Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366595 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1095 : 14.12.12 - klo:19:39 »
Olen tykästynyt öljyihin niin paljon ihonhoidossa, että en tunne enää himoa ostaa ja kokeilla uusimpia kaupan ihonhoitotuotteita. Ennen tuli osteltua kaikenlaista, nyt olen huomannut että iho oikein sädehtii ja voi paljon terveemmin, kun sekoitan pari tippaa luonnonöljyä senhetkiseen kosteusvoiteeseen.

Esim. kädet kuivuvat nyt todella paljon, ostan Erisania ja sekoitan siihen avokadoöljyä tai muuta luonnonöljyä. Sama kasvovoiteen kanssa.

Vartalon ihonhoitoon ostan seuraavaksi jotain hajusteetonta perusvoidetta ja sekoitan siihen öljyä. Kun olisi aiemmin huomannut  ;)
Ei tarvitse incejäkään niin miettiä, kun tietää mitä saa.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1096 : 14.12.12 - klo:23:44 »
Olen nyt käyttänyt muutaman päivän ajan rypäleensiemenöljyä ihon kosteutukseen, eikä mitään näppylöitä ole ilmestynyt, jee! Yöksi tuo on yksinään liian kevyttä, mutta "päivävoiteena" mineraalipohjan alla toimii paremmin kuin olisin osannut arvata.  :ts Minullahan on aina ollut kiiltelyongelma kasvoissa, mutta öljy+mineraaliyhdistelmä pitää ihoni mattana aamusta iltaan, siis ihan oikeasti. ;D Nyt vain kun löytäisin vielä sopivan öljyn yöksi. Emuöljy on jo matkalla iherbistä ja jos se ei toimi niin katsastan nuo Emma Noelin öljyt.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Paikalla Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1097 : 16.12.12 - klo:11:08 »
Ostin Sokoksella myytävästä Emma Noel -sarjasta arganöljyä.
http://www.emmanoel.fr/pagesGB/pagefamille.php?famille=1

Kävin tätä etsimässä eilen Helsingin keskustan Sokokselta ja juuri arganöljy oli loppu. Näitä oli vielä esillä kahdessa paikassa ja molemmissa oli arganöljyn kohdalla pelkkää tyhjää, muita öljyjä taas oli reilusti jäljellä. Malttamattomana nappasin sitten Melvitan arganöljyn, vaikka olikin vähän kalliimpaa. Minulla on viime viikkoina ilmestynyt leukaan kuivia punaisia länttejä, varmaan kuivuudesa johtuvia ja ajattelin, että öljy voisi auttaa niihin. Voi olla, että kuvittelen vaan, mutta melkein uskaltaisin väittää, että jo yhden yön jälkeen läntit ovat selvästi huomaamattomampia. Innostuneena levitin arganöljyä kasvoille myös nyt aamulla, mutta imeytyminen kyllä on sen verran hidasta, ettei taida aamukäyttöön arkiaamuina sopia. Onkohan olemassakaan sellaista öljyä, jonka perään voisi heti meikata?
1bMii, vaalennettu.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1098 : 16.12.12 - klo:14:17 »
No ainakin rypäleensiemenöljy, se on tosi kevyttä. Ja Ruohonjuuresta aikoinaan ostamani vehnänorasäljy oli ehkä vieläkin kevyempää, se vaan humahti ihoon sisälle ja jätti aivan puuteriseksi ihon pinnan.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1099 : 16.12.12 - klo:15:44 »
Olen aivan ihastunut kookosöljyyn ihonhoidossa! Se tuoksuu hyvälle ja iho jää todella pehmeäksi. En tiedä, onko kookosöljyn ansiota, mutta milium silmäkulmasta on melkein kokonaan hävinnyt. Kunpa iho ei nyt ärsyyntyisi tästä öljystä.

Edit. Ainakaan kookosöljy ei riitä yksin pitämään huulten ihoa kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 16.12.12 - klo:22:13 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #1100 : 16.12.12 - klo:16:12 »
Minäkin uskalsin jokin aika sitten ottaa kookosöljyn käyttöön kasvoille. Käytössä siis iherbin jokin "raw" neitsytkookosöjy, joka odotusten vastaisesti ei ole tukkinut ihoa yhtään. Päinvastoin se pitää ihon meikin alla mattana, tasoittaa ihonväriä ja auttaa epäpuhtauksiin. Leuassa jo pitkään väijynyt suunympärysihottumakin näyttäisi olevan vihdoin voitettu tämän ihmeöljyn avustuksella!

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #1101 : 16.12.12 - klo:19:05 »
Ostin Sokoksella myytävästä Emma Noel -sarjasta arganöljyä.
http://www.emmanoel.fr/pagesGB/pagefamille.php?famille=1

Kävin tätä etsimässä eilen Helsingin keskustan Sokokselta ja juuri arganöljy oli loppu. Näitä oli vielä esillä kahdessa paikassa ja molemmissa oli arganöljyn kohdalla pelkkää tyhjää, muita öljyjä taas oli reilusti jäljellä. Malttamattomana nappasin sitten Melvitan arganöljyn, vaikka olikin vähän kalliimpaa. Minulla on viime viikkoina ilmestynyt leukaan kuivia punaisia länttejä, varmaan kuivuudesa johtuvia ja ajattelin, että öljy voisi auttaa niihin. Voi olla, että kuvittelen vaan, mutta melkein uskaltaisin väittää, että jo yhden yön jälkeen läntit ovat selvästi huomaamattomampia. Innostuneena levitin arganöljyä kasvoille myös nyt aamulla, mutta imeytyminen kyllä on sen verran hidasta, ettei taida aamukäyttöön arkiaamuina sopia. Onkohan olemassakaan sellaista öljyä, jonka perään voisi heti meikata?

Mäkin kävin tänään Sokoksella etsimässä tota Arganöljyä vain huomatakseni, että juuri se oli loppu. Ostin sitten Lifesta Inkuton Arganöljyn, 50ml maksoi jotain 20e. Mulle on tulossa iherbistä argania ja emua mutta en malttanut odottaa ;D Äsken levittelen öljyä naamalla ja yllättävän äkkiä imeytyy, innolla odotan mitä vaikutuksia tällä ihooni on :) Mulle on yhtäkkiä ilmaantunut kamalasti tukkeutumia ihoon, isoja äklöjä matosia, ja toivon tämän auttavan ongelmaan.

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1102 : 16.12.12 - klo:23:15 »
Koin tänään varsinaisen ahaa-elämyksen kookosöljyn parissa. Häivytän aknearpiani sinkkipastalla, jota on harvinaisen kovatöistä hangata pois ihosta, jopa meikinpoistoaineella hankalaa. Päätin sitten kokeilla kookosöljyä tässä hommassa ja katos vain, sinkkipastat lähti ko vettä vaan! Rakkaus kookosöljyä kohtaan kasvoi taas.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1103 : 17.12.12 - klo:23:03 »
Testissä Flow-merkkinen arganöljy. Haisee ihan navetalle! Juuri levitin ja nyt jännittää, olenko naama tukossa aamulla. Tuntuu sen verran tuhdilta verrattuna rypäleensiemenöljyyn.
1aMii, punapää

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1104 : 18.12.12 - klo:06:10 »
Testissä Flow-merkkinen arganöljy. Haisee ihan navetalle! Juuri levitin ja nyt jännittää, olenko naama tukossa aamulla. Tuntuu sen verran tuhdilta verrattuna rypäleensiemenöljyyn.

Mullakin on tuota Flown arganöljyä, ja on tosiaan tuhtia tavaraa. En nyt sanois että tukki ihoa, mutta käytän sitä mieluummin sekoitettuna johonkin, esim. tippa kookosöljyn sekaan tai sitten pelkästään tosi kuiville ihoalueille kuten kyynärpäät tai kynsinauhat.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1105 : 19.12.12 - klo:12:16 »
Toi on varmaan erilaista, kuin "tavallinen" pullossa myytävä arganöljy? Mun Sokokselta ostama Emma Noel -arganöljy on ihan juoksevaa, tosin täyteläisempää kuin esim. rypäleensiemenöljy, mutta ei missään tapauksessa vahamaista tai tukkivan tuntuista ollenkaan.

Olen nyt pari viikkoa käyttänyt tätä, ja olen tosi tyytyväinen. Tuntuu kosteuttavan hyvin, mutta ei jätä ihoa lähmäiseksi eikä kiilteleväksi. Kesän tullen siirryn sitten varmaan takaisin kevyempään rypäleensiemenöljyyn.

Enkä ole unohtanut kookosöljyäkään, siitäkin tykkäisin. Se vaan ärsyttää, kun sitä saa vain epäkäytännöllisissä lasipurkeissa. Mä tykkään tästä Emma Noel -sarjasta, kun nämä pullot ovat mielestäni nättejä ja käytännöllisiä, kun näissä on pumppu. Jotenkin tuntuu epähygieeniseltä ottaa purkista sormin sitä kookosöljyä. 

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1106 : 19.12.12 - klo:14:34 »
Enkä ole unohtanut kookosöljyäkään, siitäkin tykkäisin. Se vaan ärsyttää, kun sitä saa vain epäkäytännöllisissä lasipurkeissa. Mä tykkään tästä Emma Noel -sarjasta, kun nämä pullot ovat mielestäni nättejä ja käytännöllisiä, kun näissä on pumppu. Jotenkin tuntuu epähygieeniseltä ottaa purkista sormin sitä kookosöljyä. 

Täytyy sanoa, että itse asiassa kookosöljyn ominaisuuksiin kuuluu tuo kiinteys. Aina voi käyttää lusikkaa/spatulaa, ellei halua tunkea purkkiin sormiaan.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1107 : 19.12.12 - klo:15:20 »

Täytyy sanoa, että itse asiassa kookosöljyn ominaisuuksiin kuuluu tuo kiinteys. Aina voi käyttää lusikkaa/spatulaa, ellei halua tunkea purkkiin sormiaan.

Minä otan kookosöljyä kertakäyttöveitsellä kertakäyttökuppiin. Viime perjantaista asti on ollut kookosöljy käytössä niin, että laitan sitä yöksi kasvoille. Eilen huomasin, että oli tullut finnejä ja iho näytti vähän epätasaiselta. En osaa sanoa, johtuuko kookosöljystä vai alkamassa olevista kuukautisista. Yleensä on kuukautisten aikaan näppyjä naamassa muutenkin. Olisi ihanaa käyttää kookosöljyä kasvoille, koska se jättää ihon niin pehmeäksi. Vartalolle en ole kookosöljyä vielä käyttänyt kuin yhden kerran, jolloin sotkin sen kosteusvoiteeseen.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1108 : 19.12.12 - klo:23:23 »
Kokeilin tuota Flowin argania aamuin illoin, eikä tullut näppyjä. Jee! En tosin ole kauhean vakuuttunut, koska iho jäi kumman kiristeleväksi, jopa alun perin kokeilemani rypäleensiemenöljy tuntui kosteuttavammalta. Voi toki johtua tämänhetkisistä pakkasistakin... ::) Nyt testaan ruusunmarjaöljyä, saa nähdä miltä kasvot tuntuvat aamulla.

Ajattelin myös sekoitella esim. rypäleen- ja aprikoosinsiemenöljyistä sekä jostain emulgaattorista itselleni puhdistusöljyn. Perinteisestä öljypuhdistuksesta en tykännyt, koska haluan huuhtoa kasvot vedellä puhdistuksen jälkeen pyyhkimisten sijaan.
1aMii, punapää

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1109 : 20.12.12 - klo:09:38 »
Mustakuminaöljy, jota en osannut käyttää öljyiselle iholle, päätyi sisäiseen käyttöön - öljyn ravintoainekoostumus on hyvin tasokas, joten kyllä sen sisäisesti nautittuna pitää auttaa myös ihon toimintaan, jopa paremmin kuin ulkoisesti käytettynä. Silti aion joskus tuota vielä ulkoisesti kokeilla, mutta suosittelen myös sisäiseen käyttöön (esim salaatin kastikkeena).
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion