Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366446 kertaa)

Poissa Anita

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1155 : 24.04.13 - klo:18:30 »
^ Mitenkäs sinun syöminen, saatko tarpeeksi rasvoja ruoan kautta? Olet niin nuori etten uskalla mitään ohjeistaa, mutta ehkä voisit perehtyä myös siihen puoleen ja keskustella äitisi kanssa?  :)
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #1156 : 24.04.13 - klo:19:02 »
No kyllä luulisin että saan tarpeeks.. Aamulla syön yleensä puuroa mut välillä leipää ja leivän päälle voita (tai joskus Oivariinia) ja täys-Oltermannia (joka on rasvasta! jos laittaa sitä vaik leivän päälle ja leivän mikroon nii jää kauhee rasvaläikkä siihen kohtaan missä se juusto on ollu ;D)
Lounaaks kouluruokaa miinus liha. Yleensä ruoka on muutenkin pahaa niin ruoka on yleensä näkkäripainoitteista. Jos on Ok-ruokaa niin yks näkkäri, jos pahempaa niin kaks näkkäriä.
Välipalaks jotain. Tänään söin karjalanpiirakkaa ja eilen tekemiäni suklaakeksejä (tosin ei niitä sellaseks voi sanoa.. jotain ihme lihan näkösiä pitkuloita xd).
Ruoaks kunnon kotiruokaa. Äsken pinaattikeittoa.
Iltapalaks esim. leipää tai jotai muuta. Olen leipäfani :D
Nii ja sit juon Hilja -maitoa, joka on homogenoimatonta ja siinä on 4,2-4,8 % rasvaa eli ON RASVAISTA :D
Mutta silloin läskiaikoinani söin kyllä lähes mitä vaan (eli luulis että rasvaakin sain), mutta kyllä silloinkin kärsin kuivasta ihosta.
/ ja tuo on oma valintani, että laitan meijerivoita leivän päälle. Äitin mielestä se on kyllä järjetöntä, mutta se nyt muutenkin on sellanen. Mä oon sentään ottanut selvää asioista.
« Viimeksi muokattu: 24.04.13 - klo:19:04 kirjoittanut piste »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1157 : 24.04.13 - klo:19:04 »
Maitorasvaa saat ihan riittävästi, mutta voisit lisätä vielä mm. oliiviöljyn ja kookosöljyn (extra virgin molemmat)... Ja kalaöljykapselit ja/tai tyrniöljykapseleita. Tyrniöljy on kallista, mutta tehoaa ihon halkeamiin tavalla, johon muut ruokarasvat eivät tepsi - koettu tammikuun pakkasilla  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #1158 : 24.04.13 - klo:19:39 »
^ No meillä paistetaan ruoat yleensä oliiviöljyssä (mut joskus harvoin voissa, vaikka mun mielestä se kyllä maistuu täysin samalta) mutta nyt ku en enää syö lihaa niin ei tuu hirveesti paistettuja juttuja syötyä. Joskus harvoin paistettuja perunoita (nam).
Mutta tuota... Multa löytyy kookosöljypurkki yöpöydältä. Miten suosittelette aloittamaan sen syömisen? :D Oon lukenu että vähän aluks, mut kuinka vähän (ja milloin voi sitte ottaa jo vähän enemmän, ja kuinka paljon silloin)?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1159 : 24.04.13 - klo:19:47 »
Aloita vaikka teelusikallisella päivässä. Annostusta voi pikkuhiljaa nostaa pariin ruokalusikalliseen, maun mukaan.
Oliiviöljy on parhaimmillaan muuten salateissa / kastikkeena, ei paistinrasvana. Suoraan lusikallakin voi ottaa, se on herkkua  :D
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1160 : 24.04.13 - klo:23:21 »
^ Mä laitan omalle lapselleni pienen tilkan öljyä aamupuuron sekaan  :)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #1161 : 09.06.13 - klo:22:59 »
Kysymys kookosöljyn aurinkosuoja ominaisuudesta? Olen ymmärtäny että öljyssä on pieni suojakerroin. Sain kuitenkin thaimaasta kookosöljy purkin jossa englanniksi kerrotaan sen olevan parasta extra virgin öljyä ja siinä olevan suojakerroin 30  0_0 öljy on kokoajan juoksevaa kirkasta öljyä ja se tuoksuu raikkaalle kookokselle. Incilistaa ei ole. Voiko tämä olla mahdollista vai mitä kamaa se on? Onko kellään tietoa näistä thaimaan kookosöljyistä. Naamaan olevan sitä tunkenut ja peruskookosöljyltä tuntuu  :D
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1162 : 12.06.13 - klo:22:40 »
Ostin eka kertaa kookosöljyä, kun sattumalta törmäsin Prismassa purkkiin. Se oli Urtekramin ja taisi olla luomu ja extra virgin. Onkohan joku käyttänyt tuota? Noin muuten tykkään kookoksesta ja kookoksen tuoksusta, mutta tässä öljyssä tuoksu muistutti kookoshiutaleita. Oli siis jotenkin tunkkainen (kuivan pölyinen) ja samalla kuitenkin rasvainen. Ei siis mikään tuoksuton tai makean tai raikkaan kookoksen tuoksuinen. Kun tuota laittaa illalla, voi sen haistaa vielä aamullakin. Haju tarttuu myös vaatteisiin. Kuuluuko kookosöljyn käyttäytyä näin?

Purkki on reilut 400 ml. Kannattaisiko siitä ottaa ihonhoitoa varten pienempään purkkiin ja uskaltaako sitä sitten ottaa sormilla?

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1163 : 13.06.13 - klo:15:04 »
^ Mä olen laittanut ihon- ja hiustenhoitoa varten kookosöljyä pienissä erissä erilliseen purkkiin juurikin sen takia, ettei se suoraan sormilla lähmiminen ole kaikkein hygienisintä. Etenkin kun käytän samaa öljyä välillä ruoanlaitossakin.

Kyllä kookosöljyn kuuluukin tuoksua sellaiselle vähän tunkkaisen rasvaiselle, eikä todellakaan mitenkään raikkaalle. Uskoisin että tuo Urtekramin öljy on oikein laadukasta tavaraa, vaikka en itse olekaan kokeillut.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #1164 : 13.06.13 - klo:20:50 »
Mä ostin kans viime viikolla ekan kookosöljypurkkini, Cocovitin luomuöljyn. Vielä en ole käyttänyt, täytyisi korkata se. Ajattelin kans laittaa pienempään purkkiin sitä ihon -ja hiustenhoitoa varten tai alkuun varmaan otan lusikalla tarvittavan määrän.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1165 : 13.06.13 - klo:20:55 »
Ok, kiitos Jenje ja Ulpu! Mäkin ensin ajattelin, että Urtekram kuulostaa hyvältä tavaralta, mutta kotona aloin empiä, ostinko sittenkin ihan surkeaa tavaraa. Hyvä siis tietää, että on ihan kunnollista! Mäkin olen nyt aluksi ottanut sitä lusikalla, mutta täytyy tiskailla joku pienempi purkki. Nyt täytyy vain opetella käyttämään sitä...

Oili

• Vieras
« Vastaus #1166 : 15.06.13 - klo:15:55 »

Olisikos mitään öljyä tai vastaavaa, mitä voisi nauttia sisäisesti, että ihon laatu paranisi? Oma iho on muuten ihan hyvässä kunnossa, mutta ihmeen kirjava!

Luin koko viestisi tarkkaan, mutta lainasin vain tämän osan. Itselläni on ollut hyvin kirjava iho, aknea ja aknearpia. Aloitin muutama viikko sitten käyttämään ekstraneitsytkookosöljyä kasvoille kosteusvoiteen sijasta aamuin illoin. Aloin myös käyttämään kookosäljyä ruoassa, esim. leivän päällä levitteenä. Nam nam, todella hyvää.  :D

Iho on nyt selkeästi paljon kosteutetumpi ja värivaihtelut iholla vähentyneet. Finnejä ei ole tullut ja aikaisemmat pienet epäpuhtaudenalut on hävinneet. Minun ei tarvitse käyttää peiteväriä meikkivoiteen alla juurikaan enää. Iholla oli tapana myös hikoontua/kiillellä tosi paljon pitkin päivää, mutta enää ei ole tarttenut edes päivällä pyyhkiä kiiltoa pois, mitä en osannut edes odottaa. Eli todella hyvin toimii minulla, iho on kuin toisen määritelmän saanut. Ei ole enää öljyinen ja rasvoittuva, vaan enemmänkin sekaiho.

Tämä on kuitenkin vain osa suurempaa elämäntapamuutostani (vegeruokavalio, siemenet ja pähkinät, paljon vettä yms. myös mukana muutoksen myötä yhä enemmän) eli en osaa sanoa onko pelkästään kookosäljyn ansiota. Kuitenkin omalla kohdallani tuo öljy oli loistava ja pidän sen kyllä ehdottomasti kauneudenhoidossani mukana. Toki omalle iholle parhaiten sopiva öljy löytyy vain testaamalla.  :)

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1167 : 03.07.13 - klo:21:40 »
Törmäsin me naiset sport lehdessä Dr. Hauschkan lemongrass vartaloöljyyn, onko kellään kokemusta tästä tuotteesta?

Tuotekuvauksen mukaan kosteuttaa, kirkastaa ja kiinteyttää ihoa. Tuoksuu sitrukselle. Hintaa putelilla on 22, 20€ eli aika arvokasta mielestäni.

Minkälainen tämä tuote on käytössä, imeytyykö hyvin ihoon, vaikuttaako mitenkään muuten kuin kosteuttavasti? Tuo kiinteyttävä vaikutus kuulostaa mun korvaani hieman höpöhöpöltä, mutta onko mahdollista että vartaloöljyllä olisi kirkastava vaikutus ihoon? Minkälainen tuoksu on, onko voimakas ja jääkö iholle pitkäksi aikaa?

Pullo näyttää mun mielestä kyllä hyvin käytännölliseltä (pumppupullo) ja etenkin tuo sitruksen tuoksu sai kiinnostumaan tuotteesta. Kokemuksia!  :)

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #1168 : 25.09.13 - klo:13:42 »
Olisiko teillä suositella suurihuokoiselle ja rasvoittuvalle ex-akneiholle hyvää öljyä meikinpuhdistukseen? Ystäväni asialla tässä siis olen. Hän käyttää suht reipasta kerrosta meikkivoidetta peittääkseen arvet ja valitteli, kun normi puhdistustuotteilla ei meikki lähde hyvin ja siksi joutuu käyttää aika tuhteja puhdistusaineita. Kävi mielessä öljypuhdistus ja sen päälle vielä vaikka kevyt putsari, jos öljystä jää ikävä tunne. Ehdotuksia? :)
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Paikalla almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #1169 : 25.09.13 - klo:14:50 »
^ Mulla on on/off -akneiho ja jos joskus tulee käytettyä tuhdimpaa meikkiä, teen kaksoispuhdistuksen. Lämmitän oliiviöljyä vähän mikrossa, hieron kasvoille ja pyyhin pois liinalla joka on kastettu kuumaan veteen. Sen jälkeen olen vielä pessyt nassun afrikkalaisella mustasaippualla. Kosteusvoiteeksi kookosöljyä.  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569