Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366443 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #1275 : 01.03.16 - klo:23:24 »
Ovatko rosehip oil ja rosehip seed oil samaa tavaraa?

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1276 : 20.03.16 - klo:09:18 »
Mitenkäs tuo Natusanin hoitoöljy, tiedän et sillä voi puhdistaa silmämeikin näppärästi, mutta mahtaisiko se toimia ihonpuhdistuksessa ensimmäisenä vaiheena? Tuntuu imeytyvän aika nopsaan, ni siitä heräsi pohdinta et olisiko sittenkään toimiva idea.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1277 : 20.03.16 - klo:17:14 »
Life-Flon Pure rosehip seed oil on osoittautunut tosi hyväksi mun iholle. Paras lopputulos tulee, kun sekoitan muutaman tipan tätä kosteusvoiteeseen. Mulla on kuiva ja herkkä iho, mutta tämän jäljiltä iho on pehmeä, rauhoittunut ja tasaisen värinen. Tästä tulee luottotuote mun iHerb-tilauksiin. :ts

Poissa Nunna

• Haiven
  • *
« Vastaus #1278 : 29.03.16 - klo:14:31 »
Tilasin (lähinnä hiuksilleni kylläkin) dr. Organicin 100% luomu Arganöljyn ja nyt oon alkanut käyttämään sitä myös kasvoille ja voin todeta että mun ainarohtuneet huulet, joissa on kunnon repaileita ovat todella hyvässä kunnossa nyt. Lisäksi olen laitanut öljyä silmäkulmani pieniin harakanvarpaisiin, kosteusvoiteen alle. Tykkään kyllä tuosta tavarasta, juoksevaa kultaa!  :P

Poissa tiinalinnea

• Haiven
  • *
« Vastaus #1279 : 03.04.16 - klo:22:18 »
Oon käyttänyt nyt pari kk avokadoöljyä yövoiteen sijasta ja tää toimii kuin unelma.  Kasvot on pehmeät ja kosteutetut sekä plussana; tää imeytyy nopeasti.  :)  Aiemmin käytin kookosöljyä koko naamalla, mutta iho rupes puskemaan niin paljon epäpuhtauksia, että oli pakko lopettaa sen käyttö. Avokadoöljyn kanssa ei ole sitä ongelmaa. Jos joku miinus tästä öljystä pitää sanoa, omiin silmänympäryksiin tämä ei sovi yhtään, silmät rupeavat kirvelemään järjettömästi jos yhtään silmän lähelle laittaa. Kookosöljy taas siloittaa ihanasti silmänympärysihoa.  <3

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1280 : 04.04.16 - klo:12:18 »
Mä otin öljyn uudelleen käyttöön meikkiputsarina. Alkoi kyllästyttämään, että en saanut silmämeikkejä irti sen sitten millään, vaikka mitä silmämeikin putsaria kokeilin. Aina ne kajalit ja maskarat takertui kuin liima alaluomen iholle ja niitä joutui kirjaimellisesti kynsien kanssa repimään irti. Ja silti valkoiseen pyyhkeeseen jäi aina mustat tahrat.

En muista enää onko tuo sesaminsiemenöljyä, avokadoöljyä vaiko rypäleensiemenöljyä, mutta toimii mahtavasti kun laittaa vähän vanulapulle ja hellästi pyyhkii silmät.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1281 : 04.04.16 - klo:13:49 »
^Mie olen tuolla Natusanilla nyt kokeillut pari kertaa putsailla ripsivärit. Lähtee kyllä hyvin irti, mutta vissiin teen sen jotenkin väärin kun näkö menee vähäksi aikaa semmoiseksi sameaksi ja sitä öljyä on naamassa ja käsissä :D

Mulla loppui nyt tuo Lumenen Bright Now Vitamin C, en nyt ole ihan varma onko se öljy vai ei :D Tuote on kyllä mukava levittää ja tuntuu kivan öljyiseltä kasvoilla, mutta en tiedä tekikö se mitään konkreettista iholleni. Jostain syystä olen nyt kuitenkin tullut siihen ajatukseen että öljy voisi olla hyväksi kasvoilleni, vaan en tiedä mikä olisi turvallinen valinta. Ihossani on epäpuhtauksia, suuret ihohuokoset, otsan iho kiristelee/hilseilee/kutiaa usein. Apuva?

Edit. En tiedä meneekö jo ohi aiheen, mutta tuli mieleeni et voisikohan otsan kutiaminen johtua shampoosta?
« Viimeksi muokattu: 04.04.16 - klo:14:01 kirjoittanut catjuska »
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1282 : 04.04.16 - klo:14:02 »
Hehe joo, niin käy helposti jos öljyä hinkkaa liian hanakasti silmään :) Itsellä toimii parhaiten, kun laitan sitä öljyä useamman tipan vanulapulla ja sillä pyyhin varovasti silmät, ensin niin että luomi on kiinni ja pyyhin lapulla liikkuvan luomen, sitten ripset ylhäältä alas -liikkeillä (en siis hinkka ripsiä sivusuunnassa). Tämän jälkeen silmä auki ja pyyhin varovasti vanulapulla alaluomen.

Jos laitan öljyä sormille ja niillä hinkkaan silmiin, niin taatusti on öljyä myös silmissä.

Kuulostaa siltä, että ihosi tarvitsee kosteutusta, ainakin otsalta eikä tuo Lumenen hyaluroni-hoito sitä anna. Eikös se ole seerumi? Kannattaa siis pesun jälkeen käyttää kasvovettä -> seerumi -> ja siihen kosteuttava voide/öljy päälle.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #1283 : 04.04.16 - klo:21:19 »
Mitenkäs tuo Natusanin hoitoöljy, tiedän et sillä voi puhdistaa silmämeikin näppärästi, mutta mahtaisiko se toimia ihonpuhdistuksessa ensimmäisenä vaiheena? Tuntuu imeytyvän aika nopsaan, ni siitä heräsi pohdinta et olisiko sittenkään toimiva idea.

Natusan baby oil on mineraaliöljyä (Paraffinum Liquidum) sekä hajustetta kuten varmaan kaikki muutkin vauvaöljyt. Itse pysyttelen kaukana mineraaliöljyistä sekä niitä sisältävistä tuotteista.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1284 : 26.05.16 - klo:10:02 »
Olen nyt muutamia viikkoja käytellyt risiiniöljyä ripsille sekä kulmakarvoille, ja vastoin kaikkia odotuksia on pakko myöntää, että tuo oikeasti toimii!  0_0
En odottanut oikeastaan yhtään mitään, mutta lähdin kokeilemaan sillä ripset sekä kulmat eivät ole olleet varmaan koskaan niin karussa kunnossa kuin mitä olivat ennen öljykokeilua. Ripset olivat todella harventuneet ja niitä lähti kasvoja pestessä aina useita irti, jopa niin että toiseen silmään tuli ihan kalju kolo ripsirivistöön.
Samoin kulmakarvoissa oli pitkään kalju kohta kummassakin. Ensimmäisen viikon jälkeen tein jo huomion, että kulmakarvojen kaljuihin kohtiin oli alkanut kasvaa sänkeä, ja ripsiin puskee kovaa vauhtia uusia ripsentynkiä sekä ripsiin on tullut pituutta/vanhat ripset eivät tipu enää samaa vauhtia kuin ennen.

Ihan kiva huomata, että pelkkä öly saa tälläistä aikaan  :ts Enkä ole edes aivan jokaisena iltana öljyä levitellyt.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1285 : 26.05.16 - klo:10:57 »
Samaa mieltä, risiiniöljy ripsienhoidossa toimii! Jos vain jaksaa sen kanssa sotkea. Mulla aina välillä jää se pois rutiineista kuukausiksikin kerrallaan, mutta nyt on tullut käytettyä öljyä taas viikonpäivät.

Olen laittanut risiiniöljyä myös silmien alle yöksi, koska luin että se auttaisi miliumeiden kanssa, koska mulle on tullut silmäpussien kohdalle julmettu läjä joita patteja. Tai ne ei ole sellaisia koholla olevia miliumeja, vaan ihonmyötäisiä jotka saa ihon näyttämään hieman suomuiselta. En edes tajunnut että ne on siinä, kunnes yks päivä koitin laittaa valokynää silmien alle ja ihmettelin miksi lopputulos on ihan järkky -> ne suomut tuli vaan paremmin esille. Toivon että risiiniöljy auttaa noihin, tai sitten on pakko käydä ne hoidattamassa kosmetologilla.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1286 : 27.05.16 - klo:00:19 »
Mistä ootte risiiniöljynne ostaneet? 8) Laitatteko sitä ripsiin ja kulmiin tyyliin vanupuikolla?
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1287 : 28.05.16 - klo:08:01 »
Ekan pullon taisin tilata jostain nettikaupasta. Halpa, mutta pullo oli niin iso etten saanut käytettyä kaikkea ennen kuin öljy nähtävästi härskiintyi. Seuraavan ostin Ruohonjuuresta.

Seuraavan ajattelin tilata iHerbistä. Nekin pullot on aika isoja, mutta puolet halvempaa mitä ruohonjuuresta. Apteekissakin on, mutta se mitä löysin nettiapteekista oli ihan helkkarin kallista.

Ja kyllä, käytän pumpulipuikkoa levittäessä sitä sekä ripsiin että tyviin :) Joskus menee vähän liikaa ja sitten on silmät sumeena kun öljyä on kaikkialla :P

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1288 : 05.09.16 - klo:20:21 »
Olen käyttänyt arganöljyä kasvoille joko yksinään tai muihin voiteisiin sekä seerumeihin sekoitettuna. On mukavan ohutta ja hyvin imeytyvää öljyä, kuivilta alueilta katoaa ihoon todella nopeasti. Varsinkin nyt, kun olen käyttänyt retinoliseerumia ja iho hilseilee ja kuivuu tavallista enemmän, niin öljy on ollut ihanan kosteuttavaa. Olen myös huomannut, että ihon rasvaisten alueiden rasvaisuus vähenee, kun käyttää öljyä. Ostamassani öljyssä on mukavan pähkinäinen tuoksu, ihan miellyttävä käyttää, eikä tuoksu jää voimakkaana leijailemaan nenään.

Hiuksiinkin olen laittanut, mutta en ole kummoisempaa vaikutusta hiuksissa havainnut, joten käytän kalliin öljyn loppuun ihonhoidossa.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1289 : 22.09.16 - klo:18:43 »
Olen painellut kasvoille karitevoita Apobasen geelin päälle ja iho on näyttää hyvältä, tuntuukin käsillä koskien hyvältä. Paitsi... ihon kiristäminen ei poistu mihinkään. En ymmärrä kariten suosiota ihon hoidossa ollenkaan. Tossa lopputalvesta laitoin pelkkää karitea kostealle iholle ja kevyen emulsiovoiteen sekaan ja ihottumaahan siitä tuli, koska iho vaan kuivui ja kuivui. Apobasen päälle laitettuna ei vielä ole ihottumaan asti menty.
Hiuksiin karite on ihan huippuhyvä tuote, koska ei jätä latvoja rasvaiseksi. Föönauksen jälkeen laitan sitä aina siloittamaan pörröt.

Jättääkö avokadoöljy tai argan ihon kiiltäväksi?