Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366971 kertaa)

Poissa MAS

• HAIRahtanut
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #300 : 27.07.08 - klo:23:20 »
Minulle vaan ihotautilääkäri sanoi että öljy tukkii huokoset. 

Täällä jo moni sanonut että toisilla toimii, toisilla ei... minusta riippuu enemmän siitä että mitä öljyjä käyttää.

Oma iho on herkkä ja ottaa nokkiinsa milloin mistäkin, esim. mineraaliöljyt pääsääntöisesti tukkivat heti. Kasviöljyistä oliivi, kookos ja jojoba ovat ainakin sellaisenaan iholle liian raskaita. Erilaisista siemenöljyistä olen tykkäillyt, mutta niitäkin mieluiten käytän juuri kevyeen voiteeseen sekoiteltuna.
1b F ii

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 05.08.08 - klo:21:03 »
Mitä öljyjä käytätte vartalon-  ja kasvojen koskeutukseen (yö/päivä)? Mikä öljy mahtaisi sopia parhaiten silmänympärysvoiteeksi?

Itse on käyttänyt meikkien putsaukseen manteliöljyä, ja tulossa on aprikoosinsiemenöljy ja luumunsiemenöljy. Ajattelin seuraavaksi kokeilla öljyjä myös kosteusvoiteina. Granaattiomenansiemenöljyä katselin, että voisi olla sopivaa vartaloon ja kasvoihin (yö). Mistä olette hankkineet tuota (ei ole ilmeisesti pienessä tuoksukaupassa?)
Ihoni on sekaiho. Talvisin pintakuiva ja kesällä rasvainen.
« Viimeksi muokattu: 05.08.08 - klo:21:09 kirjoittanut kiwi »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #302 : 05.08.08 - klo:21:14 »
^ Granaattiomenansiemenöljy ei kyllä mielestäni sovellu vartalon iholle ollenkaan, sillä se on niin paksua, että se jättää ihon melkoisen rasvaiseksi. Luumunsiemenöljy on parempi vaihtoehto vartalon kosteutukseen. Granaattiomenansiemenöljy sopii kyllä varmasti todella hyvin kuivalle kasvojen iholle yö- ja tehokosteutukseen. Mie oon hankkinut oman öljyni täältä. Mie tilasin 60 ml:ä, joka on ehkä hiukan liikaa tällä kulutustahdilla, niin voisin myydä sulle vaikka osan siitä, jos oot kiinnostunut sitä öljyä kokeilemaan.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 05.08.08 - klo:21:23 »
^ Ok, mutta luumunsiemenöljyhän on ainakin mun tietojen mukaan läpinäkyvää (ei siis perus vartalovoiteen oloista =D), niin sopiiko sellaista laittaa ympäri vartaloa? Imeytyyko nopeasti? Onko sulla kokemuksia sen käytöstä vartalovoiteena? En tarvitse ainakaan nyt vielä tuota öljyä, ja jos se sun mielestä ei oikein edes sovellu mulle.  :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #304 : 05.08.08 - klo:21:28 »
^ Luumunsiemenöljy on sellaista kultaista, läpikuultavaa öljyä ja todella hyvin sekä nopeasti imeytyvää öljyä, jota voi oikein hyvin laittaa koko keholle. Mie rasvailen nykyään pelkällä luumunsiemenöljyllä vartaloa, en tykkää enää mistään muusta vartalorasvasta, lukuunottamatta Laveran Wild Berry Body Lotionista, jota käytän erikoistilanteissa.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 05.08.08 - klo:21:31 »
^ Selvä, kokeilen varmaan sitten sitä kun tulee kotiin.  :) Mahtaako ruusunsiemenöljy olla sopiva vartalolle tai kasvoihin? Muistaakseni luinkin, että käytit tuota itse vartaloon..?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #306 : 05.08.08 - klo:22:01 »
^ Ruusunsiemenöljy on hiukkasen rasvaisempaa kuin luumunsiemenöljy, ainakin kasvoille oon sitä laittanut hyvin tuloksin, mutta en kyllä muista koitinko sitä koskaan vartalolle.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 06.08.08 - klo:18:52 »
Siis mitä ihmettä. Oon parina iltana paremman puutteessa levittänyt ihan pikkuisen karitevoita kasvoille kosteusvoiteen päälle. Normaalisti iho ui rasvassa aamuisin mutta nyt kasvot ovat herätessä ihan matat. En tiedä mistä on kyse mutta kelpaa mulle! Ainoastaan se häiritsee että karite on imaissut itseensä jääkaapin hajua enkä viitsisi sitä enää toista kertaa pakastaakaan (pääsi kerran sulamaan).
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #308 : 07.08.08 - klo:14:12 »
Eilisessä Turun Sanomissa oli mielenkiintoinen juttu Marokosta. Laitan tähän lainauksen siitä kun en parempaa paikkaa keksinyt:

"Erikoinen argan

Kun lähtee ajamaan Agadirista Taroudantiin, 80 kilometrin päähän, on pakko pysähtyä tien varrelle, kun tapaa puuhun kiivenneitä vuohia. Puu on nimeltään argan (Argania spinosa), jolla on vuohia ja kameleita kiinnostava marja. Marjan sisällä on kuoren peittämänä kuin manteli, mutta koska eläimet eivät voi sulattaa sitä, ne sylkevät ne pois. Nämä kerätään, samoin kuin syömättömät marjat, ja niistä jauhetaan arganöljyä. Se käy moneen: ruoanlaittoon, kauneudenhoitoon, lääkkeeksi.

- Arganöljy on suosikkituote matkailijoille, ja myymme sitä yhä enemmän myös Eurooppaan, sanoo Muhammad, joka johtaa Taroudantissa Riad Argan -yritystä. Osuuskunta työllistää etenkin naisia.

Missään muualla maailmassa vuohet eivät kiipeile tällä tavalla puissa, sanovat marokkolaiset. Voi olla tottakin. Oliivipuiden sukulaisten arganpuiden marjat ovat kuitenkin makoisia, ja kerääjille jää joka tapauksessa tärkein, sisus, oksennetuistakin marjoista. Se on ainakin totta, että missään muualla maailmassa ei ole arganpuita eikä muualta arganöljyä saa kuin Marokosta."

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 10.08.08 - klo:14:57 »
Tilasin joskus Lumierelta squalane-öljyä pienen pullollisen kun jostain luin että se saattaisi auttaa couperosaan ja muutenkin rauhoittaa ihoa. Olen sitä nyt ehkä viikon verran käyttänyt joka aamu ja ilta (peri tippaa leviteltynä koko kasvoille) ja eilen aloin miettimään että voisiko olla mahdollista että tuo pienentäisi ihohuokosia?

Mitään muuta en ole nyt muuttanut hoitotuotteissa kuin tuon kosteuttajan, mutta enpä kyllä oikeastaan muuta käytäkkään kuin kosteusvoidetta, meikkejä ja meikkien poistoon Humektania.

Tuon eron huomaa erityisesti nenässä, jossa on yleensä melkoisia kraatereita, mutta nyt iho tuntuu tasoittuneen ihan silminnähtävästi. Punoitukseen en ole huomannut vaikutusta, poskipäät näyttää samalta kuin ennenkin, paitsi että tuon öljyn levittäminen ei saa kasvoja punoittamaan enempää, toisin kun taas kaikki muut rasvat kaikkein hellimätkin mukaan lukien tuntuvat tekevän.

Jatkan kyllä kokeiluja, mutta kiinnostaisi onko joku muu havainnut samoja tuloksia vai kuvittelenko vain tai johtuuko tämä jostain muusta mitä en nyt vaan osaa tähän yhdistää?
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #310 : 15.08.08 - klo:17:20 »
Sain viimein hankittua kaakaovoita, mutta nyt olenkin hieman hukassa sen kanssa. Keskusteluista en paljoa löytänyt aiheesta, joten kyselen sitten.  ;) Kuinka käytätte site kasvoilla yms.? Nyt olen parina iltana sulattanut mikrossa ihan liruksi, mutta voiko tuollaisessa käsittelyssä lähteä tehot kokonaan? Pitäisikö voita lämmittää vain vähän, jotta se olisi vielä kiinteää, mutta olisi kuitenkin enemmän margariini pehmeää? Sekoitatteko sitä muihin öljyihin?

Olen koittanut ainetta myös huuliin, mutta minusta se tuntuu jopa kuivattavan.  ??? Hierotteko pientä lohkaretta huuliin vai oletteko sulattaneet ainetta toiseen purnukkaan ja siitä laitatte? Ette arvaakaan miten paljon pääni on täynnä kysymyksiä.  ;D Olen niin innoissani kun viimein sain kys. voin ja kauan odottamani luumunsiemenöljyn, joka tuntuu parin päivän käytön jälkeen hyvältä, kosteuttavalta.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 15.08.08 - klo:17:31 »
^ En ole kyllä muistaakseni kuullut kenenkään käyttävän kaakaovoita huulilla, huulilla käytetään yleensä karitevoita. :) Kaakaovoin tehot eivät lähde sulattamalla, minä ainakin olen sulattanut ihan nesteeksi asti. En ole sekoittanut muihin öljyihin, olen käyttänyt pääasiassa hiusnaamioissa.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #312 : 15.08.08 - klo:17:34 »
^^ mulla oli kanssa kauan kaakaovoi suht käyttämättä kun se sulattaminen ja sellaisenaan käyttely tuntui jotenkin vaivalloiselta, mieluummin vaan käyttelin karitevoita.

Nyt sain kuitenkin kivan sekoituksen kaakao- ja karitevoista ja muutamasta öljystä aikaiseksi, innostuin kanssa vaahdottamaan noita sekaisin. Ihanaa mönjää  :-* Pitää pistää jossain vaiheessa juttua taas kun vähän saan testattua ja vaikka kuvat oheen...
1b F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #313 : 15.08.08 - klo:18:10 »
Olen koittanut ainetta myös huuliin, mutta minusta se tuntuu jopa kuivattavan.  ??? Hierotteko pientä lohkaretta huuliin vai oletteko sulattaneet ainetta toiseen purnukkaan ja siitä laitatte? Ette arvaakaan miten paljon pääni on täynnä kysymyksiä.  ;D Olen niin innoissani kun viimein sain kys. voin ja kauan odottamani luumunsiemenöljyn, joka tuntuu parin päivän käytön jälkeen hyvältä, kosteuttavalta.

Minä ainakin olen käyttänyt kaakaovoita sekä huulille että iholle, ja rasvaista on  ;) kaakaovoihan on myös huulirasvoissa yleinen raaka-aine, mieleen tulee vaikkapa TBS:n suosittu puikkomallinen voide. Eli, kyllä kaakaovoi on sopivaa huulillekin, mutta on tietty yksilöllistä, mikä tuntuu hyvältä kenelläkin.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 15.08.08 - klo:21:54 »
^ Juu, kirjoitin ehkä vähän väärinymmärrettävästi, hyväähän se siis on huulille, mutta niin hankalakäyttöistä, etten itse ainakaan viitsi ryhtyä moiseen. ;D