Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366986 kertaa)

Poissa Norppa

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #330 : 27.08.08 - klo:13:26 »
Ostopaikkatiedusteluista ei ole löytynyt vastausta niin kysäisen täältäkin:

Tietäisikö joku mistä muualta kuin Lumierelta saisi tilattua squalane öljyä?
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #331 : 27.08.08 - klo:14:58 »
^
Varmaan monta paikkaa löytyy mutta ainakin Aubrey Nicolelta.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa sanmarinne

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #332 : 29.08.08 - klo:11:34 »
Aika moni on sanonut poistavansa silmämeikin aprikoosinsiemenöljyllä. Ostin tuon öljyn toiseen tarkoitukseen, mutta päätin kuitenkin testata meikinpoistoonkin. Muut meikit lähtivät, mutta vedenkestävä ripsiväri ei sitten yhtään! Onko kenellekkään käynyt näin ja onko joku kenties löytänyt tähän tarkoitukseen parempaa öljyä?

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #333 : 29.08.08 - klo:12:18 »
^Providalla on myynnissä silmämeikinpoistoöljyä, joka on siis käytännössä jojobaöljyä, ja muistaakseni se poisti kyllä hyvin silmämeikin. Tosin en muista varmasti, kokeilinko sitä vedenkestävän ripsarin poistoon...

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #334 : 03.09.08 - klo:17:00 »
Mulla aprikoosinkiviöljy on imeytynyt hyvin, ei jätä inhottavaa tunnetta. Ihan sellaisenaan meikin alle oon laittanut. puhdistuksen jälkeen tietysti.
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #335 : 09.09.08 - klo:05:01 »
Aika moni on sanonut poistavansa silmämeikin aprikoosinsiemenöljyllä. Ostin tuon öljyn toiseen tarkoitukseen, mutta päätin kuitenkin testata meikinpoistoonkin. Muut meikit lähtivät, mutta vedenkestävä ripsiväri ei sitten yhtään! Onko kenellekkään käynyt näin ja onko joku kenties löytänyt tähän tarkoitukseen parempaa öljyä?

Mulla tuo aprikoosin siemenöljy ei oikein toimi yksistään meikkien poistoon, mutta kun sekottaa siihen oliiviöljyä 50/50 sekoituksella, niin johan toimii. Ilmeisesti tuo aprikoosi on liian ohutta yksinään, mutta oliiviöljy tekee siitä seoksesta juuri sopivaa. Yksin oliiviöljykin toimii, mutta on kuitenkin aika paksua.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #336 : 09.09.08 - klo:19:17 »
Laitoin vihdoin syksyn kunniaksi Pieneen Tuoksukauppaan öljytilauksen menemään, ja valitsin pohdiskelun jälkeen avokado-, argan-, luumunkivi-, sekä kameliaöljyä. Odotan mielenkiinnolla ja sormet syyhyten, mitä kaikkea noilla voikaan tehdä.... Hinta yhteensä tuli vähemmän kuin yhdelle Lumenen öljyseerumiputelille, joten ainakin määrällisesti näistä saa rahalle korvausta.

Avokadoöljystä täällä onkon jo ollut puhetta sekä ihon että hiusten osalta, samoin luumunkivestä on ollut kehuvia kommentteja.  :) Argan-öljy kiinnostaa siksi, että sen voimalla mainostetaan monen firman uutuustuotteita (mm. Yves Rocherin Hammam-sarja...), ja sen sanotaan oikeasti tehoavan ihon kuivuuteen. Mielenkiintoista nähdä, kuinka se tepsii!

Kamelia taitaa olla vähän samanlainen, kuivaa ja ikääntyvää ihoa elvyttävä, joten kokeillaa nyt, miten se vaikuttaa säiden kylmetessä...

Aiemmin tilaamani Baobab-öljy on ollut ihan mukava ainetta - melko miedon tuoksuista, ja hyvin kosteuttavaa/kosteutta sitovaa.
En ole vielä oikein raaskinut käyttää sitä paljon, mutta käyttöönhän nämä tehoseerumit on tarkoitettu, ei tyhjää tilaa täyttämään...

Tulevaisuteen jää vielä kokeilu Vadelman- sekä Mustaherukansiemenöljyllä, aion kyllä ehdottomasti testata nekin herkut! Kaipailen lisää käyttökokemuksia niistä, joten jos haluatte antaa lisävalaistusta niiden suhteen, niin vastaanotan infon kiitollisena..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #337 : 10.09.08 - klo:09:55 »

Mulla on käytössä Logonan silmämeikinpoistoöljy, joka sisältää soija-, risiini- ja jojobaöljyä. Käytin ennen silmämeikkien puhdistukseen pelkkää jojobaöljyä, mutta tuo Logona tuntuu toimivan paremmin. Ei myöskään turvota luomia yhtä pahasti kuin jojobaöljy. En tosin käytä vedenkestävää ripsiväriä, eli sen osalta en osaa kommentoida.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #338 : 10.09.08 - klo:10:00 »
Minulla manteliöljy toimii vedenkestävään ripsariin.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #339 : 10.09.08 - klo:14:24 »
En oikein tiennyt mihinkä tämän pistän mutta.. Olen käyttänyt Lumenen waterproof eye makeup removeria ja silmän ympärykset hilseilee.

Epäilen noita öljyjä aiheuttajiksi. Onko kukaan tietoinen mikä vedenkestävän meikinpoistoaine soveltuu kasviallergiselle?

???

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #340 : 11.09.08 - klo:13:08 »
Magia suositteli toisessa ketjussa öljypuhdistusta ja ajattelinkin tulla siitä kyselemään vähän tarkemmin tänne :)

Minua nimittäin vaivaa pieni logiikkaongelma. En tiedä, onko tästä jo keskusteltu, mutta jos öljypuhdistuksen jälkeen täytyy käyttää vielä tavallista putsaria, niin mikä tuon öljyn funktio siinä välissä sitten on? Onko se niin, että kun iholla on ylimääräistä öljyä, niin putsari vie vähemmän ihon omaa rasvaa ja estää kuivumista? Minun on jotenkin hankala uskoa, että se öljy jotenkin parantaisi puhdistustulosta, kun kaikki ylimääräinen lähtee tavallisellakin putsarilla pois.

Toisaalta jotkut ovat täällä todenneet, että iho on kuivunut öljypuhdistuksen myötä, joten tuokaan ei vaikuttaisi loogiselta. ???

EDIT: Lisään vielä, että kyselen näitä siksi, että olen ihan kiinnostunut ko. metodista mutta haluaisin vain tietää enemmän siitä, miten se oikeastaan toimii :)
« Viimeksi muokattu: 11.09.08 - klo:13:10 kirjoittanut Royal »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 11.09.08 - klo:15:29 »
^ Toinen putsari öljyn jälkeen siis siksi, että kaikki lika lähtee iholta pois, koska öljy ei liukene vedellä iholta kokonaan pois. Tosin toinen putsari ei ole välttämätön, itse en aluksi koskaan käyttänyt sitä, ja nyt kun olen ruvennut käyttämään, iho on mennyt tukkoon (luultavasti tuosta syystä). Ei kannata miettiä liikaa, kokeilee vaan mikä omalla iholla toimii. Öljyputsaukselle taisi olla ihan oma ketjunsakin, kannattaa lukea se.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #342 : 11.09.08 - klo:19:35 »
^ Olenhan minä lukenut tuota ko. ketjua, mutten tietenkään muistanut sen olemassaoloa ja olin tapani mukaan väärässä paikassa ;D

Mutta kysymyksenihän olikin siis, että mitä hyötyä siitä öljystä on, jos sen jälkeen käyttää vielä toista putsaria. (Ja näin varmaan teenkin, koska minulle on tosi tärkeää saada kaikki meikki ihosta pois). Vastaus löytyikin tuolta OCM-ketjusta (lainasin tänne, niin ei asia jää keskeneräiseksi):

Monilla päinvastoin öljypuhdistus tai jokin sen sovellus vähentää esim. epäpuhtauksia iholla kun öljyt voivat tavallista vaahtoputsaria paremmin päästä huokosiin liuottamaan ja irrottamaan sinne kertynyttä sarveisaine+talimössöä.

Ihan varmasti kokeilemisen arvoinen juttu kyllä, ja aion nyt alkuun kokeilla rypsi- tai oliiviöljyä. Jos on liian tuhtia tavaraa, niin tilailen varmaan Tuoksukaupasta joko kookos- tai aprikoosinkiviöljyä.  :)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #343 : 12.09.08 - klo:13:40 »
^ Mun iho on melkoisen herkkä tukkiutumaan, lisäksi melkoisen kuivakka. Aluksi käytin kookosöljyä/manteliöljyä ihoputsarina satunnaisesti, mutta nyt kun olen alkanut öljypuhdistuksen jälkeen vielä putsaamaan Lactolinen pesunesteellä, niin tuntuu kyllä että liat lähtevät paremmin, eikä kyllä tunnu yhtään niin kuivalta iho kuin jos olisin pelkällä LL-pesunesteellä pessyt; hiukan siis jää öljyä ihoon, mutta ihan tarkoituksellakin annan jäädä. Käytän vaihdellen putsauksessa (ennen pesunestettä) siis kookosta, mantelia, oliivia. Fiiliksen mukaan  :)
 Mutta siis; jos jotain olen foorumilla oppinut niin sen, että nää juitsut on ihan uskomattoman yksilökohtaista. Kokeilemalla saa selvyyden. Ärsyttävä vaan joissain tuotteissa, että menee pidempään ennenkuin alkaa näkymään seuraukset.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 12.09.08 - klo:14:05 »
Mutta kysymyksenihän olikin siis, että mitä hyötyä siitä öljystä on, jos sen jälkeen käyttää vielä toista putsaria. (Ja näin varmaan teenkin, koska minulle on tosi tärkeää saada kaikki meikki ihosta pois). Vastaus löytyikin tuolta OCM-ketjusta (lainasin tänne, niin ei asia jää keskeneräiseksi):

Monilla päinvastoin öljypuhdistus tai jokin sen sovellus vähentää esim. epäpuhtauksia iholla kun öljyt voivat tavallista vaahtoputsaria paremmin päästä huokosiin liuottamaan ja irrottamaan sinne kertynyttä sarveisaine+talimössöä.

Ihan varmasti kokeilemisen arvoinen juttu kyllä, ja aion nyt alkuun kokeilla rypsi- tai oliiviöljyä. Jos on liian tuhtia tavaraa, niin tilailen varmaan Tuoksukaupasta joko kookos- tai aprikoosinkiviöljyä.  :)

Mulla ainakin öljyputsaus ennen tavallista putsaria on nimenomaan auttanut epäpuhtauksien syntymiseen. Öljyllä kasvoja kevyesti hieroessa välillä ihan tuntee sormissa kun huokosista irtoaa mönjät ;D Iho on nykyään suurimmaksi osaksi sileä kuin vauvan pylly, allekirjoitan siis groven jutun täysin.
Tavallinen putsari öljyn perään lähinnä sen takia ettei iho jää rasvaisen tuntuiseksi.