Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367059 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1125 : 13.01.13 - klo:12:05 »
Krääh, minä niin haluaisin pitää noista kaikista kokeilemistani öljyistä, mutta ongelmia on... Viimeisimmäksi kokeilussa oli emuöljy ja iho kyllä tuntui tosi pehmeältä ja tasaiselta käytön jälkeen, mutta jotenkin jäi silti janoisen ja kiristävän tuntuiseksi. Huomasin myös satunnaisia näppyjä sellaisilla alueilla, joihin ei yleensä mitään kukintoja ilmesty.  :-\ Todennäköisesti jatkan kuitenkin käyttöä sekoittelemalla kasvogeeliin.

Minä olen myös jatkanut öljyjen käyttöä ongelmista huolimatta. Teen niin, että pidän öljypäivät viikonloppuisin tai laitan öljyä yöksi ja tavallisen kosteusvoiteen päiväksi. Manteli- ja kookosöljyt ovat käytössä. Siitä en ole varma, että tukkivatko nämä ihoa, sillä muutenkin tulee välillä hormoninäppyjä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1126 : 13.01.13 - klo:13:34 »
Itsellänikin joskus tuntuu, että iho vähän kärsii jos käyttää pelkästään tai liian paljon öljyjä, silloin en käytä öljyjä muutamaan päivään tai sekoitan vain pari tippaa tavallisen kasvovoiteen sekaan.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #1127 : 13.01.13 - klo:14:34 »
Mä olen päässyt talven yli jojobaöljyllä ja karitevoilla. Jojobaa käytän päivittäin ja karitevoita lisään jojoban päälle aina kun naama tuntuu kiristelevän. Parhaiten kombo vaikuttaa tietty yön yli.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #1128 : 13.01.13 - klo:21:37 »
Mietin että kun kookosöljyä voi laittaa mihin vaan (laitoin muuten just sääriin ja käsiin, rakastan tuoksua! <3), voisko siitä tehdä hajuvettä? ;D Kun vesi + kookosöljy -sekoituksesta voi tehdä suihkutettavan hiustenselvityssuihkeen, voiskohan sitä suihkia ihan tuoksun vuoksi (ja tuoksuiskohan se sitten, kun siinä on vettä vai peittääkö vesi tuoksun)... Ja jos sellasta suihketta tekis niin miten se tehtäis.

Bristow

• Vieras
« Vastaus #1129 : 14.01.13 - klo:10:50 »
Mietin että kun kookosöljyä voi laittaa mihin vaan (laitoin muuten just sääriin ja käsiin, rakastan tuoksua! <3), voisko siitä tehdä hajuvettä? ;D Kun vesi + kookosöljy -sekoituksesta voi tehdä suihkutettavan hiustenselvityssuihkeen, voiskohan sitä suihkia ihan tuoksun vuoksi (ja tuoksuiskohan se sitten, kun siinä on vettä vai peittääkö vesi tuoksun)... Ja jos sellasta suihketta tekis niin miten se tehtäis.

Siihenhän vois lisätä esim. kookos-tuoksuöljyä, saa ainakin pienestä tuoksukaupasta. Kookos kyllä tuoksuu niin ihanalle  :l

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1130 : 15.01.13 - klo:09:30 »
Krääh, minä niin haluaisin pitää noista kaikista kokeilemistani öljyistä, mutta ongelmia on... Viimeisimmäksi kokeilussa oli emuöljy ja iho kyllä tuntui tosi pehmeältä ja tasaiselta käytön jälkeen, mutta jotenkin jäi silti janoisen ja kiristävän tuntuiseksi. Huomasin myös satunnaisia näppyjä sellaisilla alueilla, joihin ei yleensä mitään kukintoja ilmesty.  :-\ Todennäköisesti jatkan kuitenkin käyttöä sekoittelemalla kasvogeeliin.
Krääh vaan uudestaan. ;D Tulin sittenkin tänne takaisin. Palasin muutama päivä sitten vanhoihin ihonhoitorutiineihini ja sain ihan kunnon finnejä. Eilen illalla laitoin sitten pelkästään emuöljyä niin nyt jo iho tuntuu paremmalta. Kuvittelisin siis, että tuo öljy onkin ok ja kiristelyyn vaikuttaa enemminkin käyttämäni kasvojenpuhdistusaine ja talvi. :)
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Bristow

• Vieras
« Vastaus #1131 : 15.01.13 - klo:09:40 »
^ Taitaa olla se kasvopesuaine, mulla ainakin vaikuttaa eniten naaman kuivuuteen se millä pesen ja jos on kovin tujua ainetta niin iho puskee finnejä pahasti

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1132 : 16.01.13 - klo:15:45 »
Mä oon ainakin huomannut, että iho kannattaa jättää ihan kunnolla märäksi ja sitten levittää öljyä muutama tippa. Muuten ei ainakaan mulla imeydy millään ja olo on tosi marinoitu + niljakas :P Sen jälkeen voi sitten lisätä vielä lisää tarpeen mukaan kosteusvoidetta tms.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1133 : 19.01.13 - klo:14:27 »
No ainakin rypäleensiemenöljy, se on tosi kevyttä. Ja Ruohonjuuresta aikoinaan ostamani vehnänorasäljy oli ehkä vieläkin kevyempää, se vaan humahti ihoon sisälle ja jätti aivan puuteriseksi ihon pinnan.

Kiitos tästä vinkistä!  :) Hankin tuota vehnänorasöljyä ja se todellakin toimii hyvin aamukiireessä meikin alla.
1bMii, vaalennettu.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1134 : 24.01.13 - klo:13:52 »
Öljyt ovat kyllä todella riittoisia.  :o Syksyllä saamani minikoko Nude-sarjan ProGenius-hoitoöljyä on vielä täynnä tavaraa. vaikka olen käytänyt sitä kerran viikossa, mm. kynsinauhoille ja käsille yöksi. Tuo on monipuolinen hoitotuote täynnä eri öljyjä, ilman silikonia tai hajusteita.
Hintaa on aivan liikaa täysikokoiselle pullolle (FeelUnique myy), mutta laadukkaan tuntuista kieltämättä on...
« Viimeksi muokattu: 25.01.13 - klo:18:41 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #1135 : 25.01.13 - klo:16:45 »
Arganöljy  <3

Käytössä on Now Foodsin versio ja käytän sitä lähinnä iltaisin ja noin kuukauden käytön jälkeen näyttää siltä, että nenän mustapäät on pienentyneet.  Ennen ne oli todella tiukasti kiinni huokosissa, mutta nyt niitä voi rapsutella pois. Yököttävää ja ihanaa. ;D
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1136 : 25.01.13 - klo:19:02 »
Jo syksyllä hankin tämän Argan-öljyn, odottelen vielä korkkaamista. Liekö yhä hyvin imeytyvää kuin muut vastaavat... en raatsisi avata kaikkia seerumi-ja öljyputeleita.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1137 : 26.01.13 - klo:12:53 »
Käytin jo loppuun Emma Noelle -merkkisen arganöljypullon, se meni nopsaan kun olen käyttänyt sitä myös vartalon kosteutukseen. Jostain syystä tuo ei tuntunut olevan ihan tarpeeksi kosteuttavaa mulle, otsan iho jäi hilseileväksi. Näin talvipakkasilla mun iho kuivuu aivan korpuksi, koska joudun olemaan paljon ulkona.
Ostin nyt kokeeksi saman sarjan porkkanaöljyä, ja tämän tuntuu ainakin äkkiseltään kosteuttavammalta.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1138 : 27.01.13 - klo:10:56 »
Öljyisestä ihosta huolimatta tänä talvena ihoni on ollut superkuiva  pinnaltaan. Argh. Otin eilen illalla käyttöön Cocovin kookosöljyn, en kestä enää kiristelyä. Jos tää ei auta, menen kosmetologille. Käytössä muutoin Atelier Delicen putsarit, mineraalimeikit ja erilaisia kosteusvoiteita. Aargh tätä ongelmaa, kuiva ja öljyinen iho samaan aikaan...

EDIT. Olipa kirjoitusvirheitä, sori! Nyt korjattu....
« Viimeksi muokattu: 27.01.13 - klo:16:34 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #1139 : 28.01.13 - klo:18:04 »
^ Mulla on tuota samaa, mutta käytän sisäisesti. Jos kookoksen maku miellyttää, suosittelen. Otan iltaisin teelusikallisen. Jouluna iho oli stressistä johtuen ihan hirvittävä; hilseilyä, finnejä, kamalat silmäpussit, kiristelyä jne. Siinä rytäkässä unohdin tuon kookosöljyn. Kun otin sen taas käyttöön, meni ehkä viikko ja iho oli selkeästi parempi.  :)