....
Huomasin eron taas, kun pakkasten tultua iho alkoi tuntua kovin pintakuivalta ja hilseilevältä; vaihdoin normaalisti käyttämäni rypäleensiemenöljyn Dermosilin After Sauna -lotioniin. Viikon ajan ehdin lykkiä sitä naamaan, kunnes huomasin, että poskissa alkoi taas olla tukkeumaa ja nenän iho oikein pullisteli mustapäistä. Joka ihohuokosesta nenässä sai purskautettua oikein kunnon keltaisen madon. Ihanaa...
Niin se vaan taitaa olla, että ne ihomadot ovat noita kosteusvoiteiden sisältämiä turhia aineita, kuten silikonia. Eihän elimistö pysty niitä mitenkään pilkkomaan, sinne ne jää ihohuokosiin ja sitten rasvan eritys kasvoissa lisääntyy, kun iho yrittää puskea sitä vierasta tavaraa ulos. Yäk!
Öljyissä ei ole mitään iholle vierasta, joten mustapäitäkään ei synny. Ero on kyllä mun mielestä ihan huomattava.
Mä kirjoitin ihan samasta siihen luonnollinen ihonhoito ketjuun, kaks viikkoa tavallista kosteusvoidetta, ja tavallisia putsareita, niin mulla oli mustapäitä, veltompi iho, ja läikikäs iho.
Nyt, kun taas kosteutan emuöljyllä, pesen kasvot meine basella jne. niin mulle ei ole tullut mustapäitä, ja iho on taas tasasen värinen, ja normaalikiinteä.
Mä en ymmärrä mikä aine noissa tavistuotteissa tekee sen löysyyden ihoon, se on sellainen outo löysyys, niin kuin vettä ihon alla ehkä, sitä näkee aina sellaisilla naisilla, silloin kun ne on ilman meikkiä, jotka paljon "hoitaa" ihoaan, ja se tulee tosi nopeasti tavallisilla kosteusvoiteilla.
Ihan outoa miten huonoja noi tavistuotteet on, enkä yhtään ihmettele, että ne aiheuttaa ns. "hoitokierteen". Huvittavaa kans se miten miehille markkinoidaan nyt kans tommosta ihonhoitoa, ehkä nekin voi sitten "nauttia" läikikkäästä tukkeutuneesta ihosta, jota joutuu hulluna meikkaamaan, niin kuin naiset.