Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366445 kertaa)

daffodil79

• Vieras
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #255 : 26.05.08 - klo:00:01 »
Tietäiskö kukaan mistä sais viinirypäleensiemenöljyä? Sen on monessa yhteydessä mainittu sopivan myös näppyihin taipuvaiselle iholle ja on muutenkin ruvennut kiinnostamaan kyseisen öljyn kokeilu.
Itse ostin tuota Viinirypäleensiemen öljyä (ulla-maija Garsian) aromaterapia kurssilta aikoinaan ison pullon. Olen itse pohtinut samaa. Uskoisin että luontaistuote kaupat joissa on aroma-tuotteita myisivät tuota kanssa. Laventeliöljy ja teepuuöljy on muuten hyvä aine kun sekoittaa tuohon Viinirypäleen siemen öljyyn jos on näppyjä. Toinen saman tyyppinen öljy mutta astetta rasvaisempi on tuoaprikoosinkivi-öljy. Greippi-öljy on myös yksi vaihtoehto jos ihohuokoset tukkeutuu paksuista öljyistä. Jos löydän paikkaa mistä tuota öljyä saa niin vinkkaan tänne topic ketjuun   :).

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 26.05.08 - klo:08:45 »

^^Life-luontaistuotekaupassa olen nähnyt viinirypäleensiemenöljyä.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #257 : 26.05.08 - klo:18:31 »
Luumunsiemenöljy on sen sijaan jäänyt kokonaan käyttämättä, kun siinä on niin käsittämättömän ällöttävä haju. :-X Ehkä uskaltaudun tuota jossain vaiheessa testaamaan johonkin hajustettuun hoitikseen sekoitettuna, mutta naamaani en kyllä tuollaista haisua halua.

Hassua, musta taas luumunsiemenöljy tuoksuu aivan taivaallisen hyvältä noin niin kuin ihan hajustamattomaksi luonnonöljyksi. Varsinkin, kun vertaa tuoksua hampunsiemen-, pellava- tai avokadoöljyihin. Mie taidan siirtyä ihan kokonaan pelkän luumunsiemenöljyn käyttäjäksi, koska oon huomannut tavaran todella hyväksi kasvojen ja vartalon kosteuttajaksi sekä hoitissekoituksiin todella hyvin sopivaksi. En edes nykyään tykkää käyttää muita öljyjä oikeastaan muuhun tarkoitukseen kuin meikinpoistoon ja sokeri-öljykuorinnan pohjana. Jos et saa käytettyä puteliasi loppuun, mie voin sen ostaa sulta pois oikein mielelläni ;) 8).

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #258 : 26.05.08 - klo:22:32 »
Tilasin sitten jonkun hulluuden puuskan innoittamana tuota viinirypäleensiemenöljyä ja muutamaa muutakin tälläsestä englantilaisesta putiikista: www.luminescents.co.uk

Kiva valikoima öljyjä, yrttejä ja sellasia hedelmäuutteita yms.  :P Tulossa on ainakin passionhedelmäöljyä, tuota viinirypäleensiemenöljyä, greippiöljyä, tea tree-öljyä, mansikka-uutetta ja granaattiomenansiemenöljyä :-*

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #259 : 30.05.08 - klo:13:23 »
Tässä tuo suomalainen paikka josta saa mm. VIINIRYPÄLEENsiemenöljyä

RUSKA-AROMATICA  tel.02-2335 442

Tuo tieto löytyi mun pullon kyljestä  :). En vielä ole selvittänyt onko noilla nykyään nettikauppaa aromaöljyistä ja perusöljyistä jne.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #260 : 30.05.08 - klo:14:28 »
Tilasin sitten jonkun hulluuden puuskan innoittamana tuota viinirypäleensiemenöljyä ja muutamaa muutakin tälläsestä englantilaisesta putiikista: www.luminescents.co.uk Tulossa on ainakin passionhedelmäöljyä, tuota viinirypäleensiemenöljyä, greippiöljyä, tea tree-öljyä, mansikka-uutetta ja granaattiomenansiemenöljyä.

Raportoi ihmeessä siitä granaattiomenasiemenöljystä lisää, kun oot pääsy sitä kokeilemaan, sillä muakin on se öljy kiinnostanut kovasti, sillä sen sanotaan olevan todella hyvää vanhenevalle iholle. Pitää varmaan sitten itsekin tilata kokeiltavaksi, vaikka se kallis öljy onkin.

Tietääkö muuten kukaan saisiko jostain pientä pulloa tyrniöljyä? Oon nähnyt sellaisia 50 ml:n pulloja ja nekin maksaa useita kymmeniä eruoja. Jos jostain saisi vaikka 20 ml:n pullon, niin se ei olisi niin kamalan iso sijoitus kuitenkaan.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #261 : 02.06.08 - klo:01:54 »
^Ruohonjuuressa oli joku pieni tyrniöljypullo, jos en ihan harhoja nähnyt. Oli sekin kyllä kallis, mutta reilusti pienempi kuin 50ml. Ainakin Helsingissä se oli muiden tyrnituotteiden kanssa samassa hyllyssä (mehut, rouheet, hillot ym.) eikä suinkaan kempparipuolella. Semmoinen vähän erikoisemman mallinen lasipullo.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #262 : 02.06.08 - klo:21:47 »
Tilasin luumunsiemenöljyä ja aloe vera -geeliä kumpaakin n. 500 ml sekä pienen, n. 60 ml:n pullon granaattiomenaöljyä tästä putiikista:

http://www.mountainroseherbs.com

Mietin tuon tyrniöljynkin (n. 60 ml/n. 10 €) tilaamista, mutta sitten ajattelin ensin kokeilla granaattiomenaöljyä. Jos tämä tilaus onnistuu hyvin, tilaan varmastikin lisää kaikkea uutta kokeiltavaa sieltä, sillä valikoima oli todella monipuolinen: pohjaöljyjä, yrttejä sun muuta mukavaa.

Poissa Psaikku

• Haiven
  • *
« Vastaus #263 : 03.06.08 - klo:16:57 »
^ Paljonko oli postarit tuolla putiikissa?

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #264 : 03.06.08 - klo:19:55 »
Tänään tuli Luminescentsin paketti :D tosi hyvin pakattu, ensin kuplakuoreen ja sitten  vielä jokainen pullo kiedottu kuplamuoviin. Meinasin ihan hermostua kun piti repiä niin kamalasti ennenkuin sai pullot käsiinsä ;D Tea Treetä sain isomman pullon kaupantekijöiksi ja mansikkauute tulee perässä.
Nyt mä tässä mietin, että josko uskaltaisi kokeilla sekä passionhedelmääöljyä sekä viinirypäleensiemenöljyä sekoitettuna Humektaniin. Täytyy tutkia passionin tukkivuutta. Pomegranatee ajattelin lähinnä käyttää silmänympärysvoiteessa. Voi olla, että kokeilen kyllä muullekin iholle.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #265 : 03.06.08 - klo:21:08 »
Psaikku, mun postarit olivat huimat 25 $, mutta se johtuukin varmasti siitä, että tilasin kaksi isoa puolen litran pulloa, joten paketilla on painoa varmaan sen kilon verran, jos ei enemmänkin. Elikkäs postituskulut menee ihan painon mukaan.

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #266 : 04.06.08 - klo:19:17 »
^^AMBER: Kyllä sä varmasti uskallat. Kun noista vain toinen on aromattinen öljy niin niillä ei ole yhteivaikutuksia. Lähinnä mulla on joskus ollut ongelmaa vaan siinä öljyn ja rasvapohjan sekoittumisessa. Riippuu tietty öljypohjasta ja voiteesta.

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #267 : 04.06.08 - klo:19:29 »
^ Joo, uskaltauduin eilen sekoittelemaan. Tälleen yhden käyttökerran perusteella voin sanoa, että iho on paljon kosteutetumman tuntuinen ja molemmat öljyt on senverran kevyitä, että imeytyvät samantien eikä naamaan jää rasvaista tunnetta. Tuota passionhedelmäöljyä käytetään muuten näköjään aurinkotuotteissa ja sillä on nimenomaan ihoa kosteuttavia vaikutuksia. Mutta tosiaan en meinannut saada noita öljyjä ja humektania sekoittumaan, öljy jäi silleen pisaroiksi, joten palaan siihen "rasvaa käteen ja öljyä muutama tippa sekaan ja sitten vimmatusti hangataan käsiä"-tekniikkaan. Nyt yritin siis ihan hienosti purkissa sekoitella. Pomegranate taas sekoittui loistavasti Humektanin joukkoon, tein pieneen mineraalisamplepurkkiin kokeeksi silmänympärysvoidetta :)

Edit 7.6: Täytyy kyllä ylistää noita ostamiani öljyjä :) Oon nyt sekoittanut Humektaniin kaikkia kolmea eli viinirypäleensiemenöljyä, passionhedelmäöljyä ja granaatinomenansiemenöljyä ja iho on ihanan kosteutettu ja hehkeä. Voisin myös vannoa, että nenän mustapäät on vaalentuneet.
Teepuu öljyä olen käyttänyt hyvin varovasti leuassa oleviin epäpuhtauksiin ja muutamassa päivässä on tapahtunut hurja parannus siihen, miltä leuan iho näytti ennen. Me likes! :-*

Peräkkäiset viestit yhdistetty
« Viimeksi muokattu: 08.06.08 - klo:13:15 kirjoittanut Amber »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 20.06.08 - klo:20:33 »
Mikä öljyistä liuottaa parhaiten vedenkestävän silmämeikin? Mä olen käyttänut hommaan vaihtelevasti manteliöljyä ja aprikoosinkiviöljyä. Jojobaöljy ei toiminut ollenkaan silmämeikin poistamisessa, vaikka kuinka yritin. Aprikoosinkiviöljy on tähän mennessä poistanut vedenkestävän ripsivärin parhaiten, mutta ei kuitenkaan yllä Lumenen vedenkestävän silmämeikinpoistoaineen tasolle. Onko jotain vielä parempaa luonnonöljyä vedenkestävän meikin liuottamiseen? :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 20.06.08 - klo:20:41 »
^Mä olen sotkenut aprikoosinkiviöljyä ja oliiviöljyä suunnilleen 50/50 suhteessa, ja se on mulla on ollut kaikkein paras. En oikeastaan käytä muita, kuin vedenkestäviä ripsareita ja tuolla lähtee. Myös Kanebon 38 lähtee tuolla mainiosti. Putsaan sekä silmät, että ihon tuolla ja yksistään jää hieman rasvaiseksi. Sen perään olen käyttänyt Lushin Aqua Marinaa ja Pure Luxen saippuoita viemään rasvaista tunnetta iholta.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.