Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 367065 kertaa)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #180 : 05.03.08 - klo:18:59 »
^Unohdin kirjoittaa tuohon että ravistaminen on kielletty! Paitsi että ravisteltu on eikä se tuottanut mitään ongelmia. Epäilen että annostelijassasi on jotain häikkää. Tai sen reikä ei ole oikean kokoinen kyseiseen öljyyn. :)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #181 : 10.03.08 - klo:10:28 »
Mietin tuossa, että miten öljy voi kosteuttaa ihoa, koska eikö kosteudella tarkoiteta vettä? Ja öljyhän pitää laittaa kuivalle iholle, eikö?

Lueskelin vain äsken juttuja öljypuhdistuksesta, ja joka paikassa oliiviöljystä puhutaan kosteuttajana, vaikka se on 100% rasvaa.

Vai olenko ihan pihalla...  ;D

edit. siis, jos öljyä käyttää kosteusvoiteen sijasta. Mustaherukansiemenöljy ei yksinkertaisesti toimi muuten kuin kostealle iholle laitettuna tai voiteen seassa. Jos laittaa kuivalle iholle, niin johan kiristää.
« Viimeksi muokattu: 10.03.08 - klo:10:31 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 10.03.08 - klo:10:29 »
^ Öljy sitoo kosteutta (vettä) iholle ja hiuksiin. :)
1c F ii

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #183 : 10.03.08 - klo:22:12 »
Mietin tuossa, että miten öljy voi kosteuttaa ihoa, koska eikö kosteudella tarkoiteta vettä? Ja öljyhän pitää laittaa kuivalle iholle, eikö?

Öljy voi ehkäistä kosteuden haihtumista iholta eli öljyt kannattaa levittää iholle, kun iho on vielä hieman kostea veden, kasvoveden tai vaikka vesipitoisen seerumin jäljiltä. Kuivalle iholle levitettynä öljy lähinnä pehmittää ihoa ja estää kosteutta enempää haihtumasta. Toi on mustakin todella kummaa, kun joskus mainitaan, että jokin tuote kosteuttaa, kun siinä on jotain tiettyä öljyä. Vähän harhaanjohtavaa, kun öljyt eivät sisällä vettä, eivätkä siis tietenkään voi kosteutta iholle luovuttaa.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #184 : 11.03.08 - klo:14:16 »
Luulisin että öljyn puhutaan "kosteuttavan" ihoa, koska ainakin minun on vaikea keksiä tuolle hyvää verbiä, vaikka tidänkin eri asioista olevan kyse. Kosmetiikkateollisuudessa taidetaan yleisesti käyttää noista rasvapitoisista voiteista verbiä ravitsee, mutta ei sekään mielestäni ole oikein osuva. "Rasvoittaa" voisi kuvata tuota, mutta tuosta tulee vaan helposti vääriä käsityksiä. ;D
2c F ii

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #185 : 14.03.08 - klo:16:07 »
Tuoksuvatko Aprikoosinsiemenöljy ja manteliöljy millekkään? Kaipaisin täysin/lähes hajutonta öljyä, ja mietin olisiko kumpikaan noista potentiaalinen vaihtoehto :)
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 14.03.08 - klo:16:14 »
^ Manteliöljy ei juurikaan tuoksu, sellainen hitusen pähkinäinen tuoksu, mutta ei häiritsevä ollenkaan. Maapähkinäöljyssä on ehkä vielä miedompi kuin tässä mantelissa.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #187 : 14.03.08 - klo:18:10 »
^^Aprikoosinsiemenöljy ei myöskään tuoksu millekään (ainakaan Pienen tuoksukaupan). :)
2c F ii

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #188 : 15.03.08 - klo:11:47 »
Ahaa, kiitos. Sieltä sitä olen suunnitellutkin tilaavani. Syystä, että kookosöljyssä on semmoinen outo muovikookoksen tuoksu :D
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Suomu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #189 : 15.03.08 - klo:20:10 »
Mulla on öljykokeilut menossa ihan rypsiöljyllä. Mutta mitenkäs on, läträättekö öljyn kanssa suihkussa? Mietin vaan että liukastaako se öljy lattioita, jos huuhtelee sen vaikka kasvoilta suihkussa?

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #190 : 29.03.08 - klo:14:12 »
Mua on alkanut houkuttamaan tämä Ole Henrikssenin Black Currant Energising Complexion Oil. Siinä pitäisi olla ainakin mustaherukkaöljyä ja aprikoosinsiemenöljyä. Esite mainostaa näin: "Erityisen hyvä kuivalle iholle ja talvella suojaamaan kylmältä." Mutta en tietenkään ikinä maksaisi tuollaisesta 30 ml öljyseosputelista yli 50 euroa, joten tilasin nyt pienestä tuoksukaupasta mustaherukansiemenöljyä ;). Lisäksi tilasin ruusunsiemenöljyä ja aion käyttää näitä kahta yövoiteena sekoitettuna Aqualan L:ään, kun kasvot on näin talvella hilseilevän kuivat ja herkät. Lisäksi tilasin arganiaöljyä aknearpiin ja näytepalan karitevoita.

Mun mielestä pullon hinta oli ihan kaamea ja vilkaisin sitten inci-listaa, että mitä ihmettä se oli syönyt sisäänsä - eikä siinä tosiaan ollut mitään muuta kuin avokadoöljyä. Kävin sitten luontaistuotekaupasta hakemassa ison pullon samaa ainetta halvemmalla ja käytin ihan tyytyväisenä yli vuoden kunnes se ei enää sopinutkaan iholle. Äidinkin sain kokeilemaan ja muistan, että äiti oli ihan innoissaan kun sai aineella ryppykaulansa silenemään.
Uu, innostuin tästä ryppykaulan siliämisajatuksesta ( ;D) niin, että tilaan avokadoöljyä, jos olen tyytyväinen näihin muihin öljyihini :)
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 30.03.08 - klo:22:58 »
Olen itse aivan ihastunut emuöljyyn, varsinkin kun Aubrey Nicolelta sai täysin tuoksuttoman öljyn ja vielä pumppupullossa  :-* Aiemmin käytin pullon Lumieren versioita mutta siinä oli mielestäni epämiellyttävä tuoksu. Ihoni on kuivanpuoleinen ja erittäin helposti tukkeutuva, en taida kasvoille uskaltaa muuta kokeillakaan, niin kauan kun tipuöljy pelittää  ;D Minulla tuo todella rauhoitti ihoa, samoin äidilläni (ihomme ovatkin hyvin samantyyppiset). Sekoitan emuöljyn Humektaniin tai levitän iholle ensin Humektanin ja heti perään emuöljyn. Toimii näin paremmin kuin pelkkä öljy.

Lueskeltuani viestejä, innostuin öljyistä lisää  ;) Tilasin pienestä tuoksukaupasta jojobaa, manteliöljyä, hampun- ja aprikoosinsiemenöljyä. Tarkoituksena olisi saada ainakin poikani iho kuntoon, hänellä on kuivia läikkiä ihollaan, emuöljy ei toiminut hänellä niin hyvin kuin minulla. Itse sekoitan noita varmaan ainakin vartalovoiteeseen (tuo samainen humektan). Squalanekin alkoi  kiinnostaa, täytyy tilata seuraavassa Lumieren tilauksessa sitäkin.

Melvitan karitevoita (Ruohonjuuresta) käytän huuliin ja on aivan mielettömän hyvää. Joskus aikoinaan käytin Bebanthenia mutta tämä hakkaa sen mennen tullen  ;D Vartalon iholla olen käytellyt myös ihanan tuoksuista Melvitan Karité Softia, lapsetkin pitävät siitä kovasti.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #192 : 31.03.08 - klo:20:34 »
Tänään alkoivat mun öljykokeilut, kun ruusun-, luumun- ja aprikoosinsiemenöljyt tulivat postissa Pienestä tuoksukaupasta.  :)

Mun nenään tuo ruusunsiemenöljy haisi hieman kalanmaksaöljyltä... Onkohan se ihan normaalia? Luumunsiemenöljy tuoksui oikeastaan siltä kuin odotinkin, samoin aprikoosinsiemenöljy. Kuvittelin kai tuon ruusuöljyn tuoksuvan jotenkin ruusuiselta, mutta siinä kyllä erehdyin. Laitoin kasvoille Ceralania ja ruusunsiemenöljyä ja silmänympäryksille Ceralania ja luumunsiemenöljyä.

Miten te otatte öljyt noista pulloista? Pitäisi ilmeisesti ostaa pipetti... Holahti hieman turhan paljon kaatamalla.

Kivaa testailla kaikkea uutta!  ;D

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #193 : 31.03.08 - klo:20:36 »
^ Joo, noi pullot on tosi epäkäytännöllisiä. Oon miettiny pipetin ostoa mut en oo saanu aikaseks. Oon sit lätränny pienen lusikan avulla..... ::)

Sitten seuraa marinaa.... :( käytin kaksi viikkoa vadelmansiemenöljyä ja iho tuntui aivan ihanalta mut ilmeisesti öljy kuitenkin tukki ihoni, koska nyt on todella paljon punaisia näppyjä leuassa ja poskissa :( Harmittaa, koska Humektan-öljy seoksella sain taas ihanaa hehkua iholleni ja kuivuus katosi. Nyt meinasin jos kokeilis jotain kevyempää öljyä mut taidan hetken katsella miten tää iho tästä paranee ilman öljyä.

Toisaalta en ihan 100%:sti osaa öljyäkään syyttää, mä nimittäin tein aika suuren muutoksen ihonhoidossa ja mietin josko se oliskin jotenkin käynnistäny tän reaktion. Aloin suurinpiirtein samaan aikaan käyttämään öljyä, vaihdoin kosteusvoiteen Humektaniin ja meikit mineraalimeikkeihin. Voisko olla, et iho olis jotenkin kokenu liian kovan muutoksen, vaikka parempaan päin olikin? Siis että tässä kärsitään jostain silikoni yms. mössö - vieroitusoireista? Kellään samankaltaisia kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 31.03.08 - klo:20:44 kirjoittanut Amber »

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #194 : 31.03.08 - klo:21:00 »
^

Haa, lusikka!  :D Eipä tullut mieleenikään. Onhan tuolla keittiönlaatikossa pieni maustemitta, jota en käytä kyllä yhtään mihinkään. Jospa kokeilisi sitä! Helpompi ainakin puhdistaa kuin pipetti.