Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366973 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #195 : 31.03.08 - klo:21:01 »
^
Minulla iho puhdistuu laittamalla näpyt pintaan. Näin kävi viimeksi, kun lopetin silikonipitoisten tuotteiden käytön ja sitä ennen lopettaessani mineraaliöljyjen käytön (jälkimmäisessä suurempi "reaktio"). Mutta tuo helpottaa minulla ihan päivässä parissa. Jos näppylät taas ovat kovin kutiavaa ja kivulista sorttia, kertoo se väärästä tuotteesta. Aika salapoliisityötä välillä tämä ihonsa ymmärtäminen  :D
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #196 : 01.04.08 - klo:19:53 »
^ Mä kanssa mietin et tää vois olla puhdistumista, näppyjä ei siis oo kuin muutama mut mua nyt vaan heti ärsyttää ::) Ihan finnejä nää mun mielestä on, ei mitään allergiaa tms. Hyvä juttu on kuitenkin, että näyttävät paranevan huomattavasti nopeemmin kuin ennen. Joten jotain teen oikein ihonikin mielestä!! ;D

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #197 : 02.04.08 - klo:16:49 »
Kysyisin teiltä kokeneemmilta, että mitä öljyjä kannattaisi käyttää rasvoittuvan ihon hoitoon?
Mitä mieltä olette Hauschkan kasvoöljystä? Toimiiko, vai onko humpuukia?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 02.04.08 - klo:16:53 »
^ Itselläni on myös rasvoittuva iho, ja olen todennut itselleni parhaaksi öljynkäyttömetodiksi meikkien pesun öljyllä. Poistaa ihan vedenkestävät meikitkin. Rasvoittuvalle iholle kannattaa käyttää ohuita öljyjä, aprikoosinsiemenöljy on ilmeisesti aika ohutta, meinaan itsekin joskus kokeilla sitä. Meikkien poistoon olen käyttänyt manteli- tai maapähkinäöljyä, joita löytyy ihan ruokakaupoista. Dr Hauschka-jutut menevät kyllä Hausckan ketjun puolelle, se kun ei kuitenkaan varsinainen öljy ole. Siitä löytyy samasta ketjusta myös kokemuksia, joita voi käydä lueskelemassa.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 02.04.08 - klo:16:55 »
Pahoittelut, jos on kysytty aikaisemmin, mutta en löytänyt oikein haulla.

Eli siis kun pesette öljyllä, niin jääkö teillä ihoon (siis kasvoihin) sellainen lähmäinen olo? Ihan kuin se öljy ei lähtisi kunnolla kasvoista? Mä olen nyt pari päivää pessyt kasvojani manteliöljyllä, ja tuntuu ettei se lähde iholta kunnolla pois, vaikka kuinka paljon lutraa vettä kasvoihin.  :D Neuvoja, vai kuulu olla näin?

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 02.04.08 - klo:16:58 »
^No kyllä mulla ainakin jää jos pesen pelkällä öljyllä. Mä pesen aina öljyn/meikinjämät vielä pois kevyellä puhdistusemulsiolla, eli käytän öljyä esipuhdistajana...

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 02.04.08 - klo:17:00 »
^^ Kyllähän siitä vähän jää, mutta minua ei haittaa yhtään, se vaan tuntuu kosteuttavalta, eikä ihoon jää kiristävää tai kuivaa tuntua. Ei minulla jää kyllä tavallisista putsareistakaan, mutta tuosta jää miellyttävämpi tunne iholle, ainakin minusta. Kaikkihan ei kuitenkaan sovi kaikille, riippuu vähän mitä tykkää tuosta öljyisestä fiilingistä.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #202 : 02.04.08 - klo:17:06 »
Tottahan se öljy iholle jää jollei laita jotakin mikä emulgoi öljyn veteen :)

Osaatteko vertailla eri öljyjä ihon sävyn tasoittamisessa/punoituksen vähentämisessä? Eritoten emuöljyn ominaisuudet verrattuna jojobaan kiinnostaisi tässä suhteessa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 02.04.08 - klo:19:06 »
Ihoni on kuiva ja todella helposti tukkeutuva, pääsääntöisesti siis akneiholle/epäpuhtaalle iholle sopivat tuotteet sopivat myös minulle (kunhan eivät ole kuivattavia). Tuo emuöljy on rauhoittanut ihoani todella paljon, eikä ole tukkinut yhtään (ensimmäisen käyttöviikon jälkeen iski näppylät päiväksi->iho puhdistui silikonien jäljiltä). Jojobaakin nyt hankin mutta lueskeltuani sen mahdollisesti tukkivan ihoa, en uskalla edes kokeilla muuta kuin vartalolle :) En siis valitettavasti osaa vertalla niitä keskenään.

Ostin myös aprikoosinsiemenöljyä ja se tuntui sopivan myös hyvin kasvoilleni (tosin testattu vain pari kertaa). Sain tällä kivasti lisätehoa Humektaniin, sehän sisältää samaa öljyä hiukan jo valmiiksi.  Hamppua sekoitin myös Humektaniin ja laitoin poikani iholle, toivottavasti auttaisi noihin rutikuiviin läikkiin.

Pienen tuoksukaupan tuotteet tulivat tosiaan supernopeasti (viikonloppuna tilattu, tiistaina tipahtivat luukusta). Yksi tuote tuli vääränkokoisena mutta oikea koko tulee perässä. Todella ystävällistä ja nopeaa palvelua  ;D
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #204 : 02.04.08 - klo:19:56 »
Kirveleekö teillä jojobaöljy silmissä? Mä olen yrittänyt laittaa sitä varovasti myös silmänympärysiholle, mutta väkisin sitä jotenkin liukenee silmiinkin ja tunne on aika ikävä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 02.04.08 - klo:20:29 »
^ Minä käytän sitä välillä öisin silmänympäryksillä, myös yläluomella, mutta ei minulla ole kirvellyt yhtään. Ei myöskään mikään muukaan öljy.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 10.04.08 - klo:14:13 »
Ostin Sokokselta vartaloöljyn, jonka INCI on seuraava:
Sweet Almond oil, Macadamia seed oil, Grapefruit peel oil, Ginger root oil, Parfum, Vitamin E, Sunflower Seed oil.

Voikohan tuota käyttää kasvoillekin? Tai siis, miksei voisi, mutta..  ::) ainoa miinus tuossa on parfum, toivottavasti ei ole kovin vahva tuoksu.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #207 : 10.04.08 - klo:14:16 »
Mulla on ollut tuota samaa! Tosin naamalle en kokeillut, kropalle vain.
Vois ajatella että tuollainen greipin kuoriöljy ois vähän ärsyttävää naamalle...?

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 10.04.08 - klo:14:20 »
^ Kohtalotoveri! :D ei vais. Miten sopii vartalon iholle, en ole vielä päässyt kokeilemaan? Uh, tuo greippi voi kyllä ärsyttää, ainakaan sitruunasta ei tämä naama hirveästi tykkää.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 11.04.08 - klo:12:45 »
Kokeilin Lumenen puhdistusöljyä ja ihan toimivaa oli. Olen aikaisemmin käytellyt oliiviöljyä, kun en muuta ole jaksanut metsästää ja tilailla tai kokeilla allergioiden pelossa. Hintaa tuotteella kyllä on, mutta ostaisin silti, koska on aika kevyttä, pesee meikit hyvin ja sopii kuivalle iholle.