Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367140 kertaa)

Poissa mingtang

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1140 : 28.01.13 - klo:19:54 »
^Ei voi olla totta! Nautin kyllä sisäisesti mustakuminaöljyä, ja yritin käyttää sitä myös ulkoisesti, mutta heikoin tuloksin. Pitääpä alkaa syödä siis kookosöljyäkin...
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #1141 : 20.02.13 - klo:17:28 »
^ Minulla on auttanut ihon talviseen kuivuuteen ihan parhaiten öljyjen syöminen. Valioravinnon tyrniöljy ja iHerbin helokkiöljy - molemmat nimenomaan maksimiannostuksella - ovat tehneet ihmeitä. Mitkään naamaan/käsiin/keholle lätkittävät rasvat ja kosteuttavat voiteet eivät ole pystyneet samaan.  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1142 : 05.03.13 - klo:22:38 »
Voi ei, miksi pitää olla niin käsi luonnonkosmetiikan ja kaiken maailman öljyjen suhteen... Jos joku ystävällinen juures viitsisi opastaa, niin arvostaisin todella!

Olen siis hiljalleen kääntymässä kohti luonnollisempia ihonhoitokeinoja/kosmetiikkaa, joten ajattelin aloittaa öljyjen käytön. Käsittääkseni öljyllä voi korvata kosteusvoiteet ja meikinpuhdistusaineet? Mikähän öljy sopisi tähän parhaiten? Jobajobaöljy, kookosöljy, avokadoöljy...? Ihoni on siis rasvoittuva/sekaiho, aina silloin tällöin (kenties liiasta puunaamisesta) iho on pintakuiva, mutta rasvoittuu nopeasti, eli naama alkaa kiiltämään nopeasti. Voiko noita öljyjä käyttää silmänalusillekin vai kannattaako silmänympärysvoide pitää mukana?

Olisikos mitään öljyä tai vastaavaa, mitä voisi nauttia sisäisesti, että ihon laatu paranisi? Oma iho on muuten ihan hyvässä kunnossa, mutta ihmeen kirjava! Välillä joitain finnejä tai muita epäpuhtauksia pukkaa, mutta eniten ärsyttää tämä kirjavuus, mitä lie verisuonia kuultaa läpi, tummat silmänaluset, vanhoja arpia finneistä ja niiden puristeluista... Argh! >:(

Ajattelin myös kokeilla meikkivoiteen sijaan Lushin värivoidetta, kerran kaveri sitä kehui ja ajattelin, että se voisi olla parempi iholle, kuin normaalit meikkivoiteet.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #1143 : 06.03.13 - klo:13:27 »
^ Ihon kuntoon vaikuttaa samat rasvahapot kuin koko muuhunkin elimistöön eli omegat 3, 6, 7 ja 9. Kolmosia saa kalaöljystä, kutosia tulee yleensä ruoasta liikaakin, seiskoja saa ainakin tyrniöljystä ja ysejä oliiviöljystä. OT, mutta oma ihonvärini on parantunut huikeasti neulauksen ansiosta. Iho myös tuntuu vähän paksummalta ja ryhdikkäämmältä ja isoimmat juonteet on selvästi madaltuneet. :)

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1144 : 06.03.13 - klo:15:08 »
^ Joo, neulauksesta olen lukenutkin ja vaikuttaa mielenkiintoiselta! Tosin se kuulostaa hieman pelottavalta, juuri sellaiselta, jossa kämmäisin kuitenkin... ;D

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #1145 : 06.03.13 - klo:20:08 »
^ Mullakin oli neulausrulla yli 2 vuoden ajan laatikossa, ennen kuin uskalsin kokeilla sitä. :D Pelko pois ja rullaamaan! Puolen millin neulat ei tunnu pahalta ainakaan minusta. Puudutteitakin löytyy, mutta ne ei kai ole kovin terveellisiä isommille ihoalueille levitettyinä. Nykyään rullailen millisellä ja pahimpia kohtia kapealla 1,5 millisellä. Ne ei tunnu oikeastaan yhtään ikävämmältä kuin se puolimillinenkään. :)

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1146 : 06.03.13 - klo:22:33 »
Olisikos mitään öljyä tai vastaavaa, mitä voisi nauttia sisäisesti, että ihon laatu paranisi?

Mä kuvittelen mielelläni, että vehnänalkioöljy olisi tehnyt iholleni jotain, kun olen sitä nyt joitakin kuukausia ottanut lusikallisen päivässä melkein joka päivä - eli aina kun muistan. Viime aikoina ei ole oikein näkynyt näppylöitäkään, mutta en uskalla sormea osoittaa mihinkään tiettyyn suuntaan varmaksi, plus ihon kukkiminen on minulla sen verran kausittaista, että on tosi vaikeaa ottaa selvää minkään tehosta kun siihen menee niin kauan että muutokset näkyy. Mutta iho on silti nyt aika kivassa kunnossa, ja uusi öljypullo odottelee että viimeiset tipat kuluu edellisestä loppuun, ja korkataan sen jälkeen.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1147 : 12.03.13 - klo:20:22 »
Olen nyt käyttänyt muutaman päivän ajan rypäleensiemenöljyä ihon kosteutukseen, eikä mitään näppylöitä ole ilmestynyt, jee! Yöksi tuo on yksinään liian kevyttä, mutta "päivävoiteena" mineraalipohjan alla toimii paremmin kuin olisin osannut arvata.  :ts Minullahan on aina ollut kiiltelyongelma kasvoissa, mutta öljy+mineraaliyhdistelmä pitää ihoni mattana aamusta iltaan, siis ihan oikeasti. ;D Nyt vain kun löytäisin vielä sopivan öljyn yöksi. Emuöljy on jo matkalla iherbistä ja jos se ei toimi niin katsastan nuo Emma Noelin öljyt.

Kävin vanhoja postauksia läpi ja tätä on pakko kommentoida. Mä olen huomannut saman: kookosöljy + mineraalipuuteri on paras kombo pitämään ihon mattana pitkään. Sen sijaan jokin luomupäivävoide alla ja mineraali päällä tekee sen tavanomaisen, eli T-alue alkaa työntää rasvaa.

Kookosöljy ei kuitenkaan aivan riitä kuivien silmänalusten kosteuttamiseen.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #1148 : 23.04.13 - klo:21:34 »
Mulla on ollut aina kuiva iho. Joskus niinkin kuiva, että aamulla OK, mutta illalla tulee haavoja ja sattuu, kun esim. laittaa käden nyrkkiin. Olen käyttänyt kaiken maailman rasvoja ja hydrokortisoneja, bepanthenia jne. Sitten tutustuin öljyihin ja aloin käyttää ensin oliiviöljyä, sitten kookosöljyä (lähinnä siis käsiin, joskus olen laittanut myös taipeisiin ja jalkoihin). Oliiviöljy ei ole niin tehokas, mutta on sekin kai parempi kuin ei mitään (öljyän kädet aina ennen nukkumaanmenoa ja pesen sitten kädet aamulla, koska ei oo täysin imeytynyt - tää mulla on aina ollu, myös rasvoissa. En tiiä onko se tarkoituskin, mutta siis jos en pese käsiä niin varsinkin öljyissä, jää jälkiä kaikkiin paikkoihin ja tuntuu omituiselta. En oikein oo varma kuuluuko ne 'jämät' pestä pois... joskus tuntuu että se menee hukkaan, kun pesen?).. kai.
Alkutalvesta mun kädet oli ihan kamalat, jus tollasta mitä alussa kuvailin. Sitte kookosöljy paransi sen. Äiti käski laittaa hydrokortisonia mutta sitkeästi vaan öljysin ja kyllä mä sitten sainkin ihon ihan hyvään kuntoon. Onnellista aikaa on ollut koko talven. Nyt kuitenkin eilen huomasin että oikeaa kättä kirveli ja huomasin että se oli ihan kamalan kuiva. (Vasen on hieman kuiva, mutta ei häiritsevän.) Nyt siihen on tullu kaks haavaa, molemmat johtuivat kuivuudesta.
Tässä hieno kuva mun kädestä tänään :D Tossa näkyy just se toinen haava.
http://aijaa.com/z8wmTP
Mitä mä teen? En ole muuttanut ruokavaliota (tai oon, mutta siitä on jo kuukausi eli kai se olis aiemmin reagoinut...) enkä ole lopettanut öljyämistä. Musta tuntuu että kookosöljy ei enää auta.. vai pitäiskö vaan kärvistellä ja odottaa tollasta samanlaista parantumista kuin aiemmin.. Help? Onko mitään tositehokasta hoitoa käsille? Voisko esim. öljyjä sekottaa.. tai jotain. Oon aika epätoivoinen. ;D En voi tällä oikealla kädellä edes avata vesipulloa, kun sattuu.
« Viimeksi muokattu: 23.04.13 - klo:21:38 kirjoittanut piste »

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1149 : 23.04.13 - klo:23:13 »
^ Yötä vasten öljyäminen ei varmaankaan pelkästään riitä vaan päivällä olisi hyvä rasvailla käsiä vaikka jollain käsivoiteella. Voide myös usein tekee suojaavan kalvon niin ettei kosteus pääse haihtumaan. Itse olen joskus kerrostanut öljyä ja voidetta kun olen halunnut tehokkaampaa hoitoa.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1150 : 23.04.13 - klo:23:48 »
^^Jos muutkin kuin öljyvaihtoehdot käy, niin Avenen Cold Cream Hand Cream (apteekista) parantaa minulla kuivuudesta halkeilevat kädet päivässä, max parissa.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1151 : 23.04.13 - klo:23:59 »
Suosittelen esim. The Body Shopin hamppukäsivoidetta, terästettynä joko saman firman hamppuöljyllä tai jollain muulla öljyllä, esim. oliivilla.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1152 : 24.04.13 - klo:00:56 »
^^Jos muutkin kuin öljyvaihtoehdot käy, niin Avenen Cold Cream Hand Cream (apteekista) parantaa minulla kuivuudesta halkeilevat kädet päivässä, max parissa.

Minäkin voisin suositellä tätä. On helppo myös lisätä päivän aikana, koska voide imeytyy hyvin samalla jättäen miellyttävän suojakalvon iholle. Itselleni kosteustehot tässä ei täysin taida riittää, mutta vähemmän kuivalle suosittelen kyllä mielelläni. Omissa käsissäni on atooppista ihottumaa.  :)

Vastikään olen myös saanut vinkin käyttää vauvaöljyä käsien pesussa. Vaikkei mitään erityistä päivän aikana tekisikään pesukertoja käsille ainakin itsellä tulee yllättävän paljon. Toki muualla ollessa joutuu turvautumaan perussaippuaan, mutta kotona lika lähtee öljyllä riittävän hyvin ja öljy pesuaineena on hellempää. Ehkä kookosöljyä voisi käyttää pesussa? Kotona pestessäsi käsiäsi kostuta ensin kädet vedellä, hiero öljy ihoon ja huuhtele. Lopuksi taputtele iho kuivaksi. Tämän jälkeen tarpeen vaatiessa voisi kostealla iholle vielä sivellä aina kevyesti kosteusvoidetta.

Kaikille tosiaan pelkkä öljy ei aina riitä kosteuttamaan ihoa. Riippuu aina mikä öljy toimii kenenkin iholla. Jos sinulla on valmiiksi kotona jo jotain hyväksi havaittua kosteusvoidetta niin voit lisätä voiteen sekaan öljyä antamaan lisätehoa. Öljy estää myös kosteuden haihtumista iholta. Aina alkuun voi aina kokeilla tällaisia kaikenlaisia yhdistelmiä. Yleisesti öljyä ei kannata laittaa kovinkaan paljon, pienikin määrä hyvin levitettynä voi riittää. Samoin öljyt suositellaan aina levitettäväksi kosteahkolle iholle, vaikka heti pesun jälkeen.  :) 

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1153 : 24.04.13 - klo:13:29 »
Karitevoi on kanssa hyvä täsmäase superkuiviin kohtiin.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #1154 : 24.04.13 - klo:17:41 »
Kiitoksia! Koitin kaks kertaa tota "öljypesua". Ensin oliivi- ja sitten kookosöljyllä. Auttoi ainakin hetkellisesti. Nyt on kyllä taas aika kuiva iho, mutta en ookaan hetkeen pessy käsiä. :D
Eli ensin oliivilla. Tuntui vähän hassulta :D En saanut öljyä lähtemään vaan oli tosi tahmaset kädet, joten pesin sen saippualla pois. Tämä vissiin vähän "pilas" koko jutun, koska pointti oli se että saippua kuivattaa, mutta tää toimi mulle hyvin! Pesun jälkeen kädet oli pehmeet ja kosteutetut <3 Sitte sen jälkeen koitin kookosöljyllä, sillä toimi yhtä hyvin mutta senkin kanssa jouduin turvautumaan saippuaan. Mutta täähän on vähä niinku joku, en muista mikä sen pesutavan nimi oli, mutta se yks hiustenpesutapa että laitetaan ensin hoitoainetta, sitten pestään. Että se öljy vähän suojaa siltä saippualta, luulisin :) Nyt seuraavan kerran ku pesen taas kädet, laitan kyllä ehdottomasti öljyä!
Kiitos Gekko, voisin sitä ostaa kun pääsen seuraavan kerran ekokauppaan.