Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367142 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1215 : 13.10.14 - klo:16:40 »
Käytin yhdessä vaiheessa aika paljon ja säännöllisesti kookosöljyä kasvojenhoidossa, kun mulla oli kuiva ja huonokuntoinen iho. Öljyn käytön lopetettuani ymmärsin, että kookosöljy ei oikeasti sopinut iholleni vaan aiheutti vain ärsytystä, mitä en harmikseni osannut yhdistää kookosöljyyn. Siinä samalla luovuin ajatuksesta käyttää öljyjä ihonhoidossa.

Mua kiinnostaisi kuitenkin jossain vaiheessa kokeilla jotain muuta öljyä kasvoille, mutta en ainakaan vielä koe sen olevan ajankohtaista. Toiveena olisi, että sitten kun saan ihonhoitorutiini vähän vielä nykyistä helpommaksi (eli jos iho tulee koskaan edes näyttämään nykyistä paremmalta), voisin harkita jonkun öljyn käyttöönottoa.

Kaksiosainen kasvojenpuhdistus on tietenkin yksi vaihtoehto, joka voisi mahtua jo nykyiseenkin kauneudenhoitorutiiniin.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1216 : 13.10.14 - klo:18:05 »
^
Mä oon tykännty avokadoöljystä kaksoispuhdistuksessa. Se on jotenkin paksumpaa/kermaisempaa kun muut öljyt ja tuntuu miellyttävältä iholla. Jos ei sovi iholle niin meneepähän sitten loput vaikka salaatissa  ;D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1217 : 13.10.14 - klo:21:09 »
^Kiitos vinkistä! Mistäköhän sitä saisi suht pienen määrän (ei mitään litran pönikkää kun kokeilu kuitenkin mielessä) halvimmalla - ehkä jopa mieluummin kivijalkakaupasta jos mahdollista?

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #1218 : 13.10.14 - klo:21:37 »
^ Ihan ruokakaupasta löytyy, ainakin S-marketista olen ostanut Olivado-merkkistä avokadoöljyä 250 ml pullossa.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1219 : 13.10.14 - klo:21:47 »
^ Tuo tuntuu kyllä olevan niin yksilöllistä, mikä öljy sopii kenellekin. Monihan käyttää iholle jojobaöljyäkin, vaikka se kaikkialla mainitaan tosi tukkivana öljynä.

Mun ei kyllä tulisi mieleenkään laittaa karitevoita iholle, sen verran paksua tahmaa se on. Ja toisekseen se alkaa hetken kuluttua iholle levittämisestä haista tosi härskiintyneelle, mikä on myöskin vähän ällöä. Mä käytän karitevoita lähinnä käsi-/kynsinauhavoiteena, ja siinä tarkoituksessa se on kyllä (hajua lukuunottamatta) toiminut ihan hyvin.

Laitoin muuten tässä pari päivää sitten karitevoita silmänympärysvoiteeksi yöksi kun sattui olemaan purkki siinä hollilla, tuntui toimivan ihan ok, voisin laittaa toistekin.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1220 : 13.10.14 - klo:22:49 »
^^Kiva tietää, kiitti! Voisin ehtiessäni käydä nappaamassa vaikka tuon mukaan ja katsoa, mitä iho siitä sanoisikaan :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1221 : 13.10.14 - klo:23:22 »
^ Mullakin on Olivadon avokadoöljyä, ja on kyllä oikein hyvää sisäisestikin nautittuna! ;D Ärsyttävyyden osaltahan se kookosöljy on näiden syötävien öljyjen joukossa vähän poikkeus, ja moni muu on siinä mielessä turvallisempaa kokeiltavaksi. Tietty joitakin ihotyyppejä saattaa ihan kaikki rasvainen ärsyttää, mutta ainakin puhdistuksen osana jotkin öljyt varmasti menevät. Avokadoöljy on minustakin yksi mukavimmista vaihtoehdoista!
1cFii, oma väri.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1222 : 13.10.14 - klo:23:38 »
^Noniin, hyvä kuulla! Ja sitähän voi käyttää hiustenhoidossakin (ja vaikka sitten sisäisesti kans!), niin eiköhän tuollaisenkin putilon saa melko kivuttomasti käytettyä - ilman pelkoa, että jäisi kaappiin pyörimään turhanpäiväisenä ;D

En tosin muista tekikö kookosöljy mulla hallaa kaksoispuhdistuksessa käytettynä, mutta iholle jätettynä ainakin.

Poissa ansku

• Haiven
  • *
« Vastaus #1223 : 14.10.14 - klo:11:16 »
Onko kokemuksia kaktusviikunaöljystä?
Oma ihoni on näppyilevä sekaiho, välillä melko rasvainenkin, ikää kolmen- ja neljänkympin puolivälissä eli anti-ageingiakin tarvittaisiin. Nafhalla olisi 100% öljy, joka on kyllä arvokasta, siksi kyselen ennenkuin maltan ostaa  :)
Löysin muitakin , mutta ne eivät taida olla ihan 100% kaktusviikunaöljyä, vaan niissä on enimmäkseen muita öljyjä mukana.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1224 : 14.10.14 - klo:19:21 »
Kokeilin heti ostettuani tuota avokadoöljyä. Hyi mille se haisee ;D Onneksi haju ei niin paha kuitenkaan ole, että sen takia jättäisi käyttämättä (mutta hajun perusteella tuo ei voi maistua hyvälle..)

Positiivistahan tuossa on kookosöljyyn verrattuna se, että sitä ei tarvitse sulatella käsissä eikä seassa ole myöskään niitä ärsyttäviä, sulamattomia rakeita - kuten ei tietenkään muissakaan öljyissä. Eihän yhden käyttökerran jälkeen voi heti sanoa sopiiko vai ei, mutta ensituntuma on siitä huolimatta ihan hyvä :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1225 : 14.10.14 - klo:19:33 »
^ Ostitko sä sitä extra virgin -öljyä vai jotain muuta? Mun mielestä se tuoksuu ihan mahtavalle..! :D Mä en edes tykkää avokadoista, mutta mulle sen öljyn tuoksu on tosi herkullinen, varmaan paras kaikista kokeilemistani öljyistä. On nämä tuoksujutut vain niin yksilöllisiä, heh!
1cFii, oma väri.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1226 : 14.10.14 - klo:19:38 »
^Joo, extra virgin avocado oil lukee purkissa. Makuja on näemmä monia! Vaikka ei sitä tiedä, ehkä siitä oppii tykkäämään ;D

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1227 : 14.10.14 - klo:20:29 »
^
Unohdin tosiaan mainita, että tuoksu on samanlainen kuin oliiviöljyssä mutta vähän voimakkaampi.

os kaipaa tuoksutonta öljyä niin kannattaa kokeilla esim. viininrypäle- tai manteliöljyä. Arganöljy on toinen aika vahvasti tuoksuva, omasta mielestäni siinä on paha tuoksu mutta avokado kyllä menettelee  :)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1228 : 14.10.14 - klo:20:57 »
^Ei se haju itseäni sinänsä haittaa, varsinkaan kun se peseytyy kuitenkin iholta pois eikä tuoksu jää iholle häiritsemään :) Hyväntuoksuiset tuotteet ovat muutenkin omasta mielestäni vain arjen pikkuluksusta, eikä välttämättömyyttä ;)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1229 : 14.10.14 - klo:22:09 »
Munkin mielestäni avokadoöljy tuoksuu ihan hyvältä. Se on muutenkin ehkä mun lempiöljyni ja etenkin hiustenhoidossa tosi toimivaa.

os kaipaa tuoksutonta öljyä niin kannattaa kokeilla esim. viininrypäle- tai manteliöljyä.

Ei mun rypäleensiemenöljyni kyllä ainakaan ole tuoksutonta. 0_0 Itseasiassa se taitaa olla pahimman tuoksuista öljyä, mitä on vastaan tullut. Pelkästään tuon tuoksun takia en kyllä kyseistä öljyä toiste hanki.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397