Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 272814 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #165 : 28.02.08 - klo:12:53 »
Aprikoosinsiemenöljy on muuten todella miellyttävää ja kevyttä kasvoillekin käytettynä, paljon ohuempaa kuin vadelmansiemenöljy. Oon laittanut aprikoosinsiemenöljyä sekä kasvoille että vartalolle useampana päivänä, eikä iho jää tuosta öljystä niin kamalan rasvaiseksi, koska se imeytyy ihoon todella hyvin. Jos iho on hiukankaan kuivemmassa kunnossa, vadelmansiemenöljy on sitten parempi kosteuttaja, mutta yksistään aprikoosinsiemenöljy mnee varmasti kesällä.

OT: mitä eroa on aprikoosinkiviöljyllä ja aprikoosinsiemenöljyllä muuta kuin, että sitä kiveä sanotaan jossain paikoissa, mm. Pienessä tuoksukaupassa, siemeneksi? Onko pelkkä aprikoosiöljy vielä erikseen, vai onkohan sekin samaa kiviöljyä?

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 28.02.08 - klo:13:24 »
Minun tietääkseni ne on kyllä kaikki sitä samaa kiviöljyä  :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #167 : 28.02.08 - klo:16:28 »
Totta, eipä niitä kovin monia erilaisia aprikoosilajeja ole olemassa  ;) Taitaa kaikilla olla sama siemensysteemi.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Narf

• Vieras
« Vastaus #168 : 29.02.08 - klo:18:57 »
Ostin Pienestä tuoksukaupasta sitä hirveän hajuista karitevoita ja tein siitä ja kaakaovoista huulirasvaa. No en pysty käyttämäänkään sitä huulilla kun se karitevoi maistuukin niin pahalta. Tuli mieleen että voiskohan tuolla seoksella suojata ihon saunassa ja pakkasella. Eihän siinä ole vettä, joten luulisi suojaavan?

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 29.02.08 - klo:20:01 »
^Juu voi suojata :). Mulla ainakin suojaa couperosa ihoa todella hyvin.

Narf

• Vieras
« Vastaus #170 : 29.02.08 - klo:20:18 »
Kokeilinkin jo tuota saunassa ja täytyy sanoa, että kunnon paksun kerroksen teki kasvoille, eikä tuntunu kuumotusta poskissa niin kuin muulloin. Hieno homma! Eipähän tarvitse ostaa kalliita pakkas/suojapuikkoja koska nuo kaakao- ja karitevoiköntsät riittää pitkäksi aikaa.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #171 : 04.03.08 - klo:22:05 »
Nyt tarvitsisin pikaista vastausta aprikoosinkiviöljystä. Käykö öljy ensinnäkin meikinalusvoiteena? Suojaako se paremmin pintakuivaa ihoa pakkaselta kuin esim. Decubal Face Vital? Ja voiko öljyä käyttää yövoiteeseen sekoitettuna, jotta voide kosteuttaisi paremmin?

Minulla on pintakuiva ja rasvoittuvaan menevä iho. Päivä ja välillä yökäytössä on Decubal Face Vital, joka ei taida ihan päivällä riittää, sillä illalla iho tuntuu jo hieman hilseilevän. Ajattelin jos kyseinen öljy olisi kevyt, mutta suojaava päiväkäytössä... Olenko ihan hakoteillä...  :-[

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 04.03.08 - klo:22:39 »
^Mä ainakin olen käyttänyt meikin alla Humektaniin sekoitettuna muutaman tipan. Ja olen myös käyttänyt monia eri öljyjä yövoiteen ( mulla käytössä Dermalogican super rich repair) seassa, ja hyvin on toiminut. Öljyt yksistään ei ainakaan mun iholla toimi niin hyvin kuin voiteeseen sekoitettuna.
1b M ii

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 04.03.08 - klo:22:54 »
Onko kellään muulla Australian bodycare -merkkistä teepuuöljyä?

Miten tuon suuaukon oikein pitäisi toimia? En meinaa saada sieltä millään tulemaan mitään eikä pulloa voi puristaakaan, kun se on kova.

murunen

• Vieras
« Vastaus #174 : 04.03.08 - klo:23:16 »
^ Mulla on just tuota samaa. Ihan samannäköinen pullokin. Siinä suuaukossahan on sellainen muovinen läpyskä, jossa on reikä, josta ainetta tulee kyllä aika vähän kerrallaan, mutta tulee kuitenkin. Siis tavallaan semmoinen annostelija on se muovinen osa. Ainakin mulla näin :) En tiedä sitten, onko tuota suuaukkoa muutettu jotenkin. Itse olen hankkinut varmaan vuosi sitten tuon pulloni.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #175 : 05.03.08 - klo:08:49 »
^Mulla on ollut aromaterapia öljyjä, ja niissä on sellainen annostelija. Kun pulloa pitää hetken alassuin niin siitä tippuu öljyä pikkuhiljaa tippa kerrallaan.

Onko muilla öljyjen käyttäjillä huomiota että ihohuokoset tulee esille? varmaan puhdistaa niin hyvin... ;)
Nyt mullakin on finniarpia ja yksi iso reikä poskessa. Ennen niitä ei mitenkään erottanut, toki ne arvet oli siellä jossain piillossa, mutta että REIKÄ

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #176 : 05.03.08 - klo:12:47 »
Olen alkanut käyttämään tuota jojobaöljyä meikin alla ja muutenkin rasvaillut ihon kuivia kohtia tuolla.Toimii ihan hyvin,eikä jätä lähmäistä kerrosta iholle kuten rasvat minulla tekevät.Tuntuu häviävän kaikki öljy vaikka vähän liikaakin laittaisi.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 05.03.08 - klo:16:51 »
^Mulla on ollut aromaterapia öljyjä, ja niissä on sellainen annostelija. Kun pulloa pitää hetken alassuin niin siitä tippuu öljyä pikkuhiljaa tippa kerrallaan.

Mulla ei jostain syystä tapahdu mitään, vaikka pulloa pitäisi kuinka kauan nurinpäin. Kaikki neste jää siihen annostelijan pinnalle. Se ei haittaa, jos on tarkoitus käyttää öljyä yksittäisiin finneihin, koska siitä voi pyyhkäistä öljyä paperiin. Mutta kun tahtoisin sekoittaa sitä kosteusvoiteeseen, niin tuleekin ongelma. :-\

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 05.03.08 - klo:16:55 »
Mulla ei jostain syystä tapahdu mitään, vaikka pulloa pitäisi kuinka kauan nurinpäin. Kaikki neste jää siihen annostelijan pinnalle. Se ei haittaa, jos on tarkoitus käyttää öljyä yksittäisiin finneihin, koska siitä voi pyyhkäistä öljyä paperiin. Mutta kun tahtoisin sekoittaa sitä kosteusvoiteeseen, niin tuleekin ongelma. :-\
Tippuuko jos ravistelet pulloa?  Jos ei, niin sun täytyy vaan koskettaa sillä annostelijan päällä kättäsi ja lisätä voiteet siihen päälle.
Oma väri takaisin.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 05.03.08 - klo:17:16 »
Ei tipu, vaikka ravistelisi kovaakin. Pitää sitten vaan tehdä noin kuin neuvoit. Kiitos. :)