Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366442 kertaa)

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #135 : 10.02.08 - klo:19:46 »
kiva etten o ainut vaikka ei tää ny nii kivaa oo... mä oon päätyny karttaa öljyjä... ja on kyllä itseäni auttanu. Paitsi hiusten hoidossa ne ei haittaa kuhan ei päänahkaan hiero  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 10.02.08 - klo:20:04 »
Voiko tuoksukaupan kaikkia öljyjä laittaa kasvoille vai miten nämä menevätkään? Olen käyttänyt tähän mennessä aina oliivia tai jojobaa. Mitä muuta kannattaa käyttää säännölliseen puhdistukseen.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #137 : 11.02.08 - klo:14:42 »
Minulla ei toiminut oliiviöljy ihon putsaukseen, alkoi tulla pientä näppyä joka puolelle. Nyt sen sijaan olen käyttänyt kuukauden verran Thann&Harnnin öljyputsaria (Rice Bran Cleansing Oil), ja se tuntuu toimivan todella hyvin. On selvästi oliiviöljyä notkeampaa eikä jätä kasvoja tahmaiseksi. Täytyykin kyllä katsoa INCI että mitä on syönyt, että onko kovinkaan luonnollinen tuote.

Poissa sonj

• Hiushörhö
« Vastaus #138 : 11.02.08 - klo:19:59 »
Kaipaisin kokemuksia emuöljystä. Nealla ja NarnianQueenilla tuota ilmeisesti ainakin on, ja Nea näköjään on tykännytkin. Mistä tuota kannattaa tilata, Lumierelta näköjään ainakin saa? Ebayssa tuo on aika kovissa hinnoissa.
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #139 : 12.02.08 - klo:20:01 »
Löytyy tosiaan pieni Lumierelta ostettu pullo kanarasvan hajuista 'ihmeöljyä'. Laitan joskus muutaman tipan kosteusvoiteen alle, mutta en pidä sitä minään todellisena ihmetuotteena, joka tekisi jotain sellaista, mihin kasviperäiset öljyt eivät pysty. En ole kauhean innostunut koko rasvasta, mutta yritän kyllä käyttää pois.  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 13.02.08 - klo:18:47 »
Uskaltaako avokadoöljyä kokeilla kasvoille sekoitettuna humektaniin? Mietin sitä että heräänkö huomenna shrekkinä  ;D

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #141 : 13.02.08 - klo:19:03 »
^ Tottakai, ei se väri ihoon imeydy, muutenkin jos sitä normaalin määrän normaaliin voidemäärään laittaa niin väriäkään ei ihon pinnalle tule. Hiusten kanssa ihan eri asia, koske ne tosiaan voivat olla hyvin vaaleat ja hyvin imevät, niihin sävyä voi vähän saadakin jos ihan raakana tolvaa litrakaupalla.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #142 : 13.02.08 - klo:19:12 »
^^ Itse oon kokeillut avokadoöljyä kasvoille ihan suoraankin eikä musta tullut pientä vihreää miestä ;D Tuntui vaan tosi hyvältä iholla, miinusta siitä kamalasta hajusta, mutta kyllä sen kesti ja pitääkin seuraavaksi sekoittaa kosteusvoiteeseen, niin se hajukaan ei häiritse.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #143 : 13.02.08 - klo:19:50 »
Kaipaisin kokemuksia emuöljystä.

Käytin emuöljyä parisen kuukautta säännöllisesti aamuin illoin. Ei mitään vaikutusta mihinkään, iho oli ihan samanlainen kuin jos en olisi öljyä käyttänyt.  :-\  Paljon siitä luvataan, mutta itse en kokenut sitä hyödylliseksi, siksi käyttö hiipuikin..

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 14.02.08 - klo:11:49 »
Kyllä kannatti kokeilla sitä avokadoöljyä kasvoille. Couperosa ei punottanut aamulla niinkun yleensä ja muutenkin iho oli tosi rauhottuneen ja tasaisen värinen  :). Oli vähän kyllä pelottavaa kun sekotin sitä vihreetä litkua humektaniin, kun se muuttui vaalean vihreeksi, mutta ei siltikään värjännyt kasvoja niinkun ChaosBlack täällä jo sanoi. En uskalla ihan joka yöksi laittaa kun pelottaa että tukkii. Jojobaöljy ei mulla tunnu enää niin hyvältä kun aikasemmin, se tukkii eikä tunnu kosteuttavan. En varmaankaan osta sitä enää.Vadelmansiemenöljystäkin sain ennen jotain näppyjä kasvoille mutta koitin sitä tällä viikolla eikä ainakaan sillon tukkinut. Varmaan pitemmällä käytöllä sekin tukkisi. Kookosöljyä laitoin kanssa kerran humektanin sekaan ja sekin teki hyvää iholle.
Eli siis lemppariöljyt on kookos ja avokado ja rasvoista karitevoi ;)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #145 : 14.02.08 - klo:19:11 »
Mun tekee mieli tilata karitevoita latvasuojaksi ja nyt yritän oikeuttaa tilaustani sillä, että se sopisi myös kasvojen kuivien kohtien hoitamiseen. Mulla on siis tosi rasvainen iho, mutta jostain syystä nenän iho alkaa aina hilseillä talvisin. Mahtaako karitevoi sopia ollenkaan pääasiassa rasvaiselle iholle?

Tuoksukin mietityttää. Onko sen uuden kariten tuoksu teidän mielestä paha vai ainoastaan vahva? Mulle ei vahvat tuoksut aiheuta mitään ongelmia, mutta pahoille hajuille olen kyllä (henkisesti) herkkä. ;D

Taidan koettaa ehdottaa PT:n pitäjälle teepuuöljyn hankkimista. Eikös se ole juuresten suosikki näppylöiden täsmähoitoon?

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 14.02.08 - klo:20:18 »
Mulla on siis tosi rasvainen iho, mutta jostain syystä nenän iho alkaa aina hilseillä talvisin. Mahtaako karitevoi sopia ollenkaan pääasiassa rasvaiselle iholle?
Mä käytän karitevoita nenän iholle aina silloin kun alkaa tuntua kuivalta eli yleensä noin kerran viikkoon. En ole huomannut mitään haittapuolia kun yöksi laittaa. Tosi rasvaiseksihan se siihen iholle jää, mutta ei se mua yöllä mitään haittaa :D Ja aamulla on pintakuivuus tiessään eli kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla :)
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #147 : 14.02.08 - klo:22:29 »
Teepuuöljy se vasta pahalle haiseekin... tosin minun ihokaan ei tunnu siitä pitävän vaan ärtyy siitä. Mutta sitähän saa luontaistuotekaupoista ja -osastoilta jos tahtoo kokeilla. Saiskohan mahdollisesti apteekistakin.

Minusta sen luomukariten haju on alkanut tuntua ihan siedettävältä ja jostain syystä se haju tosiaan mulla haihtuu parissa tunnissa. Luulin että kaikilla haihtuisi mutta ei sitten vissiin? Haihtuukos teillä muilla edes yön aikana?

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #148 : 15.02.08 - klo:11:04 »
Suosittelisin tilaamaan karitevoita Sitrionellasta jos se tuoksu kauheasti haittaa, ainakin viimeksi kun sieltä tilasin pari kuukautta sitten niin se oli miltei hajusteetonta. Ja laittamaan Pienen tuoksukaupan omistajalle viestiä siitä hajusta, sillä jos monet sanovat että tuoksu on liian voimakas niin ehkä hän koittaa etsiä jostain miedomman tuoksuista.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 15.02.08 - klo:11:15 »
Onko olemassa jotain öljyä, joka rauhoittaisi ärtynyttä ihoa?