Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366427 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #225 : 25.04.08 - klo:20:57 »
Otin matkalle mukaan vadelmansiemenöljyn, koska en halunnut ottaa erillistä yövoidetta, vaan ajattelin, että saan sitä sotkettua humektaniin, mikäli nassu kaipaa extrahoitoa. Kokeilin sitä kuitenkin myös meikinpoistoon ja se toimi, kuin unelma. Vaikka öljy on kohtalaisen kevyt, se poisti meikit vaivatta ja jätti ihon tosi pehmeäksi. Lisäksi pikkupullo oli tosi näppärä matkassa mukana. Oikea monikäyttötuote. :-*
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #226 : 26.04.08 - klo:15:00 »
Olen nyt käyttänyt useampia viikkoja Julia Lawlessin Aprikoosinkiviöljyä vaihtelevin tuloksin. Olen sekoittanut öljyä Humektaniin, Decubaliin ja nyt Aqualan L voiteeseen. Tällä hetkellä yllättänen Aqualan L sekoitus tuntuisi pehmentävimmältä päivävoiteena, vaikka saan sillä melko tahmean ihon... Aiemmin kys. voide ei ole toiminut minulla ollenkaan! Humektan tuntui alussa toimivan, mutta loppupeleissä se on öljyynkin sekoitettuna liian ohutta minulle. Decubal sekoitus tuntui myös alkuun toimivan, mutta ei enää. Välillä kun iho ei ole rutikuiva tykkään laittaa yöksi ainoastaan öljyä, mikä pehmentää myös kivasti.

Luettuani täältä muutamia keskustelun pätkiä a-vitamiinista, aloin miettimään voiko aprikoosinkiviöljyä käyttää oikeastaan päiväkäytössä? Tässä minun purkissa ainakin mainitaan öljyn sisältävän a- ja c-vitamiinia. A-vitamiini kuulemma paksuntaa ihoa sisältä, mutta voi ohentaa ulkoapäin. Kuitenkin kys. vitamiini tehoaa ryppyihin tai pitäisi ainakin. Voisiko joku selvittää minulle hömelölle miten asia on.  :)
« Viimeksi muokattu: 29.04.08 - klo:15:38 kirjoittanut purppura »

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #227 : 27.04.08 - klo:13:38 »
Onko kukaan tehnyt itse vartalovoidetta? Kovasti tekisi mieli kokeilla. Olen yrittänyt etsiä reseptejä mutta ei ole vielä silmiini sattunut.

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #228 : 27.04.08 - klo:15:36 »

^ Olen sekoitellut vartalovoidetta itse. Melko tuhti sekoitus, mutta yökäytössä ja käsien suojavoiteena toimiva tuli, kun sulatin kaakaovoita ja sekoitin siihen kookos- ja manteliöljyä. Kun seos alkoi vähän jähmettyä, lisäsin hieman hunajaa ja rosmariiniöljyä, ihan vain koska pidän sen tuoksusta ja kaakoa-hunaja yhdistelmä on minusta liian makea. Suhteet suunnilleen 2/5, 2/5, 1/5, jolla saa huoneenlämmössä kiinteän, mutta iholla nopeasti sulavan body butter tyylisen voiteen.

Hunajan kanssa pitää olla varovainen, ettei voide jää liian tahmeaksi. Sekoittelen seosta sen jäähtyessä, etteivät aineet erotu, ja säilytän viileässä. Toimii ihan hyvin huulivoiteenakin, mutta taskuun ei pikkupurkkia kannata laittaa. Tyttö kokeili  ::).

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #229 : 27.04.08 - klo:17:40 »
Mä oon sekoitellut Humektaniin eri öljyjä hyvin tuloksin. Humektan itsessään ei aina kosteuta tarpeeksi niin öljyt auttavat siinä hyvin. Kuiva ihoni tykkää, ei enää hilseile tai kiristä. Kaakaovoita tai karitevoita en ole vielä kokeillut sulattaa sekoituksiini mukaan, mutta kaipa sitäkin täytyy vielä kokeilla. Enkä ole minkään reseptin mukaan tehnyt vaan ihan oman pään mukaan kikkaillut.  :)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa hanilaav

• Haiven
  • *
« Vastaus #230 : 28.04.08 - klo:18:01 »
Pahoittelut, jos on kysytty aikaisemmin, mutta en löytänyt oikein haulla.

Eli siis kun pesette öljyllä, niin jääkö teillä ihoon (siis kasvoihin) sellainen lähmäinen olo? Ihan kuin se öljy ei lähtisi kunnolla kasvoista? Mä olen nyt pari päivää pessyt kasvojani manteliöljyllä, ja tuntuu ettei se lähde iholta kunnolla pois, vaikka kuinka paljon lutraa vettä kasvoihin.  :D Neuvoja, vai kuulu olla näin?

Kun olen kuivalle iholle laittanut öljyn ja lutrannut vedellä, pesen kädet saippualla kerran pari. Sitten kastelen huokoiset kasvojenpesulaput ja pyyhin kasvot, ei silmien ympäriltä, niillä.. Lähtee mukavasti liiat öljyt pois. Kasvojenpesulaput ehkä myös kuorivat vähän. Jos ei ole kovin herkkä iho, toimii hyvin. Kuitenkin sellainen mukava "öljyfiilis" jää ja toisaalta ei tarvitse kasvopyyhkeeseen öljyistä naamaa pyyhkiä. :)

Lainaus käyttäjältä: ainokainen - 02.04.08 - klo:19:56
Kirveleekö teillä jojobaöljy silmissä? Mä olen yrittänyt laittaa sitä varovasti myös silmänympärysiholle, mutta väkisin sitä jotenkin liukenee silmiinkin ja tunne on aika ikävä.

Käytän jojobaöljyä kostutetulla vanulapulla silmämeikin poistoon. Iltaisin karitevoita sy-voiteeksi. Ihana yhdistelmä ja ainakin tällä hetkellä mulle sopiva  :-*

« Viimeksi muokattu: 29.04.08 - klo:20:52 kirjoittanut hanilaav »

Poissa pikku myy

• Haiven
  • *
« Vastaus #231 : 29.04.08 - klo:12:23 »
Kokeilin noin viikon ajan emuöljyä kuiville poskilleni (hilseilyä, punaisia näppylöitä) sekoitettuna Erisanin kosteusvoiteeseen. Alussa iho tuli ihanan pehmeäksi, mutta viikonloppuna pukkasi oikein rypäs finnejä, eikä mulla juuri koskaan ole valkopäitä poskilla, eli tämäkin öljy voi sitten tukkia ihoa. Ei sellaista varmaankaan ole, joka ei jollekin niin tekisi :( Pidän nyt vähän aikaa taukoa, jos vaikka lämpenevä ilmakin auttais...Mutta tulevaisuudessa taitaa siintää Akamutin Rice Bran Oil, vierivää kiveä kun ei voi pysäyttää :D
"It takes a lot of lights to make a city"

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #232 : 29.04.08 - klo:12:28 »
^ Oletko ihan varma siitä, ettei iho vain puhdista itseään sen sijaan, että olisi varsinaisesti tukkeutunut? Kuten tässäkin ketjussa on useaan otteeseen tullut ilmi niin iho usein reagoi myös parempiin ihonhoitotapoihin puskemalla näppyä alkuun. Siksi kannattaa mielestäni jatkaa aina uuden kokeilemista, vaikka niitä näppyjä alkuun ilmaantuisikin ja vetää isompia johtopäätöksiä vasta sitten, jos iho ei pidemälläkään käytöllä ala pikkuhiljaa siistiytyä tai jatkaa menemistä pahempaan suuntaan.
1c M ii

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 29.04.08 - klo:13:23 »
Kirveleekö teillä jojobaöljy silmissä? Mä olen yrittänyt laittaa sitä varovasti myös silmänympärysiholle, mutta väkisin sitä jotenkin liukenee silmiinkin ja tunne on aika ikävä.

Minullakaan ei kirvele, normaalisti kirvelee melkein kaikki, silmäni ovat aika herkät. Silmämeikin puhdistuksessa olen nyt vähän aikaa käyttänyt jojobaöljyä, ja siihen se on sopinut mainiosti.  :) Ei todellakaan tarvi hangata silmämeikkejä, lähtee yhdellä pyyhkäisyllä. Seuraavaksi ajattelin kokeilla manteliöljyä.

Yhtenä iltana ajattelin yöksi sivellä karitevoidetta otsaan yhteen hilseilevään kohtaan, joka osottautui tuhoisaksi yritykseksi... Parin päivän päästä siihen samaan kohtaan kehittyi sellaisia ärsyttäviä ihon värisiä, kutisevia näppylöitä.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

kahva

• Vieras
« Vastaus #234 : 29.04.08 - klo:22:02 »
Tietääkö kukaan, mistä saisi ostettua jojobaöljyä mahdollisimman isossa pakkauskoossa? Luontaistuotekaupasta (Life) löysin jojobaa vain 100 ml pulloissa.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #235 : 29.04.08 - klo:22:20 »
Eilen huomasin silmämeikin puhdistusaineen kadonneen jonnekkin. Päätin sitten testata puhdistaa rypsiöljyllä meikit. Hyvinhän ne lähtivät mutta silmin jäi ihme kalvo fiilis, ei mitenkään muuten haitannut, mutta näkeminen oli hieman vaikeaa...  ;D Pitä varmaan tilata jotain sopivampaa öljyä tuohon putsaukseen, kun oli niin tehokas ja hellävarainen.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 29.04.08 - klo:22:22 »
Tietääkö kukaan, mistä saisi ostettua jojobaöljyä mahdollisimman isossa pakkauskoossa? Luontaistuotekaupasta (Life) löysin jojobaa vain 100 ml pulloissa.

Mikset osta kahta 100ml pulloa?  :). Tai siirrä niitä isompaan johonkin pulloon?

kahva

• Vieras
« Vastaus #237 : 29.04.08 - klo:23:43 »
Ohhoh, onpa iso hintaero! Siis jos 100 ml pullon 100 % jojobaöljyä saa 7,90 eurolla. Tämä pullo jonka ostin Lifesta oli nimittäin vähän päälle 17 euron hintainen.

Asiasta toiseen, kuinka kauan teillä kestää kuluttaa tuollainen 100 ml pullo loppuun? Itselläni on atooppinen iho ja kosteusvoiteita on kulunut ennen hurjat määrät. Siksi tuollainen pikkupullo näyttää vähän onnettomalta. :/

*muokkaus* Halvempi litrahinta oli tosiaan ajatuksena. :)
« Viimeksi muokattu: 30.04.08 - klo:00:03 kirjoittanut kahva »

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #238 : 30.04.08 - klo:10:43 »
nyt on pakko tulla hehkuttaa kukuipähkinäöljyä. mulla on luultavasti biotiinin aiheuttamia näppylöitä tuossa kulmakarvojen välissä, mutta silti iho on ollut pintakuiva ja meikki on näyttänyt tosi rumalta. mutta nyt oon parina iltana levittänyt tuolle alueelle kukuipähkinäöljyä, kun luin jostain sitä käytettävän aknen hoitoon, ja kappas, näpyt on selvästi vähentyneet! eli kukuipähkinä ei ole kukkua! ;D

kahva, mun mielestä kaikki kokeilemani öljyt (jojoba mukaan lukien) on paljon riittoisampia kuin mitkään rasvat, mun ei ainakaan tarvitse levittää kuin pari tippaa kosteutustarkoituksessa, eli luulisin tuon 100ml pullon riittävän paljon kauemmin kuin esim. 100ml rasvatönikkä!

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 06.05.08 - klo:08:17 »
^Mutta kasviöljyissähän on suuria eroja hapettumisen suhteen, eli ei ehkä kannata yleistää tuolla tavalla. Ei kaikki öljyt ole yhtä alttiita hapettumiselle. Tyydyttyneet öljyt (esim. kookosöljy) säilyvät hyvinkin pitkään ihan vaikka huoneenlämmössä, kun taas monityydyttymättömät öljyt hapettuvat helpommin ja säilyvät vähemmän aikaa. Kun ottaa tämän huomioon öljyjä ostaessaan ja säilyttää niitä oikein, niin eipä tuo hapettuminen taida kovin suuri ongelma olla.

Totta kai öljyissä ja niiden säilyvyydessä on eroja. Ongelma onkin siinä, että hapettuminen alkaa monesti vasta iholla. Koska öljyt eivät imeydy hetkessä ihoon, kerkeää öljy hapettumaan ihollakin. Näin ollen herkästi hapettuviin öljyihin pitäisi lisätä sitä e-vitamiinia tms. jos haluaa estää hapettumisen.
« Viimeksi muokattu: 06.05.08 - klo:13:55 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.