Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366420 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #315 : 16.08.08 - klo:12:57 »
Kaipailisin kokemuksia riisinleseöljystä, voisiko sitä käyttää talvella koko kropan kosteutukseen sellaisenaan?
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #316 : 16.08.08 - klo:14:57 »
Mie kans käytän kaakaovoita huulilla ja ihan helppoa se kyllä on, kun pientä voimurusta voi hieroa huulille. Helpompaa on sulattaa kaakaovoita vaikka Pienen tuoksukaupan huulipuikkohylsyyn, josta kaakaovoita saa helposti huulille. Ei tarvitse likaisilla sormilla kaivaa jostain purkista voita huulille.

Tilasin Pienestä tuoksukaupasta lisää huulipuikkohylsyjä ja mehiläisvahaa, että saan keiteltyä uudet, hieman kovemmat ja vahamaisemmat huulirasvat kaakaovoista, mehiläisvahasta ja jostain öljyistä.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 16.08.08 - klo:21:32 »
Löysin riisiöljyä Kalliosta Aseanic Tradingistä (n. 200 ml pullo 3€), kun en Akamutin suolaista hintaa ollut valmis maksamaan. Mä en kyllä henk koht hurjasti tuosta ole iholla tykännyt. On aika paksua ja tuntuu jäävän vähän tahmeaksi, eikä kuitenkaan kosteuta niin hyvin. Sopinee paremmin lähinnä suojaa kaipaavalle hipiälle. Aprikoosinkiviöljyyn tykästyneelle oli kosmeettisessa mielessä pettymys, mutta ruuanlaitossa tuo toimii tosi hyvin. Riisiöljyllä paistaessa ei meinaan sapuskat kärtsää pannuun kiinni niin helposti kuin kotoisalla rypsiöljyllä (meillä siis käytössä valurautapannu, kun ei haluta enää syödä teflonia).
« Viimeksi muokattu: 16.08.08 - klo:21:36 kirjoittanut Shi Shi »
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa elisaveta

• Tukkaguru
  • Bambi
« Vastaus #318 : 26.08.08 - klo:16:48 »
Kerroin tänään kosmetologilleni puhdistavani kasvoni ensin silmämeikit pois silmämeikinpostoaineella, muun meikin sitten ihan vaan luonnonöljyillä. Hän kauhisteli asiaa ja sanoi että mitkään luonnonöljyt eivät poista kasvoja tarpeeksi syvältä vaan kasvojen iholle jää esim. ilmansaasteita vielä lillumaan.. Suositteli miuta hankkimaan myös jonkun "kunnon putsarin". Oonko mie nyt ymmärtänyt jotain noista öljyjen käytöstä väärtten vai toiminko ihan oikeasoppisesti (vaikka käytänkin kasvomeikin puhdistamiseen vain noita öljyjä)? Vai oliko tää taas joku kikkaviitonen saaha miuta kokeilemaan Chanelin uutta puhdistusöljyä.. ::)
Vaaleat, pitkät, suhteellisen hyväkuntoiset hiukset.

The world belong to those, who believe in the beauty of their dreams...

Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #319 : 26.08.08 - klo:16:51 »
^ Öljyt kyllä puhdistavat ihoa syvemmältä kuin joku muka ihku Chanelin puhdistusöljy. ::) Öljy nimittäin liuottaa meikin ja muun ylimääräisen aika tehokkaasti, siksihän joillain öljypuhdistus jopa kuivattaa ihoa. Liekö tuo nyt mitään uutta, että alan ''asiantuntijoille'' joku uusi juttu, josta he eivät ole kuulleet, on sitten täyttä potaskaa.. ;D Heidän mielestään. Hohhoijaa, ei kannata uskoa ihan kaikkea. Niinhän kampaajienkin mielestä heidän tuotteensa eivät koskaan sisällä silikonia ja alkoholia toisena incissä sisältävät tuotteet ovat tosi hoitavia, varo vaan etteivät hoida liikaa. Että niin.

Ja minä pesen ihan koko meikin öljyllä, vedenkestävä ripsarikin lähtee silmistä ihan leikiten.

Poissa elisaveta

• Tukkaguru
  • Bambi
« Vastaus #320 : 26.08.08 - klo:17:14 »
No pitihän se arvata. Kiitos Magia, nyt voinkin tjatkaa taas ihan hyvillä mielin öljyjen käyttelyä. :)
Vaaleat, pitkät, suhteellisen hyväkuntoiset hiukset.

The world belong to those, who believe in the beauty of their dreams...

Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #321 : 26.08.08 - klo:17:17 »
^Öljypuhdistuksia on ollut jo vuosikymmeniä olemassa eri sarjoillla, mm. Baborin Hy-öl. Kieltämättä kosmetologeilla on usein  eriävät mielipiteet ihon hoidosta :D Mä teen usein niin, että pesen meikit ensin öljyllä ja sit ihon Erisanin puhdistusgeelillä ja hyvä tulee  :-*
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #322 : 26.08.08 - klo:18:22 »
Vai oliko tää taas joku kikkaviitonen saaha miuta kokeilemaan Chanelin uutta puhdistusöljyä.. ::)

Sisältäähän se tämäkin öljyä, ellei muuta, niin mineraaliöljyä, joka toimii aivan samalla periaatteella kuin kasviöljyt (ja mitä kalliimpien merkkien puhdistusöljyt usein käyttävät, ainakin Kanebo)
Eli ei mitään logiikkaa tuossa kosmetologin puheessa jos hän moittii kasviöljyjä, mutta kehuu kallista hajustettua mineraaliöljyä tehokkaaksi putsariksi...  ::)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #323 : 26.08.08 - klo:18:43 »
Periaatteessa Chanelin puhdistusöljy voi olla tehokkaampi putsari, jos siinä on mukana emulgaattoreita (kuten esim. Dermalogican öljyputsarissa on) ja näin ollen se pystyy huuhtoutumaan pelkällä vedellä pois vieden lian mukanaan.

Tavallinen öljy (kasviöljy tai mineraaliöljy) taas ei huuhtoudu veden mukana pois, joten myös likaa saattaa jäädä öljyn kanssa iholle. Mekaanisen liikkeen seurauksena öljyä saattaa kuitenkin lähteä iholta pois huuhdellessa ja jos käyttää öljyn jälkeen iholle toista putsaria, ei öljyllä juuri ole merkitystä.

Mä en tämän takia luota pelkkään kasviöljypuhdistukseen täysin.

(nämä tiedot olen lukenut muistaakseni jostain groven viestistä)

Edit: Mutta tuskin kosmetologi kuitenkaan tietää ylle kirjoittamistani seikoista yhtään mitään.
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo:18:46 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #324 : 26.08.08 - klo:18:51 »
Joo, tiedän monien öljyputsarien sisältävän emulgaattoreita (esim Lumene), mutta siitä tuossa ei varmaan ollut kyse, vaan öljyn tehosta poistaa likaa. Sinänsä öljypohjainen putsari on aina tehokkaampi kuin jokin geelimäinen, vaikka usein toisin luullaan (vaahtoavan putsarin antaman raikkaan tunteen johdosta)...
Minäkin käytän usein öljyn jälkeen kasvoilla toista putsaria, mutta sitä ennen meikit ovat lähteneet jo lähes kokonaan. Kostea mikrokuituliinakin riittää joskus pyyhkäisemään öljyn rippeet pois, ja kasvovesi on piste iin päälle.  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 26.08.08 - klo:19:01 »
^ Kyllähän öljy lian irroittaa/liuottaa, mutta lika voi jäädä pyörimään öljyn kanssa kuitenkin iholle kun mikään ei huuhdo öljyä pois iholta. Ideahan on siinä, että putsari irroittaa lian ja kuljettaa sen huuhtoutuessaan pois (mm. shampoot ja norm. kasvoputsarit toimivat näin). MUTTA koska öljy (johon lika on liuennut) ei irtoa iholta vedellä huuhdellessa, ei se myöskään "kuljeta" itseensä liuennutta likaa iholta pois.

Näin mä ainakin sen kuvittelisin olevan, saa korjata jos olen ihan väärässä.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Anya

• HAIRahtanut
« Vastaus #326 : 26.08.08 - klo:20:03 »
Mäkin oon samalla tavalla käsittänyt (ja itse kokenut) tuon asian kuin Emi-Lyn, ihan oikeilla jäljillä olet mun mielestä.
Mun pitää kevyenkin öljyn (aprikoosinsiemen) jälkeen vielä käyttää puhdistusemulsiota ja emulgoida öljyn rippeet pois. Muuten jää sellainen tunne iholle, että siihen just jää öljyä pyörimään, ja sitten mahdollisesti tulee tukkeumia yms.

Mut toi voi olla hyvin paljon myös ihotyypistä kiinni.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #327 : 26.08.08 - klo:21:02 »
Mä putsaan ihon myöskin aina öljyn jälkeen putsarilla, koska öljystä jää inha fiilis yksistään. Ja ainakin fiilispohjalta iho myös tuntuu puhtaammalle öljypuhdistus-putsarikombon jälkeen. Mutta ei mulle kyllä tulis mieleenkään ostaa ihonpuhdistukseen jotain ylihintaista mineraaliöljyä, vaikka kuinka sisältäisi emulgaattoreita.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #328 : 26.08.08 - klo:21:19 »
Oh no...mähän olen tietenkin kaikessa rauhassa antanut ylimääräisen (=pois lähtemättömän) öljyn jäädä rauhassa iholle, aamulla iho on ollut toki pehmeä, mutta koska epäpuhtaudet vaivana, niin pitänee vaihtaa tai vähintäänkin kokeilla tuota perään tehtävää putsariputsausta. En mitenkään jatkuvasti putsaile öljyillä, joten en pidempiaikaista hallaa ole "väärällä" taktiikalla aiheuttanut, mutta mutta...pitänee tosiaan muuttaa tyyliä! Ainakin kuulostavat perin loogisilta nuo argumentit.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 26.08.08 - klo:22:10 »
^^ No juu, en kyllä minäkään ostaisi mistään hinnasta Chanelin ylikallista hajustettua mineraaliöljyä hienossa pullossa. Mutta siis öljypuhdistuksen suoritan aina niin, että lopuksi käytän Akamutin mustaa saippuaa öljyjen pois pesemiseen. :)