Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366594 kertaa)

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1260 : 01.03.15 - klo:19:04 »
Ostin apteekista Aqualan Oil ihoöljyn ja ensituntumalta ihastuin jo. Ei jätä ihoa rasvaiseksi ja imeytyy hyvin. Käytän tätä kasvoihin ja käsiin. Inhoan käsivoiteita, mutta tämä ei tunnu yhtään kamalalta. Ei edes tuki kasvojen ihoa.  :) Arganöljyä ajattelin kokeilla kunhan saan entisiä öljyjä käytettyä. Ostin Bio-Oiliakin, mutta en oikein ihastunut, taidan käyttää sen silti vartalon ihoa hoitamaan. Iho on kuivanut ihan tuntuvasti. Ikää nyt 33 vuotta.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1261 : 01.03.15 - klo:20:00 »
Mulle tuo Aqualan Oil oli ihan kamalaa. Siitä on jo tosi monta vuotta kun kokeilin, mutta koostumus on tainnut pysyä samana. Mulla se ei tuntunut imeytyvän ollenkaan, iho jäi liukkaan rasvaiseksi. Aiheutti kutinaa ja näppyjä. Kokeilin siis aikoinaan kropan kuivalle iholle ja ihottumaan taipuvaisille alueille.
1cFii, oma väri.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1262 : 03.03.15 - klo:17:07 »
No perunpa kehuvat puheeni.  :( Aqualan ihoöljy tekee iholle tukkeumaa, ei finnien vaan mustapäiden muodossa. Posket ja leuka, mitkä ovat pysyneet puhtaina pitkän aikaa, ovat nyt mustapäiden valloittamia.  :( Eikun taistelemaan kuivuutta vastaan muilla öljyillä ja rasvoilla. Pitänee paneutua tähän ketjuun.  :)

Käytän loppuun käsirasvana ja kropalle siis.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1263 : 09.03.15 - klo:20:57 »
Ehkäpä tyhmä kysymys, mutta kosteuttavatko öljyt yleisesti ottaen ihoa yhtä tehokkaasti kuin kosteusvoiteet? Käytän kasvoilla joka ilta pelkkää argan- ja/tai kookosöljyä, ja iho tuntuu silti kuivahkolta t-alueen ulkopuolella. Luulin, että öljyt olisivat tehokkaampia kosteuttajia kuin voiteet.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1264 : 09.03.15 - klo:23:12 »
^ Kosteuttavat aineet voidaan jaotella kolmeen luokkaan:

1. humektantit, jotka sitovat molekyylirakenteeseensa vettä
2. okklusiiviset, jotka muodostavat iholle vedenpitävän kalvon
3. pehmentäjät, jotka täyttävät ihosolujen välissä olevat halkeamat

Öljyt eivät ole "varsinaisia kosteuttajia" (humektantteja), vaan lähinnä okklusiivisia tai pehmentäviä aineita, riippuen öljystä. Ne eivät tuo iholle lisäkosteutta ilmasta tai ihon syvemmistä kerroksista - kuten vaikkapa humektantit glyseroli tai hyaluronihappo tekevät - mutta ne estävät TEWL-nimistä ilmiötä (trans-epidermal water loss, "veden haihtuminen ihon pinnalta") sitomalla alleen kosteutta. Toisin sanoen ne estävät ihon kuivumista. Kosteusvoiteita on hyvin montaa sorttia, joten öljyt saattavat olla parempia, tasavahvoja tai huonompia pitämään ihon kosteutettuna - riippuen siitä, tarvitaanko iholla enemmän lisäkosteutta vai kosteuden säilytystä. Kosteusvoide saattaa olle huonompi kosteuttaja, koska se haihtuu iholta liian nopeasti; öljy saattaa olla huonompi siksi, että iho kaipaa enemmän vettä.
Sources or didn't happen.

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1265 : 11.03.15 - klo:15:56 »
Kiitos hyvästä selostuksesta! Luulen, että oma ihoni kaipaisi sitten nimenomaan noita kosteuttavia aineisosia lisää. Ehkä olisi hyvä idea yhdistää kosteusvoide ja öljyt..? Ainakin tuota arganöljyä ja myös käyttämääni kaktusviikunaöljyä mainostetaan superantiaging-tuotteiksi, eli kai iho niistä kuitenkin jotain muutakin saa kuin kalvon pinnalleen tai pehmennystä? Vai onko ihan huuhaata nää öljyjen antiagingominaisuudet :) ? Menee OT:ksi, mutta mikähän olis sit hyvä extrakosteuttava voide öljyn rinnalle?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1266 : 11.03.15 - klo:18:13 »
^ Suositeltava tapa käyttää öljyjä on nimenomaan kosteusvoiteen tai seerumin lisänä. Yksinään öljyt eivät yleisesti ottaen ole kovin toimiva ratkaisu ihon kosteutukseen. Anti-aging-vaikutuksissa on varmaan pohjaa siltä osin, että kosteutus, mistä tahansa se tuleekin, on avainasemassa ihon kunnossa pitämisessä, ja toki kasviöljyt sisältävät jonkin verran antioksidanttejakin. Iso osa noista mainoslauseista on kuitenkin puhdasta markkinointia. Kannattaa muistaa, että kaikkea "luonnollista" kaupataan ihan yhtä liioitellusti kuin kaikkea muutakin. :)
1cFii, oma väri.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1267 : 07.06.15 - klo:19:35 »
Kauankohan risiiniöljy säilyy ja minkälaiseksi se menee vanhettuaan?

Olen joskus vuosia sitten ostanut pullon risiiniöljyä, mutta se jäi sitten käyttämättä. Nyt kaivoin sen tuolta kaapin perältä esille ja mietein että onko tuo vielä käyttökelpoista. Koostumus ei ole mitenkään muuttunut, eikä varmaan hajukaan.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1268 : 03.08.15 - klo:07:13 »
Onko kukaan käyttänyt otsonoitua oliiviöljyä ihonhoidossa? Mitä tuo otsonoitu tuossa tarkoittaa?

Poissa Maisie

• Haiven
  • *
« Vastaus #1269 : 09.08.15 - klo:20:55 »
Onkos täällä kukaan kokeillut kyseisen sarjan tuotteita? Kuulostaa hyvältä.

http://www.naturalgoodscompany.com/kasvoille/kosteutus/kasvooljyt/hibiscus-face-and-body-oil-1720.html

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1270 : 18.08.15 - klo:11:21 »
Onko kukaan käyttänyt otsonoitua oliiviöljyä ihonhoidossa? Mitä tuo otsonoitu tuossa tarkoittaa?

Olen kuullut, että se "otsonoitu" on vaan pelkkä mainoskikka. Ei tarkoita sen kummempaa.  :D

Poissa loko

• Haiven
  • *
« Vastaus #1271 : 23.08.15 - klo:18:15 »
itse oon käytelly tuota otsonoitua oliiviöljyä ruusufinnin hoidossa. näpyt häviää muutamassa päivässä. haju vaan on tosi kamala!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1272 : 01.03.16 - klo:09:30 »
Oon täysin hurahtanut ruusunmarjaöljyyn ihonhoidossa. Tää on jopa syrjäyttänyt kookosöljyn mulla, tää vaan sopii mun rasvoittuvalle iholle niin paljon paremmin. Iho tuntuu kiinteämmmältä, ei kiiltele lainkaan (mikä oli joskus ongelmana kookosöljyn kanssa), eikä tukkeumia ole syntynyt lainkaan sen jälkeen kun aloin käyttämään tätä! Myös ihonväri tuntuu tasaisemmalta, mikä on aika uskomatonta.

Tässä mielenkiintoinen artikkeli ruusunmarjaöljystä: http://pumpsandiron.com/2014/01/13/why-rosehip-seed-oil-is-my-skincare-superstar-health-benefits-and-uses/

Suosittelisin tätä nimenomaan rasvaisuuteen taipuvaiselle, kiiltelevälle iholle. Emma Noel- sarjasta esim. löytyy (nimellä Rosehip Oil)
Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia kyseisestä öljystä. Mitä olette tykänneet?

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1273 : 01.03.16 - klo:10:52 »
^Ruusunmarjaöljy on yksi minunkin suosikeistani, tosin viime aikoina sen käyttö on valitettavasti jäänyt hieman vähemmälle. Hieman tyyris hinta nimittäin hieman rajoittaa käyttöä. Mutta tuohan on ymmärtääkseni melkoinen ihmeöljy, joka auttaa vähän kaikenlaiseen vaivaan kuivuudesta akneen ja estää lisäksi ikääntymisen merkkejä. Minä yleensä sekoitan tuota muutaman tipan kosteusvoiteeseen (esim. The Body Shopin Vitamin E -sarjan rasva, jossa on myös ruusuinen tuoksu) tai käytän sellaisenaan. Ei tosin jätä ihoa yhtään öljyisen oloiseksi vaan ihanan pehmeäksi.

Tämä viesti toimikin mukavana muistutuksena, että pitäisi ottaa taas kyseinen öljy käyttöön!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1274 : 01.03.16 - klo:21:31 »
Mä oon käyttänyt ruusunmarjaöljyä nyt koko talven ja herkkä iho tykkää tosi paljon <3 Kosteuttaa ja hoitaa, pehmentää, iho näyttää jotenkin paremman väriseltäkin. Laitan aina iltaseerumin jälkeen, annan imeytyä ja laitan yövoiteen. Vois kyllä kokeilla yövoitenkin sekaan. Ihan pari tippaa riittää koko kasvoille! Ennen kuin otin tuon öljyn käyttöön iho kiristeli pahasti ja oli niitä "riekaleita" näkyvissä kunnolla. Ihottumakin kadonnut.

Omani oon ostanut ihan vaan iHerbistä, 30 ml maksoi päälle 5 dollaria eli ei paljon mitään, siinä on pipettikin, helppo annostella :) Hyvä säilyvyyskin on, vasta ens vuonna menee vanhaksi. Varmasti sopii kaikille ihotyypeille. Tuossa Life Flon ruusunmarjaöljyssä ei ole edes liian vahva tuoksukaan!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos