Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366601 kertaa)

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #210 : 14.04.08 - klo:22:22 »
Voi apua näitä mun kokeiluitani..
Löysin jonkun ohjeen että teepuuöljyä voi levittää laajemmille alueille niin että kastelee vanulapun, tipauttaa siihen muutaman tipan öljyä ja pyyhkii sitten lapulla ihoa. Kokeilin tuota t-alueelle ja nyt mulla on otsa ihan kirkkaan punainen. Äsken kirveli/nipistelikin mutta se onneksi loppui kun laitoin paljon kookosöljyä.
Mitähän tästäkin tulee :-\. Toivottavasti nyt olisi aamuun mennessä punoitus laskenut..  ::)
1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #211 : 14.04.08 - klo:22:26 »
^ Ei se kyllä minusta kovin hyvää ainakaan muille kuin yksittäisille finneille tee, joten jättäisin isompialaiset kokemukset tuohon, etenkin kun iho ärtyy noin. Kannattaisi varmaan vähän huuhdella viileähköllä vedellä sitä ärtynyttä kohtaa ja pistää vaikka apteekin perusvoidetta päälle. :) Kyllä se punoitus varmaan yöllä laskee.

kissaolento

• Vieras
« Vastaus #212 : 15.04.08 - klo:09:09 »
Teepuuöljy on ainakin minun kohdallani ollut pelastus useita kertoja. Kuivattaa vain ihoa pirun paljon, joten ensinnä iho kannattaa kosteuttaa voiteella hyvin ja sen jälkeen käyttää öljyä täsmähoitona finnin päälle ja jonkin ajan kuluttua pistää vielä voidetta päälle. Joskus ihoni on ärtynyt ja muuttunut punaiseksi, mutta se nyt laskee jonkin ajan kuluttua. Aamulla hyvällä tuurilla finnit on kadonneet.

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #213 : 15.04.08 - klo:20:42 »
Eipä siitä kokeilusta nyt onneksi sen kummempaa seurannut, punoitus häipyi yön aikana eikä iho edes tuntunut aamulla erityisen kuivalta. Mietin sitäkin että oli aika yllättävää noinkin raju reaktio kun en siihen lappuun enempää kuin muutaman tipan sitä öljyä laittanut. Mutta ehkäpä se johtuikin siitä että laitoin sitä liian laajalle alueelle vaikkakaan en muuten niin kovin paljon..

Taidan siltii tosiaan jättää nuo laaja-alaisemmat teepuuöljykokeilut tuohon ;D.
1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #214 : 21.04.08 - klo:21:02 »
tilasin eilen pienestä tuoksukaupasta kukuinutöljyä ja jojobaöljyä sekä karitevoita. vähän jännittä toi karitevoin tuoksu, ja mieleeni tulikin sellanen, että voisko karitea notkistaessa sinne sekaan heittää jotain tuoksuöljyä, jos se ominaistuoksu on niin kauheen paha, kuten tuolla tuoksukaupassa vihjaillaan. vai voiko toi tuoksuöljy ärsyttää ihoa?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 21.04.08 - klo:21:04 »
^ No en kyllä heittäisi tuoksuöljyä sekaan. Nehän ovat tosi vahvoja, ja mahdollisesti sisältävät alkoholiakin. Minusta karite tuoksuu hyvältä, ainakin tämä versio, mitä minulla on. Tuosta uusimmastahan ei ole ollut kyllä hyviä kokemuksia, mutta teho tuskin ainakaan paranee tuoksuöljyllä.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #216 : 21.04.08 - klo:21:22 »
ok, hyvä tietää. toivottavasti toi uus karite eim un nenään haisis kovin pahalta. mut joku tääl taiskin mainita, että sen mielestä karite tuoksuu salmiakille, eli toivotaan parasta! :)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #217 : 21.04.08 - klo:21:27 »
^ Mulla tuo karitevoi ei pahasti haise. Odotin kai ihan hirveää savun lemua kaikkien varoituksien takia, ja tosiaan oli positiivinen yllätys kun pahimmat odotukset olivatkin liioiteltuja.  :)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 23.04.08 - klo:11:58 »
Käyttelin tuossa pullollisen joogakaupan mantelipuhdistusöljyä ja se taisi tukkia ihoni. Käytin sitä yhdessä weledan mantelipuhdistusaineen kanssa ja iho alkoi jossain vaiheessa olla ihan näppyinen.
Nyt kun olen pari viikkoa käyttänyt puhdistukseen vain weledan iris-puhd.maitoa, enkä öljyä, iho alkaa taas olla normaali, eli näpytön.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #219 : 23.04.08 - klo:16:34 »
Mie oon ihan hullaantunut luumunsiemenöljyyn, enpä oikeastaan enää muuta juuri käytäkään vartalon kosteutukseen. Tuo öljy on jotenkin pehmeää, hyvin imeytyvää ja ihanan tuoksuista, että oli pakko saada Pienestä tuoksukaupasta sitä iso pullo. Kauppias päätti sitten laittaa myyntiin sen 100 ml:n koonkin ihan sinne nettisivuille, kun kyselin isomman pullon perään maililla. Nyt sitten yritän käyttää muita öljyjä pois ja holvaan niitä esim. kasvojen puhdistukseen ja vartalon sokerikuorintaan.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 23.04.08 - klo:23:31 »
Onko kellään teepuuöljy pahentanut ihon kuntoa? Yritin tässä miettiä, mikä oli syynä viimeisimmälle romahdukselle (ennenkin syyllinen on aina löytynyt) enkä keksinyt muuta eroa entiseen kuin Humektaniin sekoitetun teepuuöljyn.

Edit: Tuota Hempan mainitsemaa kuivattamista epäilin itsekin. Mun iho tuntuu olevan ihan hirveen tarkka siitä, mitä siihen saa laittaa. :-\
« Viimeksi muokattu: 23.04.08 - klo:23:33 kirjoittanut Margot »

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 23.04.08 - klo:23:32 »
^Toi teepuuöljyhän on tosi kuivattavaa. Jospa syy on siinä?!

Margot kannattaa varmaan pitää taukoa sen käytöstä. :)
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo:00:11 kirjoittanut Hemppa »

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #222 : 24.04.08 - klo:00:00 »
Voi apua näitä mun kokeiluitani..
Löysin jonkun ohjeen että teepuuöljyä voi levittää laajemmille alueille niin että kastelee vanulapun, tipauttaa siihen muutaman tipan öljyä ja pyyhkii sitten lapulla ihoa. Kokeilin tuota t-alueelle ja nyt mulla on otsa ihan kirkkaan punainen. Äsken kirveli/nipistelikin mutta se onneksi loppui kun laitoin paljon kookosöljyä.
Mitähän tästäkin tulee :-\. Toivottavasti nyt olisi aamuun mennessä punoitus laskenut..  ::)

monet on allergisia teepuu öljylle.... eli kandee kokeilla varovasti.

Itse haudoin eilen hiuksia viinirypäleen siemenöljyssä yön yli. Hiukset oli kuin uudet ja tosi kiiltävät. Ei jää öljyisen tuntuiseksi kevyen pesun jälkeen kun on niin kevyt öljy. Näkyy olevan merkkisampoidenkin inceissä.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 24.04.08 - klo:19:35 »
Tein eilen öljypuhdistuksen kasvoille taas pitkästä aikaa. Tuntuu että ihosta tuli selkeämpi/heleämpi (Tai jotain sinnepäin, en osaa kuvailla). Öljyt tosin ovat lähes jokapäiväisessä käytössä ihon kosteutuksen muodossa, ja iho on pysynyt kunnossa.  :)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 25.04.08 - klo:14:24 »

Viimeksi teepuuöljyä ostaessani luontaistuotekaupan myyjä varoitteli sen käyttämisestä suoraan iholla. Hän oli itse laittanut nenän alle tulleen finnin päälle öljyä ja se oli suorastaan polttanut ihoa. Finnin tilalle oli jäänyt todella kuiva, punoittava ja ärtynyt iho. Ei mulla ole tullut pumpulilla pyyhkiessä mitään ongelmia, mutta käytän öljyä aika harvoin ja kohtuudella.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva