Kirjoittaja Aihe: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa  (Luettu 366424 kertaa)

Poissa Varla

• Tukkaguru
Vs: Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
« Vastaus #360 : 23.09.08 - klo:16:03 »
Kiits kiits kaikki  ;)

Katselenpa marketista ja luontaistuotekaupasta. En viitsi tilata pienestä tuoksukaupasta kun kamalat postarit siihen verrattuna että saa ison pullon siihen hintaan. Pitää kirjoitella mitä iho tykkää. Toivotaan ettei räjähdä käsiin.
Hang up the chick habit

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #361 : 23.09.08 - klo:17:28 »
Tosiaan jos yhden putelin tilaa niin toki postarit jo melkein tuplaa hinnan, mutta jos yhtään enempää haluaa kokeilla niin ehdottomasti paras paikka hankkia vähänkään erikoisempia öljyjä ja voita. Mm karitevoi on tuolla selvästi edullista. Ja plussaa siitäkin, että tuolta saa niitä 28ml pulloja melkein kaikista öljyistä. Poikkeuksena ne, jotka muutenkin ovat halpoja kuin makkara. Kannattaa niitä muiden kokemuksia lukea ketjusta, niin saa edes vähän käsitystä, toivottavasti. Mutta kovasti öljyillä on erojakin siinä, miten ne eri ihmisillä vaikuttavat. Kantapäätä joutunut kovasti käyttämään  ::)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 28.09.08 - klo:15:15 »
Eli luontaistuotekaupastahan noita löytyi, taisi maksaa n.14e manteliöljy ja aprikoosinkiviöljy. Olen vasta kerran testannut ja ei pessyt meikkejä kunnolla mutta pitäähän sitä vielä monesti testata että osaan sanoa varman mielipiteen.

Tuo manteliöljy pitää säilyttää jääkaapissa mutta entäs tuo aprikoosinkiviöljy?
Hang up the chick habit

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #363 : 28.09.08 - klo:15:19 »
^ Mun käsityksen mukaan sitä ei tarvitse säilyttää jääkaapissa, mutta mitään öljyjä ei tietenkään kovin lämpimässä kannata. Itsellä aprikoosinsiemenöljy pysynyt ihan hyvänä huoneenlammössä, tässä nyt joitakin kuukausia takana.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #364 : 28.09.08 - klo:15:44 »
^Ok, Kiitokset! Mietin vaan että miksihän sitten Manteliöljy taas pitää olla jääkaapissa? Mutta jos se aprikoosinkiviöljy ei avattuna mene miksikään niin siirränpä kylppärin kaappiin.
Hang up the chick habit

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #365 : 28.09.08 - klo:18:28 »
^ Tuosta en kyllä osaa sanoa että mikä siinä on syynä että joitakin öljyjä suositellaan säilytettäväksi viileässä ja toisia huoneenlämmössä. Mulla on manteliöljy pysynyt hyvänä (jääkaapissa sitä pidän) jo kohta 2v. Jojobaa ilmeisesti myös suositellaan viileäsäilytykseen, mutta sitäkin pidän huoneenlämmössä. Pieni puollo niin ei harmita jos menee jossain vaiheessa huonoksi. Öljyjen käyttö vaan hankaloituu liikaa jos niitä pitää viileässä. Manteliöljy onneksi säilyy melko helposti käsiteltävänä vaikka on jääkaappisäilytyksessä.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 02.10.08 - klo:00:11 »
Mun pitää nyt vähän kommata Aprikoosinkiviöljyä. Pesee kyllä meikit älyttömän hyvin. Käytän vielä kuitenkin Lumenen puhd.maitoa kun en tykkää siitä öljyn tunteesta niin kiva Lumenella viimeistellä.
Mulle ei ole tullut mitään kamalia epäpuhtauksia, testailua on 4 päivää takana. Toivotaan ettei tulekaan.
Oli siis positiivinen kokemus viimeinkin näitä öljyjä kokeilla. Manteliöljy on vielä avaamattomana.
Hang up the chick habit

Poissa Nemain

• Hiushörhö
« Vastaus #367 : 02.10.08 - klo:20:23 »
Ihmetyttää tuo öljyjen säilytys; omassa Julia Lawless -manteliöljyssäni ei puhuta mitään jääkaappisäilytyksestä. Voiko näissä olla jotain merkkikohtaisia eroja?
1bFii
Manicure - raha parantaa

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #368 : 02.10.08 - klo:20:26 »
^^ Mähän ihan ehdottomasti pesen kyllä öljypuhdistuksen jälkeen pesuaineella myös. Tuntuu muuten että öljyt ja liat jää lillumaan iholle.

^ Mulla ei ole kyllä mitään käsitystä valmistajien eroista, mutta muistaakseni olen lukenut tuon manteliöljyn säilytyksen ihan yleisenä ohjenuorana. Ei munkaan pullossa ole mitään mainintaa asiasta. Ja tosiaan tuo pullo on mulla edelleen hyvvointinen ja n2v ollut käytössäni.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 03.10.08 - klo:18:57 »
Minä olen ottanut tavaksi putsailla silmämeikit+vetäistä koko naaman oliiviöljyllä ennen puhdistusgeeliä. Meikit lähtee todella vaivattomasti ja hellävaraisesti. Iho on alkanut voimaan tosi hyvin, puhdistusgeeli ei kuivata ihoa ollenkaan (ilman öljyä meinaa muutenkin kuivempia kohtia kuivattaa entisestään) mutta iho jää puhtaaksi. Tämä sopii tosi hyvin pintakuivalle mutta epäpuhtaalle iholleni, varsinkin näin syksyllä kun iho meinaa kuivua koko ajan :)
Aion jossain vaiheessa tilata muitakin öljyjä kokeiluun, mutta aloitin öljytestailut oliivilla kun sitä löytyi kaapista muutenkin. ;)
So it goes.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #370 : 03.10.08 - klo:20:34 »
Tuo oliiviöljy on mulla myös vakikäytössä, jollei sellaisenaan, niin sekoituksissa. Nyt käytössä 50/50 manteliöljy ja oliiviöljy sekoitus meikinpoistoon.

Esim aprikoosin siemenöljy oli mulle ihan liian kevyttä sellaisenaan meikin poistamiseen, mutta alkoi pelittämään heti, kun sekaan laittoi oliivia. Halpaa ja hyvää.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #371 : 09.10.08 - klo:11:30 »
Täytyy sellainen asia tulla raportoimaan, että tuo karitevoi on kyllä ihan huippua! Mulla on aika karu flunssa päällä ja nuha todella voimissaan. Yöt on hankala nukkua kun suun kautta joutuu hengittämään, ja aiemmin aina olen herännyt suu ja hampaat huulirasvamöhnässä, vaan en tänään! Laitoin illalla karitea nenänpieliin ja huuliin, niin oli kyllä aivan eri meininki kuin perinteisillä huulirasvoilla. Voi onnea: pieni juttu sinänsä, mutta tässä olossa tekee paljon.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #372 : 27.10.08 - klo:15:07 »
Olen nyt aprikoosinkiviöljyä käyttänyt kuukauden verran. Pesee hyvin meikit, olen sinällään tosi tyytyväinen. Mutta taas iho räjähti, kuinka pitkään puhdistautumisvaihe kestää vai eikö tuo öljy käy mulle? Ihonalaisia patteja jotka oikein kuumottaa ja polttaa koko ajan. Vai onko syy sipseissä eilen vai tässä Dermon mattavoiteessa?
http://www.dermoshop.com/product.asp?id=12202

Pesen öljyn jälkeen Lumenen herkän ihon puhd.aineella, sitten Herbinan herkän ihon kasvovesi. Illalla Humektan voiteena, aamulla Dermosil mattavoide tai Lumenen emulsio eli tämä:
http://www.lumene.fi/default.asp?docId=22217&productCategoryId=21736&productId=21743

Apua  :'(
Hang up the chick habit

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #373 : 27.10.08 - klo:16:18 »
^ Vaikea uskoa, että olisi tuo aprikoosinkiviöljy, koska se ei edes jää ihollesi, vaan putsaat sen vielä puhdistusmaidolla pois. Mattavoiteessakaan ei näytä olevan mitään tukkivaa. Mutta ehkä joku ainesosa kuitenkin jossain tuotteessa...

Esim mulle Nivean kasvovesi aiheutti kamalan räjähdyksen (siis oletan näin, koska muita tuotteita en samalla muuttanut, tämähän ei tietty todista mitään)  enkä tuoteselostetta lukemalla tule hullua hurskaammaksi, en käsitä mikä ainesosa kasvovedessä olisi sellainen, että aiheuttaisi tällaiset kukinnot. Niin, ehkä kyse ei olekaan tukkimisominaisuudesta vaan jonkun ainesosan ärsytysominaisuudesta, ja voihan sellainen olla sinulla vaikka aprikoosinkiviöljyä kohtaan.

T. parhaillaan paukamanaamasta rupinaamaksi hiljalleen muuntautuva.

Toast

• Vieras
« Vastaus #374 : 27.10.08 - klo:16:22 »
terve vaan foorumilaiset! :)

Kerronpas jotakin omista kokemuksistani tähän viestiketjuun noistä öljyistä sun muista ihon puhdistuksessa. Ihotautilääkärillä rampanneena öljyt ovat tuoneet jopa paremman avun iho-ongelmiini kuin erinäiset kuurit ja apteekin voiteet,kosmetologien kalliit tuotesarjat ja ihmepillerit. Itsellä on siis¨rasvoittuva iho/akneiho/kuiva iho/ sekaiho/allerginen iho riippuen siitä kenen kanssa ihostani keskustelen, kosmetologin/ ihotautilääkärin/ yleislääkärin/ terveydenhoitajan...  ;D
Lievästi sanottuna kaikkien saamieni ohjeiden jälkeen olin aika sekaisin. Eräs ihotautilääkäri sitten suositteli kaikenlaisen "kemian" pois jättämistä ja siirtyä ihan luonnollisiin tuotteisiin. Samalla jätin pois epämääräiset shampoot ja hoitoaineet. Öljyillä olen ihoani pessyt ja risiiniöljy-oliiviöljy (puolet ja puolet) sekoitus on toiminut parhaiten. Tätä öljyjen vaikutusta voi verrata jopa A-vitamiinijohdannaispillereiden popsimiseen. Samalla tavalla kuivuvat näpyt pois mitä kuurinkin aikaan. Joskus ihan naurattaakin (kun ei viitsi itkeäkään) kuinka paljon tuli tuhlattua kallisiin tuotteisiin, jotka eivät auttaneet sitten pätkääkään. Pesen kerran päivässä, illalla yleensä ja hieron vain öljyä iholle ja huuhtelen vedellä. En käytä mitään muuta sitten iholla tämän jälkeen.

Karitevoita ajattelin tilata, kun sitä kehutte niin kovasti.

Tukkani pesen palashamppoilla, mahdollisimman luonnonmukaisilla ja mahdollisimman harvoin. Nyt iho on parhaimmassa kunnossa mitä ikinä. :)