöljyssä sitten ja käytän sitä ruususeerumia harvemmin. Säästän Madaran Creamy Baby Oilin vartalolle. Kun käytän öljyä, niin käytän sitä yksinään ja kostealle iholle. Nyt olen käyttänyt päivällä tavallista kosteusvoidetta ja öljyä yöllä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1091 : 11.12.12 - klo:19:33 »
Minä en ole osannut yhdistää ihon tukkoisuutta jojobaöljyyn ja olenkin kokenut sen parhaimmaksi kokeilemistani öljyistä. Minun on ylipäätään vaikea sanoa suoraan mikä tuote milloinkin tukkisi, koska ihossa on tukkeutumia aina. Täytyy tarkkailla itsekin enemmän jojoban vaikutuksia.

Jojoba imeytyy itselläni hyvin ja käytinkin sitä kosteusvoiteen alla kesästä saakka lähes päivittäin joitakin kuukausia. Jojoba paransi selvästi kosteustehoja ja käytän öljyä edelleen jos iho tarvitsee enemmän kosteutta. Aiemmat kokeiluni öljyjen kanssa on päättynyt aina jonkinlaiseen ihon ärsyyntymiseen, mutta jojoba ei ole vielä tällaisia reaktioita aiheuttanut mitenkään selvästi, että olisin voinut yhdistää ärtymisen öljyn käyttöön. Jojoba onkin ollut ainoa öljy, jota olen pystynyt käyttämään näin pitkään ja säännöllisesti.

Tästä huolimatta etsin kuitenkin vielä paremmin iholleni sopivaa öljyä. Minulla on juuri loppumassa kosteusvoide ja olen miettinyt, mitä ostaisin seuraavaksi. Olenkin harkinnut ostavani viimeinkin kokeiluun mustakuminaöljyä. En tiedä voiko mikään tuote oikeasti parantaa poskieni kirjavuutta, mutta elättelen edelleen sen suhteen toiveita.  ::)

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #1092 : 12.12.12 - klo:13:05 »
Mietinkin, että olenko ihan vainoharhainen vai onko jojoba tukkinut yläselkäni. Aloitin käyttämään jojobaöljyä rypäleensiemenöljyn sijaan kosteusvoiteen boostaajana, ja yläselkään ilmiintyi hirmuinen määrä mustapäitä. Ajattelin, että iho on vaan jostain muusta riemastunut, mutta taitaa ollakin jojoban (osa)syytä.
Kasvoissani on minullakin aina tukkeumaa, mutta taidan nyt siirtyä täysin tuohon rypäleensiemenöljyyn ja jättää jojoban johonkin muuhun käyttöön. Poskiini on nimittäin ilmestynyt hirmuisia finnejä.

Teepuuöljy on kyllä oikeasti aikamoinen pelastaja! Sillä saa nitistettyä finnien alkuja ja hillittyä jo puhjenneita finnejä. Tilasin iHerbistä pari pulloa lisää varastoon, sillä en kyllä enää pärjäisi ilman :D
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1093 : 13.12.12 - klo:14:11 »
Ostin Sokoksella myytävästä Emma Noel -sarjasta arganöljyä.
http://www.emmanoel.fr/pagesGB/pagefamille.php?famille=1

Vaihtoehtoja oli paljon, noin kymmenen erilaista kasviöljyä ja hinnat 10-15 euroa /pullo. Plussaa tyylikkäästä ja käytännöllisestä pumppupullosta.

Tämä on toiminut kasvoilla tosi hyvin, kosteuttaa hyvin ja silti imeytyy aika nopeasti. Tuntuu, että jo viikossa nenän mustapäät ovat vähentyneet. Yleensä saan aika hyvin tavaraa irti kun kerran viikossa suihkun jälkeen alan puristelemaan, mutta nyt tuntuu, että tavaraa on kertynyt huokosiin tavanomaista vähemmän.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #1094 : 14.12.12 - klo:07:46 »
^ Itse olen käyttänyt nyt pari kolme kertaa IHerbistä tilaamaani arganöljyä. Jo ensimmäinen käyttökerta teki ihmeitä: silmäluomissani oli neljä miliumia (vai mitä ne valkoiset pallukat ovat) ja kun yön yli oli arganöljy muhinut, niin aamulla kun hieroin silmiä niin kaksi niistä lähti irti, ihan tuosta noin vain... Ja loput kaksi ovat mielestäni pienentyneet, tai eivät erotu niin selvästi ainakaan.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v