Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366458 kertaa)

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1170 : 26.09.13 - klo:12:48 »
Olisiko teillä suositella suurihuokoiselle ja rasvoittuvalle ex-akneiholle hyvää öljyä meikinpuhdistukseen?
Mineraaliöljy! Hajustettua versiota myydään vauvaöljynä (joidenkin merkkien versioissa mukana voi olla muitakin ainesosia, kannattaa tarkistaa pullo), puhdasta löytyy ainakin iherbistä. Kevyttä ja peseytyy putsarilla helposti pois, itselläni mineraaliöljyhieronta sai myös mustapäät kaikkoamaan naamasta ja ihohuokoset näyttävät nyt paljon pienemmiltä.
Sources or didn't happen.

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #1171 : 26.09.13 - klo:13:51 »
Kiitos almiros ja chew! Tuota afrikkalaista mustasaippuaa minäkin mietin, kun omalla kohdalla on tehnyt ihmeitä iholle ja moni ystävä kehunut myös. Oliiviöljy olisi helpoin vaihtoehto ja varmasti sitäkin ehdotan. Mineraaliöljyn maailmaan pitääkin itse tutustua. :)
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1172 : 02.10.13 - klo:20:42 »
Olen käyttänyt Body Shopin 15-prossaiseksi laimennettua teepuuöljyä finnien nujertamiseen, mutta se tulee suht kalliiksi jatkuvassa käytössä.

Mietinkin että josko ostaisi 100-prosenttista kamaa apteekista tai Pienestä Tuoksukaupasta, uskaltaisiko sitä käyttää pelkälteen vai kannattaisiko laimentaa? Jos kyllä, niin millä ja miten? Onko kokemuksia?  :)
Hiusmäärittelyn mukaan 1b, M, iii. Tällä hetkellä värinä 7.43 ja pituutta hartiamitan verran.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #1173 : 02.10.13 - klo:20:46 »
^ Mä olen käyttänyt ihan 100% teepuuöljyä juuri finneille sellaisena tehohoitona. Se ei ole ainakaan mun ihoa kuivattanut vaan auttaa nujertamaan finnit tehokkaasti. Netistä olen lukenut, että jotkut lantraa siitä suihkepulloon sellaisen freesaavan suihkeen, jota voi sitten kasvoille suihkia päivän mittaan tai sillä voi desinfioida esim. meikkisiveltimiä. Itse tekisi mieli kokeilla tuota suihketta joskus.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1174 : 02.10.13 - klo:20:56 »
^ Kiva kuulla, enköhän mä sit uskaltaudu kokeilemaan  :) Ja toi desinfiointisuihke pitää laittaa korvan taakse, meikkisuteja ei kuitenkaan tule pestyä niin usein etteikö niihin ehtis bakteereja asettua.
« Viimeksi muokattu: 02.10.13 - klo:20:58 kirjoittanut Evakkosiili »
Hiusmäärittelyn mukaan 1b, M, iii. Tällä hetkellä värinä 7.43 ja pituutta hartiamitan verran.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1175 : 02.12.13 - klo:11:26 »
Päätin kokeilla uudelleen kookosöljyä kasvojen iholle ja nyt olen käyttänyt sitä aamuisin. Yöksi olen laittanut Bellavita päivävoidetta. Ainakaan vielä ei näy, että öljy aiheuttaisi finnejä, mutta iho on mennyt pintakuivemmaksi poskista. Miten te muut käytätte kookosöljyä ihonhoidossa ja onko se riittänyt yksin kosteuttajaksi?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #1176 : 02.12.13 - klo:12:38 »
^ Mä tässä talven tullen tein juuri havainnon, ja totesin ettei kookosöljystä ole tähän vuodenaikaan yksinään kosteuttajaksi. Olen käyttänyt sitä aamuin illoin, mutta varsinkin poskia on alkanut kiristää. Jotain kosteuttavampaa siis tulee etsiä tähän rinnalle. Ei huvittaisi lähteä arpomaan sopivaa tuotetta kun tähän mennessä on pärjännyt kookosöljyllä.  :P
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1177 : 02.12.13 - klo:18:08 »
^ja^^

Mä oon käytänyt kookosöljyä ja muitakin öljyjä kasvoille ihan (tuhtien) perusvoiteiden, esim Aqualan Duo ja Lumenen SOS -voiteiden alla, päivin öin. Tällä hetkellä nuo yhdistelmät tuntuu sopivalta eikä iho tukkeudu.
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1178 : 02.12.13 - klo:21:19 »
Mietinkin että josko ostaisi 100-prosenttista kamaa apteekista tai Pienestä Tuoksukaupasta, uskaltaisiko sitä käyttää pelkälteen vai kannattaisiko laimentaa?
Ehdottomasti laimennettuna! Body shopin öljy on 15% ihan syystä :D Mm. omassa, Iherbistä tilatussa Now Foodsin teepuuöljyssä ohjeistetaan lantraamaan kaikki eteeriset öljyt: voivat muuten aiheuttaa kemiallisia palovammoja tai ihon herkistymistä pitkässä juoksussa, vaikka vaikutukset eivät heti iholla näkyisikään. Itse sekoittelen neem-öljyyn, jos en kestä hajua niin mineraaliöljyyn. Suhteita en osaa sanoa, silmämääräisesti tippa kumpaakin.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1179 : 03.12.13 - klo:15:13 »
Mä olen kanssa kokeillut 100% teepuuöljyä finneille, mun naamalle se ei kyllä tehnyt hyvää lainkaan. Ei onneksi mitään korjaamatonta, mutta muutaman päivän ajan iho punotti ja kirveli, ja finnejä tuli tuplasti lisää, sellaisia isoja paukaumia. No, tosiaan ei ollut mitään korjaamatonta joten enpä kadu kokeilleeni, mutta jos huolestuttaa niin ihan pienelle alueelle ensin testi. :)

En siis sutinut tuota ympäri naamaa, mulla vaan oli finnit niin tiheässä että aika kattavasti tuota tuli kuitenkin vanupuikolla paineltua.
Cogito ergo doleo.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1180 : 03.12.13 - klo:16:16 »
^Minä käytin aikaisemmin teepuuöljyä laimentamattomana finneihin, koska luulin sen olevan turvallista. Nyt en ole käyttänyt teepuuöljyä moneen vuoteen. Olen selvinnyt aiha hyvin ilman mitään aknetuotteita, koska finnejä tulee eniten kuukautisten aikaan sekä silloin kun on stressiä.

Yritän nyt jatkaa kookosöljyn käyttöä. Manteliöljyäkin minulla on. Korvaan siis kosteusvoiteen öljyllä joko illalla tai aamulla. Pakkasilla pitää varmaan käyttää öljyä illalla paleltumavaaran takia.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1181 : 04.12.13 - klo:15:45 »
Mietinkin että josko ostaisi 100-prosenttista kamaa apteekista tai Pienestä Tuoksukaupasta, uskaltaisiko sitä käyttää pelkälteen vai kannattaisiko laimentaa?
Ehdottomasti laimennettuna! Body shopin öljy on 15% ihan syystä :D Mm. omassa, Iherbistä tilatussa Now Foodsin teepuuöljyssä ohjeistetaan lantraamaan kaikki eteeriset öljyt: voivat muuten aiheuttaa kemiallisia palovammoja tai ihon herkistymistä pitkässä juoksussa, vaikka vaikutukset eivät heti iholla näkyisikään. Itse sekoittelen neem-öljyyn, jos en kestä hajua niin mineraaliöljyyn. Suhteita en osaa sanoa, silmämääräisesti tippa kumpaakin.

Mjooooh NYT kokemuksesta viisastuneena allekirjoitan :DD Kuukauden päivät käyttelin ihan reippaasti SEKÄ näbbylöillä että valmiiks kostutetulla vanulapulla läästittynä "kasvovetenä" (ajatuksena et se vesi siinä lapussa laimentais) => ensimmäistä kertaa 26-vuotisen elämäni aikana mun rasvanassuni hilseilee kuivuudesta JA puskee näppylää :D

Alkuun vaikutus tosin oli mahtava: mun leukalinja ja poskipäät on ollu vuosia röpelöiset pienenpienistä ihonalaisista finneistä, jotka toki menkkojen aikaan räjähtää kunnon teinipaiseiksi. Nyt röpelön tilalla on finniarpinen mutta muuten tasanen iho <3 100% öljy kuivattaa näpyt niin nopsasti ettei houkutus puristella niitä edes ehdi syntyä.

Johtopäätös: jos ei ole iholtaan herkkä, naama saattaa kestää vahvempaa kuin 15-prossasta teepuuöljyä paikallisesti taputeltuna, muttei missään nimessä täyttä tavaraa, ja leidit, älkää tehkö kuten minä tein vaan kuten minä sanon, ja käyttäkää kasvovetenä jotain muuta kun tätä :DD

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #1182 : 15.12.13 - klo:01:38 »

Onko tässä järkeä,eli siis hieron oliviiöljyä kasvoille kauttaaltan muutaman minuutin ja poistan vanulapulla/kasvopapererilla? Näin teen siis öljyputsauksen.
Vai suositteletteko vielä huuhtelua? Itsellä kuiva iho ja puhdistusemulsionkin pyyhin yleensä vanulla pois ilman vettä.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1183 : 15.12.13 - klo:14:40 »
^ Kuulostaa ihan järkevältä puhdistaa vain vanulapulla, öljy kuitenkaan liukenisi veteen.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1184 : 08.04.14 - klo:23:06 »
Osaako joku kertoa, mistä saisi ostettu jojobaöljyä (mieluiten mahdollisimman halvalla) sellaisessa pullossa, jossa on se sellainen pipetti annostelijakorkki? Mikä ikinä sen oikea nimi nyt onkaan... :D