Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366593 kertaa)

Poissa Amber

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1110 : 27.12.12 - klo:18:18 »
Olen nyt pari viikkoa käytellyt tuota Inkuton arganöljyä ja pidän kovasti :) Käytän tätä illalla yksin ja aamulla sekoitan muutaman tipan johonkin perusvoiteeseen. Iho tuntuu voivan hyvin ja mustapäät ovat vähentyneet. Muutamia paukamia on tullut mutta niin mulle tulee aina tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa, joten vielä en ainakaan usko tämän johtuvan öljystä. Nuo patit tuntuvat myös rauhoittuvan yön aikana, kun öljyn levittää illalla. Joulun aikana kun oltiin Itä-suomessa, jossa pakkasta oli lähemmäs -30 ja saunottiin joka päivä, ei riittänyt kosteustehot yksin mutta toimi todella hyvin pieneen määrään perusvoidetta sekoitettuna :-*

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1111 : 04.01.13 - klo:20:09 »
Lemppari-silmämeikinputsari (Natusan baby oil) loppui ja sen sijaan että olisin ostanut heti vain uuden, kaivelin kaappejani ja käteen tarttui iHerbistä tilattu Now foods aprikoosiöljy. Sen suositeltuun käyttöön, vartalolle, en ole oikein tottunut sitä käyttämään koska perinteiset vartalovoiteet imeytyvät helpommin kuin öljy. Kasvoillekin sitä olen yrittänyt käyttää, mutta öljyt vaan eivät minusta tunnu erityisen mukavalta herkästi rasvoittuvalla ihollani...

Onneksi tuo toimii mainiosti ainakin silmämeikinpuhdistusaineena! Säästin ne muutamat eurot mitkä uusi baby oil olisi maksanut ja saan tuonkin käytettyä pois!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1112 : 05.01.13 - klo:14:30 »
Alkaako teidän silmiä turvottaa, kun käytätte noita öljyjä silmämeikin poistamiseen? Pesettekö silmät öljypuhdistuksen jälkeen esim. puhdistusgeelillä? Tuo öljy oli loistavaa silmämeikin puhdistamiseen, mutta silmäluomet turposivat aika paljon. En poistanut öljyä silmistä.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1113 : 05.01.13 - klo:14:54 »
^ En ole huomannut turvotusta.
Hieron ensin siis öljyllä silmämeikin pois ja sitten pesen normaalisti kasvot putsarilla jotta saan muun meikin pois.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1114 : 05.01.13 - klo:16:52 »
^^ Mulla ainakin turvottaa. Just tuon takia en voi poistaa meikkiä millään öljyllä kun aamulla on sitten ihan karmea turvotus (ellen pese sitä öljyä tosi huolellisesti pois). Ärsyttävää, kun tykkäisin käyttää öljyjä yövoiteen kanssa/sijasta, mutta vaikka kuinka yrittäisin välttää silmänympärysihoa niin jotenkin sitä öljyä kulkeutuu sinnekin ja turvotus on taattu.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1115 : 06.01.13 - klo:07:53 »
Käyttääkö kukaan hajutonta kookosöljyä ihonhoidossa? Tilasin joskus iHerbistä Now Foodsin 100% kookosöljyä. En katsonut tarkemmin tuon öljyn tietoja tilausta tehdessäni ja yllätyin hiukan, kun öljy ei tuoksu miltään. No eipä tuo väitäkään olevansa mitään virgin oilia, joten oma moka, kun en tarkistanut mitä olen tilaamassa.

Te, jotka olette käyttänyt tuoksutonta kookosöljyä,niin oletteko huomanneet purkissa sellaisia murusia, jotka ei sula käsissä lämmittämällä? Huomasin omassa purkissani tänään noita murusia ja heitin purnukan samantien roskiin. Hajuton kookosöljy on minusta muutenkin vähän epäilyttävää. ;D Olen tuota silti tähän asti käytellyt, kun sen kerran ostinkin. Onneksi keittiön kaapista löytyi Tropicain kookosöljyä, jota käyttelen jatkossa ihonhoitoon, kun en sitä kuitenkaan pysty syömäänkään.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #1116 : 06.01.13 - klo:13:03 »
^ o/ tai siis käytän kun muistan..

Mulla on käytössä tämä. Pieniä rakeita on toisinaan, mutta ne sulavat kyllä. Ei tuossa varmaan mitään ravinteita ole enää jäljellä kun on tosiaan hajutonta ja muovipurkistakin on varmaan liuennut ties mitä, mutta on halpaa ja imeytyy hyvin, plus että ihosta tulee superpehmeä.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1117 : 06.01.13 - klo:16:53 »
Hajuton kookosöljy kuulostaa siltä prosessoidulta versiolta. Puhdas neitsytöljy tuoksuu enemmän tai vähemmän vahvasti ihanalle kookokselle.

Muruset voi hyödyntää, kunhan hieroo ne pehmeiksi, harvinaista kuulla, jos eivät sulaisi lainkaan..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa elinamainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #1118 : 06.01.13 - klo:17:31 »
Itselläni on myös tuo Now foodsin kookosöljy ja omasta mielestäni se tuoksuttomuus on vain plussaa :D Muruset sulaa kyllä mikrossa, mutta aika hankalasti pelkästään käsissä. Yleensä jätän muruset vain käyttämättä. Kauneudenhoitoon tuo vielä menee, mutta en minä tuota suuhun pistäisi. Sen verran kuitenkin hajuttomuus epäilyttää. :D
1cFii

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1119 : 06.01.13 - klo:17:42 »
Mullakin on tuo Now Foodsin tuoksuton kookosöljy (en tilatessani tajunnut että toi on jotain prosessoitua), ja on tosiaan ihan ok iholla käytettynä (ja tuoksuttomuus on ihan kiva siinä mielessä että tota voi sekoittaa johonkin hajustettuun vartalovoiteeseen, mutta muuta positiivista siinä ei kyllä taida olla), ei oo kyllä tullut mieleenkään käyttää muihin tarkoituksiin. Mua ei nuo muruset haittaa, kyllä ne sulaa.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1120 : 06.01.13 - klo:17:47 »
Taas kommentteja mustakuminaöljystä. Löysin kosmetologin, joka käyttää Charme D'Orient -sarjaa, jossa mustakuminaöljyä käytetään puhtaana öljynä ja voidepohjissa. Hänen neuvojensa mukaan pesin kasvot ensin mustasaippualla (samasta sarjasta) ja sitten kostutetulle iholle pari tippaa mustakuminaöljyä. Kuvittelenko vain, mutta mielestäni tuo vaikutti kasvojen kiinteyteen? syön nykyisin myös mustakuminaöljyä myös sisäisesti - se sisältää aivoille hyviä omega 3- ja 6-happoja.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1121 : 07.01.13 - klo:02:08 »
Hajuton kookosöljy kuulostaa siltä prosessoidulta versiolta. Puhdas neitsytöljy tuoksuu enemmän tai vähemmän vahvasti ihanalle kookokselle.

Tietenkin se on prosessoitua.  ;) Ja kyllä se tieto tuolta tuotetiedoistakin näkyy, ja esim. tilausvaiheessa olisi ihan ok joskus tarkistaa mitä on tilaamassa (Note to self).

Itselläni on myös tuo Now foodsin kookosöljy ja omasta mielestäni se tuoksuttomuus on vain plussaa :D Muruset sulaa kyllä mikrossa, mutta aika hankalasti pelkästään käsissä. Yleensä jätän muruset vain käyttämättä. Kauneudenhoitoon tuo vielä menee, mutta en minä tuota suuhun pistäisi. Sen verran kuitenkin hajuttomuus epäilyttää. :D

Mikroa en olekaan kokeillut, vaan olen aina sulatellut tarvittavan määrän käsissäni. Kylppäissä säilytettynä tuo on muutenkin ollut aina sellaista puolisulaa.

Kiitos kaikille vastanneille. Oma purnukkani ei siis ollut mikään poikkeustapaus, vaan noita murusia löytyy siis muittenkin öljypurkeista.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1122 : 12.01.13 - klo:19:29 »
Krääh, minä niin haluaisin pitää noista kaikista kokeilemistani öljyistä, mutta ongelmia on... Viimeisimmäksi kokeilussa oli emuöljy ja iho kyllä tuntui tosi pehmeältä ja tasaiselta käytön jälkeen, mutta jotenkin jäi silti janoisen ja kiristävän tuntuiseksi. Huomasin myös satunnaisia näppyjä sellaisilla alueilla, joihin ei yleensä mitään kukintoja ilmesty.  :-\ Todennäköisesti jatkan kuitenkin käyttöä sekoittelemalla kasvogeeliin.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #1123 : 13.01.13 - klo:09:35 »
Itse olen käyttänyt arganiaöljyä iltaisin ihomeikin ja silmämeikin puhdistukseen, ja hyvin toimii  :) Laitan sitä vaan vanulappuun ja hinkkaan sillä silmät ja ihon. Mielestäni puhdistaa yllättävän hyvin. Pesen sen jälkeen naaman vain vedellä ja laitan kookosöljyä  :)

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1124 : 13.01.13 - klo:09:47 »
Vuosien etsinnän jälkeen löytyi omalle iholle toimiva kosteutusrutiini. Avocado öljy. Super kuivina kausina lätkin ko. öljyä naamaan heti herätessä, teen aamurutiinit, huuhdon/pyyhin ylimääräiset pois ja teen meikkipohjan. Pisara tai kaksi myös suihkun jälkeen kasvojen iholle.

Verrattuna viime talveen (kuiva, hilseilevä, kiristävä naama) iho on nyt pehmeä. Olisi mukavaa löytää rasva joka toimisi yhtä hyvin, mutten jaksa enää polttaa rahaa tuotteeseen joka ei sitten anna toivottua tulosta.
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635