Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366460 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #270 : 20.06.08 - klo:21:20 »
^^ Vanha kunnon oliiviöljy on loistava silmämeikinpoistaja, eikä tule kalliiksi.  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #271 : 21.06.08 - klo:10:23 »
Mä välissä luovuin öljystä esipuhdistajana, mutta nyt oon taas ruvennut poistamaan auringonkukkaöljyllä meikit ja iho voi pitkästä aikaa hyvin! Osansa on varmaan kesäkeleillä ja auringolla, koska ne tekee hyvää mun atooppiselle iholle, mutta osansa on varmasti myös tulla öljypesulla. Iho näyttää oikein hehkeältä ja suurin muutos näkyy varmaankin huokosissa. Ne on pienentyneet ja etenkin nenän mustapäät on pysyneet paljon paremmin kurissa. Toivottavasti tää ei ole vain joku väliaikainen häiriö :D

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #272 : 21.06.08 - klo:11:05 »
Mulla ainakin vedenkestävä ripsiväri (Diorshow) lähti loistavasti maapähkinäöljyllä. :) Mulla oli ihan jostain marketista ostettu iso pullo, jolla oli hintaa pikkuisen päälle 3e eli hintakaan ei päätä huimaa. Hetken kun antaa vaikuttaa niin ripsiväri vain sulaa pois silmistä ilman mitään hinkuttelua. Kookosöljyllä ei wp-ripsiväri lähtenyt lähtenyt yhtä näppärästi vaan joutui hankaamaan, jos haluais kaiken pois enkä itse ainakaan tahdo hangata herkkää silmänympärysihoa turhaan.
1c M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 22.06.08 - klo:00:30 »
Perus-neitsytoliiviöljyllä olen saanut meikit parhaiten irti. En vain tykkää yhtään silmiin jäävästä öljykalvosta ja väkisinkin sitä silmiin menee, joten pitäydyn perinteisissä putsareissa silmien osalta.

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #274 : 22.06.08 - klo:01:30 »
Mä olen yllätys yllätys  ;D..sitä viinirypäleensiemen-öljyä käyttänyt meikin poistoon silmistä, mutta myös aprikoosinkivi-, ja jojoba-öljy on toiminut mulla ainakin veenpitävään ripsariinkin. Eikä ole tarttenut hangata. Onko kukaan nähnyt missään piiankieliöljyä myynnissä ? toimii hyvin meinaan rauhoittavana öljynä sinmämeikin putsarina jne.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 23.06.08 - klo:11:49 »
Ostin eilen saksanpähkinäöljyä, kun en maapähkinäöljyä löytänyt. Luomu oliiviöljyäkin ostin, kun huomasin edellisen oliiviöljyn menneen juuri vanhaksi (onneksi pullon pohjalla oli jäljellä enää vähän).

Saksanpähkinäöljy poisti silmämeikit ihan kohtuullisesti, mutta ei voittanut puhdistustehossaan aprikoosinkiviöljyä. Eipä se mitään! Saksanpähkinäöljy tuoksuu mun mielestä aivan ihanalle (pähkinäiselle) ja sopii hyvin vartalonkosteutukseen. Imeytyi ihoon yllättävän nopeasti, eikä jäänyt ihon pinnalle pyörimään.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #276 : 02.07.08 - klo:11:34 »
Olen nyt käyttänyt ihan tyytyväisena Aprikoosinkiviöljy+ApoBase Hydrogel sekoitusta iltaisin. Tuntuu, että on tasoittanut jopa kirjavia poskiani. Mutta kaipaisin kuitenkin jotain vielä kosteuttavampaa/paksumpaa öljyä kaveriksi, sillä välillä poskipäät ja otsa tuntuu tarvitsevan enemmän kosteutusta.

Mitä siis suosittelisitte?  :) Ihoni vaikuttaa janoavan hyvin paljon kosteutusta, mutta välillä kuitenkin jotain paksumpaakin. Kun poskipäät ja otsa ovat kuivat, niin ne hilseilee. Eli eikös silloin ne kohdat tarvitse vielä lisää kosteutusta? Öljyä en ole ostamassa netistä vaan luultavimmin Lifesta. Ja... yllättäen ei saisi olla mikään ylikallis.  ;)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 02.07.08 - klo:20:36 »
Uteliaisuudesta: missä ja miten säilytätte öljyjänne? Kylmässä vai lämpimässä? Etenkin jos säilytätte lämpimässä, niin kiinnostaisi tietää, missä pidätte niitä. Näitä öljyjä tuli tänään niin roppakaupalla, etten tiedä mihin laittaisin. Lisää on vielä tulossa. ::) Mutta siis jos nuo laittaa johonkin purkkiin, menee puoli päivää purkkeja selatessa, ennen kuin löydät sen öljyn, jota olet etsimässä.

Purppura, kannattaa selailla nyt noita uusia käyttökokemusketjuja, ja muutenkin tästä ketjusta suosituksia. Ei nyt tuosta noin vain ehkä osaa sanoa, itse kuitenkin tiedät paremmin, mitä olet hakemassa. Jojoba voisi kyllä sopia.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #278 : 02.07.08 - klo:20:59 »
^ Pari purkkia on vessassa koska laitan niitä tukkaan tai pesen silmämeikit. Pari muuta on muitten hiustuotteiden kanssa hyllyn päällä, siihen ei tosin paista aurinko, eiköhän ne säily sen ajan.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Anya

• HAIRahtanut
« Vastaus #279 : 02.07.08 - klo:21:23 »
Mulla on öljyille kaksi eri säilytyspaikkaa: jääkaappi ja kylppärin kaappi.

Jääkaapissa säilytän huonosti säilyvät öljyt (esim. hamppuöljy) ja kylppärissä hyvin säilyvät (esim. kookosöljy). Kannattaa selvittää tarkkaan miten pitkään öljyt säilyvät ja missä niitä tulee säilyttää, koska muuten on vaarana öljyjen härskiintyminen, mikä ei oo ollenkaan hyvä juttu.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #280 : 03.07.08 - klo:14:18 »
^Jos ei ole varma missä pitäisi säilyttää, niin onko öljyille haitaksi olla jääkaapissa vaikka sietäisi lämpöäkin? Huomasin avokadoöljyni menneen oudon kökköiseksi jääkaapissa, mutta annoin sen olla siellä  :-\

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #281 : 03.07.08 - klo:14:38 »
^ Puhdistamaton avokadoöljy menee tosiaan sellaiseksi kokkareiseksi jääkaapissa, mutta heti kun pullon ottaa huoneenlämpöön, öljy tasaantuu.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #282 : 06.07.08 - klo:17:42 »
Mikä mahtaisi olla manteliöljyä ohuempi öljy kasvojen pesuun (pitäisi soveltua myös silmämeikin pesuun?) Miten ohutta tuo luumusiemenöljy mahtaa olla tuohon verrattuna? Voisiko joku kuvailla luumusiemenöljyn tuoksua myöskin ( jonkun kommentin luin, ja tuoksui kirsikalle?) Kuinka voimakas tuoksu mahtaa olla (migreeni itselläni.) Aprikoosinsiemenöljy on ilmeisesti kevyttä, mutta vierastan aprikoosin tuoksua niin paljon että..! :-X

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #283 : 06.07.08 - klo:18:32 »
^ Luumunsiemenöljy tosiaan tuoksuu ihan cocktailkirsikoilta tai karvasmantelilta. Se on todella ohutta öljyä, vain camelliaöljy on ohuempaa kokemukseni mukaan. En osaa sanoa kuinka voimakas tuoksu on, koska mun nenään se ei tuoksu valitettavasti kovinkaan kauan aikaa, mutta joku toinen saattaa sanoa, että öljy lemuaa kamalasti. Aprikoosinkiviöljy on myöskin kevyttä, mutta ei niin kevyttä kuin luumunsiemenöljy. Aprikoosinkiviöljy ei kyllä tuoksu ollenkaan, joten se saattaa olla tuoksuherkälle parempi vaihtoehto. Myös se mainitsemani camelliaöljy on hyvä, ohut ja tuoksuton vaihtoehto.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 06.07.08 - klo:21:17 »
Pomegranatee ajattelin lähinnä käyttää silmänympärysvoiteessa. Voi olla, että kokeilen kyllä muullekin iholle.

Minulla on myös tuota Pomegranate-öljyä, Aromanticista tilattua, ja se on niin paksua että hyvä, kun pullosta ulos saan edes pari tippaa. Käsissä se tuntuu erittäin tahmaiselta. Onko teidän pomegranaattinne myös paksua?