Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366098 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1200 : 12.08.14 - klo:16:57 »
Ihonhoitoketjussa mainittiin, että mineraaliöljy voi auttaa tukkeutuneiden ihohuokosten kanssa.

Selviää siis varmaan vain testaamalla, miten se toimii oman ihon kanssa :)

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1201 : 12.08.14 - klo:16:59 »
Eikös tuo mineraaliöljy nimenomaan tuki huokosia? :o
Mineraaliöljy ei tuki ihohuokosia.
Sources or didn't happen.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1202 : 12.08.14 - klo:20:04 »
No, netistähän löytyy tosi paljon artikkeleita mineraaliöljystä, joskaan ei ihan kauheasti faktaa. Suurin osa artikkeleista näyttää kuitenkin tietävän, että mineraaliöljy on myrkkyä, karsinogeenista, tukkii ihon ja voi aiheuttaa atopiaa. Ohjeistetaan samalla, että kaikkea kosmetiikkaa joka sisältää mineraaliöljyä, tulisi välttää henkensä kaupalla.

Mielipiteitä siis löytyy puoleen jos toiseen. Itse kokeilen sitä ja jos näyttää siltä että tukkii mun ihohuokoset, niin pullo lentää roskiin. Tietenkin tämäkin on tosi no no, koska mineraaliöljy ei maadu helposti ja tulen tuhoamaan luontoa. (sori jos kuulostan sarkastiselta, mutta ne pari artikkelia mitä luin mineraaliöljystä, kuulosti siltä kuin kyseinen öljy on antikristuksen ja saatanan yhteinen tuotos ihmiskunnan tuhoamiseen).

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1203 : 12.08.14 - klo:20:06 »
Öljyt on niin sekalainen joukko, ettei niistä ota selvää muulla kuin kokeilemalla mikä toimii ja mikä ei. Huonon imeytymisen kanssa auttaa se, että levittää öljyn kostealle iholle - silloin todella pienikin määrä levittyy paremmin isolle alueelle eikä tule liikaa  :)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1204 : 16.08.14 - klo:16:06 »
Käyttääkö kukaan hajutonta kookosöljyä ihonhoidossa? Tilasin joskus iHerbistä Now Foodsin 100% kookosöljyä. En katsonut tarkemmin tuon öljyn tietoja tilausta tehdessäni ja yllätyin hiukan, kun öljy ei tuoksu miltään. No eipä tuo väitäkään olevansa mitään virgin oilia, joten oma moka, kun en tarkistanut mitä olen tilaamassa.

Te, jotka olette käyttänyt tuoksutonta kookosöljyä,niin oletteko huomanneet purkissa sellaisia murusia, jotka ei sula käsissä lämmittämällä? Huomasin omassa purkissani tänään noita murusia ja heitin purnukan samantien roskiin. Hajuton kookosöljy on minusta muutenkin vähän epäilyttävää. ;D Olen tuota silti tähän asti käytellyt, kun sen kerran ostinkin. Onneksi keittiön kaapista löytyi Tropicain kookosöljyä, jota käyttelen jatkossa ihonhoitoon, kun en sitä kuitenkaan pysty syömäänkään.

Tilasin iHerbistä tuota samaa kookosöljyä, eikä haise oikein miltään. Se siitä 100% kookosöljystä?

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1205 : 16.08.14 - klo:22:04 »
Kookosöljyä saa ostettua myös hajuttomana. Muistaakseni ihan kotimaisesta Ruohonjuurestakin saa sekä normaalia ja hajutonta. En tiedä syytä tähän, mutta voisin kuvitella että aika moni on herkkä kookoksen voimakkaalle tuoksulle ja valmistajat ovat ottaneet tämän huomioon. Googlasin ja yhdestä verkkokaupasta löytyi tieto näin:

" Hajuton ja mauton kookosöljy saadaan puristamalla kuivattu kookosliha verrattuna neitsytöljyyn, joka on valmistettu tuoreesta kookoslihasta. Prosessi ei vaadi kemikaaleja saatikaan muita vierasperäisiä aineita."

Ja tuosta kookosöjyn murusista on tainnut olla täällä ennekin puhetta. Omassa purnukassakin taisi olla niitä. Olisikohan kyse öljyn käyttäytymisestä, sillä ainakin mulla ollut öljy oli välillä jääkaapissa ja välillä pöydällä, jolloin öljy pääsi välillä pehmenemään ja välillä kovettumaan. Vähän lämpimämmässä huoneessa kuten vaikka kylppärissä, kookosöljy saattaa jopa pehmentyä juoksevaksi.

En siis usko että murusista on haittaa. Siinä vaiheessa jos öljy alkaa haisemaan pahalle ja härskiintyneelle, heittäisin sen pois.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1206 : 17.09.14 - klo:21:34 »
Itse olen käyttänyt Bionan kookosöljyä ja kyllä siellä sellaisia hippusia joskus on, ei ne tarkoita sitä että tuote olisi pilalla. Se on vain sellaista sakkaa, vähän samanlaista mitä Extra Virgin oliiviöljyssä. Ja mun kaikki ostamat kookosöljyt on kyllä aina olleet ihan hajuttomia, tai ehkä ihan tosi mieto kookoksen tuoksu, mutta sitä hädin tuskin huomaa.

Kyllä tää vaan on ässä aine ihonhoidossa. Kokeilin piruuttani käyttää noin viikon ajan taas tavallista kosteusemulsiota kasvoilla; käytin Eucerinin tuoksutonta Ph5 Lotionia, jonka pitäisi sopia tosi herkällekin iholle. Tulos: leuka ja posket täynnä finnejä. Pakko se on uskoa että ei mitkään voiteet sovi mulle. Varmaan teininä itse aiheutin itselleni aknen kun en tajunnut, että ne naamarasvathan sen naaman tukkii.  
« Viimeksi muokattu: 24.09.14 - klo:20:52 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1207 : 18.09.14 - klo:12:27 »
Vielä tuosta mineraaliöljystä. Sain siis pullon ja kokeilin laittaa sitä illaksi kasvoihin. Se oli kuin muovia olisi törkännyt iholle! Aamullakin oli naama vielä sen peitossa. Mun täytyy sanoa että en ole uskaltanut laittaa sitä iholle toista kertaa, oli se vain niin kauhean tuntuista! Ehkä pitäisi vain rohkaista mieli ja kokeilla vaikka viikon ajan joka ilta, niin näkisi mitä se ihan oikeesti tekee iholle.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1208 : 18.09.14 - klo:13:33 »
Se Bio-Oil jota yhteen aikaan mainostettiin kovasti, sehän on melkein pelkkää mineraaliöljyä ja hirveän voimakas hajuste lisäksi. Siitä tuli just sellainen muovinen tunne iholle ja lisäksi mulle alkoi siitäkin pukata finnejä, varmaan just sen voimakkaan hajusteen vuoksi. Ihan huuhaata koko tuote. Senhän väitetään tehoavan jopa raskausarpiin, mikä on ihan älytön väite.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1209 : 18.09.14 - klo:13:35 »
^^ Mineraaliöljyhän ei tosiaan pysty imeytymään ihoon, vaan kosteuttaa okkluusion kautta, joten on ihan väistämätöntä että sen tuntee vielä aamullakin kasvoillaan, jos on kunnollisen kerroksen laittanut eikä hirveästi hinkannut itseään tyynyyn. Mineraaliöljy ei välttämättä ole ihan paras vaihtoehto yön ajaksi, vaan sen antamasta suojasta on ehkä enemmän hyötyä päivällä, varsinkin talvisäässä, jossa kosteutta muutoin haihtuisi ihosta herkästi pois. Jos taas haluaa puhdistaa huokosia, voisi olla kätevämpää kokeilla jotain hierontametodia, jonka päätteeksi öljyn voisi pestä iholta pois.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1210 : 18.09.14 - klo:14:34 »
Mä tykkään kyllä Aqualan Oilista. Se on todella ohutta ja juoksevaa ja tuntu iholla on hyvä eikä tuki ainakaan mulla ihohuokosia. Lisäksi erittäin riittoisaa. INCI on lyhyt; vain kolme ainesosaa, jotka on Caprylic/Capric Triglycerides, Isopropyl Palmitate, Hydrogenated Polydecene. Paula antaa ainesosille arvosanat "best", "good" ja "good". Tuotetta käytän suojaamaan ihoa ja meikinpoiston 1. vaiheessa. Tätä saa myös reseptillä.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1211 : 20.09.14 - klo:11:51 »
Minäkin innostuin jälleen öljyjen käytöstä, mutta pitäisi vain malttaa käyttää niitä pitempään, niin näkisi ihon reaktion niihin. Iltapesun jälkeen levitin kasvoille kostein käsin manteliöljyä. Aamulla iho näytti yllättävän tasaiselta. Aamulla huuhtelin kasvot vedellä ja levitin kookosöljyn sekä taputtelin ihon talouspaperilla. Ei jäänyt liukasta pintaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1212 : 27.09.14 - klo:15:14 »
Oon nyt kokeillut pari kertaa laittaa kasvoille vehnänalkioöjyä, ja se itse asiassa tuntuu imeytyvän aika hyvin. Vois varmaan meikin allekin laittaa, jos heti herättyä laittaa tuon naamalle ja antaa jonkin aikaa olla. Iho tuntuu myös tykkäävän. Muita hyväksi havaittuja ovat kookosöljy ja arganöljy. Jojobasta tuli naama täyteen näppylöitä, mutta ehkä sillekin vois vielä toisen mahdollisuuden antaa..ehkä talvella sit. Mielestäni myös öljyt imeytyy paljon paremmin jos siihen päälle laittaa vielä kosteusvoidetta (käytän Madaraa).

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1213 : 27.09.14 - klo:15:56 »
Tuli todettua, että karitevoi/shea butter EI sovi ainakaan mun naamalle  ;D Parina iltana laitoin kasvoille pesun jälkeen ja voi että, nyt on nenä, nenänpielet, suunpielet ja leuka täynnä musta- ja valkopäitä ja finnejä. Onhan noita nyt koko ajan joka tapauksessa, mutta nyt ne oikein tursuaa talia.

Luin taas (en täällä) erään kirjoituksen jossa joku väitti että öljyt ja meikit ei tasan tuki mitään. I beg to differ!

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1214 : 27.09.14 - klo:21:27 »
^ Tuo tuntuu kyllä olevan niin yksilöllistä, mikä öljy sopii kenellekin. Monihan käyttää iholle jojobaöljyäkin, vaikka se kaikkialla mainitaan tosi tukkivana öljynä.

Mun ei kyllä tulisi mieleenkään laittaa karitevoita iholle, sen verran paksua tahmaa se on. Ja toisekseen se alkaa hetken kuluttua iholle levittämisestä haista tosi härskiintyneelle, mikä on myöskin vähän ällöä. Mä käytän karitevoita lähinnä käsi-/kynsinauhavoiteena, ja siinä tarkoituksessa se on kyllä (hajua lukuunottamatta) toiminut ihan hyvin.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397