Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366455 kertaa)

Poissa mingtang

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1185 : 09.04.14 - klo:15:24 »
Mulle on vakikäyttön jäänyt kolme öljyä: kookosöljy (öisin), jojoba silmänympäryksille ja manteliöljy kasvoille. Lisäksi näppylöille käytän ekologista Darphinin eri öljyistä ja vahoista tehtyä rasvaa - aivan oikein luettu :). Se tehoaa hyvin finneihin. Ja manteliöljy on just oikean kevyttä laittaa koko kasvoille.

Summa summarum: ihon väri on kirkastunut, finnejä vähemmän. Jojobaa saa vaan tän ikäisenä laittaa rutkasti silmänympäryksille (54-v).

Öljyjä, kuten mineraalimeikkejäkin, saa vaan kokeilla tsekatakseen mikä sopii itselle parhaiten. Se vie aikaa.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1186 : 09.04.14 - klo:17:55 »
^^ Caessa, Ruohonjuuresta saa Julia Lawless -merkkistä jojobaöljyä, jossa on jonkin sortin tippatsydeemi eli tulee pisara kerrallaan. Ei kyllä mitenkään halpaa, mutta laadukasta, riittoisaa ja helppo annostella. Halvempaa saattaisi ehkä löytyä iHerbistä? :)

Itse olen käyttänyt nimenomaan tätä Julia Lawlessin jojobaöljyä jo jonkin aikaa. Rasvoittuvalle (aikoinaan oli myös pintakuiva, mutta jojobaöljy korjasi tämän asian  :-* ) ja mustapäitä täynnä olevalle iholle sopii vallan mainiosti <3 Jättää mattapinnan, imeytyy hyvin, tuntuu tasottavan ihoa hieman :) Kokeiltu on myös ainakin avokadoöljy - joka haisi aika pahalta ja taisi olla vähän turhan paksua kuten oliiviöljykin, nykyään käytän vain hiuksiin - ja hampunsiemenöljy, joka ei tuntunut oikein tekevän mitään. Rypäleensiemenöljystä ja vehnänalkioöljystä on annettu paljon hyvää palautetta ja pitäisi sopia nimenomaan minunlaiselle iholleni, eli laitan varmasti seuraavaksi tilaukseen iHerbistä :D
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1187 : 09.04.14 - klo:20:03 »
Mielenkiintoista, taidanpa minäkin kokeilla jojobaa koko kasvoille... ;D
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1188 : 09.04.14 - klo:20:45 »
Käytän jojobaa koko kasvoille kasvovoiteen seassa aina silloin, kun iho tuntuu pintakuivalta. Olen tykännyt tosi paljon, toimii! Ja ei ole aiheuttanut näppyjä/tukkeumaa edes runsaasti annosteltuna.  :ts

Käytän iHerbista tilattua Now-jojobaöljyä, oli ainakin halpaa.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1189 : 10.04.14 - klo:20:02 »
Mulla jojoba tukki ihoa, ja moni muu on sanonut samaa. Ei siis välttämättä sovi kaikille.
Omalle rasvaiselle mutta pintakuivalle iholleni on sopineet parhaiten kookosöljy ja rypäleensiemenöljy, jotka ovat hyvin kevyitä ja nopeasti imeytyviä.
Monesta muustakin olen tykännyt valtavasti, esim. vehnänalkioöljy oli aivan mahtavaa, mutta en ole onnistunut löytämään sitä enää mistään.
Uudeksi suosikiksi on kiilannut ruusunmarjaöly (rosehip) joka on mielestäni vieläkin hienojakoisempaa ja kevyempää kuin edellä mainitut. Tämä on rasvaiselle iholle aivan upea tuote, kannattaa kokeilla! 

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1190 : 13.04.14 - klo:22:15 »
Onks kukaan kokeillut tätä: risiiniöljy? Täällä löytyy pumppupulloissa useampia öljyjä: http://www.naturalme.fi/products/Risiini%C3%B6ljy.html

Tilasin Amazonista rypäleensiemenöljyä ja se tukki ihoani. Kokeilen jollain toisella luomulaatuisella vastaavalla öljyllä - minulle tuli epäilys oliko halpa Amazon uk:n  öljy edes aitoa vai jatkettua...

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1191 : 04.05.14 - klo:10:32 »
Onko kenelläkään seesaminsiemenöljy aiheuttanut allergisen reaktion? Syy saattaa olla siinä tai iHerbin Nutribiotics-kasvoputsarissa, joiden käytön aloitin samaan aikaan. Koko naama on punainen :#

Edit. netin tietojen mukaan näyttäisi kyseessä olevan nokkosihottuma. Nyt vaan testaamaan mikä öljy/putsari sen aiheutti, vai oliko useamman tekijäin yhteisvaikutus...
« Viimeksi muokattu: 04.05.14 - klo:11:12 kirjoittanut mingtang »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1192 : 04.05.14 - klo:11:35 »
^ Onko kyse Nutribioticsin herkälle iholle tarkoitetusta kasvoputsarista? Et ole ainoa, jolle kyseinen tuote on aiheuttanut ikävän reaktion kasvojen iholla, samanlaisista reaktioista on mielestäni ollut puhetta iHerb-ketjussa.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1193 : 04.05.14 - klo:16:24 »
No on justiinsa sama!!! Yritin etsiä onko Juurikasvussa ollut puhetta ao. putsarista, mutta en löytänyt... etsinpä uudeeen.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1194 : 04.05.14 - klo:18:14 »
Tulin tänne hieman korjaamaan itseäni: havaitsin jojobaöljyn sopivan kylmemmälle kaudelle oikein hyvin, mutta nyt on tullut jonkin verran  näppyjä. Loppui heti kun pistin jojobaöljyn kaappiin. Jäänee siis odottamaan syksyä :) Ja kun viime viestini jälkeen kaivoin avokadoöljyn taas esiin (vartalovoide loppui ja köyhänä ajattelin pistää tämän käyttöön) ei se haissutkaan ihan niin pahalta kuin muistin :D
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1195 : 01.06.14 - klo:21:58 »
Taisin kirjoittaa tuonne hius-puolelle jo, että parin vuoden kokeiluni öljyistä on melkein tien päässä. Öljymuhittelut hiuksissa on ihanaa ja saa takut auki kivasti, mutta eivät tunnu tekevän oikein mitään ja vaikka kosteuttavat ihoa kivasti, niin pirskatti ne tukkii hetkessä mun ihohuokoset ja saan näppyjä. Kokeilussa on ollut argan-, oliivi-, kookos-, risiini- ja rypäleensiemenöljyt.

Menin kuitenkin vielä tilaamaan iHerbistä pienen pullon avokadoöljyä ja nyt on pieni mahdollisuus että se ehkä toimii ainakin mun iholla! 2-3 päivää ollut nyt käytössä ja vielä ei näy finnejä kasvoilla. Joidenkin öljyjen kanssa on ollut, että jo seuraavana aamuna on nenässä ja suunpielissä tukkeumia ja finnejä. Jatkan kokeilua ja toivon parasta :)

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1196 : 02.06.14 - klo:23:27 »
Onks kukaan kokeillut seesaminsiemenöljyä? Sen vätetään vaikuttavan ihon rasvatasapainoon. Oma kokeiluni johti siihen että iho alkoi kuivua :3

Kookosöljy lienee ainoa toimiva minulle, mutta haluaisin sitä pienemmässä purkissa. Iso purkki varmaan härskiintyy, kun sitä ei tule muutoin käyttyä. Kookoksessa on selvästi jotain tulehdusta hillitsevää mukana, se kyllä muun hoidon ohella jo nähty. Tosin sitä ei voi käyttää kuin yöllä,niin öljyä se on :-\

Ruusunmarja-, jojoba- yms. öljyt säästän nykyisin iltakäyttöön silmänympäryksille, joskus myös päivällä.  Bepanthenin lisäksi varsin toimiva ratkaisu tällä  hetkellä.

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1197 : 12.08.14 - klo:09:18 »
Aloin käyttää jojobaöljyä päivävoiteena noin viikko sitten, ja näppyjä on tullut :( Luulin, että tuo jojoba olisi nimenomaan kuivempi ja kevyempi öljy, mutta ihon reaktiosta päätellen ei. Yövoiteena oon käyttänyt arganöljyä ja iho tuntui siitä tykkäävän (olen käyttänyt pidempään kuin jojobaa ja näppyjä ei tullut), mutta se imeytyy hitaasti eikä siksi oikein sovi meikin alle, kun pitäisi odottaa ikuisuus ennen meikkausta. Sama ongelma mulla on kookosöljyn kanssa. Vai laitankohan vaan noita öljyjä liikaa....Onko jollain kokemuksia mustakuminaöljystä? Tai mikä öljy olisi sopiva aamuisin laitettavaksi, eli imeytyisi nopeasti eikä jättäisi rasvaista tuntua iholle? Tykkäisin niin käyttää noita öljyjä ihovoiteina, tuntuu jotenkin ällöltä niiden jälkeen laittaa normivoiteita kaikkine lisäaineineen :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1198 : 12.08.14 - klo:09:55 »
Öljyt on tosiaan ihania ihovoiteina kasvoillakin kun tulee niin pehmyttä, mutta ei varmaan sovi meikin alle. Joskus olen laittanut jos on ollut superkuiva iho (harvemmin on) ja silloinkin vain 1-2 tippaa ja huolellisesti hieron sen sormilla koko kasvoille ja sitten vielä liiat tuputtelen pois vessapaperilla.

Tähän mennessä kokeilluista öljyistä avokado-öljy tukkii ihohuokosia vähiten, mutta kyllä sekin saattaa aiheuttaa muutamia pinnallisia näppyjä varsinkin leuassa ja suupielissä. Laitan iholle öljyä monesti iltaisin, kun olen pessyt kasvot, tehohoidoksi yöksi. Kokeilen tällä hetkellä sitä kuuriluontoisesti, että käytän avokado-öljyä kasvoille joka ilta viikon ajan ja sitten pidän taas taukoa, ettei nuo pirskatin musta- ja valkopäät tulehdu.

Seuraavaksi menee kokeiluun mineraaliöljy, paketin pitäisi jossain vaiheessa saapua iherbistä :)
« Viimeksi muokattu: 12.08.14 - klo:09:57 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1199 : 12.08.14 - klo:16:24 »
Eikös tuo mineraaliöljy nimenomaan tuki huokosia? :o

Mulla jojobaöljy toimii parhaiten talvella, mutta näin lämpimämmillä säillä tukkii ihohuokoset. Aika jännä  ::) mineraalimeikin alle kevyt öjytys (kosteusvoiteen sijasta) toimii mulla erittäin hyvin, kunhan muistaa antaa hetken imeytyä. Tykkään mielummin jättää yöksi kasvojenpesun jälkeen jolloin aamulla ei välttämättä edes tarvitse lisäkosteutusta. Nyt kesällä olen ollut tosin aika paljon ilman öljyä tai mitään muuta kosteuttavaa. Meikin alle vain aloe vera geeliä välillä. :)