Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366966 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #285 : 07.07.08 - klo:10:52 »
^ Luumunsiemenöljy tosiaan tuoksuu ihan cocktailkirsikoilta tai karvasmantelilta. Se on todella ohutta öljyä, vain camelliaöljy on ohuempaa kokemukseni mukaan. En osaa sanoa kuinka voimakas tuoksu on, koska mun nenään se ei tuoksu valitettavasti kovinkaan kauan aikaa, mutta joku toinen saattaa sanoa, että öljy lemuaa kamalasti. Aprikoosinkiviöljy on myöskin kevyttä, mutta ei niin kevyttä kuin luumunsiemenöljy. Aprikoosinkiviöljy ei kyllä tuoksu ollenkaan, joten se saattaa olla tuoksuherkälle parempi vaihtoehto. Myös se mainitsemani camelliaöljy on hyvä, ohut ja tuoksuton vaihtoehto.

Ellen, onko luumunsiemenöljy sitten muutenki tehoiltaan kevyempää kuin aprikoosinkiviöljy. Ajattelin nimittäin hankkia kys. öljyn kylmempiä ilmoja varten aprikoosikiviöljyn rinnalle. Itse kun olen kuvitellut oljyn "täyteläisemmäksi" kun pienessä tuoksukaupassa sitä ehdotetaan mm. tehotippoihin. Ajattelin sitä sellaisena tehokosteuttajana. Niin ja jos tuoksu on voimakas, niin miten luulet voisiko käyttää päiväsaikaan esim. meikin alla. Lemuaisinko sitten koko päivän?  8)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #286 : 07.07.08 - klo:11:27 »
Minulla on myös tuota Pomegranate-öljyä, Aromanticista tilattua, ja se on niin paksua että hyvä, kun pullosta ulos saan edes pari tippaa. Käsissä se tuntuu erittäin tahmaiselta. Onko teidän pomegranaattinne myös paksua?

Munkin granaattiomenansiemenöljy on todella paksua. Ei ole tainnut koskaan noin paksua öljyä tulla muakaan vastaan, vaikka näillä öljyillä on nyt tullu läträiltyä aika paljon.

Aprikoosinkiviöljy on myöskin kevyttä, mutta ei niin kevyttä kuin luumunsiemenöljy.
Ellen, onko luumunsiemenöljy sitten muutenki tehoiltaan kevyempää kuin aprikoosinkiviöljy. Ajattelin nimittäin hankkia kys. öljyn kylmempiä ilmoja varten aprikoosikiviöljyn rinnalle. Itse kun olen kuvitellut oljyn "täyteläisemmäksi" kun pienessä tuoksukaupassa sitä ehdotetaan mm. tehotippoihin. Ajattelin sitä sellaisena tehokosteuttajana. Niin ja jos tuoksu on voimakas, niin miten luulet voisiko käyttää päiväsaikaan esim. meikin alla. Lemuaisinko sitten koko päivän?

Ainakin näin pikaisen lukaisun jälkeen luumunsiemenöljy on aprikoosinkiviöljyä ravintorikkaampi, koska luumunsiemenöljy sisältää paljon hyviä rasvahappoja, joten käy varmasti tehokosteuttajaksi. En usko, että lemuat koko päivää, ei se niin voimakas tuoksu kuitenkaan ole ;).

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #287 : 07.07.08 - klo:15:32 »
Kokeiltu on nyt eksoottinen Baobab-öljy!  :D
Eilen illalla ihon ollessa vaihteeksi kroonisen kuiva, levitin kasvoille reilutn hulauksen pullosta (annostelu on vaikeaa maltillisesti, pullon suu on avonainen.) Annoin vaikuttaa kymmenen minuuttia ja kuivasin ylimääräiset kasvopaperiin.

Tulos oli melko mukava, ainakin kosteustehoja oli paljon enemmän kuin aprikoosinkiviöljyssä. Tuoksu on kevyt ja raiaks, jotenkin pirteän pippurinen. Olen tyytyväinen tähän eksoottiseen ostokseen...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #288 : 07.07.08 - klo:20:52 »
Munkin granaattiomenansiemenöljy on todella paksua. Ei ole tainnut koskaan noin paksua öljyä tulla muakaan vastaan, vaikka näillä öljyillä on nyt tullu läträiltyä aika paljon.

Hokasin nyt muuten lukea tarkemmin pullon kyljestä että siinä lukee extract. Tuota tiivistettä neuvotaan laittamaan 3-6% omiin seoksiin.
Laitoin reippaanlaisesti eilen silmänympäryksiin johonkin voiteenloppuun sotkettuna, eipä ainakaan pahaa tehnyt.

Kukaan kokeillut kaunokaista?
http://www.aroma-zone.com/aroma/ficheHVbellis.asp
(sivun oikeasta alalaidasta kohdasta "Accueil" pääsee AromaZonen etusivulle).

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 08.07.08 - klo:18:45 »
Voiko mitä tahansa öljyä säilyttää jääkaapissa vaikka ei tarvitsisikaan? Voiko siis mennä pilalle kylmässä?

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 18.07.08 - klo:15:02 »
Sain eilen käsiini tilaukseni Pienestä tuoksukaupasta. Mulle tuli köntti karitevoita, 100ml aprikoosinkiviöljyä ja kookosöljyä sekä 28ml arganiaöljyä, ruusunsiemenöljyä, vadelmansiemenöljyä ja näyte Lemon Verbena-tuoksuöljystä. Eilen puhdistin kasvot aprikoosinkiviöljyllä. Hyvin lähti meikit, öljy on kivan kevyttä eikä tuoksu ole liian voimakas. Puhdistuksen jälkeen laitoin kasvoille vain kosteusvoiteen. Aamulla iho oli pehmeäntuntuinen eikä yhtään edes kiiltänyt kuten yleensä! Pelkäsin lisäksi jos naama tukkeutuu ja täyttyy näppylöstä mutta ei. Täytyy vielä testailla noita muita öljyjä mutta tämä vakuutti jo paljon.

Edit. Siis tarkalleen ottaen purkin kyljessä lukee aprikoosinsiemenöljy.
« Viimeksi muokattu: 21.07.08 - klo:14:04 kirjoittanut Missy »
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 19.07.08 - klo:10:31 »
Onko aprikoosinkiviöljy ja aprikoosinsiemenöljy samaa tavaraa? Hämmentää vaan kuin puhutaan näistä molemmista.  ;) Jos ovat eri tavaraa, niin mitä eroa näillä on?

edit. Ok.
« Viimeksi muokattu: 19.07.08 - klo:17:18 kirjoittanut kiwi »

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #292 : 19.07.08 - klo:16:50 »
Ihan samaa ovat. Aprikoosin kivi on aprikoosin siemen. :)
Sama juttu kaikkien muidenkin hedelmien kivien kanssa.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 19.07.08 - klo:21:37 »
Tuli nyt vaan äkkiseltään mieleen, kun rupesin tuota kivi- ja siemenöljyjuttua pyörittelemään päässäni... Voiskohan noissa hedelmäöljyissä olla sikäli laatueroja, että hienompi öljy puristettais pelkistä siemenistä ja perussetti kuorimattomista kivistä. Jos ootte meinaan hedelmien kiviä aukoneet, niin vasta siellä sisällä on se varsinainen siemen, mihin suurin osa ravinteista ja rasvoista on pakattu. Ainakin oliiviöljyissä on tällaisia laatueroja. Hienoin öljy mun ymmärtääkseni tulee pitkälti oliivin hedelmälihasta kylmäpuristuksella sen kummemmin runnomatta ja ihan se viimeinen halpaversio saadaan rutistettua kivistä jonkinlaisen kuumennusprosessin kautta, kun sama oliivisatsi on käynyt jo pari muuta puristusmetodia läpi.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #294 : 21.07.08 - klo:19:02 »
Jojobaöljy on "yleisöljyni", jota käytän sekä kasvojen iholle voiteen asemesta, käsivoiteeksi että hiuksiin. Olen sekoittanut jojobapulloon itse muutaman tipan rosmariiniöljyä (eteerinen öljy --> kiva tuoksu ja kai myös hiukan antiseptinen vaikutus). Teen joskus myös kämmenellä oman sekoitukseni: sekoitan pieneen määrään jojoba-rosmariiniöljyseosta aloeverageeliä.

Iho on voinut tällä systeemilla aikaisempaa paremmin. Ihoni on erittäin rasvainen seborrea-iho eikä rasvoittuminen näy vähenevän, vaikka ikää on jo vähän yli 30. Se oli aikaisemmin rasvaisuudestaan huolimatta kosteusköyhän oloinen ja kiristi kovasti puhdistuksen jälkeen (ja kosmetologikin totesi sen vuosia sitten jollain mittarilla kosteusköyhäksi, mittari meni aivan miinukselle). Epäpuhtaudet ovat kadonneet jojobaöljyilyn myötä melkein kokonaan. Aikaisemmin käytin ajoittain jopa 10 % kortisonivoidetta, koska ihollani on diagnosoitu olevan seborroinen ekseema (ruma suomalainen nimi: taliköhnäihottuma). Se hilseili kulmakarvojen ja poskien kohdalta rasvaisuudesta huolimatta ja nenänpielet punoittivat.  Rasvainen ihoni toki on yhä ja sellaisena varmaan pysyykin hamaan ikuisuuteen asti. Seborrea-iho ei taida vähällä muuttua, mutta ihottuma rauhoittui.

Enpä olisi uskonut, että rasvainen iho pitäisi öljystä, mutta niin vain kävi. Tosin jojobaöljy ei ole kuulemani mukaan varsinainen öljy, vaan nestemäistä vahaa.   
« Viimeksi muokattu: 21.07.08 - klo:19:06 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #295 : 27.07.08 - klo:16:48 »
Minä jouduin Lääkäriin kun käytin öljyä kasvoilla ja iho tulehtui todella pahasti. Ölljy ei käy herkälle iholle. Siis puhun kasvoista en vartalosta. Ja myös allergisuus on tärkeä seikka ottaa huomioon. Ristiallerginen ihminen ei yleensä siedä manteli ja avokado tyyppisiä öljyjä.

Siirsin tänne keskusteluketjuun. -Luomo-

Aqualan Oil ihoöljy. Tämä tuote teki kasvoni täyteen paiseita. :( Ja siinä on jotain kasviöljyä.

Peräkkäiset viestit yhdistetty. Omaa viestiään voi muokata modify-napilla. -Chaos
« Viimeksi muokattu: 29.07.08 - klo:00:35 kirjoittanut ChaosBlack »

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #296 : 27.07.08 - klo:19:07 »
Aqualan Oil ihoöljy. Tämä tuote teki kasvoni täyteen paiseita. :( Ja siinä on jotain kasviöljyä.

itsehoitoapteekki kertoo:
Aqualan Oil koostumus
Caprylic/Capric Triglycerides   (netistä: Also called Fractionated Coconut Oil)
Isopropyl Palmitate
Hydrogenated Polydecene

Itse en tuollaista taitaisi naamaani laittaa, tuossahan myös sanotaan että jättää iholle suojaavan pinnan. Kaikki kasviöljyt eivät naamalle sovi, täällä kuitenkin on paljon suosituksia niistä mitkä sopivat.

Itselle monetkin öljyt sopivat kasvoillekin mainiosti humektaniin sekoiteltuna. Yksi parhaista on aprikoosinkiviöljy, jota humektanissa on jo itsessäänkin jonkunverran.
1b F ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 27.07.08 - klo:19:15 »
Eikä voi kyllä ollenkaan lähteä yleistämään, etteikö öljy sopisi herkälle iholle. Kyllä minun käsitykseni mukaan moni herkkäihoinen foorumilla käyttää öljyjä ihollaan varsin onnistunein tuloksin. Sitäpaitsi öljyjä on monenlaisia, joku niistä voi sopia omalle iholle ja joku voi olla sopimatta, mutta ei silti voi yleistää, eikö sama jonkun toisen iholla voisi toimia kuin unelma tai olla toimimatta. :) Öljyjä on todella monissa kosteusvoiteissa, tuskin niitä niihinkään laitettaisiin, jos ne eivät herkällä iholla toimisi.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #298 : 27.07.08 - klo:21:53 »
Tässä on jotain tietoa Öljy aknesta. http://hazmap.nlm.nih.gov/cgi-bin/hazmap_generic?tbl=TblDiseases&id=175

Minulle vaan ihotautilääkäri sanoi että öljy tukkii huokoset.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #299 : 27.07.08 - klo:22:02 »
^ Toisilla tukkii, toisilla ei. Niin yksinkertaista.  :D ihmisten ihot ovat niin erilaisia että tuota ei voi yleistää. Foorumillakin on kymmeniä tyytyväisiä öljynkäyttäjiä, joiden iho ei ole tukkeutunut.